PDA

View Full Version : Pickups Tele; Hoort dit zo?



Wietse.com
8 juni 2005, 14:12
Hallo iedereen,

Ik weet dus niet of het normaal is, maar het lijkt mij niet helemaal normaal. Ik heb een Mexicaanse tele staan, dus met redelijk goedkope pickups, Mexicaans, minder windingen, enz.

Als ik bijvoorbeeld op mijn telefoon een ringtone afspeel (zonder dat er iemand belt, anders heb je sowieso gepiep van die straling) en ik hou die telefoon bij de brug-pickup, niets aan de hand.

Maar hou ik hem bij mijn hals-pickup, dan gaat die gewoon als een microfoon werken. Wordt gewoon direct door de versterker weer afgespeeld...

En dan vraag ik me af, is dat normaal? Of is het misschien slim als ik een setje pickups haal met wat meer kwaliteit?

Groeten,
Wietse

schwalbe
8 juni 2005, 14:15
Volgens mij is dit vrij normaal voor een pickup met een kapje.

vester86
8 juni 2005, 14:29
ik heb het zelf ook, weet niet of ik dan OOK een probleem heb, maar volgens mij is het vrij normaal

bert k
8 juni 2005, 14:42
Ja, das wel normaal. De pickup pikt gewoon de magnetische trillingen op van het luidsprekertje van je mobieltje.

telecastermaster
8 juni 2005, 15:01
Tele nek pickpus hebben niet zo'n goeie reputatie.


Of is het misschien slim als ik een setje pickups haal met wat meer kwaliteit?


Da's altijd wel slim!

Wietse.com
8 juni 2005, 15:29
Tele nek pickpus hebben niet zo'n goeie reputatie.


Of is het misschien slim als ik een setje pickups haal met wat meer kwaliteit?


Da's altijd wel slim!Dan zo maar eens naar Keesje Dee...

Mitch
8 juni 2005, 17:54
Wat ? Versterkt bij jou je pickup een signaal ? Wat vreselijk man !

Laatst sloeg ik een snaar aan: hoorde ik ineens die snaar keihard door mijn versterker, ik schrok me rot !

:seriousf:

BassAgent
8 juni 2005, 18:00
Dat betere pickups kopen heeft denk ik niet zo veel nut. Een goeie vriend van me heeft een Gibson Les Paul Classic, toch niet de minste gitaar zou ik zeggen. Hij moest toelating doen in Arnhem, midden in een nummer ging zijn telefoon af. Hij heeft als ringtone het miauwen van een kat, en dat kwam dus, via zn elementen, keihard door de versterker. Heel normaal dus.

Luigi
8 juni 2005, 18:11
de combinatie gsm - pickup is sowieso geen gelukkige. De wat goedkopere tele-pickups zijn daarbij nogal berucht om hun microfonische karakter.

BassAgent
8 juni 2005, 18:13
de combinatie gsm - pickup is sowieso geen gelukkige. De wat goedkopere tele-pickups zijn daarbij nogal berucht om hun microfonische karakter.
Lees: Richwood pickups :D

Wietse.com
8 juni 2005, 18:14
Wat ? Versterkt bij jou je pickup een signaal ? Wat vreselijk man !

Laatst sloeg ik een snaar aan: hoorde ik ineens die snaar keihard door mijn versterker, ik schrok me rot !

:seriousf:Stel je voor...


de combinatie gsm - pickup is sowieso geen gelukkige. De wat goedkopere tele-pickups zijn daarbij nogal berucht om hun microfonische karakter.Dat bedoel ik dus, maar in mijn geval dus met Mex. Pickups...

Negative K3 fan
8 juni 2005, 19:50
dat is heel normaal en erg geinig, in mijn squier elementen kon je schreeuwen en dat werd dan versterkt :D

hoeft niets over de kwaliteit te zeggen, als jij ze mooi vindt klinken, mooi laten zitten

Floris1984
8 juni 2005, 20:59
Net even uitgeprobeert met m'n LP studio, en ja hoor het werkt ook bij mij :)

Ligt dus niet aan de kwaliteit Pickups...

Fumi SG
8 juni 2005, 22:37
haha... bij mij werkt het ook!! :) Maar het werkt bij mij alleen op overdrive.. 8-)

Wietse.com
8 juni 2005, 22:47
haha... bij mij werkt het ook!! :) Maar het werkt bij mij alleen op overdrive.. 8-)Jep, stond 'ie bij mij ook, Koch Powertone II bijna helemaal opengedraaid. Dan fluiten die PU's trouwens ook zo nu en dan zeg... Kolere. Zorgen dat je je snaren goed dempt of uit de baan van die versterker bent...

Maarrr dan nog de vraag, heeft het dan eigenlijk wel zin om die PU's te vervangen daar op die Tele... Hoeveel schiet ik er mee op? Van Mex. naar USA of iets anders?

Fumi SG
8 juni 2005, 22:59
het scheelt behoorlijk wat als je er echt goede pick-ups ingooit hoor. Maar op het gebied van Tele's ben ik niet zo bekend, dus goede Telepick-ups
zou ik je niet aan kunnen raden, gewoon geen ervaring! :razz:

Maar als je van redelijke naar goede goede/uitstekende pick-ups gaat, schiet je er wel degelijk veel mee op! :wink:

jpb
9 juni 2005, 02:17
Ik heb mijn mobiele telefoon op mijn gitaar vastgelijmd (ongeveer tussen de hals en de brug), maar als ik gebeld wordt tijdens een solo heb ik nauwelijks last van storing... :-?

telecastermaster
9 juni 2005, 14:23
D'r was toch ook een keer een band op Pinkpop die zo'n trukje uithaalde met microfonie van pickup elementen (met een Les Paul meen ik) door via een speaker (van een walkman) Purple rain van Prince af te spelen. Dat was vervolgens heel luid via de PA te horen. Waren dat niet "the Eels" of zo?

Wietse.com
9 juni 2005, 14:24
D'r was toch ook een keer een band op Pinkpop die zo'n trukje uithaalde met microfonie van pickup elementen (met een Les Paul meen ik) door via een speaker (van een walkman) Purple rain van Prince af te spelen. Dat was vervolgens heel luid via de PA te horen. Waren dat niet "the Eels" of zo?Wat een droge actie :D

mayniac
9 juni 2005, 15:52
D'r was toch ook een keer een band op Pinkpop die zo'n trukje uithaalde met microfonie van pickup elementen (met een Les Paul meen ik) door via een speaker (van een walkman) Purple rain van Prince af te spelen. Dat was vervolgens heel luid via de PA te horen. Waren dat niet "the Eels" of zo?

Ja, dat was Eels, in 1996 of zo met een sunburst Les Paul Junior...

pol
9 juni 2005, 16:17
probeer dan maar es een elektrische schroeverdraaier/tandenborstel/haardroger etc... , alles met een electrische motor eigenlijk

geeft ook plezante effectjes door de pickups.

schwalbe
9 juni 2005, 17:32
Een vriend van me heeft een stalen plaat op zn gitaar gelast en gaat die tijdens optredens met een slijptol te lijf..... klinkt ook wel ruig en levert ook visueel spektakel op.

Mich-B
9 juni 2005, 17:46
praten door je elementen is ook lachen, lukt ook alleen met distortion, moet je wel lekker hard schreeuwen, alleen nie schrikken als je vriendin huisgenoten of ouders inneens in je kamer staan om te vragen wie je in godsnaam probeert te bereiken :-D

turboblues
11 juni 2005, 02:34
praten door je elementen is ook lachen, lukt ook alleen met distortion, moet je wel lekker hard schreeuwen, alleen nie schrikken als je vriendin huisgenoten of ouders inneens in je kamer staan om te vragen wie je in godsnaam probeert te bereiken :-D
Paul Gilbert deed dat vroeger ook, hij neuriede door zijn pickups en iedereen dacht dat hij met zijn tanden speelde! :D Las ik in een intervieuw, leek me toch wel sterk!