PDA

View Full Version : klankgat ding voor op het podium...



Nocki
25 augustus 2002, 14:40
Hee allemaal.
ik kom niet vaak in het acoustische hoekje maar heb nu een vraag.
ik weet er niks vanaf en wweet ook niet hoe het heet dus kan ik niet zoeken...
ik zoek zo'n ding van rubber wat je in je klankgat hangt zodat je gitaar niet gaat rondzingen.
hoe heet dat ding en gebruikt je het, werkt het? wat kost het... alle antwoordenb zijn welkom././

Nocki

alexgit
26 augustus 2002, 14:50
Goed, ditzelfde bericht heb ik zeg maar 2 weken geleden geplaatst, dus kijk maar ff daarnaar, antwoord zat.

Nocki
26 augustus 2002, 17:05
ok is fijn. maar wat is de zoekterm. of heet dat ding toevallig zwart rubberen ding voor in je klankgat.???
mar ok ik zoek nog wel een keer...

search: > zwart rubberen ding voor in je klankgat...

Boer Bavo
26 augustus 2002, 18:18
Je kan ook zoeken op auteur.... :smile:

< http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=5304&forum=2 >

Nocki
26 augustus 2002, 18:19
ja ik had het al gevonden maaar hier heb ik nog niet veel aan natuurlijk...
als ik het ga gebruiken moet ik er zeker van zijn en niet eerst gaan experimenteren hoe en wat en dan voor joker staan op het podium...
Nocki

alexgit
26 augustus 2002, 21:42
Nahja tzal vast werken.
Ik moet er ook nog ff eentje kopen.

sebass
27 augustus 2002, 00:09
Verneukt dat niet je geluid van je gitaar? Lijkt mij wel eerlijk gezegd. Je moet gewoon de microfoon goed weten te plaatsen en voor de monitor geldt natuurlijk hetzelfde. Mike schuin bij de brug of bij het eind van de hals (hogere fretten). Niet recht voor het klankgat.

Nocki
27 augustus 2002, 07:24
ik heb een gitaar met een piezzo element dus hoef ik geen microfoon te gebruiken.

Nocki

alexgit
27 augustus 2002, 15:56
Op 2002-08-27 00:09, schreef sebass:
Verneukt dat niet je geluid van je gitaar? Lijkt mij wel eerlijk gezegd. Je moet gewoon de microfoon goed weten te plaatsen en voor de monitor geldt natuurlijk hetzelfde. Mike schuin bij de brug of bij het eind van de hals (hogere fretten). Niet recht voor het klankgat.


Ik heb ook gewoon een semi-akoestische gitaar, maar nog last van rondzingen.