PDA

View Full Version : dilemma, dilemma, dilemma....



Jax
7 juni 2005, 17:08
Ok, het zit zo. Ik speel nu al iets van 2/3 jaar op epiphone sg, G-400, niks mis mee. De laatste tijd (3/4 maanden) ben ik me echter meer toe gaan spitsen tot shred/vai/satriani-achtige muziek. Aangezien dit natuurlijk niet optimaal gaat op mijn sg (redelijk dikke hals, geen tremolo, etc) zat ik erover na te denken een gitaar erbij te kopen. Natuurlijk wil ik dan geen rotzooi kopen, dus het zal wel een (voor mij) redelijk bedrag worden (300-350). Ik weet alleen niet zeker of het wel een goed idee is om nu die gitaar te gaan kopen. Er is namelijk op zich niks mis met mijn sg. Moet ik deze niet tot het punt gebruiken, waarop ik die nieuwe gitaar met snellere hals en trem werkelijk nodig heb? En misschien raak ik wel binnen een paar maanden uitgekeken op het shredden, wie weet. En nog iets. Ik heb ooit eens een yamaha rgx612 gehad voor een paar weken. Deze had locking nut en locking tuners, en man wat was dat een gekloot. Ik weet niet zeker of het dus aan die bepaalde gitaar lag, toch heb ik vanaf dat moment een ware afkeer gekregen van floyds. Ik heb denk ik wel een floyd nodig wil ik me echt kunnen verdiepen in muziek van satriani en anderen. Maar hier ben ik dus ook nog een beetje huiverig voor.

Tja, laat maar gewoon even weten wat je vindt. En ik weet het, ik aarzel te veel... :wink:

Orpheo
7 juni 2005, 17:18
Ok, het zit zo. Ik speel nu al iets van 2/3 jaar op epiphone sg, G-400, niks mis mee. De laatste tijd (3/4 maanden) ben ik me echter meer toe gaan spitsen tot shred/vai/satriani-achtige muziek. Aangezien dit natuurlijk niet optimaal gaat op mijn sg (redelijk dikke hals, geen tremolo, etc) zat ik erover na te denken een gitaar erbij te kopen. Natuurlijk wil ik dan geen rotzooi kopen, dus het zal wel een (voor mij) redelijk bedrag worden (300-350). Ik weet alleen niet zeker of het wel een goed idee is om nu die gitaar te gaan kopen. Er is namelijk op zich niks mis met mijn sg. Moet ik deze niet tot het punt gebruiken, waarop ik die nieuwe gitaar met snellere hals en trem werkelijk nodig heb? En misschien raak ik wel binnen een paar maanden uitgekeken op het shredden, wie weet. En nog iets. Ik heb ooit eens een yamaha rgx612 gehad voor een paar weken. Deze had locking nut en locking tuners, en man wat was dat een gekloot. Ik weet niet zeker of het dus aan die bepaalde gitaar lag, toch heb ik vanaf dat moment een ware afkeer gekregen van floyds. Ik heb denk ik wel een floyd nodig wil ik me echt kunnen verdiepen in muziek van satriani en anderen. Maar hier ben ik dus ook nog een beetje huiverig voor.

Tja, laat maar gewoon even weten wat je vindt. En ik weet het, ik aarzel te veel... :wink:

met locking nut hoef je eigenlijk geen locking tuners, das dubbelop vind ik.

maar idd, met floyds is het wel een gehannis omdat je dus die locking nut hebt. kahler heeft een systeem dat iets makkelijker werkt dacht ik, iets met klemmetjes en niet die inbusjes. Wormaap weet daar meer van d8 ik, maar tis een prijzig systeem.

tja, verder is t gewoon zo, als je vindt: ik heb n nieuwe nodig want (puntje puntje puntje) wat let je??

maar goed. nee, ik kan je niet verder helpen hiermee, sorry...

theo!
7 juni 2005, 17:27
ik speelde zelf 4 jaar ong. op een fender strat, maar ik heb er een ibanez bij gekocht( http://www.nachwuchsbands.de/shop/catalog/images/Ibanez_S470DX.jpg

omdat ik heel wat anders er bij wou, humbuckers, zwevende brug, gladder halsje:) kben er nog steeds zeer tevreden mee, ik gebruik beide gitaren ongeveer evenveel en heb nog steeds geen spijt, ik heb de ibanez nu iets van 6 maand.

als ik zin heb om pink floyd te spelen oid, dan pak ik de fender, als ik zin heb om wat meer de metal/shred stukken te spelen, dan pak ik de ibanez:)

ShaQ
7 juni 2005, 17:38
ik speelde zelf 4 jaar ong. op een fender strat, maar ik heb er een ibanez bij gekocht( http://www.nachwuchsbands.de/shop/catalog/images/Ibanez_S470DX.jpg

omdat ik heel wat anders er bij wou, humbuckers, zwevende brug, gladder halsje:) kben er nog steeds zeer tevreden mee, ik gebruik beide gitaren ongeveer evenveel en heb nog steeds geen spijt, ik heb de ibanez nu iets van 6 maand.

als ik zin heb om pink floyd te spelen oid, dan pak ik de fender, als ik zin heb om wat meer de metal/shred stukken te spelen, dan pak ik de ibanez:)

GA TOCH WEG MET DIE KOLERE IBANEZ :evil:


Dude ga voor een goede import Jackson® gitaar of check de '' Model '' series van Charvel® uit de jaren '80

Carvin is ook een goede optie of bijvoorbeeld Kramer.

Jax
7 juni 2005, 17:43
Nou, ik zou niet meteen ibanez de grond in willen boren, maar ik was idd al aan het kijken naar een model 4 voor 375,-, zou dus net kunnen. Jackson spreekt me ook wel aan, maar daar moet ik de modellen nog goed bestuderen.

ShaQ
7 juni 2005, 17:46
Nou, ik zou niet meteen ibanez de grond in willen boren, maar ik was idd al aan het kijken naar een model 4 voor 375,-, zou dus net kunnen. Jackson spreekt me ook wel aan, maar daar moet ik de modellen nog goed bestuderen.

Let wel ff op wat je precies wil he. Wat wil je allemaal precies met je wang bar doen? als je a la vai dat ding wil laten kreunen, schreeuwen, abusen etc. Zal die JT-6 op de M4 niet voldoen. Dan zou ik beter kijken naar een Jackson met JT580-LP brug bijvoorbeeld of een OFR kopen voor je M4 dan heb je meteen kwalitatief de beste brug.

AART
7 juni 2005, 17:50
ik speelde zelf 4 jaar ong. op een fender strat, maar ik heb er een ibanez bij gekocht( http://www.nachwuchsbands.de/shop/catalog/images/Ibanez_S470DX.jpg

omdat ik heel wat anders er bij wou, humbuckers, zwevende brug, gladder halsje:) kben er nog steeds zeer tevreden mee, ik gebruik beide gitaren ongeveer evenveel en heb nog steeds geen spijt, ik heb de ibanez nu iets van 6 maand.

als ik zin heb om pink floyd te spelen oid, dan pak ik de fender, als ik zin heb om wat meer de metal/shred stukken te spelen, dan pak ik de ibanez:)

GA TOCH WEG MET DIE KOLERE IBANEZ :evil:


Dude ga voor een goede import Jackson® gitaar of check de '' Model '' series van Charvel® uit de jaren '80

Carvin is ook een goede optie of bijvoorbeeld Kramer.

FLIKKER JIJ ES FF OP MET KOLERE GEZEIK EN JE KOLERE JACKSON, STOP DIE SL NOGWATTES VAN JE IN JE REET! :evil:

BassAgent
7 juni 2005, 17:53
ik speelde zelf 4 jaar ong. op een fender strat, maar ik heb er een ibanez bij gekocht( http://www.nachwuchsbands.de/shop/catalog/images/Ibanez_S470DX.jpg

omdat ik heel wat anders er bij wou, humbuckers, zwevende brug, gladder halsje:) kben er nog steeds zeer tevreden mee, ik gebruik beide gitaren ongeveer evenveel en heb nog steeds geen spijt, ik heb de ibanez nu iets van 6 maand.

als ik zin heb om pink floyd te spelen oid, dan pak ik de fender, als ik zin heb om wat meer de metal/shred stukken te spelen, dan pak ik de ibanez:)

GA TOCH WEG MET DIE KOLERE IBANEZ :evil:


Dude ga voor een goede import Jackson® gitaar of check de '' Model '' series van Charvel® uit de jaren '80

Carvin is ook een goede optie of bijvoorbeeld Kramer.

FLIKKER JIJ ES FF OP MET KOLERE GEZEIK EN JE KOLERE JACKSON, STOP DIE SL NOGWATTES VAN JE IN JE REET! :evil:
Rustig mensen rustig, het zijn allebei gewoon goeie gitaren :D

vester86
7 juni 2005, 18:24
jonge Shaq, reageer eens niet zo heftig als het woordje IBANEZ valt...
En AART, dat mag ook wel wat minder, t is hier geen amerikaanse gevangenis ofzo, met al da geruzie

Kamiess
7 juni 2005, 19:16
He, als je nog een jackson wil.
Heb nog een Fusion EX te koop(staat op gitaarmarkt).
Donkerrood met floyd-rose, H-S-S en is in februari helemaal afgesteld.
Ze hebben de hals ietwat afgevlakt waardoor je een lage action hebt en dus ideaal voor het snelle werk.
Ik heb de stap andersom gemaakt en een Les Paul gekocht>vandaar dat hij te koop is.

robert-gitarist
7 juni 2005, 20:02
Die ShaQ geval moet inderdaad eens normaal doen.
Zodra ie ook maar het woordje Ibanez leest/hoord doet ie zo..echt gruwlijk stront vervelend.
Echt trieste figuren die zo doen.Maar ja wat doe je dr tegen he :evil:

Diedo
7 juni 2005, 20:25
als je hier iets langer zou zitten zou je wel beter weten...

Johannes
8 juni 2005, 01:53
robert-gitarist Geplaatst: Di Jun 07, 2005 7:02 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Die ShaQ geval moet inderdaad eens normaal doen.
Zodra ie ook maar het woordje Ibanez leest/hoord doet ie zo..echt gruwlijk stront vervelend.
Echt trieste figuren die zo doen.Maar ja wat doe je dr tegen he


behalve in het topic over de nieuwe Floyd Rose brug op zn Charvel (wat er trouwens erg goed uit ziet) http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=59175

frekie
8 juni 2005, 12:55
Ik zag net een IBANEZ :-D S540 op marktplaats voor 150 euri bod. Kostten vroegah heel wat meer kan ik je melden. Zit een klemtrem op en een razendsnelle nek, perfect voor Vai/Satriani gefreak. Die JEMs zijn al aardig verzamelbaar geworden, dus duur.