PDA

View Full Version : MXL Desktop Recording Kit



Dreamer_Ur
8 juni 2005, 17:49
ok, ik wil dus op semi-prof. manier zang op nemen, thuis op mijn laptop. nu kwam ik bij feedback/internet het volgende tegen:
http://www.mxlmics.com/Comp_Recording/drk/comprecord.html

wat kunnen de kenners hierover zeggen? de grote voordelen voor mij zouden zijn de eigen voeding met batterij, de handige kabel met mini-jack, xlr en grote-jack aansluiting en de prijs (99 euro). ik zou in dit geval deze microfoon met de grote jack in mijn podxt kunnen pluggen, en zo 24 bits digitale opnames maken :) heb ik direct een soort van effectprocessor voor de mix (podxt).

waar moet ik nog meer op letten bij condensator mics? hoe zouden de resultaten zijn in een relatief klein kamertje waar soms een auto langs het raam kan rijden etc. etc.?

alvast bedankt!!

harrie-beton
9 juni 2005, 09:59
dreamer,

Misschien is los beter of goedkoper want ik heb een hekel aan batterijen.

grootmembraam microfoon + losse phantoomvoeding
Meer heb je niet nodig.

En hoe het klinkt in je kamertje? Gewoon zingen met raam dicht en dat komt goed. Vaak stoort de voeding (ventilator) van de pc meer op de opname.

Afmixen via de podxt is lastig hoor

harrie-beton
9 juni 2005, 10:03
als je in de buurt van Groningen woont dan mag je mijn losse phantoomvoeding en grootmembraam wel een dag lenen.

Dreamer_Ur
9 juni 2005, 11:49
bedankt voor het aanbod, maar ik woon niet in de buurt ;) bedankt iig ook voor je suggesties :) heb je voorbeelden van goede zang-condensator mics en losse fantoomvoedingen die ik direct via jack kan gebruiken?

mix via pod is spelfout, ik bedoelde mic via pod, voor eq e.d. :)

edit: ik heb net even wat meer op dit forum zitten zoeken naar condensator mics en dergelijke. ik wil mijn totaal budget van 120 euro het liefst niet breken, en daarvoor heb ik een mic, een fantoomvoeding, plopkap en mic standaard nodig! wie kan mij helpen? :D opties tot nu toe zijn de Behringer B1, de MCA SP1, de MXL 990 en de Superlux HO 8

kan ik een van deze condensator mic's dus in een externe fantoomvoeding (ik neem aan een klein, niet te duur kastje) doen, en kan deze dan weer via jack mijn geluidskaart of in mijn geval m'n podxt in?

harrie-beton
9 juni 2005, 14:12
Die b1 is niet slecht. 99 euro.

plus een ultragain pre amp en phantoomvoeding:
49 euro.

Behringer Tube Ultra Gain
* Vacuum tube mic/line pre-amp
* Ingebouwde limiter voor studio, live en harddisk recording
* 12AX7 Buis met UTC technologie voor warmte en weinig ruis
* Phantoom voeding (+48V) en 20 dB pad
* Gebalanceerde in- en outputs

of een klein mixertje van behringer van 40 euro, als ie maar phantoomvoeding heeft.

Dreamer_Ur
9 juni 2005, 14:36
check! en die behringer tube ultragain heeft ook als output 'gewoon' een jack zie ik, mooizo :) dankuwel!

heb ik ook een shockmount nodig, of is een cond. mic ook op een andere manier aan een statief te plaatsen?

ik hoop dat niet ik al te veel achtergrondgeluiden op ga pikken :-?

El Capitain
9 juni 2005, 19:17
krijg je die bij de B1 er niet bij dan?
Ik heb er wel een shockmount bij gekregen (volgens mij heb ik de b1 ook nl.)...

bert k
9 juni 2005, 22:09
Zit erbij bij de B1.
Achtergrondgeluid ga je zeker oppikken, maar dat is bij iedere microfoon. Zorg dat de mic niet naar dat geluid gericht staat.