PDA

View Full Version : Tech 21 Sansamp TRI-A.C.



Koekje
10 juni 2005, 11:16
Onlangs iemand tegengekomen die deze pedaal gebruikte vor zijn vox AC30 ... Scheen een héél bruikbaar OD-pedaaltje (:)) te zijn ...
zijn er mensen die deze in hun bezit hebben ? wat valt er zoal mee te doen ? waarvoor klinkt hij best ...

Fuhgawz
10 juni 2005, 11:43
Dat is volgens mij een soort van pre-Line6 versterker modeller. Je hebt drie verschillende soorten amps (Mesa, Marshall en Fender) die nagebootst worden. Die kun je instellen zoals jij dat wilt en opslaan onder de drie knoppen.
Best een geinig apparaat, maar er zijn betere overdrives voor je Vox.

guvnor
10 juni 2005, 12:00
Bij mij zit ie geintegreerd in mijn amp (Tech21 Trademark). Is volledig analoog, dus niet digitaal zoals Line6. Voor elk model is een geheel apart circuit ontworpen die de amp simuleert.
Ben erg tevreden over de klank. Weet niet hoe natuurgetrouw de simulatie is, maar het klinkt wel erg goed.

schizo910
10 juni 2005, 13:39
ik ben nog nooit een pedaal van Tech 21 tegen gekomen die niet goed klinkt. punt.

marc_o
10 juni 2005, 14:08
Heb 'm eens uitvoerig zitten testen en het is een zeer goed klinkend en erg bruikbaar apparaat! Zeker een dikke aanrader.

appelmoes
14 juni 2005, 19:56
ik ben nog nooit een pedaal van Tech 21 tegen gekomen die niet goed klinkt. punt.
de comptortion klinkt echt voor geen meter hoor

schizo910
14 juni 2005, 21:34
Ik vind zelfs de Comptortion erg lekker klinken, het is wel even zoeken naar een lekker instelling. De Compressie knop luistert nauw.
Ik zelf heb een XXL van Tech 21 en ken ook mensen die er niet mee overweg kunnen vanwege de Warp knop. Terwijl ik het een wereld pedaal vindt.

appelmoes
14 juni 2005, 21:45
vond die ingebouwde ruisonderdruking vrij irritant, het leek meer op een omgekeerde noise gate, heel vreemd pedaaltje, de drive cleant ook niet lekker op.

phx
15 juni 2005, 09:01
Ik vind zelfs de Comptortion erg lekker klinken, het is wel even zoeken naar een lekker instelling. De Compressie knop luistert nauw.
Ik zelf heb een XXL van Tech 21 en ken ook mensen die er niet mee overweg kunnen vanwege de Warp knop. Terwijl ik het een wereld pedaal vindt.

Xxl klinkt wel lekker... thuis... een keertje mee gehad bij een optreden, man, iedere toon klonk het zelfde!

marc_o
15 juni 2005, 09:59
vond die ingebouwde ruisonderdruking vrij irritant, het leek meer op een omgekeerde noise gate, heel vreemd pedaaltje, de drive cleant ook niet lekker op.

een etag esion?

FenderBender
12 juli 2005, 12:49
heb zelf de tri-ac. super makkelijk pedaaltje. gebruik m vooral voor opnames (direct inplugbaar). Had eerst een pod, maar deze is veel, veel beter qua klank.

Willlem
28 juni 2006, 14:53
ah, ik wil dit topic toch nog even nieuw leven inblazen, voornamelijk om er zelf beter van te worden. ik hoor veel goeds over dit drie kanaalspedaaltje, maar wil graag nog meer weten. mensen hier met posi-negatieve ervaringen? weet iemand een vergelijkbaar driekanaals apparaatje?
ben wel geïnteresseerd om er zelf één te kopen, voornamelijk voor gebruik op mn kamer en als back-up amp, maar wil eerst nog eens even wat researchen.

Willlem
30 juni 2006, 16:12
ik heb ondertussen zelf nog wat gezocht en bekeken (helaas nog niks geluisterd of uitgeprobeerd ... ) en de volgende modellen leken er op, qua functies, toch echt niet qua prijs ...

Dus:
Sans amp TRI-AC
http://www.tech21nyc.com/images/triac_image.jpg
€ 188 (music store)

Line 6. DM4 Disortion modeler
http://www.line6.com/getdata?table=productModel_cutsheet&field=image_zip&id=13&name=DM4.jpg
€ 333 (beyers)

Hughes & Kettner Tubeman
http://www.hughes-and-kettner.com/images/products/grossbild/tubeman_gross9840.jpg
€ 350 (music store)

Mesa Boogie V-twin
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rackmount-Preamps/V-Twin/V-Twin-Large/V-Twin.jpg
€ 750 (Peter Verspruy)

Koch pedaltone
http://www.peterverspuy.nl/xx/images/catalogus/6712.jpg
€ 539 (Peter Verspruy)

iemand ervaring met of verstand van t'een of t'ander?

the feable
30 juni 2006, 16:48
Ik heb het pedaal een keer getest. Ik was niet echt onder de indruk van het geluid. Zeker als je een AC30 hebt zal het niet mijn eerste keuze zijn. Daarnaast vind ik de presets vreselijk vervelend. Als je dan een keer op een andere versterker speelt ben je een hele tijd bezig met instellen en ff snel veranderen op het podium gaat geloof ik ook niet erg makkelijk ( maar ik weet niet meer precies hoe het systeem werkte, dus pin me daar maar niet op vast)

Ik zou gewoon een ts808 een rat een boostertje kopen :rockon:

Maar qua mogelijkheden ben ik enthousiaster over de Mesa en de H&K, de Pedaltone lijkt me ook een hele goede keuze maar daar heb ik niet echt ervaring mee.

Jeroenvanhulsteijn
30 juni 2006, 17:08
ik dacht dat het juist een heel simpel apparaat was om te bedienen? Gewoon een pedaaltje met 3 geheugens.

paulusdeBKB
3 juli 2006, 17:46
Ik ken de Tri-AC niet, maar de V-Twin en de Pedaltone wel (ik heb ze allebei). Kern van het verhaal is dat zowel de V-Twin als de Pedaltone prima apparaten zijn, en dat de Pedaltone ook nog eens flink uitgebreider is dan de V-twin. (De tubetone ken ik niet persoonlijk maar ik heb nog nooit een slecht HK product gehoord). Beiden zijn tweedehands voor <400 euro te krijgen.

Als de Tri-AC moeilijk of niet te krijgen is dan zijn beide apparaten een uitstekend alternatief. Welke je het beste zal bevallen is een kwestie van persoonlijke smaak.