PDA

View Full Version : Loopswitcher - serieel en parallel - kan dat?



ruezzz
11 juni 2005, 16:20
Ik ben van plan om een aantal pedalen en ander spul in een loopswitcher voor mijn amp te hangen (serieel dus).
Weer andere items wil ik in een loopswitcher in de FX loop van de amp hebben.

Zit te denken aan een Voodoolab GCX.
Heb ik nu twee GCX-en nodig?
Of is er een systeem dat beide kan?

kan mijn ENGL Z-12 een GCX besturen, of heb ik toch de groundcontrol erbij nodig?

srv-man
11 juni 2005, 20:46
Om de pedalen (in serie) voor je versterker te hangen heb je een looper nodig, zoals de GCX. Om effecten (parallel) in de fx loop te hangen heb je een mixer (en dat is de GCX niet) nodig en evt. een splitter.

De GCX kan ook als splitter dienst doen, maar voor je zult er een mixer (bijv. van DMC) bij moeten hebben. Een all-in-one unit is er bij mijn weten niet echt.
Er zijn diverse opties denkbaar (Axess, GCX, etc.), voor een beter advies zou je gedetailleerder moeten omschrijven welke effecten je wilt gebruiken.
De Engl Z12 kan de GCX niet besturen, want de GCX werkt alleen met CC's en de Z12 alleen met PC's.

Tot slot kun je veel info vinden in het artikel van Gluke over guitar rack mixers op http://www.tubefreak.com/tubefreak.html

Succes,
Theo

ruezzz
12 juni 2005, 04:28
bedankt voor je uitvoerige info!

Ik denk dat ik me maar eens laat informeren bij haarguitars of paullenders.nl want het wordt nogal een complexe setup geloof ik.

Wat ook van belang is dat het het rack op verschillende amps kan werken. (kleine gigs>combo - grote gigs>kast/top evt. stereo)

Jimi Hendrix
12 juni 2005, 10:35
Wat ook van belang is dat het het rack op verschillende amps kan werken. (kleine gigs>combo - grote gigs>kast/top evt. stereo)

Met een relais-switcher en evt. een footswitchadapterkabel ( :D ) zou dat mogelijk moeten zijn....

Een tijdje terug alweer heb ik door Ernst Fliek een gecombineerde looper/mixer/switcher laten bouwen die ook naar keuze in stereo, mono en w/d/w kan werken. Misschien heb je dr wat aan, zie http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43553.