PDA

View Full Version : Wat voor gitaar?



Mandarijnen
10 juni 2005, 13:26
Wat voor gitaar wordt mij aangeraden? Ik wil er graag wat stevige rock op kunnen spelen maar ook rustigere muziek.
Ik heb nu een Epiphone Vintage G-400 en een Line 9 spider 2 versterker.
De Epiphone vind ik wel een leuke gitaar maar geeft mij een iets te direct geluid. Ik zat zelf te denken aan een Fender Telecaster, maar er zijn ongetwijfelt genoeg andere gitaren die dat hebben wat ik zoek. Heeft iemand suggesties?

Globetrotter
10 juni 2005, 13:28
Be more specific... budget, stijl, voorbeelden van sound, slag/lead, name it... alles waardoor we jou voorkeur kunnen achterhalen.
Cheers,

Bart

marc_o
10 juni 2005, 13:53
Wat voor gitaar wordt mij aangeraden? Ik wil er graag wat stevige rock op kunnen spelen maar ook rustigere muziek.
Ik heb nu een Epiphone Vintage G-400 en een Line 9 spider 2 versterker.
De Epiphone vind ik wel een leuke gitaar maar geeft mij een iets te direct geluid. Ik zat zelf te denken aan een Fender Telecaster, maar er zijn ongetwijfelt genoeg andere gisteren die dat hebben wat ik zoek. Heeft iemand suggesties?

Als er al één gitaar een direct geluid heeft, is het wel een tele, maar leg even goed uit wat je wilt bereiken inderdaad.

Annuh
10 juni 2005, 14:03
Sind wanneer bestaan er line9'ens haha

nee maar ff serieus. Ik heb een epiphone les paul en een fender telecaster. De twee zijn totaal verschillend
Maar ik speel toch voornamelijk op de tele omdat het wel goed te combineren is met rock en rustig. Vooral handig op het podium als je niet 2 gitaren wel meenemen.
Maar als je echt een all round gitaar wil kan je denk ik beter voor een strat gaan dan voor een tele...hoewel ik tele's beter vind klinken.

turboblues
11 juni 2005, 01:30
Sind wanneer bestaan er line9'ens..

Omdraaien die versterker!

RS-Rik
11 juni 2005, 02:22
Hint: tis line 6