PDA

View Full Version : Fender Dragster Pick humbuckers / Fender Jaguar MIJ



Sliver
9 juni 2005, 22:15
Hey,
ik las pas een stuk over een nieuw limited model Van Fender Japan, een Jaguar met 2 humbuckers en een vaste Gibson stijl brug erop. De humbuckers schijnen 'dragsters' te zijn. Ik ben erg benieuwd hoe dit klinken zal, het lijkt mij perfect. Is er hier iemand die weet of deze pcik-ups kwalitatief goed zijn of sowieso vervangen moeten worden? Ik weet alleen dat deze gitaar in Duitsland te koop is, maar als de kwaliteit bij voorbaat al slecht is dan hoef ik natuurlijk niet de reis te ondernemen dus vandaar de vraag.
Alvast bedankt.

Bobbel
9 juni 2005, 23:53
ah... die gitaar klinkt interessant... ff in de gaten houden... :wink:

P.S. Sorry dat ik je niet kan helpen...

Sliver
10 juni 2005, 13:51
Jammer dat niemand hier iets over weet.
Even wat kwijlmateriaal;

http://www.elderly.com/fmic/items/FJAGHH.htm

nu alleen nog een tortoise slagplaat en dat ding ziet er gewoon te bruut uit...mmmmm, misschien moet ik dan toch maar op goed geluk naar Deutschland voor een testritje 8-)

Bobbel
10 juni 2005, 15:13
Er cool ding... vooral dat de kop dezelfde kleur heeft als de body :wink:

Sliver
12 juni 2005, 14:54
Bump :oops:

FruscianteFan
12 juni 2005, 15:19
bah, een Jaguar hoort gewoon de echte, iets te snel feedbackende Jaguar SC's hebben en een brug die snaren veel te snel ontstemt en nog sneller breekt!

Daniël_san
12 juni 2005, 15:30
wel mooi gitaartje.

Sliver
10 augustus 2005, 23:10
Kleine update; ik ga de gitaar zeer binnenkort testen en mogelijk aanschaffen maar had een paar vraagjes aan de mede-forummers met meer verstand van zaken m.b.t. de specs:

Model Name: Jaguar® HH (Special Edition)
Limited Edition Series
Color: Black, (Polyurethane Finish)
Body: Alder
Neck: Maple
Fingerboard: Rosewood (7.25” Radius/184 mm)
No. of Frets: 22 Vintage Style Frets
Pickups: 2 Special Design MIJ Dragster Humbucking Pickups (Neck & Bridge)
Controls: “Lead” Circuit: 2-Position Tone Switch, Volume, Tone, “Rhythm” Circuit: Volume, Tone, Circuit Selector Switch
Pickup Switching: 2-On/Off Slide Switches, One for Each Pickup
Bridge: Vintage Style Adjusto-Matic™ Bridge with Anchored-Tailpiece
Machine Heads: Fender/Gotoh® Vintage Style Tuning Machines
Hardware: Chrome
Pickguard: 3-Ply Black
Scale Length: 24” (610 mm)
Width at Nut: 1.650” (41 mm)
Unique Features Matching Painted Headstock, Chrome Control Knobs, Chrome Pickup Covers, Black Plastic Bezels
Strings: Fender Super 250R, Nickel Plated Steel, Gauges: (.010, .013, .017, .026, .036, .046)
Inclusive original FENDER Gig Bag
Farbe: Black



vraag 1; die tuners, zijn dat dingen die ik zeer waarschijnlijk moet vervangen of is dit een goed type?
vraag 2; zo'n polyurethane finish, was dat nou juist positief of was t juist cheapass rotspul?
vraag 3; wat zijn in vredesnaam vintage style frets?

alvast bedankt voor alle mogelijke (en hopelijk nuttige) reacties. Als ik de gitaar of een andere aanschaf zal ik zeker proberen wat foto's+ een review te posten voor andere geinteresseerden

Orpheo
10 augustus 2005, 23:23
vraag 1; die tuners, zijn dat dingen die ik zeer waarschijnlijk moet vervangen of is dit een goed type?
vraag 2; zo'n polyurethane finish, was dat nou juist positief of was t juist cheapass rotspul?
vraag 3; wat zijn in vredesnaam vintage style frets?

vraag 1: varieert vaak. vintage style tuners KUNNEN heel snel ontstemmen. hoeft niet.

vraag 2: geeeeeen idee. ik dacht dat t wel okayy was. nitro is natuurlijk het beste, maar dit is dacht ik ook nog wel te pruimen.

vraag 3: niet extreem hoog, niet extreem breed. zover ik weet in ieder geval.

Sliver
11 augustus 2005, 16:24
nog iemand?

Dweezman
11 augustus 2005, 16:26
'k heb ook vintage frets op m'n '62 reïssue. Speelt prima! ze zijn gewoon kleiner/smaller.