PDA

View Full Version : vervangen elementen gibson Gary moore door Joe Barden elemen



rupke
10 juni 2005, 08:16
Hoi

Ik heb net de Gibson Gary Moore en g ame niet afschieten voor hieronder. Gisteren voor het eerst in de band mee gespeeld. Speelt waanzinnig lekker en klinkt ook erg goed, maar tijden shet spelen had ik zoiets van heeee dit nummer klink toch wat vetter met mijn epiphone custom met joe barden elementen. de joe barden klinken wat breder (meer mid en hoog dan de gary moore burstbuckers en oversturing klinkt dikker) Gelijk kwam de gedachte bij me op om de elementen in de gibson er uit t ehalen en de joe barden er in te stoppen.

Wat denken jullie ga ik nu te snel en moet ik eerst de gibson beter leren kennen of zouden de joe barden een verbetering zijn.

Groetjes Rupke

Jeroenvanhulsteijn
10 juni 2005, 08:40
ik zou zeker eerst even zoeken. Om nu voor 1 nummer elementen te vervangen is mss wat overdreven. Maar loop je nu constant met de gedachte dat het wat vetter kan, dan zou je dat eens kunnen overwegen.

Zijn de specs overigens hetzelfde van die Epi custom?

Maar het beste wat je kunt is de Bardens voor een vriendenprijsje aan mij verkopen :-D

rupke
10 juni 2005, 08:47
Hoi Jeroen

bedankt voor je reactie :-)

Verkopen doe ik zo nog maar even niet.

Het gaat trouwens niet om 1 nummer maar om meerdere nummers. maar goed. ik ben ook altijd zo wispelturig. Eerst maar een paar keer lekekr op de gibson tekeer gaan denk ik voordat ik verder kan oordelen over het geluid.

De hals van de gibson is echt superrrrrrrrrrrrrrr

Jeroenvanhulsteijn
10 juni 2005, 09:10
Probeer ook wat te spelen met EQ instellingen. Mss geven die elementen van de Gary LP ook wat minder output. Dan worden oversturingseffecten wat minder hard aangestuurd wat mss ook tot gevolg heeft dat het wat minder vet klinkt.

vulvasonic
10 juni 2005, 09:14
Mijn eerste gitaar was een Maya SG met humbuckertjes. Mijn tweede was een Fender Stratocaster (een hele echte). Toen ik, eenmaal thuis en blij als een kind, mijn fonkelnieuwe gitaar inplugte schrok ik me kapot; WAAR IS MIJN SOUND?!?!?!?!

Wat ik maar wil zeggen; je moet een gitaar de tijd gunnen een deel van jezelf te worden. Gaandeweg zul je je spel aanpassen aan het geluid en de mogelijkheden van de gitaar.

Misschien heb je helemaal gelijk en zijn die Joe Bardens veel beter voor wat je wil, maar leg die schroevendraaier nog even weg en geef het een maandje. Elementen vervangen kun je nog altijd.

rupke
10 juni 2005, 09:19
Hoi Jeroen,

Dat is absoluut waar de elementen van de Gary Moore hebben minder output dan de joe bardens. ik moest gisterern ook de high input van de versterker gebruiken en de volumes verder opendraaien dan normaal. Voordeel daarvan is dat de gitaar wel lekker ging zingen ook met minder gain op de oversturing. ik moest ook bijna alle trebel en mid er in draaien en veel laag er uit op de versterker. Ik heb wel met allerlei verschillend einstellingen gespeeld maar echt een vette oversturing kreeg ik er niet uit. maar ik blijf even proberen.

ik zat net op de WC :o te denken misschien een ander overstuurd opedaaltje er voor zetten. misschien de marshall jackhammer voor marshall oversturing ik hoor altijd dat die combinatie les paul en marshall moddervet is.

Greetz rupke

rupke
10 juni 2005, 09:21
Oh even voro de duidleijkheid misschien mijn setup:

Gibson Gary Moore --> Boss ME50 --> conquest buizenversterker (waar ik clean kanaal gebruik voor efeecten overheen te gooien en tweede kanaal voor boost.

GReetz Rupke

Bobbel
10 juni 2005, 09:22
De hals van de gibson is echt superrrrrrrrrrrrrrr

en dat is voor mij de reden om geen Gibson te nemen... ik vind de hals van een gibson zo dik... of ligt dat aan mij? behalve die van de LP DC Faded... maar volgens de website zit er ook een flink verschil in vergeleken met een normale LP

rupke
10 juni 2005, 09:23
He die Vulva sonic,

Je hebt helemaal gelijk. ik moet ook zeggen dat het gaandeweg de repetitie ook wat beter ging klinken maar het had nog niet de ballen die ik voorheen had zeg maar met d ejoe barden. Ik ga het uiteraard tijd geven.

Greetz Rupke

BramVersteeg
10 juni 2005, 09:55
Oh even voro de duidleijkheid misschien mijn setup:

Gibson Gary Moore --> Boss ME50 --> conquest buizenversterker (waar ik clean kanaal gebruik voor efeecten overheen te gooien en tweede kanaal voor boost.

GReetz Rupke

Misschien is het een goed idee om neide gitaren eens mee te nemen naar een gitaarwinkel en ze eens te vergelijken over een andere versterker met een scheurkanaal? En ik zou idd nog even wachten met het verwisselen van de elementen.

Anders Destium
10 juni 2005, 10:26
Ik zou eerst kijken of je met je instellingen (op bijv je versterker) niet hem kunt afstemmen op je gitaar, elke gitaar heeft zijn eigen combinatie waarbij hij het lekkerst klinkt :)

Speeddemon
10 juni 2005, 10:58
ik denk dat je qua boost misschien beter af bent met een Zoom PD-01 (staat nog 1 op Speurders.nl) . Is een stuk cleaner, en true bypass. Maar kan ook lekkere AC/DC drive/crunch tevoorschijn toveren.

Orpheo
10 juni 2005, 10:59
De hals van de gibson is echt superrrrrrrrrrrrrrr

en dat is voor mij de reden om geen Gibson te nemen... ik vind de hals van een gibson zo dik... of ligt dat aan mij? behalve die van de LP DC Faded... maar volgens de website zit er ook een flink verschil in vergeleken met een normale LP

kan kloppen. gibsons zijn niet zozeer dikker dan fenders, maar gewoon anders. ik weet niet wat t is....maar idd, fenders spelen " soepeler" maar ik vind een LP lekkerder spelen. ieder dus zn eigen smaak...

wat ik denk dat ook te maken heeft met het speelgemak van gibsons en/of fenders is gewoon de manier waarop die nek in het body zit. je kan me niet wijsmaken dat die hoek van een LP-nek niet uitmaakt voor het speelgemak (of dat positief gemak is of negatief laat ik in het midden)

zo ook voor fenders...

maar ff on topic: ik denk idd dat je ff met je ampinstellingen moet spelen. zoals AD al zei (dacht ik...) iedere gitaar heeft zijn eigen instellingen "nodig" om goed te klinken.
daarnaast zou ik de pups niet vervangen. de pups zijn IMO nl een groot deel van het karakter van je gitaar...(das ook een van de redenen dat ik zo twijfel over een pup-changen op mijn gitaar)

als later blijkt dat je die pups ECHT niet fijn vind, ja, dan kan je alsnog wisselen.

Orpheo
10 juni 2005, 11:00
De hals van de gibson is echt superrrrrrrrrrrrrrr

en dat is voor mij de reden om geen Gibson te nemen... ik vind de hals van een gibson zo dik... of ligt dat aan mij? behalve die van de LP DC Faded... maar volgens de website zit er ook een flink verschil in vergeleken met een normale LP

kan kloppen. gibsons zijn niet zozeer dikker dan fenders, maar gewoon anders. ik weet niet wat t is....maar idd, fenders spelen " soepeler" maar ik vind een LP lekkerder spelen. ieder dus zn eigen smaak...

wat ik denk dat ook te maken heeft met het speelgemak van gibsons en/of fenders is gewoon de manier waarop die nek in het body zit. je kan me niet wijsmaken dat die hoek van een LP-nek niet uitmaakt voor het speelgemak (of dat positief gemak is of negatief laat ik in het midden)

zo ook voor fenders...

maar ff on topic: ik denk idd dat je ff met je ampinstellingen moet spelen. zoals AD al zei (dacht ik...) iedere gitaar heeft zijn eigen instellingen "nodig" om goed te klinken.
daarnaast zou ik de pups niet vervangen. de pups zijn IMO nl een groot deel van het karakter van je gitaar...(das ook een van de redenen dat ik zo twijfel over een pup-changen op mijn gitaar)

als later blijkt dat je die pups ECHT niet fijn vind, ja, dan kan je alsnog wisselen.

Negative K3 fan
10 juni 2005, 12:27
haha zn epi klinkt beter dan zn (dure) gibson :o

pol
10 juni 2005, 12:45
Oh even voro de duidleijkheid misschien mijn setup:

Gibson Gary Moore --> Boss ME50 --> conquest buizenversterker (waar ik clean kanaal gebruik voor efeecten overheen te gooien en tweede kanaal voor boost.

GReetz Rupke

ik zou gewoon es wat andere versterkers testen, ik kan me voorstellen dat het geluid niet al te denderend is als je met een boss me50 over een conquest speelt.
Maar dan kan het nog zijn dat die joe barden dingen beter klinken, hangt allemaal af van de beste combinatie vinden.

Orpheo
10 juni 2005, 13:54
haha zn epi klinkt beter dan zn (dure) gibson :o

wat ik kon opmaken uit zijn verhaal was dat de epi niet per definitie beter klonk, maar gewoon anders. meer zijn smaak. is natuurlijk goed mogelijk.

...rock...
10 juni 2005, 17:07
haha zn epi klinkt beter dan zn (dure) gibson :o
hij wilt zeggen dat de joa barden pickups beter klinken voor de meeste liedjes als de burstbuckers.dat lijkt me net iets anders :wink:

JoostBaksteen
20 juni 2005, 16:06
daarnaast zou ik de pups niet vervangen. de pups zijn IMO nl een groot deel van het karakter van je gitaar...(das ook een van de redenen dat ik zo twijfel over een pup-changen op mijn gitaar)


Daarom zou ik ze dus JUIST vervangen. Als het zoveel uitmaakt en je bent niet tevreden over je sound kan je het daarmee dus juist veranderen.



als later blijkt dat je die pups ECHT niet fijn vind, ja, dan kan je alsnog wisselen.


Daarom zou je ze ook gewoon kunnen vervangen en kijken.

Ik zou ze gewoon omwisselen en kijken wat het effect is, vind je het beter dan laat je het zo. Is dat het niet, dat zet je ze gewoon terug. Proberen en horen is de beste manier om erachter te komen wat voor jou het beste is.