PDA

View Full Version : Tips over kapotte vingers ?!



Eternal Despair
8 juni 2005, 13:38
Hallo,

Ik heb echt dringend hulp nodig.

We moeten deze week 3 keer (dinsdag,woensdag en donderdag) achter elkaar optreden. Nou spelen we ongeveer 25 nummers per avond. Mn vingers zijn nou, na de eerste avond, nogal overgevoelig. Dit omdat ik waarschijnlijk iets te enthousiast hard speelde ofzo. Normaal heb ik geen last van kapotte vingenrs als ik veel speel maar nou dus wel, maarja boej.

De vraag is dus, weet iemand hier iets op? Want met deze vingers speel ik vanavond geen 25 nummers weg.

Plectrum heb ik ook al aangedacht maar dat is toch wel de laatste optie want als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel die dingen.

AntY
8 juni 2005, 13:41
ja je kan lijm op je vingers doen (dat meen ik serieus). dan speel je met de harde lijm ipv je vingers.

GSumner
8 juni 2005, 15:27
Flea de bassist van de Red Hot Chilli Peppers, gebruikte in zijn ruige periode ook lijm om het gat in zijn duim te dichten. Hij trad avondenlang op, dus die lijm moet werken!

Als ex-gamma medewerker adviseer ik in ieder geval géén secondelijm.

Chaney
8 juni 2005, 16:05
Wat ik doe is in ieder geval genoeg oefenen in de weken ervoor, dan kweek je genoeg eelt om er ongeschonden door te komen.

Werkt voor mij altijd!

Lazy B.
9 juni 2005, 14:12
pleisters?

Eternal Despair
9 juni 2005, 17:26
eelt heb ik zat kan ik je vertellen... maar dat moest er laatst nogal aan geloven toen ik mn vinger brande dus ik denk dat het daar door komt ofzo...


maar ik kwam gister op het idee om mn vinger met sportape af te plakken. Van die tape waarmee voetballers hun enkels enzo intapen.

Werkt vet goed en speelt opzich ook niet zo verkeerd.

Tip van de dag :D

Je plakt eerst een strook over de lengt van je vinger (dus over je nagel en dan over het stuk waar je mee aanslaat. Dan draai je nog een strook er om heen om ervoor te zorgen dat het goed blijft zitten.

Na 14 nummers werd het wel wat minder strak maar toen was het ook pauze dus dat kwam goed uit :D

btw pleisters blijven niet zitten denk ik... dit omdat daar altijd zon stukje opzit dat niet plakt.... dit zal dus snel losraken

AJKwak
5 juli 2005, 17:10
Hansaplast

olaf reijnders
5 juli 2005, 18:24
Mark King tapet zijn duim ook altijd in.

SBloke
24 juli 2005, 19:59
Niet circulair aftapen he......

Zou zo lullig zijn als je vingertopje gaat kloppen en blauw wordt enzo...

Iron Maiden
25 juli 2005, 13:15
Je zou ook van die vloeibare pleisterspray kunnen gebruiken, doe ik ook altijd, werkt perfect. :)