PDA

View Full Version : Gitaar mee naar het zonnige strand van France?



amon
7 juni 2005, 22:41
Ik ga eind juli op surfvakantie naar het (hopelijk dan ook) zonnige Moliets. Hoewel iedereen gaat surfen blijf ik lekker uitslapen. (ik heb maar 2 weken vakantie en ga die 2 weken daarheen, dus dat wordt 100% relaxen!).

Maargoed. Moliets is een surfoord, dwz mooie stranden en warm weer. Is het dan verstandig om een akoustische gitaar mee te nemen?

Ik heb een Alabama (ooit gekocht in Frankrijk in een cd winkel, speelt en klinkt erg lekker, maar verder een onbekend merk) elektro-akoustische.
De rode:
http://home.planet.nl/~serra063/familie.jpg


Waar moet ik op letten als ik dat ding mee neem naar een strand (dus zout) en zon/warmte. Dat er een beschadiginkje meer of minder op de lak komt maakt me niet veel uit. Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat dat hout flink te keer gaat en straks scheuren vertoont etc.

Don Capo
8 juni 2005, 17:45
Persoonlijk zou ik hem tijdens het zwemmen in een plastic tasje meenemen. Beetje Niveau Sunblock 50 op de body, nergens last van.

Stel je niet aan, gewoon meenemen dat ding! Strand op en een handdoekje erover heen als je niet speelt!

hoofd
8 juni 2005, 18:00
Natuurlijk is het verstandig een gitaar mee te nemen naar een surfoord! Kampvuurtje d'r bij 's avonds, komt ie bij gebrek aan hout ook nog goed van pas...

Van de zoute zeelucht gaan je snaren trouwens wel erg snel naar de klote, dus zorg dat je genoeg snaren mee hebt...verder moet je je idd niet aanstellen, het is toch een cheap-ass ding.

Picker
8 juni 2005, 20:18
Kan geen kwaad, als je er een beetje normaal mee omspringt. Vaak is de lucht in Nederland een stuk vochtiger dan daar in Zuid-Europa.

Picker.

amon
8 juni 2005, 22:35
Ok, bedankt.


"stel je niet aan", ach, het is mn enige akoustische (die andere was mn eerste en speelt alles behalve fijn), vandaar dat ik niet wil dat hij grote kuren gaat vertonen. Kleine beschadigingen boeien me niets, maar kromgetrokken halzen of scheurend hout oid wel: toch zonde...

petrus
10 juni 2005, 00:46
Ik zou hem ook gewoon meenemen, uit de volle zon houden.
Een koude droge winter hier is vele malen gevaarlijker voor je gitaar, droge lucht is de grootste oorzaak van scheuren.

Oh,ja, de buitenkant kan best veel hebben, maar de binnenkant van de gitaar is onbeschermd, dus, als dat nat wordt ( biertje, of en grote golf)
gelijk drogen, eerst met handdoek, als het kan een föhn, niet te heet!

Veel plezier! :lol:

Peter

guitarmusicman
10 juni 2005, 12:11
tja wat is verstandig. Ik zou er niet vanuit gaan dat de gitaar er beter van wordt, maar ik denk dat je er wel genoeg plezier uit kunt halen als je de gitaar meeneemt om het de moeite waard te laten zijn. Ik zou het gewoon wagen, al zitten er natuurlijk toch wel wat risicos aan.

Globetrotter
10 juni 2005, 13:31
Neem die van mij ook altijd mee op reis. Speelt geheel anders in warme temperaturen, maar ja, als je ze al niet kan meenemen om er plezier uit te halen, waarom heb je dan al een gitaar? Meenemen die handel (best ook de zak meenemen)!
Have fun on UR vacation!
Cheers,

Bart

amon
12 juni 2005, 17:42
OK, THANKS!

Lion
12 juni 2005, 17:49
Maar laat het ding geen 5 minuten in de auto liggen... want met een beetje zon is ie dan wel bijna onherstelbaar naar de dinges!!

Ik neem de mijne trouwens mee in de voorpunt van een open zeilboot (in zijn harde koffer waar hij zuigend in past, dat wel). 's Avonds spelen op de wal of inder de dektent... altijd gezellig :-D