PDA

View Full Version : [Jeroenvanhulsteijn] Funk in D



Jeroenvanhulsteijn
9 juni 2005, 21:14
Dit is wel een lekkere backingtrack. Beetje over gesoleerd. Is de tigste take. Duurde even voordat ik het schema een beetje doorhad.
Ik weet niet of dit nu typisch funk is. Zo stond die backing omschreven.

Ik ben altijd blij met kritiek :) Dus kom maar op.

Funk in D (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/MyMusic/Funk%20in%20D.mp3)

Bruce
9 juni 2005, 21:25
Heb 'm helemaal uitgeluisterd (en dat zegt wat!)
Miste alleen iets dat niet kwam...eehh.. iets verassends ofzo
Maar verder zeker oke!

Shaggy
10 juni 2005, 13:13
gaaf hoor

positief is de frasering en contrast .. sommige spelen in een stuk door zonder ff ruimte erin te laten

je sound vind ik wat te dik en modderig in het laag en gebruik je chorus erbij??

zou ik btw die backing mogen gebruiken??

Jeroenvanhulsteijn
10 juni 2005, 14:06
Hey bedankt voor de commentaren. Sounds is idd wat modderig. Er zit geen chorus op maar een Dual Flanger. Het is gewoon een standaard preset uit het apparaat.

De backingtrack heb ik op mn server ruimte gezet. Het hele ding duurt geloof ik 3,5 minuut. Maar zoveel inspiratie had ik niet :)

Backing Track - Funk in D (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/MyMusic/Backing%20track%20-%20Mike%20Stern%20-%20Funk%20in%20D%20Dorian.mp3)

Shaggy
10 juni 2005, 16:10
damn lekkere track

waar haal je zulke tracks vandaan?

ResNovae
10 juni 2005, 20:56
Klinkt goed, Jeroen. Gitaar is inderdaad wel wat erg 'synthy', waardoor ik weinig subtiliteiten in je spel kan horen (die er waarschijnlijk wel in zullen zitten, maar gewoon verdrinken in de sound).

Jeroenvanhulsteijn
12 juni 2005, 11:05
@shaggy, die backingtrack heb ik gedownload met een p2p programma (shareaza). Ik haal er gewoon een zooi binnen en kijk of er wat leuks tussen zit. Trouwens jouw backingtrack ontvangen. Ga vanavond eens kijken. TNX.

@Resnovae, tnx. Het geluid haalt idd subtiliteiten eruit voor zover die er al in zaten. Nu gebruik ik zelf nooit dat wijde vibrato, maar meer het klassieke vibrato. En dynamiek was moeilijk. De noisegate staat niet goed afgesteld. Het wordt snel afgekapt als je zacht aanslaat. Ik ga nog eens werken aan de sound.