PDA

View Full Version : Welke 19" fx bak



Braindead
7 juni 2005, 16:22
Welke 19" fx bak is aan te raden... ik dacht zelf aan de G major of de GP 100. Of zijn er nog ander opties? (liefst second hand)

Als iemand en van de twee heeft of een andere dan hoor ik graag ervaringen.
Ik heb jaren terug veel over de gp 100 gespeelt maar dat was toen mede als preamp en daar wil ik hem nu absoluut niet voor gebruiken.
Of is de G major wellicht veel beter als de gp 100?

.ChiefRebelAngel.
7 juni 2005, 16:57
beste koop:
rocktron replifex/intellifex...

AART
7 juni 2005, 18:00
beste koop:
rocktron replifex/intellifex...

hoeveel kosten die?

ik moet ook ooit nog zo'n bak.

Braindead
7 juni 2005, 18:32
Heb jij toevallig zo'n ding te koop staan ofzo? :D
maar goed , waarom is die rocktron beter dan een G-major?

vester86
7 juni 2005, 18:43
Yamaha EMP-700 :razz:

no kiddin, heb er eentje voor 130 euro gekocht, vreet GEEN toon aan, en klinkt nog best goed
Ja, en de bediening is idd een beetje spartaans, maar dr zit dan WEL weer midi op

Braindead
7 juni 2005, 18:56
hmm als toeveoging ik vind de effekten van de 2120 Artis erg goed... zoiets zoek ik...... minimaal :D tenminste ze zijn niet allemaal goed. de wah is een ramp

in ieder geval een goede harmonizer is wel fijn en een whammy ofzo

swift05
7 juni 2005, 19:05
Ik zou gaan voor de Rocktron Replitone.
Pre-amp en FX in 1 toestel, en nog goeie stuff ook!

(by the way, heb er toevallig een te koop staan :lol: )

Thedevilinside
7 juni 2005, 19:49
beste koop:
rocktron replifex/intellifex...

+1

Heb zelf de intellifex, heeft maar iets van 6 effecten maar stuk voor stuk superrrrrrrrrrr.
Kwaliteit zeker zo hoog als g-major en een stuk goedkoper.
2ehands moet je rekenen op ongeveer 200 euro.
Replitone is toch wel wat minder in kwaliteit.

Synx
7 juni 2005, 22:49
+2

intellifex beste prijs/kwaliteit verhouding. Totaal geen tone suck. Wil er zelf nog 1tje voor erbij... ( check ebay duitsland.. had de mijne voor 160 euro!! )

vester86
7 juni 2005, 23:11
Ohja, de Digitech GSP 2102, die heb ik al een aantal keren gehoord en ik vind m iedere keer echt super klinken. heel lekker helder "waterig" sprankelend.
Wat mij betreft een aanrader

telecastermaster
8 juni 2005, 15:19
Lexicon LXP-1 voor reverb (+Lexicon LXP-5 voor modulatie)

http://www.gbaudio.co.uk/data/lxp1.htm

Braindead
8 juni 2005, 23:56
Ohja, de Digitech GSP 2102, die heb ik al een aantal keren gehoord en ik vind m iedere keer echt super klinken. heel lekker helder "waterig" sprankelend.
Wat mij betreft een aanrader

Digitech GSP 2102? ik ken wel de 2101 en 2120

Digitech
9 juni 2005, 15:13
Ik heb zelf een Digitech GSP-2101 en ik vind hem echt super. De effecten zijn geweldig in deze bak....
En ze zijn tweedehands redelijk goedkoop te krijgen.
Heb die van mij voor 150 euro gekocht en deze had ook nog de nieuwste software 8-)

Wat mij betreft een echte aanrader

Braindead
22 juni 2005, 23:30
Nog ff een vraagje ove de intellifex

Er zijn zilveren in omloop (ltd) en zwarte.
Wat zijn eigenlijk de verschillen?

Braindead
25 juni 2005, 12:51
Niemand?

El Bastardo
26 juni 2005, 12:08
Ik zou kijken naar een 2e hands gforce.
Met een beetje geluk is die wel voor 750 euro te vinden.
Als je beperkt effecten gebruikt (af en toe delaytje, chorus of reverbje) zou een TC M-one het ook goed doen.
Een M-one zal ook niet al te duur zijn, zeker niet 2e hands. Ik denk dan aan een 300 euro of zo. Als je meer wil uitgeven kun je kijken naar een 2e hands TC M2000. Die zal ongeveer een 6-700 euro moeten kosten.
Ik weet dat ik erg TC minded ben, maar ik vind ze samen met eventide ook veruit het lekkerste klinken.
Als je de top wil, 800-1000 euro wil uitgeven, en je gebruikt beperkt effecten; zoek dan een 2e hands eventide H3000. Beter is er echt niet!!

Braindead
26 juni 2005, 14:13
hmm tja als ik jouw gear zo zie, met die fridge van je dan begrijp ik wel dat je de G-force aanbeveeld.
De Eventide heb ik ook eens in actie gehoord bij een vriend van me in zijn homestudio en die is inderdaad errug vet..
Ik zoek echter iets low budget dit keer.
Ik heb namelijk al zoveel shit pedaaltjes 2120 en Boss multieffect dat ik gewoon eens wat wil proberen.
Ik heb een tijdje terug een 5150 aangeschaft en die is wat rumoerig vandaar dat het voornamelijk bij de effecten om een goede noisegate gaat. Daarnaast natuurlijk ook mooie delay enzo, maar het moet niet te duur worden.

Chiel
26 juni 2005, 14:26
Nog ff een vraagje ove de intellifex

Er zijn zilveren in omloop (ltd) en zwarte.
Wat zijn eigenlijk de verschillen?

De zwarte is de eerste uitvoering van de Intellifex. Kwaliteit van de interne elektronica is wat beter als de 2e versie, de ltd, die op de markt kwam met een wat vriendelijker prijskaartje als de oorspronkelijke Intellifex. Ik heb beide processors in m'n rack en klankmatig is de 'zwarte' uitvoering beduidend beter (al vind ik zelfs de ltd klankmatig nog met vlag en wimpel boven de G-Major uitsteken, om over de constructieve eigenschappen nog maar ff te zwijgen). Er is ook een 'online' uitvoering in omloop. Dit is niets meer als een gefacelifte ltd met de mogelijkheid om presets te downloaden van het internet. Moet je me alleen niet vragen waar je deze presets in godsnaam kunt downloaden. De interne elektronica is verder ongewijzigd gebleven tov de ltd.

Met een beetje geluk kun je de zwarte versie nog wel ergens op de kop tikken voor een prikkie (ca. 200 euro) al worden ze ook wel eens aangeboden voor >650 euro. Voor de vervente Intellifex gebruiker zijn ze nu eenmaal zeer gewild. Maar als je dit bedrag wilt/kunt uitgeven zou ik toch ook ff naar wat andere FX dozen kijken. Een gangbare prijs voor een ltd ligt zo rond de 200 - 250 euro.

Braindead
27 juni 2005, 16:08
Thnx Chiel!

Eigenlijk wel jammer dat de zwarte beter is, want ik vind de zilveren stiekum iets mooier :D
In ieder geval weet ik nu welke ik moet hebben.

:)

Braindead
31 augustus 2005, 21:30
Nou, heb eindelijk een fx bak gekocht. Het is toch de Intellifex geworden...
allemaal bedankt en CHiel enThedevilinside in het bijzonder :)

Ik zocht iets dat aan de 2120 kon tippen qua effecten. Nou de Intellifex mag dan niet de veelzijdigheid hebben, maar het geluid is megavet!
Wow wat een bakkie. Het is al een wat oudere (de zwarte), maar het geluid is echt super. Het geluid is helemaal tot leven gekomen. :D

En ik denk dat het qua gebruiksgemak ook wel een goede keus is geweest. Maar goed, dat moet de toekomst verder nog uitwijzen.....

Wat ik wel vreemd vind is dat als ik hem in de effect loop stop, hij wel beter klinkt, maar dat led's van de input en output het niet meer doen. Is dit normaal? ze doen het namelijk wel als ik hem voor mijn amp zet.

Angel
31 augustus 2005, 22:36
Niemand?

als ik me niet vergis, zit het hem in de leeftijd
de grijze kwam voor de zwarte

Acajou
31 augustus 2005, 22:50
Niemand?

als ik me niet vergis, zit het hem in de leeftijd
de grijze kwam voor de zwarte

Te laat en nog fout ook :roll:

Btw ik heb hem ook in de effect loop en de led's doen het gewoon.

LIGNUMdrummerke
1 september 2005, 00:23
waarom replifex/intellifex als er ook al de veel nieuwere Xpression bestaat? (2dehands wel moeilijker te vinden nog op dit moment)

Angel
1 september 2005, 08:17
Niemand?

als ik me niet vergis, zit het hem in de leeftijd
de grijze kwam voor de zwarte

Te laat en nog fout ook :roll:

Btw ik heb hem ook in de effect loop en de led's doen het gewoon.

Sorry hé :-?

wimmeltje
1 september 2005, 08:25
Ik zou kijken naar een 2e hands gforce.
Met een beetje geluk is die wel voor 750 euro te vinden.
Als je beperkt effecten gebruikt (af en toe delaytje, chorus of reverbje) zou een TC M-one het ook goed doen.
Een M-one zal ook niet al te duur zijn, zeker niet 2e hands. Ik denk dan aan een 300 euro of zo. Als je meer wil uitgeven kun je kijken naar een 2e hands TC M2000. Die zal ongeveer een 6-700 euro moeten kosten.
Ik weet dat ik erg TC minded ben, maar ik vind ze samen met eventide ook veruit het lekkerste klinken.
Als je de top wil, 800-1000 euro wil uitgeven, en je gebruikt beperkt effecten; zoek dan een 2e hands eventide H3000. Beter is er echt niet!!

hey El Bastardo met jou kan ik praten in ben ook erg TC Minded. Maar jij hebt toch ook nog een H3000? Waarom heb je die niet in je rek hangen nu?

lennartengel
1 september 2005, 13:33
Is die expression dan van dezelfde kwaliteit als de intellifex? Ik had begrepen dat de nieuwere epxression vreemd genoeg minder klinkt dan de intellifex???

Josdevos
1 september 2005, 14:13
De als je iets in de aard van de Xpression en Intellifex zoekt kan je evengoed op zoek gaan naar een Replifex. Heb ik zelf al een halfjaar een ben er zeer tevreden van. (Heb ook 2 Gmajors en Intellifex LTD gehad...)
Is voor de rest is de Xpression quasi identiek aan de Replifex qua features en menu's, de Replifex heeft wel nog een stereo switch en een ingang voor tap-tempo.

De Replifex is nog made in USA de Xpression wordt sinds de overname van Rocktron door GHS in't verre oosten gemaakt. Over't algemeen vind ik Rocktron kwaliteit wel wat minder sinds de overname.

Braindead
1 september 2005, 23:08
Sorry voor late reactie... Ik dacht dat je altijd een mailtje kreeg als er gereageerd wordt.... :???:

Maar goed, die van mij is made in USA, en ik heb incl verz.kosten 188 betaald. Daar heb ik vast geen expression voor laat staan iets anders. Daarvoor heb ik de zwarete uitvoering waarvan in deze topic beweerd werd dat dat de betere intellifex is.

Blijft wel een vreemde zaak van die led's, maar goed, bij een 2de handsje kan er ook iets aan de hand zijn. Alleen doet hij het bij het voor de amp zetten dus wel (de leds).

morris
1 september 2005, 23:09
Rocktron heeft de kwaliteit van de zwarte intellifex nooit meer kunnen benaderen. De replifex is ook wel ok.
Maar zet een xpression of een ltd /online etc.. er naast en je hoort het verschil. Het zou iets te maken hebben met de gebruikte chip, maar het kan net zo goed een kwestie van b-grade onderdelen zijn. Ik heb nog steeds spijt dat ik hem niet meer heb. De delays en chorus waren warmer dan die van mijn gforce. Maar goed, die heeft weer andere voordelen ;-)

Braindead
1 september 2005, 23:24
Rocktron heeft de kwaliteit van de zwarte intellifex nooit meer kunnen benaderen. De replifex is ook wel ok.
Maar zet een xpression of een ltd /online etc.. er naast en je hoort het verschil. Het zou iets te maken hebben met de gebruikte chip, maar het kan net zo goed een kwestie van b-grade onderdelen zijn. Ik heb nog steeds spijt dat ik hem niet meer heb. De delays en chorus waren warmer dan die van mijn gforce. Maar goed, die heeft weer andere voordelen ;-)

Inderdaad, ik ben al een tijdje nogal spartaans zonder effecten door het leven gegaan, met hooguit een me-5 voor een beetje extra, maar ik sloeg echt achterover wat een geluid dat ding gaf.
Dat had ik dus niet verwacht. Nogmaals, ik weet niet wat er nog meer voor leuk spul te koop is, maar ik ben hier wel content mee :)

Josdevos
1 september 2005, 23:26
Rocktron heeft de kwaliteit van de zwarte intellifex nooit meer kunnen benaderen. De replifex is ook wel ok.
Maar zet een xpression of een ltd /online etc.. er naast en je hoort het verschil. Het zou iets te maken hebben met de gebruikte chip, maar het kan net zo goed een kwestie van b-grade onderdelen zijn. Ik heb nog steeds spijt dat ik hem niet meer heb. De delays en chorus waren warmer dan die van mijn gforce. Maar goed, die heeft weer andere voordelen ;-)

Vind m'n Replifex zeker beter klinken dan de Intellifex LTD die ik vroeger had. Is voor mij de ideale allrounder voor iemand die niet al te veel fx nodig heeft maar toch een multi wil. Ik gebruik ook vooral de Delays, Verbs, en een paar modulatie fx, vooral Chorus af en toe de trem.
Grote voordeel bij Rocktron blijft de interne analoge mixer imho... heel transparant.
Bovendien vind je ze tussen de 200 en 350 euro... Heel veel value for money, zal een pak meer geweest zijn in de 90ies.... (Dacht dat ze toen net onder de 1000 euro zaten?) Mijne was iig een superkoopje! :lol:
Blackface Intellifex wil ik ook wel eens horen...

Braindead
2 september 2005, 10:49
Rocktron heeft de kwaliteit van de zwarte intellifex nooit meer kunnen benaderen. De replifex is ook wel ok.
Maar zet een xpression of een ltd /online etc.. er naast en je hoort het verschil. Het zou iets te maken hebben met de gebruikte chip, maar het kan net zo goed een kwestie van b-grade onderdelen zijn. Ik heb nog steeds spijt dat ik hem niet meer heb. De delays en chorus waren warmer dan die van mijn gforce. Maar goed, die heeft weer andere voordelen ;-)

Vind m'n Replifex zeker beter klinken dan de Intellifex LTD die ik vroeger had. Is voor mij de ideale allrounder voor iemand die niet al te veel fx nodig heeft maar toch een multi wil. Ik gebruik ook vooral de Delays, Verbs, en een paar modulatie fx, vooral Chorus af en toe de trem.
Grote voordeel bij Rocktron blijft de interne analoge mixer imho... heel transparant.
Bovendien vind je ze tussen de 200 en 350 euro... Heel veel value for money, zal een pak meer geweest zijn in de 90ies.... (Dacht dat ze toen net onder de 1000 euro zaten?) Mijne was iig een superkoopje! :lol:
Blackface Intellifex wil ik ook wel eens horen...

Precies, "erg veel value for money". Wat ik erover hoor is ie met sommige efffecten beter dan de G major (zelfs G-force?). En als je dan kijkt wat die G major dan kost.......... En ik lees er hier op het forum veel verhalen over de display die uitvalt, etc dan is voor mij de keus toch wel snel gemaakt.
Vroeger koste trouwens al die 19 " apparatuur veel meer. Volgens mij zijn er nu zoveel mensen die hun studio effecten uit de pc halen, dat ze wel moesten zakken met de prijs..

Franky Four Fingers
3 februari 2006, 16:27
Is zo'n rocktron replifex/intellifex aan te sturen met een behringer FCB1010?

Lock en Load
3 februari 2006, 16:52
Is zo'n rocktron replifex/intellifex aan te sturen met een behringer FCB1010?

Ik denk het wel.

Kan je op de replifex de delay en reverb met CC's aan/uit zetten?

El Bastardo
4 februari 2006, 11:46
hey El Bastardo met jou kan ik praten in ben ook erg TC Minded. Maar jij hebt toch ook nog een H3000? Waarom heb je die niet in je rek hangen nu?

Ik gebruik voornamelijk delay, dus was dat rack gebouwd rond om de 2290.
De gforce gebruikte ik eigenlijk al zo goed als niet, alleen de 1128, 1210 en de 2290.
Maar toch, de sleepfactor is nog steeds erg hoog, dus ik ga nog meer inkrimpen.
De 3000 staat in mijn homestudio.

El Bastardo
4 februari 2006, 11:52
trouwens, nog een tip voor een goeie budget fx bak: Digitech TSR24, te krijgen voor een 150-200 euro; klinkt zeker zo goed (als niet beter) dan een intellifex en is kwa fx routing nog flexibeller dan een gforce.