PDA

View Full Version : dilemma, dilemma, dilemma....



Jax
7 juni 2005, 17:08
Ok, het zit zo. Ik speel nu al iets van 2/3 jaar op epiphone sg, G-400, niks mis mee. De laatste tijd (3/4 maanden) ben ik me echter meer toe gaan spitsen tot shred/vai/satriani-achtige muziek. Aangezien dit natuurlijk niet optimaal gaat op mijn sg (redelijk dikke hals, geen tremolo, etc) zat ik erover na te denken een gitaar erbij te kopen. Natuurlijk wil ik dan geen rotzooi kopen, dus het zal wel een (voor mij) redelijk bedrag worden (300-350). Ik weet alleen niet zeker of het wel een goed idee is om nu die gitaar te gaan kopen. Er is namelijk op zich niks mis met mijn sg. Moet ik deze niet tot het punt gebruiken, waarop ik die nieuwe gitaar met snellere hals en trem werkelijk nodig heb? En misschien raak ik wel binnen een paar maanden uitgekeken op het shredden, wie weet. En nog iets. Ik heb ooit eens een yamaha rgx612 gehad voor een paar weken. Deze had locking nut en locking tuners, en man wat was dat een gekloot. Ik weet niet zeker of het dus aan die bepaalde gitaar lag, toch heb ik vanaf dat moment een ware afkeer gekregen van floyds. Ik heb denk ik wel een floyd nodig wil ik me echt kunnen verdiepen in muziek van satriani en anderen. Maar hier ben ik dus ook nog een beetje huiverig voor.

Tja, laat maar gewoon even weten wat je vindt. En ik weet het, ik aarzel te veel... :wink:

Orpheo
7 juni 2005, 17:18