PDA

View Full Version : T-Rex Beta Vibe



GuitarMaster
11 juni 2005, 14:52
Ik ben erg benieuwd of iemand dit pedaal heeft geprobeerd, en wat hij ervan vind.

Lucluc
11 juni 2005, 19:50
Ik heb hem eens getest en verwachtte een soort uni vibe, maar het was toch echt een 'jaren-tachtig-geblondeerde-kuiven-chorus'. Denk aan de standaard Boss chorussen, dus echt niets bijzonders, tenzij je naar dat geluid op zoek bent. Wel een mooi stevig pedaal.

Lucluc
11 juni 2005, 19:50
Ik heb hem eens getest en verwachtte een soort uni vibe, maar het was toch echt een 'jaren-tachtig-geblondeerde-kuiven-chorus'. Denk aan de standaard Boss chorussen, dus echt niets bijzonders, tenzij je naar dat geluid op zoek bent. Wel een mooi stevige behuizing.

Ik HAAT chorussen, dus ik vond dat ook een slecht pedaal.

GuitarMaster
11 juni 2005, 20:06
Hmm..., er staat er een op marktplaats voor 190 euro (helft van de nieuwprijs) en aangezien ik een vibe wil kopen leek me dat wel wat.

Maar voor iets meer dan 190 euro kan ik dan wel een betere vibe kopen denk ik...

Lucluc
11 juni 2005, 20:11
Het is echt een gewone chorus, geen univibe. Dat is toch wat je zoekt?

GuitarMaster
11 juni 2005, 20:15
Ik zoek een vibe, geen chorus. In de beschrijving van de Beta Vibe stond dat hij een Leslie simuleerde (wat een vibe ook doet) dus ik dacht dat het misschien wel wat voor me zou zijn.

Lucluc
11 juni 2005, 20:20
Geloof me maar, er is NIETS uni vibe achtigs aan dat ding. Misschien kan je wel ergens een soundclip vinden.

Rutger
13 juni 2005, 14:59
-dubbel-

Rutger
13 juni 2005, 15:00
k Was idd ook wel nieuwsgierig. Ik kijk wat rond naar een lesliespeaker effect (geen Vibe, maar echt leslie) , en las op HC dat dit pedaal dat uitstekend doet. Beetje tegenstrijdig... :???:

Rutger
13 juni 2005, 15:42
Btw, er wordt hoog opgegeven van de DLS RotoSIM, alsof dit dan eindelijk de ultieme Leslie simulator moet worden. Ben benieuwd...

http://www.dlseffects.com/files/roto_preview_2_8_05.pdf

GuitarMaster
13 juni 2005, 18:03
k Was idd ook wel nieuwsgierig. Ik kijk wat rond naar een lesliespeaker effect (geen Vibe, maar echt leslie) , en las op HC dat dit pedaal dat uitstekend doet. Beetje tegenstrijdig... :???:

Op HC wordt werkelijk alles aangeprezen, dat moet je niet te serieus nemen.

BeeJee
13 juni 2005, 20:10
Probeer de Fulltone mini dejavibe eens.
Te gekke vibe sound, true bypass, en met zijn grote draaiknop heel makkelijk met je voet te bedienen (om snelheid te veranderen). Dit vind ik een groot voordeel t.o.v. de wah-achtige controlpedals. Je kunt nl. veel visueler en preciezer je snelheden inregelen.
Zoals met alle (echte) vibes: alleen echt goed te gebruiken met single coils.

Lucluc
13 juni 2005, 20:20
met zijn grote draaiknop heel makkelijk met je voet te bedienen (om snelheid te veranderen)

Ah, je bent echt mijn man!!! Ik begin dat ook steeds meer te waarderen als je met de voet knoppen kan bedienen. Met veel Electro Harmonix pedalen gaat dat ook zo makkelijk. Fulltone Supatrem idemdito, geweldige uitvinding en bespaart ook nog eens ruimte.


Zoals met alle (echte) vibes: alleen echt goed te gebruiken met single coils.

:???: Kun je dat eens uitleggen?

GuitarMaster
13 juni 2005, 20:43
En hoe zit het met de Dejavibe 2, die is op het expressiepedaal na toch exact hetzelfde als de Mini Dejavibe?

BeeJee
15 juni 2005, 01:20
Wat betreft de single coil kwestie:
Komt waarschijnlijk doordat de frequentiepieken in singlecoils en humbuckers anders liggen, of door het outputverschil (2 gokjes?? hierover kun je met wat googlen ongetwijfeld meer over vinden, maar het is een feit) . Ik heb verschillende vibes (oa. captain coconut2, fulltone, dunlop (sucks by the way imho!!!) en roger mayer) getest, en kwam telkens tot de conclusie dat bij humbuckers het vibe-effect minder sterk aanwezig (veel meer op de achtergrond) is dan bij singlecoils.
Het verschil tussen de dejavibes schijnt idd. alleen de speedcontrol te zijn, maar heb ook verhalen gehoord dat er ook soundverschil in zit, alleen heb ik de dejavibe2 zelf niet gehoord). Van beiden heb je trouwens een mono en stereo versie.
Wat ik belangrijk vind, is dat je bij een vibe, de speed met je voet kunt veranderen. Bij een aantal merken kan dit niet (of minder makkelijk), en mijn ervaring is dat het draaien met je voet op de grote mini dejavibe-knop heel goed en exact werkt. Veel exacter (doordat het heel visueel is) dan met een controlpedal.
In de praktijk gebruik ik eigenlijk 3 basisvariaties:
- lage speed (9 tot 11 uur voor meer chorusachtig)
- Medium speed (1 a 2 uur voor het 'echte' vibe effect a la machine gun e.v.a. klassiekers)
- hogere snelheid (3 a 4 uur voor sounds a la de Black Hole Sun riff van Soundgarden).
Met de draaiknop door je voet is alles echt heel snel aan te passen.

BeeJee
15 juni 2005, 01:21
Wat betreft de single coil kwestie:
Komt waarschijnlijk doordat de frequentiepieken in singlecoils en humbuckers anders liggen, of door het outputverschil (2 gokjes?? hierover kun je met wat googlen ongetwijfeld meer over vinden, maar het is een feit) . Ik heb verschillende vibes (oa. captain coconut2, fulltone, dunlop (sucks by the way imho!!!) en roger mayer) getest, en kwam telkens tot de conclusie dat bij humbuckers het vibe-effect minder sterk aanwezig (veel meer op de achtergrond) is dan bij singlecoils.
Het verschil tussen de dejavibes schijnt idd. alleen de speedcontrol te zijn, maar heb ook verhalen gehoord dat er ook soundverschil in zit, alleen heb ik de dejavibe2 zelf niet gehoord). Van beiden heb je trouwens een mono en stereo versie.
Wat ik belangrijk vind, is dat je bij een vibe, de speed met je voet kunt veranderen. Bij een aantal merken kan dit niet (of minder makkelijk), en mijn ervaring is dat het draaien met je voet op de grote mini dejavibe-knop heel goed en exact werkt. Veel exacter (doordat het heel visueel is) dan met een controlpedal.
In de praktijk gebruik ik eigenlijk 3 basisvariaties:
- lage speed (9 tot 11 uur voor meer chorusachtig)
- Medium speed (1 a 2 uur voor het 'echte' vibe effect a la machine gun e.v.a. klassiekers)
- hogere snelheid (3 a 4 uur voor sounds a la de Black Hole Sun riff van Soundgarden).
Met de draaiknop door je voet is alles echt heel snel aan te passen.