PDA

View Full Version : BOSS ME-50 of GT-6?



Kwiriet
8 juni 2005, 09:20
hallow,
ik ben van plan om nieuwe multi-effectprocessortje aan te kopen (momenteel heb ik digitech rp-50). Maar ik twijfel tussen de ME-50 en GT-6...

De ME-50 ziet er me enorm simpel uit, en ik heb al veel goede dingen gehoord over dit ding. Maar toch heb ik gehoord dat in het wisselen van patches er een soort delay is van een fractie van een seconde (wat ik ook heb met digitech) en ik zou willen weten van iemand diet dit apparaat bezit of het wel degelijk zo erg is? En of dit met de GT-6 ook zo is, want die kost dan al weer een pak meer...

grtz

BartL
8 juni 2005, 10:35
Ik heb de ME-50 gehad en vond het inderdaad erg storend. Zeker voor in de band.

robert-gitarist
8 juni 2005, 10:37
De Boss ME50 is eigelijk het kleine broertje van de GT-6.
Ze klinken beide erg goed en de ME50 is makkelijk in gebruik alleen nadeel is dat gedoe met die patches.
De GT-6 heeft weer meer mogelijkheden bijvoorbeeld amp simulator.
Wat mijn tip is,ga gewoon na een goeie muziek winkel toe(denkt aan Feedback ofzo) waar ze beide bakken hebben staan en probeer ze beide eens uit/vergelijk ze eens met mekaar of kijk gewoon ff op de site van Boss,staat ook super veel info op en demo's (van de ME50 is echt een hele mooie Demo met geluiden tezien).

Succes ermee

Kwiriet
8 juni 2005, 10:53
is het probleem van die patches dan niet zo bij de gt-6?
dit is eigenlijk voor mij het belangrijkste

robert-gitarist
8 juni 2005, 11:16
Uhmm geen idee..
Heb een keer op een gt-6 gespeeld maar het is me niet opgevallen.
Daarom zei ik,gewoon gaan proberen die dingen ;)

sugarfish
8 juni 2005, 12:26
Allebei zijn ze goed, MAAR wat wil je ermee en wat is belangrijk voor je.
De ME50 zijn alleen effecten, de GT6 is effecten EN modeller.
De GT6 kun je veel meer mee dan met de ME50, maar daar moet je ook rustig voor gaan zitten om het helemaal uit te zoeken, zo uitgebreid dat die is.
De delay tussen de patches is inderdaad aanwezig bij de ME50 en bij de GT6 nagenoeg niet.
Maar je moet ze inderdaad gewoon gaan proberen in de winkel.

provenance
8 juni 2005, 20:23
ik heb momenteel een GT-8 (opvolger GT-6) en gebruikte voorheen een ME-50.
De ME-50 heeft inderdaad het probleem met de patches. Ik gebruikte de ME-50 dan ook gewoon in 'manual' mode, dus de effecten afzonderlijk aan en uit zetten.

Op zich haalde ik een acceptabel geluid uit de ME-50 maar ik miste een equalizer als effect.

Over het algemeen ben ik wel tevreden over het wisselen van presets, het werkt zoals het moet.

Ik mis wel een beetje de flexibiliteit van het aan en uitzetten van effecten. Bijv. ter plekke beslissen wel of geen chorus op m'n clean. Ik zit nog een externe CTL pedaal te overwegen om de interne CTL altijd als 'toggle manual mode' in te stellen en toch nog afhankelijk van de patch tap tempo in te kunnen stellen oid.[/list]

BartL
8 juni 2005, 22:01
Doet een GT-6 het eigenlijk goed als je hem direct in de PA knalt? Of kan je dan beter een PODxt nemen?

FruscianteFan
8 juni 2005, 22:17
Ik mis wel een beetje de flexibiliteit van het aan en uitzetten van effecten. Bijv. ter plekke beslissen wel of geen chorus op m'n clean. Ik zit nog een externe CTL pedaal te overwegen om de interne CTL altijd als 'toggle manual mode' in te stellen en toch nog afhankelijk van de patch tap tempo in te kunnen stellen oid.[/list]Daarom heb ik een blokje geplat op de 'edit' knop. Dus tijdens het spelen druk ik daar voorzichtig op, zodat ik alsnog de afzonderlijke effecten aan en uit kan schakelen, werkt perfect voor mij.

provenance
9 juni 2005, 00:31
Ik mis wel een beetje de flexibiliteit van het aan en uitzetten van effecten. Bijv. ter plekke beslissen wel of geen chorus op m'n clean. Ik zit nog een externe CTL pedaal te overwegen om de interne CTL altijd als 'toggle manual mode' in te stellen en toch nog afhankelijk van de patch tap tempo in te kunnen stellen oid.[/list]Daarom heb ik een blokje geplat op de 'edit' knop. Dus tijdens het spelen druk ik daar voorzichtig op, zodat ik alsnog de afzonderlijke effecten aan en uit kan schakelen, werkt perfect voor mij.

Dan toch liever nog een extra footswitch er aan koppelen. Die vinger knopjes zijn niet echt berekend op voeten. Ook al heb je het voornemen heel voorzichtig te doen, in het vuur van het spel verplaats je je gewicht wellicht net 1x te veel ;)