PDA

View Full Version : RMC 1 wah . . . . . wow!



Nicci
8 juni 2005, 22:36
vanavond voor het eerst een avondje met de RMC1 wah gespeeld. de laatste tijd gebruikte ik een crybaby en het verschil is ernstig groot. in de positieve zin. vaak sta ik enigszins sceptisch tegenover boetiek, maar in dit geval zou dat zeer onterecht zijn. wat een ge-wel-di-ge wah! vooral met cleane slagpartijtjes merk je het verschil. maar ook tijdens scheurende solo's klinkt hij gewoon veel beter. minder kil en blikkerig. lekker soepel en bijtend als je hem helemaal open zet. hij laat je geluid min of meer intact. die lange 'sweep' is even wennen, maar dat is een kwestie van tijd.
nog zoiets: true bypass. iets waar ik normaal niet zo verschrikkelijk kieskeurig in ben, maar in geval van een wah geen overbodige luxe.

kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

Thom TK
8 juni 2005, 22:41
vanavond voor het eerst een avondje met de RMC1 wah gespeeld. de laatste tijd gebruikte ik een crybaby en het verschil is ernstig groot. in de positieve zin. vaak sta ik enigszins sceptisch tegenover boetiek, maar in dit geval zou dat zeer onterecht zijn. wat een ge-wel-di-ge wah! vooral met cleane slagpartijtjes merk je het verschil. maar ook tijdens scheurende solo's klinkt hij gewoon veel beter. minder kil en blikkerig. lekker soepel en bijtend als je hem helemaal open zet. hij laat je geluid min of meer intact. die lange 'sweep' is even wennen, maar dat is een kwestie van tijd.
nog zoiets: true bypass. iets waar ik normaal niet zo verschrikkelijk kieskeurig in ben, maar in geval van een wah geen overbodige luxe.

kost een paar centen, maar dan heb je ook wat!

Die reactie had ik juist ook ja :razz:
Vooral die langere sweep ervaar ik als zeer positief :)
Met andere Wah's zoals bijvoorbeeld de Bad Horsie II kan ik totaal niet mee overweg en ik vind het een heel stuk minder klinken...

BartL
8 juni 2005, 22:58
Mocht je je ernstig zitten te bedenken of je er eentje moet kopen; Ik ken nog wel iemand... :razz:

Nicci
8 juni 2005, 23:03
bevalt ie niet?

BartL
9 juni 2005, 11:20
ALs ik hem gebruik bevalt 'ie wel. Ik gebruik hem alleen zelden (Of ik kan het gewoon niet :oops: :-D ) Ik vind het een beetje zonde om zo een pedaal te laten staan voor 'de show' :razz:

Fuhgawz
9 juni 2005, 12:12
Jij blijft ook maar kopen en verkopen he Bart :P
Nicci, gefeliciteerd met je aankoop!

Speeddemon
9 juni 2005, 12:45
Bart wordt onderhand erger dan Sash en mij!
(al moet ik zeggen dat sinds ik m'n pedalboard klaar heb, m'n Boss 3knops verzameling en m'n vintage DOD verzameling compleet heb, ik veel minder koop/verkoop).

@Bart, wat vraag je voor die DE7 en is ie met doos/boekje?

BartL
9 juni 2005, 13:14
Ik blijf inderdaad kopen & verkopen jah...is een verslaving ofzo, of gewoon een hobby. Komt misschien ook omdat ik op dit moment weer eens iets met een POD ofzo wil gaan proberen (direct in de PA). Maar goed, over een week denk ik dara vast weer anders over. etc. etc. :razz:

Edit: Overigens denk ik niet dat het al zo erg is als bij Sash...magoed :-D

LordRiffenstein
9 juni 2005, 15:07
vaak sta ik enigszins sceptisch tegenover boetiek, maar in dit geval zou dat zeer onterecht zijn. wat een ge-wel-di-ge wah!

Welcome to the dark side my friend :evil:

:-D

Heb zelf een RMC3 en wil nooit een andere wah, behalve een Teese Picture wah als backup :razz:

Thom TK
9 juni 2005, 17:24
En ik neem binnekort een RMC 2 :)
Ben helemaal overtuigd hoor, ik hoef echt geen andere wah te hebben!

robzilla
9 juni 2005, 17:45
ohja zon ding moet ik ook nog hebben... :)

op de meeting klonken ze allemaal erg goed vond ik, weet niet meer welke wat nou precies was maar goed klinken deden ze iig wel!

ik denk dat de RMC3 een beetje teveel van het goede is voor mij, teveel om aan te tweaken..

de RMC1 is toch meer voor de klassiekere sounds?

Nicci
9 juni 2005, 17:56
yep. en geen knop waaraan je draaien kan! hij schijnt het wel beter te doen op single coils. humbuckers schijnen een beetje 'muddy' te worden. nog niet opgevallen, maar daar zullen ze niet voor de grap voor waarschuwen.

Antal
9 juni 2005, 18:01
yep. en geen knop waaraan je draaien kan! hij schijnt het wel beter te doen op single coils. humbuckers schijnen een beetje 'muddy' te worden. nog niet opgevallen, maar daar zullen ze niet voor de grap voor waarschuwen.

Dat is alleen met hi-gain. Ik gebruik hem ook in combi met m'n lesPaul. Gaat prima. Alhoewel ik wel heel benieuwd ben naar de rest van de Teese wah's. Persoonlijk zou ik iets meer het 'white room' geluid willen hebben. Dan is het wel jammer dat je niet kan tweaken.

DREAMMACHINE
9 juni 2005, 18:12
...rmc3 is idd tweakers paradise....and I love it! 8-)

Mitch
9 juni 2005, 19:51
Ja, de 3 is heus geen rocket-science hoor.

Voor echt klassieke sounds zou ik trouwens de 1 niet aanraden, maar de Pic wah. De RMC1 heeft een dikker mid en laag en een volume boost die niet altijd even subtiel klinken. Vandaar ook dat veel mensen 'm meer geschikt vinden voor single coils.
De Pic wah heeft een smoothere sound, geen boost en geen opgepept mid en laag.

robzilla
9 juni 2005, 21:01
Ja, de 3 is heus geen rocket-science hoor.

Voor echt klassieke sounds zou ik trouwens de 1 niet aanraden, maar de Pic wah. De RMC1 heeft een dikker mid en laag en een volume boost die niet altijd even subtiel klinken. Vandaar ook dat veel mensen 'm meer geschikt vinden voor single coils.
De Pic wah heeft een smoothere sound, geen boost en geen opgepept mid en laag.

De picture wah is dus ook meer geschikt voor highgain, als ik jouw beschrijving hoor?

Thom TK
9 juni 2005, 21:47
Ja, de 3 is heus geen rocket-science hoor.

Voor echt klassieke sounds zou ik trouwens de 1 niet aanraden, maar de Pic wah. De RMC1 heeft een dikker mid en laag en een volume boost die niet altijd even subtiel klinken. Vandaar ook dat veel mensen 'm meer geschikt vinden voor single coils.
De Pic wah heeft een smoothere sound, geen boost en geen opgepept mid en laag.

De picture wah is dus ook meer geschikt voor highgain, als ik jouw beschrijving hoor?

Als ik voor S.Paul mag spreken, nee.
Hij doet het minder met high gain wat ik heb vernomen.
Maar hij verteld je zo wel meer :)

Mitch
9 juni 2005, 22:18
Nee, inderdaad, hij klinkt best aardig op een beetje drive, maar niet op high gain. Dan is juist een wat sterker mid en een beetje volume boost handig om beter door de vervorming heen te snijden.

Kijk anders eens op de RMC-site. Ik heb zelf alle Teese wahs gehoord en ik vind dat de beschrijvingen op de site verrekte goed zijn.

Voor high gain vind ik persoonlijk de wahs met Stack of Dimes inductor wat beter, die klnken wat strakker en helderder.
Dus RMC1,2,3 en de Wizard. Die laatste is overigens specifiek voor high gain gevoiced. Zou ook beter moeten klinken met humbuckers maar da's nou net het enige waar ik het niet helemaal met Geoffrey Teese himself eens ben, maar goed.
De mellowere HALO inductor in de Picture, Wheels of Fire en RMC3LE klinkt gewoon smoother, meer klassiek. De WOF heeft instelbaar volume en aan de 3LE is uiteraard alles instelbaar, dus die zijn dan o hun beurt van de met HALO-inductor uitgeruste wahs weer beter geschikt voor high gain dan de Picture wah.

Dus.


http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/pedalendag3/wahs.jpg

Nicci
9 juni 2005, 22:21
ik vrees van wel, maar . . . . die zijn toch hopelijk niet allemaal van jouw?

groovyB3
10 juni 2005, 00:19
Bart,

Stuur me ff een PM, ik wil em graag van je overnemen.

LordRiffenstein
10 juni 2005, 07:40
ik vrees van wel, maar . . . . die zijn toch hopelijk niet allemaal van jouw?

Foto is genomen tijdens de pedalendag vorig jaar in November. Was een erg leuke test met al die wahs.

Robs
10 juni 2005, 22:41
Nu het toch weer over Teese Wah's gaat: ik zit al een tijdje te twijfelen tussen een picture wah of een RMC 1. Ik heb een strat (en op het moment een Vox V847) en zal hem met name gebruiken om voor rauwe funky slagjes (a la George Clinton) en solo's. Met name de grote sweep lijkt me erg relax. Heb ik goed begrepen dat de picture meer classic is (a la Shaft Theme?) en de RMC meer overstuurt (dus echt cleane slagjes niet mogelijk?)?

Iemand wat advies? Thanx.

PS Wel een beetje offtopic, maar dat vind Nicci vast niet erg. :)

Nicci
10 juni 2005, 22:44
hoe off-topicer-hoe beter.

de RMC1 is redelijk clean. net niet helemaal zeg maar. die andere ken ik niet.

Thom TK
10 juni 2005, 23:01
hoe off-topicer-hoe beter.

de RMC1 is redelijk clean. net niet helemaal zeg maar. die andere ken ik niet.

ik vind dat de RMC-1 niet clean is met high gain hoor.

Mitch
11 juni 2005, 11:27
Met de juiste pickups is een RMC1 al niet meer clean op een clean kanaal :D
De Picture is het meest klassiek, maar denk eerder Vox met meer sweep.
Shaft is echt een dike Coloursound aan het werk en daar ligt de Wheels of Fire wah van Teese het dichtste bij.

Nicci
11 juni 2005, 11:52
ik zei 'redelijk' clean! niet helemaal clean. in vergelijking met een crybaby is hij clean :D
ik weet niet precies wat de output van mijn single coil elementen is, maar misschien heeft dat er inderdaad mee te maken dat het op mij allemaal vrij clean overkwam. ik zal er deze week eens op letten hoe clean het allemaal blijft.

MaBeCo
26 juni 2005, 15:51
Heb er toch nog een klein vraagje over...
Ja, ik heb alle vorige topics ook nagelezen!
Ja, ook de site van Real McCoy!
Ik speel op een Fender Stratocaster ( single coils dus ) met een Koch Multitone ik wil de Wah gaan gebruiken om bij high gain scheursolo's een beetje extra "te bijten" en te gillen. Als ik alles goed heb begrepen zijn dan de RMC1, RMC2 en RMC3 de beste oplossingen.
De RMC3 is voor mij teveel van het goede, de RMC2 heeft weer iets meer mogelijkheden dan de RMC1, dus lijkt voor mij de RMC2 de juiste.
Dus voor extra "bijten" en gillen in high gain solo's met singles de RMC2.
Is dit een juiste gedachtegang?
Bedankt voor jullie hulp.

Nicci
26 juni 2005, 15:56
hij is inderdaad minder clean dan ik dacht. zal wel de eerste indruk zijn geweest.
ik heb net een twintone gekocht en de wah daar eens op geprobeerd. ik weet niet precies wat je zoekt, maar de RMC1 doet het in ieder geval prima over het scheurkanaal.

Mike McCready
16 oktober 2005, 22:55
Ik heb sinds een paar dagen een RMC1 na eerder een Dunlop Crybaby en een Morley Bad Horsie 2 te hebben gehad.
De schakelaar (die de wah-wah activeert) lijkt een beetje te blijven plakken als ik het pedaal op en neer beweeg. Hij blijft niet plakken, maar zo voelt het een beetje. Je hoort hem ook iedere keer tikken als je zonder versterking speelt. Ik kan me niet herinneren dat de Crybaby dit ook had.
Is dit te verhelpen en hebben meer mensen dit?

Mike McCready
17 oktober 2005, 19:33
Er is toch wel iemand die een RMC1 (of misschien hebben andere modellen het ook) heeft en mijn vraag kan beantwoorden? :???:

DREAMMACHINE
17 oktober 2005, 19:39
mijn rmc3 ( en mijn vox paar jaar terug ook trouwens) heb ik gewoon wat extra smering gegeven ( beetje vet of wat dan ook).....daarna geen problemen meer

Mike McCready
17 oktober 2005, 23:31
mijn rmc3 ( en mijn vox paar jaar terug ook trouwens) heb ik gewoon wat extra smering gegeven ( beetje vet of wat dan ook).....daarna geen problemen meer
Deze is gloednieuw en er zit nog voldoende vet op het mechaniek. Maar ik heb het eigenlijk niet over het tandheugeltje en wieltje.
Hoor jij het schakelaartje bij iedere slag klikken? Bij mij lijkt het net of de schakelaar een beetje blijft hangen als ik van de verste stand terug wil

Nielsje
18 oktober 2005, 00:19
wellicht de schakelaar wat lager zetten?

Dweezman
18 oktober 2005, 13:35
tot nu toe bevalt de RMC-1 me totaal niet....

Nielsje
18 oktober 2005, 13:41
tot nu toe bevalt de RMC-1 me totaal niet....

ik ga er binnen kort eentje testen, als ie mij wel bevalt heb je een potentiele koper :)

Dweezman
18 oktober 2005, 13:47
wie weet!

Ik heb een gebruikte via Ebay gekocht, vanavond weer even checken.
Main problem: de enorme volume boost, niet normaal....

Nicci
18 oktober 2005, 14:21
ik vraag me af of het wel een volume'boost' is. het kan ook zijn dat de frequenties zo veranderen dat je veel beter hoorbaar bent.
eerlijk

BartL
18 oktober 2005, 14:24
Potentiële koper #2, maar ik had lekker een PM gestuurd :razz:

Dweezman
18 oktober 2005, 14:26
vanavond maar eens in de loop testen, kan ik waa meer blenden....

Mike McCready
18 oktober 2005, 21:00
wellicht de schakelaar wat lager zetten?

Ik heb hem even los gehaald en nu doet ie het niet meer... :(
Boven de behuizing zitten twee moertjes. Aan de onderkant een ijzeren ringetje en een kunststof ringetje. Als ik alles weer gewoon terug schroef en aandraai, kan ik hem met de hand wel inklikken, maar niet met de voet. Het zachte plakkertje dat op de knop drukt, heb ik gewoon laten zitten.
Hoe zitten ze trouwens tussen de switch en de behuizing (volgorde: ijzeren ringetje - kunstof ringetje of andersom)?
Oko lijkt het alsof hij niet meer zo hard klikt als voorheen.

Ik moet hem eigenlijk over een paar dagen weer werkend heben. Wou dat ik er nooit aan was begonnen...

Mike McCready
18 oktober 2005, 21:01
wellicht de schakelaar wat lager zetten?

Ik heb hem even los gehaald en nu doet ie het niet meer... :(
Boven de behuizing zitten twee moertjes. Aan de onderkant een ijzeren ringetje en een kunststof ringetje. Als ik alles weer gewoon terug schroef en aandraai, kan ik hem met de hand wel inklikken, maar niet met de voet. Het zachte plakkertje dat op de knop drukt, heb ik gewoon laten zitten.
Hoe zitten ze trouwens tussen de switch en de behuizing (volgorde: ijzeren ringetje - kunstof ringetje of andersom)?
Oko lijkt het alsof hij niet meer zo hard klikt als voorheen.

Ik moet hem eigenlijk over een paar dagen weer werkend heben. Wou dat ik er nooit aan was begonnen...

Mike McCready
18 oktober 2005, 21:01
wellicht de schakelaar wat lager zetten?

Ik heb hem even los gehaald en nu doet ie het niet meer... :(
Boven de behuizing zitten twee moertjes. Aan de onderkant een ijzeren ringetje en een kunststof ringetje. Als ik alles weer gewoon terug schroef en aandraai, kan ik hem met de hand wel inklikken, maar niet met de voet. Het zachte plakkertje dat op de knop drukt, heb ik gewoon laten zitten.
Hoe zitten ze trouwens tussen de switch en de behuizing (volgorde: ijzeren ringetje - kunstof ringetje of andersom)?
Oko lijkt het alsof hij niet meer zo hard klikt als voorheen.

Ik moet hem eigenlijk over een paar dagen weer werkend heben. Wou dat ik er nooit aan was begonnen...

Mike McCready
18 oktober 2005, 21:02
Ik heb hem even los gehaald en nu doet ie het niet meer...
Boven de behuizing zitten twee moertjes. Aan de onderkant een ijzeren ringetje en een kunststof ringetje. Als ik alles weer gewoon terug schroef en aandraai, kan ik hem met de hand wel inklikken, maar niet met de voet. Het zachte plakkertje dat op de knop drukt, heb ik gewoon laten zitten.
Hoe zitten ze trouwens tussen de switch en de behuizing (volgorde: ijzeren ringetje - kunstof ringetje of andersom)?
Ook lijkt het alsof hij niet meer zo hard klikt als voorheen.

Ik moet hem eigenlijk over een paar dagen weer werkend heben. Wou dat ik er nooit aan was begonnen...

Ralph Nuis
18 oktober 2005, 21:05
Hallo mensen,


Ik ben opzoek naar een nieuw Wah pedaal omdat de geleende Proel Wah terug moet. Nu wil ik een wat betere wah dan die van Proel, want dat was echt een stoormachine.

Maar ik weet niet of ik beter voor een "normale" wah kan gaan of een auto-wah, hij moet in ieder geval aanblijven ook al heb je je voeten eraf (dus niet zoals de Bad Horsie).

Het pedaal hoeft dus niet persé hi-gain aan te kunnen al mág het wel.
Enige suggesties ?


Alvast bedankt, Ralph

Thom TK
18 oktober 2005, 22:36
Hallo mensen,


Ik ben opzoek naar een nieuw Wah pedaal omdat de geleende Proel Wah terug moet. Nu wil ik een wat betere wah dan die van Proel, want dat was echt een stoormachine.

Maar ik weet niet of ik beter voor een "normale" wah kan gaan of een auto-wah, hij moet in ieder geval aanblijven ook al heb je je voeten eraf (dus niet zoals de Bad Horsie).

Het pedaal hoeft dus niet persé hi-gain aan te kunnen al mág het wel.
Enige suggesties ?

Alvast bedankt, Ralph
Drukken dus...een RMC! Daar ben ik persoonljik erg van onder de indruk.
Omdat jij niet per se high gain geluiden wil, is een RMC 1 wel handig, maar niet instelbaar.
Sommigen storen zich aan de volumeboost.
Een RMC 2 of 3 is dan wel opte...denk RMC 2, die zijn nog wel te betalen.

Ralph Nuis
19 oktober 2005, 20:32
Zal er eens naar kijken, iemand anders misschien nog iets aan te bevelen, of zelf ervaring met reggae en wah-pedalen ?