PDA

View Full Version : is de brug van een jazzmaster echt zo kut???



blimb
10 juni 2005, 15:37
test

blimb
10 juni 2005, 15:37
Hey ik zat laatst op een jazzmaster te spelen en door een beetje tegen de brug/ kam aan te tikken werd meteen dat ding zo vals als een hondsdolle hond .. en nu schijnt dat normaal te zijn bij jazzmasters ..

wat ongelooflijk ruk is dat .. heb je zo een prettig scheurmonster maar heb je een kam waar je mar tegen aan hoeft te blazen en je gitaaar is vasl ... iemand die mij hier iets meer over kan vertellen

Fuhgawz
10 juni 2005, 15:47
De brug kun je vastzetten dmv een knop en dan is het probleem opgelost.

blimb
10 juni 2005, 15:51
waar zit die knop dan?

Ik zie geen knoppen zitten..

Bobbel
10 juni 2005, 16:17
wat voor een knop? ik bedoel ik heb een jaguar en daar zie ik hem ook niet zitten... als die schuifknop bedoelt dan heb je het fout, want dat is om je tremolo vast te zetten...

@ Topic starter: Ik heb geen slechte ervaringen met dat soort bruggen, dus ik denk dat het aan de jouwe ligt of dat ik een goede heb gekozen tussen de slechte...

blimb
10 juni 2005, 16:30
het is echt zo dat de kam makkelijk scheef gaat staan en of verder naar beneden zakt ...

gloria
10 juni 2005, 18:01
mmm met men jagstang was dat denk ik ook...zitten er aan die kam niet zo'n 2 'polen'? Kheb die in ieder geval overwikkeld met ducktape :) en tremelo volledig vast met bouten, no problems anymore :)

Lucluc
10 juni 2005, 19:33
De meeste jazzmasters in de winkel zijn zo slecht afgesteld dat er nauwelijks op valt te spelen. Met wat gepruts heb je er echt geen problemen mee. Helaas hebben jazzmasters en jaguars een stigma van kutgitaren. Volkomen onterecht.

Dweezman
10 juni 2005, 23:33
Yeah. Ik heb de brug van mijn Jaguar vervangen door die van een Mustang. De originele brug rammelt, en ik speelde de snaren met regelmaat er gewoon vanaf... Maarrrr.... Nu is het helemaal te gek. Speelt als een tierelier, klinkt echt vet en: lekkere snelle hals ook nog!

Bobbel
11 juni 2005, 00:26
dan heb jij zeker een japanner, want ik heb een USA en heb nergens last van... (zal wel aan mij liggen :wink: )...

JCG
11 juni 2005, 03:05
De meeste jazzmasters in de winkel zijn zo slecht afgesteld dat er nauwelijks op valt te spelen. Met wat gepruts heb je er echt geen problemen mee. Helaas hebben jazzmasters en jaguars een stigma van kutgitaren. Volkomen onterecht.

naja, dan zijn ze tweedehands meestal wel goedkoper te koop :wink:

BB
11 juni 2005, 12:17
dan heb jij zeker een japanner, want ik heb een USA en heb nergens last van... (zal wel aan mij liggen :wink: )...

Ik heb een japanner en ik heb ook nergens last van ...
In het begin was er wel dat alom gevreesde geratel van de brug maar dat heb ik zelf kunnen oplossen zonder de brug te vervangen.

Dennis T
13 juni 2005, 01:08
Bij mijn Jazzmaster zijn er ook geen problemen hiermee. Ik heb wel ondervonden dat als je er heel lichte snaren op gebruikt, dat ze wel sneller van de kam af gaan , en dat het soms wat 'rammelt'. Ik gebruik zelf een setje .11 en ze speelt als een droom.