PDA

View Full Version : Marshall 2203 modden



Mr.Bluesbreaker
10 juni 2005, 00:34
Op dit late uur krijg ik ineens een (wellicht waardeloze)
hersenkronkel. Het volgende schiet door mijn hoofd:

Zou je een marshall JCM800 100 watt, het 2203 model als ik het goed heb, zo kunnen modden dat je 3 kanalen tot je beschikking zou hebben?
Als het goed is, is het een eenkanaals bak met een wereldsound.
Zou je door deze mod uit te voeren, het pure en originele geluid er echt door behouden of hoeveel zou er veranderen?

Ineens kamp ik met de gedachte om mijn TSL60 op zo'n bak in te ruilen, en zoals hierboven te modden.

Negative K3 fan
10 juni 2005, 00:56
die modificatie zal erg ingrijpend zijn en veel geld kosten

wat voor kanalen wil je er dan bij opzetten vraag ik me af?

kanalen zijn overigens alleen van toepassing op de pre amp, dus de monster 2203 power amp blijf je houden.

je zou op zich best het originele jcm800 preamp circuit kunnen laten zitten en er 2 aan toevoegen... maar dat kost veel €€€€€€€!!

Mr.Bluesbreaker
10 juni 2005, 01:10
Wat zou het gaan kosten dan? Enig idee? En een 2 kanaal- mod dan?

skabouter
10 juni 2005, 02:31
ik heb een 3 kanaals jcm800 2204 gehad. had 2 schakelbare extra gains + 2 masters erbij. ieder kanaal was hetzelfde (en had de EQ tot zich), maar de masters en pre`s waren dus 3x apart instelbaar.

maar ik vond het maar niets, het originele geluid was eruit, ik heb hem weer origineel laten bouwen, en toen klonk hij echt 10x beter

maar hoe en wat je laat modden is natuurlijk erg verschillend. ook wie het doet ! maar bij mij was het geen succes.................

pol
10 juni 2005, 09:24
de beste mod voor een 2203 is er een cleane fender naast zetten en dan schakelen met een A/B box , en dan nog een TS-9 / SD-1 etc... voor soloboost.

nu serieus, wat wel iets beter haalbaar is, laat gewoon een simpele fx loop derin bouwen die je in en uit kunt schakelen, en dan een externe preamp in een looper zetten en gebruiken voor clean of andere sounds .

dus van je gitaar naar de looper, en dan switchen tussen de 800 met de fx-loop af zodat je geluid exact hetzelfde is als origineel, en dan via midi de fx loop en de looper aanzetten en het signaal van de gitaar naar die andere preamp sturen.

Mr.Bluesbreaker
10 juni 2005, 11:13
Driekanaals wordt dus niet echt aangeraden...
Bij wie heb je dat laten doen Skabouter?
Wat voor mij op dit moment speelt is de keuze van een reverb of niet. De eenkanaals heeft er immers geen opzitten. Ik zou wel mijn JC-120 kunnen A/B-en voor goede brede sounds. Verder zou ik dan, als het wat wordt, een 2 kanaalsversie en een eenkanaalsversie naast elkaar willen zetten. En eventueel ook nog eens met een TS-9 en andere overdrives willen testen. :P
Iemand enig idee welke zaak al dit spul heeft staan? Of is er iemand op het forum met meerdere JCM800's?

Antal
10 juni 2005, 17:03
Lijkt me een beetje zonde om hier een echt goede versterker voor te gaan slopen. Ik denk dat je weinig van het originele geluid overhoudt. Waarom kijk je niet naar alternatieven van een ander merk ofzo?

skabouter
10 juni 2005, 17:21
Driekanaals wordt dus niet echt aangeraden...
Bij wie heb je dat laten doen Skabouter?
Wat voor mij op dit moment speelt is de keuze van een reverb of niet. De eenkanaals heeft er immers geen opzitten. Ik zou wel mijn JC-120 kunnen A/B-en voor goede brede sounds. Verder zou ik dan, als het wat wordt, een 2 kanaalsversie en een eenkanaalsversie naast elkaar willen zetten. En eventueel ook nog eens met een TS-9 en andere overdrives willen testen. :P
Iemand enig idee welke zaak al dit spul heeft staan? Of is er iemand op het forum met meerdere JCM800's?

ik heb het niet laten doen, k had hem zo gekocht (weet niet bij wie het gedaan is). maar ik vond het niets, voor 50 euro terug laten bouwen (incl nieuwe buizen), en toen was hij weer origneel. prachtding. ik zou hem niet verbouwen, ik heb wel es gehoord dat jcm800`s daar niet goed voor zijn.

als je die JC120 nog hebt, dan zou ik hem idd A/Ben met dat ding, en zorgen voor wat pedals/voetschakelaren. heb je bijv. het volgende:

clean: JC120
Clean Reverb: JC120
Clean Reverb Chorus: JC120
Overdrive: Jmc800
hotlead: Jcm800+TubeScreamer (TS-9)
hotleadboost: Jcm800+TS-9+EQ(boost)

gewoon paar pedaaltjes kunnen ook zorgen voor "extra kanalen". zou echt dat doen, en niet zomaar in je amp laten wroeten.

of koop een 3 kanaals miditop (framus dragon), met wat 19" FX gear ! dan heb je helemaal veelzijdigheid te top :)

Negative K3 fan
10 juni 2005, 20:16
jcm800s zijn juist heel goed te verbouwen!!!1 hoe denk je dat soldano, diezel en vele andere ampfabrikanten zijn begonnen???

jen zou eens naar peter van weelden kunnen gaan, die heeft ook marshalls mods om ze meerkanaals te maken. Kost wat, maar dan krijg je ook wat!!!1

Mr.Bluesbreaker
11 juni 2005, 09:00
Nice, nice. Bedankt voor de input jongens! Ik heb al een aantal leuke ideetjes. Ik denk dat ik eerst maar eens even de twee- en de driekanaals versies tegen mekaar ga A/B-en. Hoewel ik op overdrive toch eigenlijk zelden reverb nodig ben, dan zal ik wellicht eerder neigen naar een eenkanaalsbak. Heeft toevallig iemand van het forum deze twee types?

yhcmarc
11 juni 2005, 09:30
ik ben juist pas geleden overgestapt van een 2 kanaals jcm800 2210 naar een 1 kanaals jcm800 1959 mkII superlead en wat een sound .. WAT EEN SOUND .. maarja, ik heb ook maar 1 kanaal nodig, en dat is hard en beuken !!

en een 2203 laten modden naar een 2 of 3 kanaals versie is natuurlijk heiligschennis ;)

ik zou zeker de a/b optie gaan uitproberen, een top met een kanaal goed clean en je hebt meteen het beste van 2 werelden.

Mr.Bluesbreaker
11 juni 2005, 12:22
He yhcmarc, toevallig dat jij zowel met een splitchannel als een eenkanaals ervaring hebt. Zou je het verschil kunnen aangeven in toon? Mogelijkheden weet ik al het een en ander van.

yhcmarc
11 juni 2005, 16:45
uuhm jaa .. ik speel er alleen hardcore op hoor, dus snelle harde shit, maar uuhm , die 2210 had me te veel gain en het cleane kanaal gebruikte ik weinig tot niet .. en zeker niet als clean, de laatste tijd dat ik hem had speelde ik op die top met het cleane kanaal voluit en een tubescreamer ervoor, nu dus gewoon die MKII. Ja wat voor zinnigs kan ik er over zeggen, die super lead klinkt cleaner en je hoort wat meer gitaar in plaats van alleen distortion, het is wat harder werken maar dan heb je ook wat. Het enige nadeel, naja nadeel ;) is dat die superlead niet zacht kan, op 1 is al oorverdovend hard, maar daar houd ik dan wel weer van :) haha.

sr.face
11 juni 2005, 19:09
"Je gaat toch ook geen foto's van je schoonmoeder in je bier gooien?" quote van Dhr. H. Teeuwen.

skabouter
12 juni 2005, 03:15
- schoon !! :-D

Mr.Bluesbreaker
13 juni 2005, 13:14
Hallelujah, er staan 2* 2204 tops nu op marktplaats!

Ik dacht dat ik ze nooit meer tegenkwam. Ik heb nu echt serieus keihard gas, heb de aanbieder al gemaild. Maar nu de vraag, wat moet zoiets opleveren?? Ze zien er wel smetteloos uit, het is een '81 er en een '83 er, waarvan een gemod is door ene P. van Weelden. 8-)

Iemand nog iets toe te voegen? Zou er een klankverschil zitten tussen een '81er en een '83er? (Eigenlijk hoort dit al in vintage versterkers, daarom zet ik hem er daar ook even neer. Sorry guys!)