PDA

View Full Version : wat een Gibson Les Paul ´57 GoldTop Reissue waard is??



ieme
7 juni 2005, 09:16
weet jij misschien wat een Gibson Les Paul ´57 GoldTop Reissue Historic Collection waard is? €2679,- is de huidige nieuwprijs, wat is dan een die hier en daar wat beschadigingetjes heeft waard?

Graag serieuze feedback...

marc_o
7 juni 2005, 09:50
Gangbaar is ongeveer 60% van de nieuwprijs, al zal een gitarist z'n lieve plankje er vaak niet voor weg willen doen. Je moet zeer zeker onder € 2000,- uit zien te komen. Ik denk dat je met € 1800,- zeker geen flater slaat, en de verkoper ook niet, het is een specifieke kleur (ik vind het de mooiste Les paul die er is, en met P-90's zelfs de allermooiste gitaar ooit) en je moet er dus een liefhebber voor vinden.

ieme
7 juni 2005, 11:44
Gangbaar is ongeveer 60% van de nieuwprijs, al zal een gitarist z'n lieve plankje er vaak niet voor weg willen doen. Je moet zeer zeker onder € 2000,- uit zien te komen. Ik denk dat je met € 1800,- zeker geen flater slaat, en de verkoper ook niet, het is een specifieke kleur (ik vind het de mooiste Les paul die er is, en met P-90's zelfs de allermooiste gitaar ooit) en je moet er dus een liefhebber voor vinden.

1800 lijkt mij ook een gangbare prijs! en die versie met P90 is idd erg mooi!

marc_o
7 juni 2005, 13:20
Goldtop is echt zo'n "moet ik ooit nog hebben gitaar''.

Bobbel
7 juni 2005, 13:33
Goldtop is echt zo'n "moet ik ooit nog hebben gitaar''.

Ben ik het niet helemaal mee eens... ik vind hem wel mooi, maar voor geen meter spelen... dus dan houd het al gauw op... dat gevoel heb ik meer bij een Rickenbacker (en die komt er dan ook binnenkort :wink: )...

Daniël_san
7 juni 2005, 14:14
Hoe oud is die gitaar eigenlijk?

R. Flagg
7 juni 2005, 14:22
AArgh GAS.

Bij mij staat een goldtop les paul met p-90 elementen ook hoog op het lijstje van things to own. Nu staat er een r6 tenminste als dat bestaat op thegearpage voor 1650 dollar te koop. Het is dat ik wat andere uitgaven moet doen anders wist ik het wel. Maar misschien is het wat voor jouw ieme.
(tenminste als je er een zoekt met p-90)
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?s=&threadid=85973

Volgens mij moet hij het nu doen, altijd lastig gitaar spelen en typen

Daniël_san
7 juni 2005, 14:31
link doet het niet.....

marc_o
7 juni 2005, 14:45
Goldtop is echt zo'n "moet ik ooit nog hebben gitaar''.

Ben ik het niet helemaal mee eens... ik vind hem wel mooi, maar voor geen meter spelen... dus dan houd het al gauw op... dat gevoel heb ik meer bij een Rickenbacker (en die komt er dan ook binnenkort :wink: )...

Hoe kan jij het er nou niet mee eens zijn dat ik zo'n ding ooit nog wil hebben???????

En voor geen meter spelen, daar heb ik Sjak Zwier voor, die zorgt wel dat ie lekker speelt, heb verschillende Les Pauls gehad en uiteindelijk speelden ze allemaal lekker..... :)

BassAgent
7 juni 2005, 15:19
P90's... niet mijn ding.

Ontopic: Ik denk inderdaad dat je zo tussen de 1800 en 2000 euro voor je gitaar kunt krijgen.

Jeanken
7 juni 2005, 15:46
Als je hem nu wil gaan verkopen maar het is niet zo dringend zou ik nog wat wachten, de dollar is weer aan het stijgen en daarmee worden de prijzen weer wat redelijker. Het is nogal slecht om nu te verkopen vind ik persoonlijk..
Vorig jaar ging een gewone Standard zo'n 1750 euro, wel in perfecte staat, maar die tijden zijn voorbij. Ik zou iets onder de 2000 gaan, zakken kan je altijd, maar dan doet het wel minder pijn..

FragDaddy
10 juni 2005, 14:44
als je van je goldtop af wilt.. ik wil er nog eentje aanschaffen. dus als de prijs redelijk is..