PDA

View Full Version : Gibson studio wine red



Nocki
10 juni 2005, 21:31
Hee..

ik ben een tijdje bezig geweest voor de explorer en voor een dc. om te kijken welke ik echt erbij wou. straks heb ik het een en ander verkocht en een paar honder euro bij elkaar. ik denk dat ik na wat langer bezig te zijn geweest met kijken naar deze gitaren er beter aan doe een andere LP te kopen. mischien spaar ik door voor een standard. maar mischien ook wel voor een studio wine red. deze kom je vrij vaak tegen en vind ik al heel lang een mooie gitaar.
wie heeft er een studio en wie kan er wat over zeggen? ik heb ooit een zwarte studio gehad en die klonk en speelde na een grote beurt heel goed... en ik kan m overal gebruiken als backup... wat vinden jullie van de studio wine red? en waar moet ik op letten. of is een standard een betere aanschaf..

Nocki die helemaal losgeslagen is...

vulvasonic
10 juni 2005, 21:56
MAKE UP YOUR MIIIIIIIIIIIND FOR GODSAKE!!!!

Nocki
10 juni 2005, 21:57
be ik toch mee bezig... :-) voortschrijdend inzicht...

bloodiron
10 juni 2005, 21:59
?

bloodiron
10 juni 2005, 22:00
?

Diedo
10 juni 2005, 22:15
Wine red is helemaal bling bling met die gouden hardware! Ik zou em zeker wel willen :)

(tot zover mijn bijdrage in de categorie nuteloos)

Anders Destium
10 juni 2005, 22:24
MAKE UP YOUR MIIIIIIIIIIIND FOR GODSAKE!!!!

+1


Ik dacht dat ik erg was, maar gelukkig zijn er altijd grotere gekken 8-) Over de gitaar: gewoon doen natuurlijk (je verkoopt hem toch weer) :lol:

Daniël_san
10 juni 2005, 22:25
lol :D Maar ik zou als ik jou was door sparen voor een standard. Die zijn wel wat beter vind ik. (en zien er cooler uit)

Nocki
10 juni 2005, 22:33
http://www.lauda-audio.pl/dane/prod/4967/LPSTWRGH.jpg

wat zijn de voordelen van een standard ten op zichte van een studio dan?

Nocki

Daniël_san
10 juni 2005, 23:12
Wat ik voordelen vind:
1: Leverd meer op 2e hands. (handig in jouw geval:P)
2: Ziet er mooier uit. (bindings)
3: Klinken meestal beter. (pick-ups zijn verschillend en er is ''beter'' hout gebruikt)

Nadelen:
1: De echte goeie worden niet vaak verkocht
2: Duurder

TIMBER
10 juni 2005, 23:45
http://www.gibson.com/Files/images/lpstdwinered.jpg

Deze heb ik en tot nu toe echt geen spijt..!!!

TIMBER
10 juni 2005, 23:47
http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/images/lpdeluxewr.jpg

Sorry verkeerde plaatje.. dit is 'm.. :lp:

P****Fred
11 juni 2005, 09:24
standard is volgens mij ook zwaarder.
dat was voor jou toch één van de grote voordelen van de smartwood, dat hij lichter is?

zou ze gewoon es gaan testen...
als het betere geluid opgaat tegen het grotere gewicht (en de hogere prijs), neem je de standard...

Nocki
11 juni 2005, 10:45
juist het lichte en het open karakter van de gitaar is voor mij de reden geweest voor de aanschaf van de smartwood. maar voor een gitaar erbij zie ik het toch wel zitten om eens verder te kijken.ik begin een beetje het idee te krijgen om eens verder te kijken vor een goede gitaar die ook helemaal is wat ik wil. mischien die rode studio of een standard. het liefste een met bigsby omdat ik dat soms wel mis nu.

verder heb ik eens zitten kijken of PRS niks is voor me. niet die hoerige modelletjes maar de wat meer standaard dingen met see trough finish waar je het houd mooi door ziet. daar zit ene tremelo op en heeft ook een geweldig uiterlijk en lijkt me ook kwaliteit.toch maar eens verder zoeken wat ik wi;l. k denk dat ik er maar eens goed geld aan ga uitgeven.

Nocki

vulvasonic
11 juni 2005, 12:19
Als ik jou was zou ik me eerst eens gaan afvragen WAT je precies van plan bent met een nieuwe gitaar en WAT voor een geluid daarbij past. Als je daar een antwoord op hebt (je zou het wellicht met ons kunnen delen) kun je kijken naar wat de meest geschikte gitaar voor je is. Want ik geloof wel dat je van plan bent heeeeel veel geld uit te geven.

Ik weet niet wat je allemaal hebt aan gitaren en spul, maar misschien zou het zinniger zijn te kijken naar een goede versterker?
En als je iets zoekt met een Bigsby, dan moet je daar neem ik aan toch een goede reden voor hebben. Ik denk dan toch iets eerder in de richting van een Gretsch.

Niet om het een of ander, maar ik heb het vermoeden dat je spijt zou krijgen als je voor een LP studio gaat.

Nocki
11 juni 2005, 12:25
k speel op een mesa/boogie markIV in een rackje en 2 marshall kastjes erbij 1960a.

ik weet preces wat ik wil... maar de uitvoering statanog open. ik moet gewoon gaan luisteren. ben daaorm benieuwd wat mensen vinden van hun studio wine red, gibson standard LP of hun PRS. een van die 3 wordt het waarschijnlijk... :-)
kheb de tijd. ik wete nu nog niet at ik wi;l. naders wou ik m hebben. ik ben bezig met mn mind aan het upmaken... :-)


Nocki

Stitch
11 juni 2005, 14:45
http://www.espguitars.com/images/guitars/eclipseII_stbc.jpg

:zz:

Richwoodje
11 juni 2005, 16:07
http://www.espguitars.com/images/guitars/eclipseII_stbc.jpg

:zz:

nou nee, niet echt :-(
http://www.musikhaus-andresen.de/images/000000952f0fce6ca.jpg

doe mij die maar :razz:

P****Fred
11 juni 2005, 16:36
k speel op een mesa/boogie markIV in een rackje en 2 marshall kastjes erbij 1960a.

ik weet preces wat ik wil... maar de uitvoering statanog open. ik moet gewoon gaan luisteren. ben daaorm benieuwd wat mensen vinden van hun studio wine red, gibson standard LP of hun PRS. een van die 3 wordt het waarschijnlijk... :-)
kheb de tijd. ik wete nu nog niet at ik wi;l. naders wou ik m hebben. ik ben bezig met mn mind aan het upmaken... :-)


Nocki

ik ben iig gek van m'n prs :-D

Nocki
11 juni 2005, 17:52
Hoe is een prs ten opzichte van een gibson standard?

gewicht, geluid, speelgemak/comfort?

maak me eens enthousiast... :-) jullie hebben me al zover gekregen dat ik zelf ben gaan solderen.... nu nog over de prs... :-)

Nocki

P****Fred
11 juni 2005, 18:31
ikzelf heb een PRS McCarty

heb nog nooit een lp standard bespeeld, maar volgens mij is de PRS een stuk lichter, aangezien ik nooit last krijg van m'n schouder of zo :-)

vind em iig heel soepel spelen, en qua geluiden is hij heel veelzijdig...
-> coil split

je moet er geen strat geluid van verwachten, maar het gaat er toch iet of wat naartoe
in humbuckerstand vind ik het een zalig geluid, zowel clean als overdriven maar ik kan dus niet vergelijken met een lp,
ik denk wel dat het allemaal wat smoother klinkt...
Let wel, de McCarty pickups zijn qua geluid meer vintage getint dan pakweg een CE of een Custom...

Anders Destium
11 juni 2005, 19:32
PRS maakt redelijk wat verschillende modellen, de McCarty en de McCarty Standard komen het dichtst bij LP's qua geluid maar zijn veelzijdiger door de coiltap die er standaard op zit. Ik heb zelf een McCarty Standard met Rosewood nek, die gitaar heb ik voor relatief weinig kunnen importeren (NOS). Als je de prijs wilt weten of hem een keertje wilt bespelen (ik ga hem echt niet wegdoen) moet je even een PM sturen! Ik denk dat voor jou die PRS wat meer de moeite waard is dan mijn pimp PRSen :lol:

Hij heeft een diepe grom als je akkoorden aanslaat die ik verder alleen ooit bij Les Paul standards (en hoger) ben tegengekomen. Bedenk wel dat Ted McCarty zowel de PRS McCarty als Gibson Les Paul heeft ontworpen :) Als je perse hét LP geluid wilt moet je toch aan de Gibson. Een goede Gibson is goud, er zijn alleen teveel net niet Gibsons naar mijn mening :(

Qua kwaliteit, bespeelbaarheid en veelzijdigheid zijn PRSen superieur aan Gibsons in dezelfde prijsklasse. Zeker de Standard modellen (compleet mahonie body) zouden goed aan jouw eisen kunnen voldoen. Dit is bijvoorbeeld een mooie McCarty Standard

http://www.willcuttguitars.com/images/94769-2.jpg

Ze zijn er trouwens ook met soapbars, deze heeft daarnaast een rosewood nek (SUPER, ik ben er aan verslaafd nu :oops: ):
http://www.willcuttguitars.com/images/81720-2.jpg

Nocki
11 juni 2005, 19:36
kijk! die mahony is geweldig. ik hoef niet het echte gibson geluid. als ik je zo hoor is die bovenste geweldig... die soapbars is ook niet wat ik zoek. maar die mahony is kwal looks helemaal mijn ding...
ja. dat is m.

wat kost zoiets? ik heb echt geen idee. die coil taps lijken me ook erg handig. ik wil wel geen strat geluid ui mn gitaren kunnen toveren maar veelzijdig heid is ook wel heel leuk natuurlijk... en idd. voor hetzelfde geld een prs kopen die beter is dan een gibson is natuurlijk ook geweldig..

NOcki

Anders Destium
11 juni 2005, 19:42
Die bovenste heb je voor minder dan 2000 euro geïmporteerd, ik denk dat het tussen de 1700 en 2000 is maximaal (inclusief verzending en belastingen). En dan heb je het over een nieuwe gitaar, veel geld natuurlijk maar als hij ook maar in de richting klinkt van die van mij is hij het dubbel en dwars waard :lol:

In Nederland zal zo'n gitaar al snel richting de 2500 euro kosten, het grote voordeel van PRS is de consistente hoge kwaliteit, alle drie mijn PRSen zijn geïmporteerd en de volgende wordt dat ook :)

De listprice voor die gitaar is 2800 dollar, winkels als Willcutts hanteren een prijs die op 60-70% van die prijs ligt (tussen 1700 en 2000). Met verzending en belastingen heb je dan ongeveer diezelfde prijs maar dan in euro.