PDA

View Full Version : peavey bandit 112



timbo
11 juni 2005, 14:56
In mijn band hebben we hier nu 2 peavey bandit's staan van 100 watt mijn vraag zijn die versterktjes wel goed we hebben ze gwn gekregen.
Misschien kregen we ze wel omdat ze toch slecht zijn ofso maar weet iemand hier antwoord op of ze wel of neit goed zijn?

Wormaap
11 juni 2005, 15:45
Persoonlijk vind ik't een van de leukste versterkertjes in hun 'gebied' zeg maar. De scheur klinkt erg leuk en ze gaan loeihard. Prima ampje om mee te repeteren en zelfs kleinere optredens mee te doen :)

Speeddemon
13 juni 2005, 22:30
met een andere speaker erin zijn ze clean nog beter.
Heb er jaren 1 gehad en veel mee opgetreden. (zowel in death/thrash band als in funk/soul/disco-coverband).

Volgens verschillende testen is het ook 1 van de meest allround en degelijkste repetitieruimte amps gebleken.
Anyway, ik heb er met m'n 68 RI Strat zelfs een bloedmooie bluessound uit weten te halen.

Stukken beter dan de Randall RG75 (directe concurrent) en met kop en schouders boven vergelijkbaar Marshall en Fender spul.

Fuhgawz
14 juni 2005, 08:49
Ondankbare honden! Krijg je gratis versterkers en kom je hier twijfelen of ze wel goed genoeg voor jullie! :razz:
Nee serieus, de Bandit is een hele leuke versterker. Ik zou er helemaal geen moeite mee hebben als ze mij er eentje zouden geven.

Lord Abortion
14 juni 2005, 08:58
Ik heb een half jaar op een Bandit gerepeteerd. Goede versterker, behoorlijk veelzijdig, makkelijk boven een drum, ... Als oefenversterker zeker houden, al zou ik er persoonlijk niet mee optreden (zeker niet zonder PA).

smithers
14 juni 2005, 09:33
ja hij kan hard maar voor mij niet hard genoeg. Mijn drummer slaat hard en dus gaat de bas hard en dus gaat de andere gitarist hard en dus moet ik hard en zo verlies ik mijn clean...
Maar als je geen belachelijke drummer hebt dan heb je er zeker genoeg aan. Kleine gigs (zonder uitversterking van amp) is niet genoeg. En hij leidt ook aan een probleem waar meer Peavey's onder leiden (naast een lelijk logo) dat ze in de mix neigen te verdrinken.
Buiten deze kleine meningen is het een amp die hele lekkere klanken kan produceren en waar ik niet voor niks al 4 jaar op speel. Maar nu wordt het tijd voor buizen!! ( eerst trouwen maar toch )

Franc
14 juni 2005, 09:57
Belachelijke drummer is niet nodig hoor ;)

Ik heb een medegitarist die zijn buizenbak van 50W meesleepte naar de repetities en die drukte al het geluid van de bandit weg :(

Je hoorde mijn geluid gewoon wegvallen als hij een akkoord aansloeg.

Tegenwoordig neem ik mijn 100W buizen mee naar repetities :D

Ik hoor hem nu niet meer :-D

Quink
14 juni 2005, 10:26
Tegenwoordig neem ik mijn 100W buizen mee naar repetities :D

Ik hoor hem nu niet meer :-D

En als je doorgaat met dergelijke "wedstrijdjes" hoor je binnenkort helemáál niemand meer.... :-?

:wink: :-D

pimmetje
14 juni 2005, 10:32
Bandits zijn idd best leuke versterkers.
Persoonlijk vond ik 'm wat schel en daardoor snel schreeuwerig klinken. Geen echt vriendelijk geluid. Dus fout als je dat wél zoekt... maar zeker geen onaardige bak.

Franc
14 juni 2005, 10:37
Het punt wat ik eigenlijk wil maken is: neem liever een lager vermogen (35W 50W) buizenamp dan een 100W torrenbak.

Speeddemon
14 juni 2005, 10:49
Ik had geen probleem met door de mix komen, je moet sowieso de T-Dynamics helemaal open zetten, dan heeft ie meer druk.

Call me crazy, maar ik vond de Bandit ook 1 van de mooiste verengalmen hebben (bijna niveautje ouwe Fenders). Kon er een zeer solide surf-sound uittoveren!

Verder, hij is van zichzelf redelijk fel ja (zoals ALLES van Peavey), dus treble NOOIT boven '4', Bass en mid rond '6 à 7', en met single coils de BRIGHT switch nooit van z'n levensdagen aanzetten.

Hoe dan ook, hij heeft een stukken beter clean dan vergelijkbare Marshalls (VS8080, VS100R) en een veel betere distortion dan Fenders (RocPro1000). Beter afgewerkt, degelijker...het ideale oefenhok monster.

Wat trouwens een geweldige Peavey buizenbak is; de Classic 50 (2x12" combo)

ijzerbroot1
14 juni 2005, 11:25
Het punt wat ik eigenlijk wil maken is: neem liever een lager vermogen (35W 50W) buizenamp dan een 100W torrenbak.


Gaan we lelijk doen?? :evil:

Franc
14 juni 2005, 20:39
Het punt wat ik eigenlijk wil maken is: neem liever een lager vermogen (35W 50W) buizenamp dan een 100W torrenbak.


Gaan we lelijk doen?? :evil:

Tsja, feit is nou eenmaal dat ze luider zijn en een mooier geluid hebben.

Maar alles afhankelijk van je budget natuurlijk...

Neals
15 juni 2005, 15:25
Peavey Bandits zijn idd goede versterkers, geen kwaad woord erover, heb zelf al met zo'n ding in de unitas gespeeld, ging goed hoewel uitversterkt.

Debaser
15 juni 2005, 15:42
bij ons in Waterfront staan er ook 2

maar die ene ( oude ??) versie ( zwart / grijs ) vindt ik echt jammer klinken.
de anderes is een rood / zwarte en one way or the other klinkt die wel lekkerder, maar misschien ligt het ook aan deze versterker zelf.
Niet in het algemeen.

eerst stonden er 2 H&K's en die vond ik nog lekkerder klinken eigenlijk :)

nask
4 december 2005, 01:19
ja, de bandit is zeker een goeie combo, hij kan idd erg hard (in mijn band staat ie niet eens op de helft) en clean heeft ie een erg goeie sound.

Wat ik jammer vind is dat ie met distortion erg veel schel geluid heeft, wat je er niet kan uithalen, naja kan wel maar dan gaat je presence naar de klote. De gain op het ding is opzicht best goed, 3 standen das ook mooi, maar persoonlijk vind ik dat het wel wat meer mocht zijn, het klinkt ook een beetje dof en verweg en de ruis die je erdoor krijgt is vooral bij de high gain best erg en de boel gaat gauw piepen. koop een pedaal met een noise gate functie dus :wink:

Kan er aan liggen dat ik een line6 über metal heb, is ook best mooi ding maar echt erg jammer van het schelle geluid als je er een beetje veel distortion uitperst. Weet iemand een vervanger?

vester86
5 december 2005, 02:16
de speakers in een bandit vervangen en je hebt een prachtversterker, die op hoog volume ineens NIET meer schel klinkt maar juist heel lekker.
we hebben dr eentje in de oefenruimte staan die ik al jaren gebruik, blijf het een heerlijk en simpel ding vinden

Willemjan13
5 december 2005, 07:09
ik heb ook een peavey maar niet een bandit maar een express 112. is ongeveer vergelijk baar en heb er ook een line6 ubermetal aan hangen en ik vind de distortion dan geweldig voor metal maar ook voor wat softere rock. ik gebruik de ingeboude distortion niet meer. tevens vind ik ook dat als ik de gain helemaal open zet dat ie begint te piepen en dat heb ik bij de line 6 niet.

hij gaaat inderdaad heeel hard zowel clean als distortion.