PDA

View Full Version : "Goedkope" wireless... niet aan beginnen?



Bins
7 juni 2005, 21:25
Ik zit echt ontzettend te gassen op een wireless, maar een stemmetje in mijn achterhoofd zegt dat de instapmodellen niet echt de moeite waard zullen zijn. Wat voor problemen zou ik tegen kunnen komen met bijv. deze sets?

http://www.thomann.de/akg_gb40_micro_tools_set_prodinfo.html

http://www.thomann.de/akg_wms40_pt_prodinfo.html

Ik gebruik trouwens ook geen "top of the line" snoeren, maar gewoon die van 20 eurs ofzo, een wireless van 150 eurs zou toch niet slechter moeten zijn in geluidskwaliteit? Ik maak me meer zorgen om ontvangst/storing en weetikveelwat.

Iemand ervaring hiermee? [/url]

vester86
7 juni 2005, 21:28
helemaal gelijk. hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb hoor ik van alle kanten dat je voor minder dan een Sennheiser EW172 niet moet gaan, alles wat goedkoper is schijnt prut te zijn

Fumi SG
7 juni 2005, 21:37
ff uitbreiding op Vester... denk aan signaal verlies, slecht bereik e.d.

Wormaap
7 juni 2005, 22:09
Goedkope wireless setjes zou ik inderdaad niet aan beginnen. Vooral de WMS40 is berucht voor vele dropouts enzo.
Zelf heb ik dit setje: http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=PAH0001162-000 en dat is op zich best OK. (Staat trouwens eventueel te koop, 'k gebruik hem nooit want ik treed nooit op enzo, heb er ook nog een headset-microfoon bij [/spam])

StereoX
8 juni 2005, 18:03
ik heb een paar jaar geleden een samson wireless gekocht voor, ik dacht, 350 GULDEN. maar ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad.

Bins
8 juni 2005, 18:26
Welk model is dat?

PerryChance
9 juni 2005, 11:01
Ik heb dezelfde als StereoX: een Samson Stage 5. Die van mij was destijds 450 gulden, en ik heb er 3 jaar lang naar tevredenheid op gespeeld. Hij is nu verrot, maar dat mag ook wel - zo voorzichtig ben ik niet. En ik heb vorige week al een nieuwe besteld voor 89 euro in Duitsland.

istari
9 juni 2005, 20:33
ik durf ok niet echt overstappen naar wireless, ik denk dat de goedkoopste kabel nog altijd beter is dan een wireless. DE signaal ruisverhouding gaat sterk verloren met een wireless, en ook de frequantieband, zonder dan nog mogelijke klankkleuringen bij te rekenen.

Voor mijn job gebruik ik regelmatig pro- wireless voor stemopnames, en zelfs die klinken nooit zo goed als een kabel.

Rubenios
10 juni 2005, 09:06
de wms 40 is prima spul hoor... heb echt geen last van dropouts :-?

Wormaap
10 juni 2005, 15:19
De ontvanger heeft maar 1 antenne (dus geen diversity) en daardoor heb je ongeveer 10 keer zoveel kans op een dropout als met een diversity receiver (10% vs. 1%) door uitdoving van je signaal (interferentie door reflecties enzo) Omdat een niet-diversity receiver het signaal maar op 1 plaats opvangt, is je signaal weg als daar toevallig uitdoving ontstaat. Een diversity-receiver heeft dan altijd nog een 2e plaats, wat de kans dat op beide plaatsen uitdoving ontstaat érg klein maakt.
Mijn setje is uiteraard diversity :lol:
Het bovenstaande is echt waar, zó op te zoeken en GEEN sales pitch voor mijn set :P

istari
10 juni 2005, 15:28
inderdaad, divesrity is onontbeerlijk als je goed wil werken zonder enige drop outs. de beste raad dat ik je ook kan geven is een UHF set te kopen in plaats van een VHF (UHF = ultra high frequency en VHF = very high frequency), dat is de frequentie waarop je geluidssignaal gemoduleerd wordt. Hoe hoger de modulatiefreequentie, hoe breder de frequentieband van je origineel geluid wort overgedragen, met andere woorden: betre klank. Met UHF riskeer je ook minder in de frequentiebanden van amateurradios en dergelijke te komen dan VHF

istari
10 juni 2005, 15:29
of samenvattend: ik ben nog altijd pro-kabel :razz:

Wormaap
10 juni 2005, 21:43
Om dan nog even in te haken op het UHF/VHF verhaal: In Nederland komt het steeds vaker voor dat Digitenne op de UHF frequenties zit uit te zenden, tenzij je op militaire frequenties gaat werken (wat érg veel geld kan kosten zou er gecontroleerd worden)
VHF heeft in princiepe ook een wat langer bereik, maar dat verschil is op het podium even merkbaar als het verschil in geluidskwaliteit. Dat valt namelijk behoorlijk mee (ik heb in ieder geval nooit iets te klagen gehad)

gengar
10 juni 2005, 23:34
ik heb laatst bij een optreden ook nog een keer een redelijk duur setje geprobeerd van een vriend, die beweerde dat het helemaal cool was, en mijn enige conclusie is dat het zuigt,letterlijk en figuurlijk. Dus gewoon een kabel is denk ik toch het antwoord.

StereoX
12 juni 2005, 21:40
dit weekend weer m'n draadloos systeem gebruikt. ik blijf het ideaal vinden. ik moet er niet aan denken: 3 gitaristen met een snoer (nou ja, 2 gitaristen en 1 bassist) die nou niet bepaald op 1 punt blijven stilstaan zeg maar. gewoon 1 grote chaos. wireless all the way! van enige tonesucking heb ik geen last. I love my cheap samson!

Aad-d-h-d
13 juni 2005, 16:24
Een draadje aan je gitaar is toch veel stoerder!! :wink:

Bins
13 juni 2005, 16:27
dit weekend weer m'n draadloos systeem gebruikt. ik blijf het ideaal vinden. ik moet er niet aan denken: 3 gitaristen met een snoer (nou ja, 2 gitaristen en 1 bassist) die nou niet bepaald op 1 punt blijven stilstaan zeg maar. gewoon 1 grote chaos. wireless all the way! van enige tonesucking heb ik geen last. I love my cheap samson!

Ja, dit is dus precies waarom ik naar wireless aant kijken ben. Wij hebben er ook nog 2 zangers bij... Het is meestal een spinneweb op het podium.

Bins
14 juni 2005, 21:29
Is dit wat?

http://www.shure.com/wireless/lx/lx4.asp

Diversity = goed right?

Bins
14 juni 2005, 22:13
Of de Samsung stage 55, die is ook diversity, en kost hetzelfde als de gitarbug... Ik denk dat ik die maar eens ga testen van de week...

Wormaap
15 juni 2005, 03:25
Diversity is inderdaad wat je moet hebben :)

Neals
15 juni 2005, 16:34
En ook IK zit heel hard te gassen op wireless, met als excuus enthausiaste punkertjes die over mijn kabels struikelen.

doncker
13 juli 2005, 11:57
Dei samson heb ik ook gehad. Von ik zeer goed klinken.

hansies
16 juli 2005, 13:51
de Shure EUT14 vind ik zeer goed, storingsvrij en geen bijgeluiden, tast het originele geluid niet aan..............als extra :P veel bewegingsvrijheid.
ik wil geen storende kabels meer waar ge over struikeld, om nog maar te zwijgen over de stoorgeluiden dat een kabel opvangt , ongeacht of deze van goede of slechte kwaliteit is.
draadloos rules :P :P

(295 € betaald bij musicstore excl.verzendkosten)