PDA

View Full Version : wat voor merk/type



d'oh
11 juni 2005, 16:14
he
ik ben zo'n beetje aan het rondzoeken naar een nieuwe gitaar, want ik heb nu een squier strat, maar ik ben toch meer van het humbucker/P90 geluid

dus zoek ik een nieuwe!
deze moet niet al te duur zijn <400 euro

nu heb ik het hele richwood appreciation topic door lopen lezen :wink:
en nu zit ik wel erg aan een richwood te denken, vooral de les paul serie of de ES335 serie van hun

nu lees ik op harmony-central.com niet heel veel positieve reacties over richwood, maar wel over Vintage

en als ik een richwood koop is dan nodig om er bijv. Seymour Duncan humbuckers op te zetten en zo ja wat kost dat dan

en op vintage zitten wilkinson humbuckers en tuners heeft iemand daar ervaring mee?

wat zijn jullie meningen over richwood en vintage ( ik weet dat je er natuurlijk op moet spelen om je eigen mening erover te kunnen geven, maar er is geen muziekwinkel in de buurt die beide merken verkoopt)

een hele hoop vragen voor in een topic, ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen

wytz
11 juni 2005, 16:30
ik ben persoonlijk (hier gaan ze boos over worden) geen fan van richwood en vintage. zou het zelf bij een epiphone houden of iets dergelijks.
geloof dat een epi sg 300 kost bij musikproduktiv, en een les paul 400 nog wat. Is (imho) wel beter spul dan richwood en vintage...

d'oh
11 juni 2005, 16:37
ik heb zelf al wel veelvuldig epiphones getest en die vind ik wel erg fijn spelen
alleen zijn die toch vaak wel aardig duur, zo rond de 500 euro voor een les paul

en bij musik prodiktiv bestellen daar doe ik niet aan, want als je dan een rotte hebt dan ben je zuur :(

vandaar dat ik me afvroeg of een les paul van richwood of vintage van gelijkwaardig of nog betere kwaliteit zijn

ToTaL FaKe
11 juni 2005, 16:41
kijk ook eens naar een OLP MM 1, super gitaar voor maar 235 euro. Dat ding speelt lekker, klinkt goed en als je er betere pick ups in doet, is het echt een pracht ding.

plaatje:
http://www.magicpie.net/images/Members/Kim_Nye/OLP-mm1-tg.jpg

d'oh
11 juni 2005, 17:04
ik heb al eens op die OLP gespeeld, en ik vind het niet geweldig en hij is ook nog eens vreselijk lelijk (als je het mij vraagt)

nou ben ik wat vergeten te vragen in de topic opening

maar de ibanez artcore series vind ik zelf ook geweldig, mooi geluid en degelijk spul
iemand hier ook ervaringen mee?

TMKXL
11 juni 2005, 18:47
Godin LG is denk ik wat je zoekt. Je kan hem met humbuckers of P90s kopen.

d'oh
11 juni 2005, 18:58
het is idd een mooie gitaar, maar hij valt wel behoorlijk buiten mijn budget
hij is zelfs tweedehands nog 550 euro

E-J
11 juni 2005, 19:37
Ik heb een half jaar geleden een Epiphone Explorer gekocht via deze site:

http://www.musikland-online.de

Ze hanteren best goede prijzen. Zo kost een Epi ES-335 €369,-

frekie
11 juni 2005, 20:17
Ik zou zeggen lees het HELE RW topic hier eens door :-D
Serieus: ik heb nog 280 betaald voor mijn RW RE400 (ES335) maar ik heb ze al gezien voor 185. SD's erop nog eens 150, zit je op 300 a 350. Ik heb net een nieuwe Epi Sheraton gezien voor 850 euri :-? Die hardware en electronica zijn echt niet super en dat goudlaagje ligt er na 2 maanden af. Alternatief is Ibbie Artcore, kon wel eens uit dezelfde Chinese fabriek komen.

Bluesbreaker
11 juni 2005, 20:20
Alternatief is Ibbie Artcore, kon wel eens uit dezelfde Chinese fabriek komen.

Hoppakee, help maar weer een bullshit verhaal dat je waarschijnlijk niet kunt onderbouwen de wereld in!

Daniël_san
11 juni 2005, 20:25
Ik zou zelf die Ibanez kopen. Daar heb ik namelijk op gespeeld, en dat vond ik geen slechte gitaar.

edit: Ik heb zo'n groen/blauw ding gespeeld met bigsby en een zwarte zonder bigsby.

d'oh
12 juni 2005, 11:03
ja daar heb ik ook op gespeeld en dat klint wel supertof
alleen lijkt het me wat moeilijk om in een hollowbody humbuckers te gaan vervangen of de wiring te vervangen

bedankt voor de vele reacties

ik zou nog graag willen weten of Vintage een beetje goed merk is, iemand hier ervaring mee?