PDA

View Full Version : Welke gitaar voor 500 euri?



Jollert
10 juni 2005, 19:22
Ik zoek een gitaar (nieuw of 2ehands) voor ong 500 euro. Liefst iets met humbuckers en een single coil. Hij moet veelzijdig zijn en geschikt zijn voor blues en dire straitsachtige muziek maar ook QOTSA RATM en Foo Fighters achtig werk en alles wat daar tussenin ligt. Alle puntige gitaren hoef ik niet (xplorer flying v etc). Tremolo is niet verplicht maar mag wel. Graag hoor ik jullie suggesties

AART
10 juni 2005, 19:46
Fender fat strat?

Wietse.com
10 juni 2005, 20:05
Fender fat strat?Voor 500 euro wordt het dan een Standard serie, de mexicaantjes...

www.guitar24.de -> Fender Standard Fat Strat €495.-

Grungekid
11 juni 2005, 11:21
misschien de yamaha pacifica 612V met een sd-jb humbucker en stock single coils (444 euro bij http://www.musicstore.de). Ik heb zelf de 812V, die heeft iets betere stemmechanieken en SD-SSL1's als single coils, die is 585 bij musicstore.de

crazylay
11 juni 2005, 11:33
Epiphone's"?..
dat zijn humbucker gitaartjes en klinken eingelijk bijna het zelfde als een Gibson alleen hij speelt een beetje anders.
maar het zijn wel goede gitaren.

of de Paul Reed Smith..
de modellen bijvoorbeeld.
k'heb gehoord dat het Richwood model ook heel goed klinkt.

anders mischien in de Ibanez series wel wat.

Diedo
11 juni 2005, 11:35
een yamaha pacifica uit de hogere serie is ook erg goed! de 812 kun je tweedehands waarschijnlijk wel krijgen binnen jouw budget. erg veelzijdig ding!

rekoj
11 juni 2005, 12:08
Godin sd

Jerre
11 juni 2005, 13:07
En wat zouden jullie aanraden aan iemand die hetzelfde zoekt, maar die geen strat-model wil ?
Iedereen heeft strats, tis gewoon niet origineel meer om te zien.

crazylay
11 juni 2005, 13:09
ga voor het geluid..
niet het uiterlijk

ToTaL FaKe
11 juni 2005, 13:11
Een vriend van me heeft eergister een OLP mm1 gekocht, en woow... dat ding speelt lekker, klinkt goed, ontstemt niet snel, goede elementjes... etc.. hij kost ook geen drol, 235 euro bij zo'n muziekwinkel hier in de buurt.

Misschien is het handig om ook is naar te kijken :)

Ik geloof dat Bins er ook een heeft, en die je daar misschien meer kan over vertellen?

Jerre
11 juni 2005, 13:21
ga voor het geluid..
niet het uiterlijk

Ik weet het wel, maar je kan niet ontkennen dan een strat altijd als een strat gaat klinken en voelen.
Daar wil ik een beetje van weg, ik wil gewoon iets anders.

FNaRK
11 juni 2005, 13:45
Maverick X-1 ?

http://www.georgesmusicstore.co.uk/docs/guitars/maverick/x1.gif

Jerre
11 juni 2005, 13:48
Alle puntige gitaren hoef ik niet (xplorer flying v etc).

Denk dat die gitaar niet echt in aanmerking komt :razz:

Jollert
11 juni 2005, 14:17
thnx iedereen. Zelf zat ik te denken aan een godin freeway, iemand ervaring hiermee.

Orpheo
11 juni 2005, 14:21
thnx iedereen. Zelf zat ik te denken aan een godin freeway, iemand ervaring hiermee.

Shaq heeft m. hij is er zeer tevreden over, en ik iets minder...maar voor t geld een heel goeie plank. zeer zeker.

up-guitarman
11 juni 2005, 14:27
Godin LG is ook een aanrader !!! 2 hums en een 5-way switch zodat deze ook gesplit worden, zeer veelzijdig !!!

Tupelo
11 juni 2005, 19:35
Parker P38?

http://www.melodiamusik.com/guitar/guitar/images/P38.jpg
Is misschien net iets duurder maar moet 2e hands wel voor 500 euro te krijgen zijn als je de boel goed in de gaten houdt. Veel gitaar voor je geld!

Dees
11 juni 2005, 20:23
Mijn stem gaat ook uit naar Epiphone. Voor 500 euro heb je een schitterende gitaar!

Orpheo
11 juni 2005, 20:41
Parker P38?

http://www.melodiamusik.com/guitar/guitar/images/P38.jpg
Is misschien net iets duurder maar moet 2e hands wel voor 500 euro te krijgen zijn als je de boel goed in de gaten houdt. Veel gitaar voor je geld!

ook een heel fijn gitaartje! alleen ONGELOOFLIJK lelijk helaas...

Tupelo
12 juni 2005, 13:22
Ik ben best impressed van die Parker P38. Je kunt echt zoveel met die gitaar & het klinkt en speelt allemaal prima. 'T ziet er inderdaad wat minder uit maar misschien wen je daar wel aan... :???:

Jollert
13 juni 2005, 11:43
Ik ben best impressed van die Parker P38. Je kunt echt zoveel met die gitaar & het klinkt en speelt allemaal prima. 'T ziet er inderdaad wat minder uit maar misschien wen je daar wel aan... :???:

Op welke termijn is dat dan. Het wordt dus gewoon ff wat winkels afgaan en flink testen. Goh wat vervelend :-D

dejohan
13 juni 2005, 12:11
En wat zouden jullie aanraden aan iemand die hetzelfde zoekt, maar die geen strat-model wil ?
Iedereen heeft strats, tis gewoon niet origineel meer om te zien.

Ik heb voor de gein bij lowlands twee jaargeleden eens gecheckt op wat voor gitaren al die bands spelen. Ik heb daar zo'n 15 bands gezien. Ik heb daar tig LP's gezien, een hele hoop tele's, een paar Jazzmasters en Jaguars, wat andere Gibson modellen, een hoop minder bekende modellen, en welgeteld één (1) Stratocaster.

Ook als ik MTV kijk zie je zelden een Strat voorbij komen, let er maar eens op.

Dus het argument 'iedereen speelt op Strats' is er een beetje naast vind ik.

Jerre
13 juni 2005, 19:31
Ja ok dat kan idd wel kloppen, maar er zijn er toch veel in omloop.
En natuurlijk ok heel veel kopies he (heb er zelf ook een, schaam schaam)

Je kan het zo stellen: ik ben strats beu gezien :razz:

Fumi SG
13 juni 2005, 20:07
je kunt het ook zo stellen... (bijna) Alle amateurs hebben Strats!! :lol:

Malochia
14 juni 2005, 13:24
Parker P38?

http://www.melodiamusik.com/guitar/guitar/images/P38.jpg
Is misschien net iets duurder maar moet 2e hands wel voor 500 euro te krijgen zijn als je de boel goed in de gaten houdt. Veel gitaar voor je geld!

ook een heel fijn gitaartje! alleen ONGELOOFLIJK lelijk helaas...

Uhu. Komt op mij over alsof ze meer hun best gedaan hebben om iets aparts en unieks te maken dan iets moois te maken.

Rewind
14 juni 2005, 16:18
:oops: ik vind die parker eigenlijk wel wat hebben, vind 'm zeker niet lelijk

Vexx
14 juni 2005, 16:48
Hmm die slagplaat van die Parker maakt hem er niet mooier op... Mijn neefje speelt op twee Parker Fly's, en die zien er echt wel veel gaver uit..

Op m'n Webshots staat een foto van mij (2 jaar terug) met zijn Parker Fly: sinds die dag wil ik ook een Fly.. Echt de best spelende gitaren die ik ooit geprobeerd heb.

Ps. De Fly kost jammergenoeg rond de 2000 euro. De P38 is beter te doen.. :razz: