PDA

View Full Version : Fender Twin Reverb Silverface vraagje



Twinnie
8 juni 2005, 23:49
Hallo,

Ik ben van plan om een '77 Fender Twin Reverb Silverface aan te schaffen maar voordat ik dat doe heb ik een paar vraagjes:

- Op de Twin zit een aansluiting voor een extension speaker, als ik een extra cab er aan hang zullen de interne speakers dan uitgeschakeld worden? (dit is nl. wel het geval bij de Blackface RI's)

- De minimale 'load' is 4 Ohm, betekend dat dat ik er zonder problemen een 4 ohm cab aan kan hangen als alle speakers het doen of wordt de berekening dan weer anders?

bij voorbaat dank!

nicoverduin
8 juni 2005, 23:59
Hallo,

Ik ben van plan om een '77 Fender Twin Reverb Silverface aan te schaffen maar voordat ik dat doe heb ik een paar vraagjes:

- Op de Twin zit een aansluiting voor een extension speaker, als ik een extra cab er aan hang zullen de interne speakers dan uitgeschakeld worden? (dit is nl. wel het geval bij de Blackface RI's)

- De minimale 'load' is 4 Ohm, betekend dat dat ik er zonder problemen een 4 ohm cab aan kan hangen als alle speakers het doen of wordt de berekening dan weer anders?

bij voorbaat dank!

Speakerjacks staan gewoon parallel.

Als je er al 2 x 8 ohm speakers in de twin zitten dan krijg je 4 ohm. Als je vervolgens een 4 ohm cab er parallel in zet, dan wordt de impedantie 2 ohm. lijkt me niet gezond voor de versterker.

Nico

PeeVee
9 juni 2005, 17:21
Als je er al 2 x 8 ohm speakers in de twin zitten dan krijg je 4 ohm. Als je vervolgens een 4 ohm cab er parallel in zet, dan wordt de impedantie 2 ohm. lijkt me niet gezond voor de versterker.

Ooooooooh neee.... daar gaan we weeeerrr.... :-D :-D :-D

In de praktijk blijkt het geen prima... maargoed, je weet natuurlijk niet hoe lang de buizen anders meegegaan waren.

Late silverfaces (135W) hebben overigens echt 2 x 4 Ohm secudaire winding op de OT (eigenlijk 8 Ohm met middentap) dus dus kun je echt één (eerste gat) of twee (beide gaten) 4 Ohm cabinets aan hangen zonder mismatch. Ik geloof zelfs dat een plug alleen in het 2e gat op vernuftige wijze de hele winding pakt dus kun je ook nog 8 Ohm cab aansluiten; was voor de 1 x 15" Vibrasonic.

Mr.Jay
9 juni 2005, 17:26
als ik een extra cab er aan hang zullen de interne speakers dan uitgeschakeld worden? (dit is nl. wel het geval bij de Blackface RI's)

dáár geloof ik niks van.
Die R.I. is voro zover mij bekend hetzelfde als de échte 65-er, dus gewoon paralelle externe jack.
Misschie iets veranderd of niet oké geweest bij die amp ?

JaY