PDA

View Full Version : olledige verstker of POD (opnames en oefenen)



Dees
11 juni 2005, 20:18
Hallo,
Ik ben een bassist die ook een beetje gitaar speelt, en de laatste tijd speel ik meer en meer op mijn gitaar, en ben ik nogal snel verbeterd en wil ik een beetje beter gerief. Ik speel op ene Epihpone LP (schitterend ding, vervang ik nooit ofte nimmer), en mijn versterker is een Marshall Mini-Stack. Jullie kennen het misschien wel, 2 keer 10" cabinetten met een top. Nu vind ik de clean hierop best wel goed te pruimen, maar die lead trekt op niet zoveel eigenlijk.
Nu dacht ik ofwel de versterker te vervangen door een Line6 Flextone, ofwel een Line6 POD (evt zelfs PRO) toe te voegen aan dit boeltje. Het hele gedoe moet dienen voor te oefenen en ook om op te nemen, aangezien ik ga beginnen met zelf wat nummers te schrijven en uit te voeren. De flextone lijkt mij wel handig om ook te gebruiken om wat te jammen, want dat doe ik soms met een gitarist die ik ken (ik op bas dan), maar de POD serie heeft blijkbaar een USB uitgang om rechtstreek naar een pc op te nemen, wat wel praktisch lijkt, want mijn laptop heeft maar een crappy geluidskaart.
Iemand enige commentaar hierop? overzie ik dingen? Wat lijkt jullie het best?
Dank bij voorbaat

ieme
11 juni 2005, 23:52
volgens mij is die usb voor tonetransfer

Negative K3 fan
12 juni 2005, 01:45
volgens mij is die usb voor tonetransfer

de podxt niet,m je kunt hem dan als guitarport gebruiken

harrie-beton
12 juni 2005, 12:34
Dees

De pod is erg verouderd en heeft geen USB. De xt wel. Een pro versie klinkt net zo alleen zijn 19 inch formaat.

check mijn podxt site maar even voor sounds en opname dingen.
http://www.besidesthat.nl/gitaar

Dees
12 juni 2005, 16:16
Merci voor de sound clipkes, klinken best wel goed:)
Heeft er trouwens iemand toevallig een fragmentje van een PodXT die iets speelt in een progressive achtig genre. Bedoeling is zo een beetje de toon ah la symphony X te verkrijgen, alsook een mooi akoustisch geluid.
De vraag is eigenlijk ook een beetje of ik door middel van een Pod mijn marshall mini-stack schitterend kan laten klinken.

harrie-beton
12 juni 2005, 16:48
De vraag is eigenlijk ook een beetje of ik door middel van een Pod mijn marshall mini-stack schitterend kan laten klinken.

Dan snap je het modeling principe niet.
Modeling is de totale simulatie van het gitaargeluid, als je een pod nog weer over een gitaarversterker gooit dan klinkt het niet mooi.

Je kunt wel weer de speaker simulatie uitzetten maar dan heb je eigenlijk niks aan een pod.

En geloof me, in mijn podxt zitten 72 versterker simulaties, mogelijkheden genoeg.

Als instapper kun je misschien guitarport kopen, dat is een USB geluidskaart met pod geluiden.