PDA

View Full Version : Twijfelsss



Annuh
8 juni 2005, 16:27
Ik wil een Nieuwe tweede hands versterker kopen en twijfel een beetje welke het beste is. Ik heb ze allemaal al getest maar wie heeft ervaring met één van deze wat de kwaliteit is en of het geluid goed blijft etc etc etc
Ik twijfel tussen:

Sessionette 75
Fender deluxe 85
Fender Roc Pro 700
Fender Performer 650
Fender pro 185
Fender Princeton Chorus
Fender Ultimate Chorus
Line6 spider 112

Ja het zijn veel Fenders, maar ik vindt dat gewone relaxe dingen.
ik speel van alles en nog wat maar een chorus en goede distortion is wel handig maar hoeft niet. In kleine zalen met een bandje moet het wel te horen zijn maar de kwaliteit van het geluid is het belangrijkst...dus wat zouden jullie kopen uit dit lijstje?

heeel erg bedankT!

Bins
8 juni 2005, 16:33
Die ultimate chorus heb ik vroeger gehad. Echt een werelds clean geluid komt eruit. Die gast die em van me overkocht had een usa strat bij zich, en die combi klonk zowel clean als licht overstuurd ERG lekker.
De andere amps die je noemt heb ik geen ervaring mee.

Luke-wannabe
8 juni 2005, 19:13
De Fender deluxe is zeker chill

Les Paul
8 juni 2005, 19:23
Ik ken de meeste versterkers uit je lijstje niet uit eigen ervaring, maar mijn advies zou zijn: neem een echte buizenbak. De chorus en distortion kan je altijd (later) uit een pedaaltje halen, de buizensound niet.

jorrit
8 juni 2005, 19:43
misschien heeft ie het budget daar niet voor of hoeft ie niet perse een buizen sound...

Annuh
8 juni 2005, 19:59
Tuurlijk haal ik de effecten uit pedaaltjes maar omdat ik veel met een bandje oefen heb ik niet altijd al m'n effecten mee omdat ik niet alles kan meesjouwen ;)
En zoals Jorrit zegt ik hoef de buizensound niet zo nodig.
Maar verander wel even ie in zij ;)
En ook het budget het is meer als bij versterker

dejohan
8 juni 2005, 20:05
Ik heb enkel ervaring met de Deluxe en de Rock Pro, en vind ze alletwee wel lekker klinken.

Kim Wilson
8 juni 2005, 21:03
He Annuh,

Heb zelf de Performer 650 heb ik ook gehad 8-) . Heel fijn vol geluid. Kan best hard. Overstuurde enorm met oefenen met ons bandje van toen (boerenpunkrockhoempa zonder toekomst, niet goed, WEL HARD :-D ). Maar dat was ook op oorkappen-volume (standje nabij-pijngrens :-D ). Maar zoals ik al zei, ík vond het een echte Fender.
Mocht je ambitieus zijn, raad ik je wel aan een iets zwaardere te kopen, liefst een 2x12" combo. Kun je het even iets langer uitzingen.
Heel mooi lijstje, slechts de Roc Pro is niet 1 van mijn favo's :wink: .

Gr. Hans

vulvasonic
8 juni 2005, 22:56
Ik heb zelf een Performer 1000. Deze biedt net even iets meer mogelijkheden en hij klinkt geweldig (vind ik). In de tijd dat deze versterkers gemaakt zijn heeft zo'n beetje iedere gitarist die ik ken in en om het Nijmeegse deze versterker gekocht, omdat ie zo lekker klonk, licht was en perfect voor alle situaties. Laatst heb ik er nog een voor 250 euri tweedehands gezien. Een mooie prijs. Een mooie versterker.

ED BOB
9 juni 2005, 16:35
Hoi Annuh,

ik heb een tijd lang een sessionette 75 als oefenversterker gebruikt. Hele goede versterker, mooi clean, mooi chrunch, lekker compact en zeker voor zijn afmeting meer dan genoeg power. Voor meer oversturing heb je echter wel een pedaaltje nodig.
2e hands is zoiets wel te koop voor zo'n 200 euro.

suc6 met je keuze.
gr. Edgar

bartow
13 juni 2005, 23:59
Ik heb zelf momenteel een princeton chorus (die ik binnekort in de verkoop gooi :wink: )en ik kan je vertellen dat z'n clean absoluut te gek is.
ook de distortion klinkt erg ok voor een fender, wat ook leuk is aan deze versterker is dat je je disitorion uitgebreid kan afstellen en ook een extra mid boost kan geven.
verder kan hij erg hard, tijdens optredens ga ik niet hoger dan 3!

maar eerlijk is eerlijk, als je duchtig wilt raggen is dit niet je versterker en dat geld denk ik voor de meeste fenders uit je rijtje.

Bobbel
14 juni 2005, 03:01
als je voor naar een versterker zoekt met een mooi geluid, die luid kan en een lekkere distortion heeft, dan moet je naar een Fender Twin Reverb kijken... ik heb er één en wil nooit meer anders... geweldig!

Kim Wilson
14 juni 2005, 07:49
@ Bobbel:

Tuurlijk haal ik de effecten uit pedaaltjes maar omdat ik veel met een bandje oefen heb ik niet altijd al m'n effecten mee omdat ik niet alles kan meesjouwen ;)
En zoals Jorrit zegt ik hoef de buizensound niet zo nodig.
Maar verander wel even ie in zij ;)
En ook het budget het is meer als bij versterker

Dus die Twin Reverb zal er wel niet in zitten :roll: .

En voor zover ik weet zit er geen distortion op een Twin...

Dick Wolkendeck
14 juni 2005, 15:36

Bigfoot414
14 juni 2005, 16:16
Wel op een 'evil Twin' :evil:

bat
14 juni 2005, 20:02
Oef, wat heb ik ontzettend goede ervaringen met een Sessionette 75. Fantastisch ding, ruim voldoende lawaai, zet er een 4x12 onder en je gelooft je oren niet.

1 probleem: de overdrive vond ik helemaal niks. Maarja, daar heb je fijne pedaaltjes voor.

Nog steeds erge spijt dat ik dat ding weggedaan heb.

Annuh
15 juni 2005, 17:38
Oef, wat heb ik ontzettend goede ervaringen met een Sessionette 75. Fantastisch ding, ruim voldoende lawaai, zet er een 4x12 onder en je gelooft je oren niet.

1 probleem: de overdrive vond ik helemaal niks. Maarja, daar heb je fijne pedaaltjes voor.

Nog steeds erge spijt dat ik dat ding weggedaan heb.

Ik denk ook dat het een sessionette 75 wordt met een 2x12 of 4x12 eronder. Ik hoor van veel mensen dat ze of spijt hebben of juist heel blij zijn dat ze hem gehouden hebben. :D