PDA

View Full Version : Sovtek Mig 60



M.COM
11 juni 2005, 15:52
Hi people,

Ik zag onlangs een advertentie staan met deze amp en ben wat info beginnen verzamelen over dit rockbeestje...

Ik kende hem niet echt goed, maar blijkt (volgens harmony-central) dat hij - met een korreltje zout te nemen allicht - beter klinkt dan een Marshall JCM800, waar ik toch ook wel een lichte voorkeur voor heb.

Heeft er iemand van jullie al ervaring mee gehad en zo ja, positieve of negatieve?

Ik heb wel niet veel tijd meer, want mss wordt hij binnenkort verkocht. Maar zou het de moeite waard zijn?

Greetz, Maarten

andy
11 juni 2005, 23:34
Ik zal niet snel lopen klagen over buizenamps. Na een beetje afstellen krijg ik uit de meesten wel een aardig geluid. Maar heel af en toe lukt me dat dus niet. En dat was bij de Sovtek het geval. Ik testte hem indertijd, omdat mijn London City's vaker bij de reperateur stonden dan in de repetitieruimte.
Die Sovtek leek me wel aardig, ik had weinig poen en het ding was spotgoedkoop.
Helaas wist ik er na een halve avond kloten nog geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Wat me bijstaat is dat het ding nogal schel was.

ieme
11 juni 2005, 23:50
Ikuit te krijgen. Wat me bijstaat is dat het ding nogal schel was.

was je niet gewoon dronken?

andy
12 juni 2005, 00:15
Deze Friese humor ontgaat me volledig Ieme. :wink:
Zit je nu trouwens in Amerika???

iam
12 juni 2005, 00:55
Deze Friese humor ontgaat me volledig Ieme. :wink:
Zit je nu trouwens in Amerika???

hij zit in Forida :)

http://users.pandora.be/iam/ieme.JPG

andy
12 juni 2005, 01:22
Ja, vandaar dat ik het vroeg. :wink:
Toen ie laatst een keer langs kwam had hij het me al verteld dat hij er heen ging. Wist niet meer precies wanneer.

Maar ff on topic: Ik was zeer helder toen ik de Sovtek testte. Maar misschien zijn er nog mensen met andere ervaringen.

Bins
12 juni 2005, 09:43
Enige keer dat ik een Sovtek Mig heb gehoord was bij een hardcoreband (Ik denk NAOP, maar ik kan me vergissen). Les Paul --> Boss distortion of overdrive --> Mig --> Marshall kast. De sound was... Hardcore :)
Maar serieus, klonk best goed, niet van "wow super", maar zeker niet slecht.

edit: Was I-Reject trouwens, niet NAOP

ieme
12 juni 2005, 10:02
ben gewoon in nederland hoor! ga augustus naar de states

Lock en Load
31 juli 2005, 23:45
Sorry voor een redelijk oude thread weer naar pagina 1 te brengen.

Maar wat ik van de Sovtek Mig 50H heb gehoord. Is iets goed, wel van maar 1 persoon. Maar hij kent zijn zaakjes wel. Hij had hem in de winkel gekocht waar hij werkt, met werknemerskorting, spoterdespotgoedkoop dus. Hij houd er nu zoveel van dat hij hem maar een facelift gegeven heeft (diamond plate voorop en zijn eigen naam ipv. "Sovtek").

http://www.ben-robbins.com/image/smallrig.jpg

Op het espforum had hij aardig wat clips gepost denk ik. Maar ik kan ze niet meer vinden.

Hij zei tegen mij dat de low input op de Sovtek de high input is op een Marshall JCM 800. En voor high gain liefhebbers is dat denk ik wel een goed teken als je de prijs in de gaten houd.

Er staat trouwens een Sovtek Midget 50 (zelfde als Mig 50 H?) op de Duitse Ebay. Jmmr, dat ik:
1. geen 18 ben en eigenlijk niet mag aanmelden.
2. boze ouders krijg als hij hier aankomt
3. hij nog maar 1 dag en 10 uur opstaat