PDA

View Full Version : Advies gevraagd voor nieuwe versterker



joenuh
8 juni 2005, 19:57
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker in de prijsklasse tot max. €700. Ik wil graag de mogelijkheid hebben om goed te klinken in de genres Blues Rock en Metal. Zelf heb ik de volgende versterkers op het oog: Laney Tube Fusion 200 of 300, Vox AD50VT of de Line 6 Flextone Plus.

Ik heb nog niet de kan gehad om ze zelf te gaan testen i.v.m. een defecte gitaar. Raden jullie me misschien nog andere versterkers aan? ........ zo ja welke?

En kan ik met een volledige buizenversterker nog steeds flinke metal zoals old school Metallica spelen? Ik heb trouwens ook nog een Marshall Jackhammer pedaal in me bezit voor eventuele overdrive en distortion.

Laat je horen! 8-)

AART
8 juni 2005, 20:19
met een volledige buizenamp kan je prima metall;ica shit spelen.

Ze spelen er zelf ook mee hoor(mesa/boogie).

voor jouw stijl zou een mesa/boogie studio combo wel wat zijn denk ik, van clean tot zware scheur.
is voor 500 wel te vinden.(2ehands).

Fumi SG
8 juni 2005, 20:30
Randall (over het algemeen..)

Daniel Ten-13
8 juni 2005, 22:01
Randall RH-100 + XC412 kast moet je wel voor rond de 700 euro kunnen scoren (als je een beetje je best doet met afpingelen).. En dat is denk ik de meeste amp voor je centen (nieuw dan he :D )

Fumi SG
8 juni 2005, 22:31
...of een RG50Tc. Ligt nieuw ook rond de €700,- en dan heb je nog een buizenbak ook. Ik zit er zelf ook aan te denken, en heb al veel positieve reacties gehoord.

En je hebt niet dat gesleep met 4*12's :wink:

BlackSun
9 juni 2005, 17:40
Voor flinke metal zou ik die Vox overslaan. Is niet zn sterkste punt.

Randall is een hele goeie optie voor je, zoals de rest al zei.

Voor buizen zou je een jcm800 combo ofzo 2e hand sklunnen scoren, amar dan heb je wel een pedaaltje nodig want echt flinke hi-gain heeft de jcm800 niet. DIt heeft trouwens niks met buizen te maken, je hebt ook 'metal-versterkers' van volledig buizen.
Sterker nog, bijna alle prof metalbands spelen op buizenstacks.

Mich-B
9 juni 2005, 17:53
ik zou absoluut voor de FLextone iii XL gaan, daar zit pas een vet geluid in en hij kan loeihard!! Als je zelf al veel effecten hebt hoef je geen floorboard te kopen, als je alle effecten uit de versterker wilt halen wel, daar moet je vantevoren wel goed over nadenken.. je kan natuurlijk ook van allebei wat doen!

deedee
9 juni 2005, 18:10
TESTEN....
gewoon een paar gitaarboeren afgaan en test alles waar een gaatje in zit en je je gitaar in kan pluggen

joenuh
9 juni 2005, 18:13
Voor wat betreft Randall RG, ik heb op de site van Randall gekeken maar zie daar geen van beide versterker tussen staan... Heeft iemand van jullie misschien een link ofzo?

De Mesa Boogie staaat ook niet op de site van Mesa Boogie, dus ik neem aan dat deze versterker niet meer in productie is?

p.s. bedankt voor de reacties :wink:

Fumi SG
9 juni 2005, 20:45
de Randall (ook buizen :wink: )... there you go! http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/tube/index.asp

Nrrrk
9 juni 2005, 23:09
Die buizen amp klinkt cool, zeker voor die prijs. Kep alleen combo gehoord, met cheap ass tubes, maar hij klonk al goed, gewoon buizen.

FragDaddy
10 juni 2005, 14:47
echte oude metallica nummers zijn gewoon op Marshalls (met een overdrive pedaaltje ervoor) opgenomen. ze speelden op marshall/gibson voor hun endorsment met mesaboogie/ESP

BlackSun
10 juni 2005, 15:36
Maar dan wel een marshall op 10. En dat is niet echt bruikbaar voor thuis....

Fuhgawz
10 juni 2005, 15:42
Er staat nog een Engl Thunder 50 combo op marktplaats waar nu 600 op is geboden. Zou dat niks zijn?

joenuh
15 juni 2005, 16:26
Ik heb me gitaar eindelijk terug (gedoe met Feedback :evil: ) dus zodra ik tijd heb ga ik eerst eens de ENGL Thunder en Screamer uitproberen. Ben eerder geneigd naar de Thunder gezien de prijs. :wink:

Ook zal ik de Randaal rg50tc gaan testen. Alleen klote dat ik zover moet rijden om ze te testen gezien het feit ik in het midden van brabant woon....... Maar ja beter dan een miskoop natuurlijk.

tillens
15 juni 2005, 16:46
quote;" De Mesa Boogie staaat ook niet op de site van Mesa Boogie, dus ik neem aan dat deze versterker niet meer in productie is? "

uhm nee niet helemaal, mesa heet geloof ik gewoon mesa/boogie en dan een type. en op de kasten staat vaak ook nog mesa engineering. dus.