PDA

View Full Version : Phaser



Chrissie
9 juni 2005, 21:21
Ik erger mij de laatste maanden meer en meer aan mijn Boss PH-2 Phaser: slap geluid, te eenzijdig, een tonesucker...
Tijd voor iets nieuws dus, maar wat?
hij moet enerzijds goed gaan op een cleane sound, subtiel en minder subtiel (denk aan funk, maar ook reggae en Dub) anderzijds moet hij ook zen mannetje kunnen staan in meer experimentelere noise-toestanden.

Alle Suggesties zijn welkom

mijn huidig Setup:
Dearmond Starfire
Fender Stratocaster

EHX Frequency Analyzer -> RMC3 -> EHX Q-Tron+ -> BOSS SD-1 -> Zelfbouw UglyFace -> Guyatone Zoom Box Distortion -> EHX Big Muff -> Dunlop TS-1 Tremolo -> Boss PH-2 -> Boss DD-6 -> EHX Holy grail

Fender Princeton
London City Head + 2x12"

Dirk_Hendrik
9 juni 2005, 21:36
:o
Met die setup kun je je phaser als de tonesukker detekteren?

ToTaL FaKe
9 juni 2005, 21:57
ik gebruik zelf een vrij oude Ibanez PhaseTone voor funky stukjes, en hij klinkt echt... oeff... :-D echte aanrader

Chrissie
9 juni 2005, 22:03
:o
Met die setup kun je je phaser als de tonesukker detekteren?

toch wel :lol:
het is een enorm verschil met of zonder die phaser.
Heel men Board is bekabeld met George L, de Tremolo steekt in een TB-boxje. Juist de SD-1 zuigt nog een beetje maar dat is een probleempje voor later.
je had het een jaar of 2 geleden eens moeten horen, er kwam amper nog signaal uit omdat ik de goedkoopste pruts patchkabeltjes gebruikte.

robert-gitarist
9 juni 2005, 22:24
tsja een Phaser.
heb zo straks op een Ibanez phaser gespeelt uit de tone-lock serie.
Moet eerlijk zeggen,zeer veelzijdig ding en behoorlijk goed,2de hands ligt ie in de winkel hier voor 45/50 euro ofzo.
Klinkt goed echt goed moet ik zeggen,terwijl ik de rest v/d serie van Tone-lock echt mega ruk vind.

Maar goed,wat nog meer goeie phaser's zijn vind ik, de EHX Small Stone(heb zelf de oude uit de seventies :D) en MXR Phase 90.
Zelf wil ik 100% nog een keer de MXR Phase 90 aanschaffen.Hij is oerdegelijk,lekker simpel; 1 knop en een wereld geluid.
Zelf vind ik het de mooiste Phaser's.

Succes ermee!!

Mitch
9 juni 2005, 22:24
Hier is eigenlijk maar één pedaal die alles kan wat je wil: Ibanez PM7. Ik heb het al zo vaak geroepen dat ik mezelf er mee begin te vervelen, maar echt: als je zowel een redelijke, traditionele phaser wil maar ook iets waar je vreselijk los mee kan gaan heb je de PM7 nodig.
Ze zijn in NL niet zo super verkrijgbaar (de bedroevend slechte PH7 zie je gek genoeg veel vaker in winkels), maar op eBay Duitsland bijvorbeeld worden ze door winkels tegenwoordig nieuw voor 68E aangeboden excl. verzenden.
Werledprijs. Check op de Ibanez site de soundclips eens, zijn vrij behoorlijk.

robert-gitarist
9 juni 2005, 22:30
http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/PM7-3fc7208f5363af4a202e0995460deb81.jpg


Die heb ik getest,2de hands met doosje 45/50 euro.Echt super dingetje.
Zéér veelzijdig enzo erg mooi.
Er zit echt mooie effecten in.

Chrissie
9 juni 2005, 22:58
De soundclips van de PM7 zijn wel leuk, ik zal hem een van de dagen eens ergens gaan uittesten, en anders bestel ik hem gewoon, hij kost nu ook geen fortuin he

robert-gitarist
9 juni 2005, 23:06
Hij kost inderdaad geen drol.
Maar pas op je hebt 2 verschillende versies,de PM7 en de PH7.
De PM7 is erg goed de ander is ruk.
Hij is echt de moeite waar om uit teproberen.
Maar goed ieder z'n smaak natuurlijk,ik vond hem erg goed.
maar toch niks gaat boven de MXR phase 90/EHX Small Stone :D

phx
10 juni 2005, 08:48
Moet je deze eens proberen, zit al jaren op mijn board. Dit is een antimilde phaser :lol: woesshhhhh

http://www.pulseonline.com/mxr/phase100.jpg0
MXR phase 100

Bluesbreaker
10 juni 2005, 12:19
Ik heb zelf de Carl Martin Two Faze, erg tevreden over. Zijn 2 dezelfde phasers in 1 doosje, maar beide onafhankelijk in te stellen. Heeft een erg lekker geluid vind ik zelf.

Lucluc
10 juni 2005, 14:22
En volgens mij is er nog een redelijk betaalbare dubbele phaser van SIB. En wat dacht je van de 4MS Phaseur Fleur? Met Electro Harmonix zal je ook nooit verkeerd zitten. Oude Poly Phase, of zo'n kleintje is ook erg goed.

cosmos
10 juni 2005, 14:30
Ik vind de Maxon PH-350 erg kicken. Check de site + samples:

http://www.maxonfx.com/vintage/ph350/

DREAMMACHINE
10 juni 2005, 15:30
....als het geld er is, kun je imo het beste zoeken naar een script logo mxr phase 90, het ultieme phaser geluid! Stond er dacht ik net 1 op marktplaats ( rond de 150 euro gaan ze meestal van de hand).....idd prijzig voor een vrij simpel, eenzijdig pedaal....maarja...die sound he! 8-)

Lucky
10 juni 2005, 15:55
....als het geld er is, kun je imo het beste zoeken naar een script logo mxr phase 90, het ultieme phaser geluid! Stond er dacht ik net 1 op marktplaats ( rond de 150 euro gaan ze meestal van de hand).....idd prijzig voor een vrij simpel, eenzijdig pedaal....maarja...die sound he! 8-)

+1

Thom TK
10 juni 2005, 17:14
Sucked die Holy grail geen tone??

robert-gitarist
10 juni 2005, 17:18
....als het geld er is, kun je imo het beste zoeken naar een script logo mxr phase 90, het ultieme phaser geluid! Stond er dacht ik net 1 op marktplaats ( rond de 150 euro gaan ze meestal van de hand).....idd prijzig voor een vrij simpel, eenzijdig pedaal....maarja...die sound he! 8-)

+1

+100!!! :D

Die dingen zijn echt zooo ontiegelijk goed.
Die sound,echt geil.
Lekker simpel met 1 knop die je met de voet kunt bedienen,idiaal!!
Vooral de echte oude script MXR Phaser's zijn erg goed :)

Chrissie
10 juni 2005, 20:01
mja ik weet het, de basisklank van de Phase 90 is ongelooflijk goed, maar ik vrees dat er wat te weinig regelmogelijkheden zijn.

Chrissie
10 juni 2005, 20:09
Sucked die Holy grail geen tone??
Je moet hem niet voorbij de helft draaien, want den is er een kleine volumedrop (enkel bij de "spring"-instelling).
Voor een "gewoon" reverb geluid heb je met de eerste helft meer dan genoeg en is de klank gewoon perfect.
Als ik hem wel verder open wil draaien, is het enkel voor noise-soundscape-achtige geluidseffecten, en dan voer ik gewoon de output van een van de voorgaande effecten wat op.

Mitch
10 juni 2005, 20:20
Maar pas op je hebt 2 verschillende versies,de PM7 en de PH7.
De PM7 is erg goed de ander is ruk.


Vriend :D

Ik maar denken dat ik de enige was....
Echt jongens: zodra ik een keer fatsoenlijk op kan nemen maak ik clips van dat ding. Zal nog wel even duren vrees ik, maar toch.

robert-gitarist
11 juni 2005, 13:01
Maar pas op je hebt 2 verschillende versies,de PM7 en de PH7.
De PM7 is erg goed de ander is ruk.


Vriend :D

Ik maar denken dat ik de enige was....
Echt jongens: zodra ik een keer fatsoenlijk op kan nemen maak ik clips van dat ding. Zal nog wel even duren vrees ik, maar toch.

Hahaha dude :D :D

Ja dat ding is echt super!!
Echt das het eerste Ibanez pedaal uit de Tone Lock serie die ik echt goed vind (y)
Ik zit ernstig te twijfelen om hem te nemen...
Wil zeker nog keer de MXR phase 90 te hebben maar voor variatie die Ibanez Phaser....

robert-gitarist
11 juni 2005, 19:24
Zo heb net de Ibanez PM7 op gehaald.
Ff uitproberen en dan aanschaffen,geweldig ding echt die sound enzo (Y)
Ben er zéér tevreden over :)

Tujuh
9 september 2005, 20:05
Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een Phase 100 reissue tweedehands?

phx
9 september 2005, 21:16
tussen 90 en 100 euro ofzo. Leuke phaser, mijn primaire in ieder geval.

Tujuh
10 september 2005, 00:23
oke! Ze worden namelijk erg weinig aangeboden behalve op Ebay. Bedankt phx :)

phx
11 september 2005, 13:37
Als je het over de duivel hebt, staat eentje te koop op marktplaats (nu net geplaatst).

MatthijsBlom
7 oktober 2005, 23:36
Vooral de echte oude script MXR Phaser's zijn erg goed :)

Ik ben toch erg benieuwd wat het verschil is tussen de script logo's en block logo's. Ik lees regelmatig dat die dingen beter zijn.

fullorder
8 oktober 2005, 02:16
mja ik weet het, de basisklank van de Phase 90 is ongelooflijk goed, maar ik vrees dat er wat te weinig regelmogelijkheden zijn.

Dat vind ik juist een pluspunt. Hoe minder knoppen, hoe beter!
Gewoon een goede sound, speed knop. meer heb je niet nodig ;)

maar je hebt toch ook een zelfbouw uglyface op je plank staan? misschien is de phaser van build your own clone (http://www.buildyourownclone.com/phaser.html) dan ook een optie?

Mitch
8 oktober 2005, 11:47
Naar ik heb gehoord absoluut op gelijke hoogte met de Script logo Phase 90. Sowieso wil ik BYOC nog eens even flink pluggen hier :wink:
Ik heb zelf twee pedalen van toen Keith ze nog zelf maakte onder de Big Tone vlag en ik heb er nog drie bespeeld en ze waren allemaal super.

Ik ben helaas niet zo'n soldeerder, maar zeker over de delay en de phaser hoor ik erg goede verhalen. 't Is hier nog niet zo pouplair als in The States, maar dat komt nog wel :D

Lucluc
8 oktober 2005, 17:38
Ik zal mijn BYOC tremolo meenemen naar de pedalendag.

DREAMMACHINE
8 oktober 2005, 17:59
das mooi!....daarin ben ik aardig geinterreseerd namelijk!

ben benieuwd ! 8-)

PsychedelicBass
11 oktober 2005, 00:14
Ik werk zelf met een MXR phase 100 reissue op de bass. Heb zitten kloten met de interne trimpot...klinkt in mijn opinie te gek.
Maar ben ook gefascineerd door de Moogerfooger MF-103...Iemand ervaring mee?

phx
11 oktober 2005, 08:53
Ik werk zelf met een MXR phase 100 reissue op de bass. Heb zitten kloten met de interne trimpot...klinkt in mijn opinie te gek.
Maar ben ook gefascineerd door de Moogerfooger MF-103...Iemand ervaring mee?

Is het aan te raden om met de trimpot te spelen? In sommige gevallen, bij de microvibe bijvoorbeeld, raad (bijna) iedereen het af!

fullorder
11 oktober 2005, 11:21
Naar ik heb gehoord absoluut op gelijke hoogte met de Script logo Phase 90. Sowieso wil ik BYOC nog eens even flink pluggen hier :wink:
Ik heb zelf twee pedalen van toen Keith ze nog zelf maakte onder de Big Tone vlag en ik heb er nog drie bespeeld en ze waren allemaal super.

Ik ben helaas niet zo'n soldeerder, maar zeker over de delay en de phaser hoor ik erg goede verhalen. 't Is hier nog niet zo pouplair als in The States, maar dat komt nog wel :D

Het lijkt me ook wel cool om er eens eentje in elkaar te knutselen. Moet niet zo moeilijk zijn, volgens mij word je aardig bij het handje genomen bij het bouwen van deze pedaaltjes.
En dan nog mooie looks geven natuurlijk, heb je die foto gallery wel eens gezien op de BYOC site? Daar staan echt een paar fraaie exemplaren bij!

fullorder
11 oktober 2005, 11:26
Ik zal mijn BYOC tremolo meenemen naar de pedalendag.

Doe dat! ben benieuwd hoe ie klinkt en eruit ziet natuurlijk ;)

PsychedelicBass
11 oktober 2005, 14:20
Ik werk zelf met een MXR phase 100 reissue op de bass. Heb zitten kloten met de interne trimpot...klinkt in mijn opinie te gek.
Maar ben ook gefascineerd door de Moogerfooger MF-103...Iemand ervaring mee?

Is het aan te raden om met de trimpot te spelen? In sommige gevallen, bij de microvibe bijvoorbeeld, raad (bijna) iedereen het af!


Hmmm...effe kijken of quoten lukt....

De microvibe ken ik alleen van naam.
Het is heel makkelijk om zelf te kloten met de trimpot van de phase 100.
PCB eruit halen, batterijtje aansluiten, tussen instrument en versterker plaatsen, effect aan, snaren beroeren en tegelijkertijd de keyhole van de trimpot naar links of rechts bewegen. Op de trimpot zitten op ongeveer 10.00 u en 14.00u ijzeren stripjes. Daartussen is het effect werkzaam.
N:B. onthou hoe de trimpot ingesteld was, mocht het niet bevallen...

fullorder
11 oktober 2005, 14:22
Hmmm...effe kijken of quoten lukt....

bijna goed ;)

denique
12 oktober 2005, 19:04
Heeft er dan ook iemand ervaring met de Phase Shifter van Boss?
Op de Boss site klinkt t wel erg leuk, maar ja... praktijk he..

Grtz Bas

jozum
22 oktober 2005, 17:23
Wat Seymour Paul al zei:


Hier is eigenlijk maar één pedaal die alles kan wat je wil: Ibanez PM7. Ik heb het al zo vaak geroepen dat ik mezelf er mee begin te vervelen, maar echt: als je zowel een redelijke, traditionele phaser wil maar ook iets waar je vreselijk los mee kan gaan heb je de PM7 nodig.
Ze zijn in NL niet zo super verkrijgbaar (de bedroevend slechte PH7 zie je gek genoeg veel vaker in winkels), maar op eBay Duitsland bijvorbeeld worden ze door winkels tegenwoordig nieuw voor 68E aangeboden excl. verzenden.
Werledprijs. Check op de Ibanez site de soundclips eens, zijn vrij behoorlijk.

Rest mij enkel het aansluiten in deze gelederen, plus de opmerking dat hij ook bij dirk witte E69,- kost.

jozum

pauld
23 oktober 2005, 16:39
Ik was ook niet zo happy met m'n PH-2. Gekeken op harmony-central naar ervaringen van anderen http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Boss/PH_2_Super_Phaser-1.html

Daar stond een tip over de interne trim pot. Door deze naar rechts te draaien (van onderen gezien) krijg je meer laag en verdwijnt de "draaiende hiss". Wordt het een heel ander (beter) effect. Ik heb hem van 13:00 naar 16:00 gedraaid.