PDA

View Full Version : zoom 8080



Rock n' sad
8 juni 2005, 19:20
Iemand ervaring hiermee ?

Ik heb besloten om mijn losse effectjes te verkopen (zie gitaarmarkt :cool: ) , en ben van plan om de zoom 8080 Tweedehands te kopen voor 200 € , maar ben ( voorlopig ) niet van plan om de distortions ervan te gebruiken, dus alleen de effecten . ( maar wie weet vind ik de distortions wel super :razz: ) . Hij heeft ong alles wat je moet hebben , alle effecten + 2 controle pedalen

http://www.samsontech.com/images/productimages/8080.jpg


47 super "super pro" effects produced by state-of-the-art Zoom ZFX-2 DSP chips.
Up to 10 effects can be combined for simultaneous use.
Huge internal memory holds 150 super presets from leading pros around the world and 50 user-programmable patches.
Two big, solid and smoothly accurate on-board pedals you can use for wah, pitch-shift and an amazing range of effect parameter and level settings.
Classic "vintage" effect sounds with the same "feel" as the originals.
Dedicated analog circuitry for totally real sounding distortion effects.
Seamless patch change allows reverb or delay sounds from previous patch to linger for ultra-smooth transitions between patches.
Amp simulator maintains dynamic sound of the guitar for DI recording and headphone monitoring.
Patches can include external effect on/off setting and external amp channel selection.
Four data entry rotary controls and an array of large footswitches enable easy and accurate control with "analog" feel.
Built-in auto-chromatic tuner with large display for precise on-stage tuning.
Zoom Noise Reduction means quiet performance, even at high gain settings.

Speeddemon
8 juni 2005, 19:35
dat ding kwam zo'n beetje uit toen ik net een paar jaar gitaarspeelde ('94 of '95), toen was het het beste van het beste, maar ik durf niet te zeggen of de effecten nou nog goed te noemen zijn.

provenance
8 juni 2005, 20:27
€200,- lijkt me wat veel voor een 2e hands pedaal uit '94/'95 (?)

Speeddemon
8 juni 2005, 22:01
€200,- lijkt me wat veel voor een 2e hands pedaal uit '94/'95 (?)
hij kostte destijds volgens mij iets van 1200 tot 1400 gulden, als ik me nog een beetje kan herinneren!

tillens
8 juni 2005, 22:29
ik heb de 3030 gehad rond die tijd dat ook de 8080 uitkwam. was blij dat ik em kon verpatsen, vond het drie keer niks. uiteindelijk gebruik je maar een paar effecten, die 8080 is net een pc man.
my two cents 8-)

provenance
9 juni 2005, 09:46
€200,- lijkt me wat veel voor een 2e hands pedaal uit '94/'95 (?)
hij kostte destijds volgens mij iets van 1200 tot 1400 gulden, als ik me nog een beetje kan herinneren!

Voor die € 200,- heb je ook wel een GT-3 of GT-5 (destijds ook zo duur, misschien duurder) waarvan mensen die 'm toen kochten vaak nog steeds tevreden mee zijn. Hoe vaak hoor je dat van zo'n zoom 8080?

DREAMMACHINE
9 juni 2005, 09:49
....ik volg de topicstarter niet helemaal meer geloof ik...

eerst weer losse pedalen, dan weer multi-fx, dan weer los...dan weer...aaah....

volgens mij weet hij het niet helemaal meer....

mijn tip is om dan gewoon ff een decent multi fx te kopen ... idd gt3 of gt5 ( of zelfs gt6, zie je af en toe ook al rond de 300 dus..)...

:roll:

Rock n' sad
9 juni 2005, 13:50
dat ding kwam zo'n beetje uit toen ik net een paar jaar gitaarspeelde ('94 of '95), toen was het het beste van het beste, maar ik durf niet te zeggen of de effecten nou nog goed te noemen zijn.

Wat bedoel je met dat ze nu niet goed meer zouden zijn ?

Ik gebruik zoiezo alleen flanger , chorus , delay en wah , ook handig is de chromatic tuner erin

Ik heb altijd een sympathie gehad voor de producten van zoom , en aangezien die 8080 volgens mij de enige semi professionele pedaal is dat nu een beetje rond die prijs ligt ( prijs is zelfs nog bespreekbaar ) , en ik weet ook dat de kwaliteit goed zou zijn ( bv zoom driver , tm-1 , ... )

Op harmony central krijgt het ook allemaal goede kritieken

En ik heb inderdaad eerst een multieffect gehad , dan losse , maar nu ga ik toch voor multi blijven , omdat dat gemakkelijker en op de duur ook goedkoper is !

Zijn er mensen die er eigenlijk ervaring mee hebben ?

Rock n' sad
9 juni 2005, 13:52
dat ding kwam zo'n beetje uit toen ik net een paar jaar gitaarspeelde ('94 of '95), toen was het het beste van het beste, maar ik durf niet te zeggen of de effecten nou nog goed te noemen zijn.

Wat bedoel je met dat ze nu niet goed meer zouden zijn ?

Ik gebruik zoiezo alleen flanger , chorus , delay en wah , ook handig is de chromatic tuner erin

Ik heb altijd een sympathie gehad voor de producten van zoom , en aangezien die 8080 volgens mij de enige semi professionele pedaal is dat nu een beetje rond die prijs ligt ( prijs is zelfs nog bespreekbaar ) , en ik weet ook dat de kwaliteit goed zou zijn ( bv zoom driver , tm-1 , ... )

Op harmony central krijgt het ook allemaal goede kritieken

En ik heb inderdaad eerst een multieffect gehad , dan losse , maar nu ga ik toch voor multi blijven , omdat dat gemakkelijker en op de duur ook goedkoper is !

Zijn er mensen die er eigenlijk ervaring mee hebben ?

Rock n' sad
9 juni 2005, 20:43
prijs is gedaald tot 180 € :) terwijl ze op verschillende sites nog voor 250 à 300 gaan !

Speeddemon
9 juni 2005, 21:45
ik wil je juich stemming niet onderdrukken, maar hier is een rijtje completed items op Ebay (allen dus Zoom 8080, meeste ook nog in Europa!)

Zoom Super Player 8080 effektgerät für e-gitarre
EUR 58,00 12 29-mei 20:36

ZOOM 8080 MULTI FX UNIT
EUR 72,29 06-jun 14:35

Zoom 8080 super player
EUR 78,99 08-jun 15:52

Zoom 8080 Guitar Effects Processor
EUR 137,12
07-jun 22:47

Pedaliera multieffetto ZOOM 8080 - no BOSS, Roland
Multieffetto per chitarra - ottime condizioni!
EUR 140,00 08-jun 22:42

Zoom 8080 Guitar Multi-Effects Pedal
EUR 141,59 02-jun 21:00


Dus ik zou er sowieso niet meer dan 150 voor geven (and that's pushing it!)

vosarnout
10 juni 2005, 18:20
Grappig om die zoom 8080 weer eens te zien. Ik heb er eentje gekocht rond 95/96. Toen was het een superpedaal. Vooral de combi van volume en effect pedaal sprak mij aan. Ik denk alleen dat als je nu 200 euro wilt uitgeven je heel veel betere kwaliteit kan krijgen. De effecten waren overigens wel het beste. Vond de distortions niet zo. Maar ja de techniek heeft echt niet stil gestaan de laatste 10 jaar. Effecten zijn alleen maar goedkoper geworden. Ik zou er dus echt geen 150 euro aan uitgeven. Voor dat geld koop je nieuw een KORG AX 10 bijvoorbeeld. Erg leuk ding met goede effecten. Laats staan wat er 2e hands voor dat geld te krijgen is....

Kortom 10 jaar geleden was het een super ding, maar ja toen was een pentium 1 ook nog snel....

robert-gitarist
10 juni 2005, 18:37
Grappig om die zoom 8080 weer eens te zien. Ik heb er eentje gekocht rond 95/96. Toen was het een superpedaal. Vooral de combi van volume en effect pedaal sprak mij aan. Ik denk alleen dat als je nu 200 euro wilt uitgeven je heel veel betere kwaliteit kan krijgen. De effecten waren overigens wel het beste. Vond de distortions niet zo. Maar ja de techniek heeft echt niet stil gestaan de laatste 10 jaar. Effecten zijn alleen maar goedkoper geworden. Ik zou er dus echt geen 150 euro aan uitgeven. Voor dat geld koop je nieuw een KORG AX 10 bijvoorbeeld. Erg leuk ding met goede effecten. Laats staan wat er 2e hands voor dat geld te krijgen is....

Kortom 10 jaar geleden was het een super ding, maar ja toen was een pentium 1 ook nog snel....

Vroegah!!! :D :D :D :D