PDA

View Full Version : Ibanez custom agent 78



Tupelo
6 juni 2005, 22:49
Ik ben in de gelegenheid om een Ibanez Custom Agent uit 1978 aan te komen. Is dit iets? Onlangs had iemand anders hier op het forum een jaren '70 Ibanez gescoord (met een bla bla hendrix verhaal...) die multiplex zou zijn. Iemand wat meer bekend met de specs van deze gitaar en wat die mag kosten?

http://www.vintage-guitars.se/1978_Ibanez_Custom_Agent_6786325.jpg

http://www.vintage-guitars.se/1978_Ibanez_Custom_Agent_6786325_back.jpg

http://www.vintage-guitars.se/1978_Ibanez_Custom_Agent_6786325_front.jpg

http://www.vintage-guitars.se/1978_Ibanez_Custom_Agent_6786325_tuners.jpg

http://www.vintage-guitars.se/1978_Ibanez_Custom_Agent_6786325_head.jpg

Hij ziet er in ieder geval wel cool uit! Lijkt me wel o.k. maar toch maar ff overleggen.

iam
6 juni 2005, 22:51
was in der tijd 1 van de topmodellen (als het zelfs niet hét topmodel was)

dus zal wel zéker geen multiplex zijn!!

Bambufan
6 juni 2005, 23:01
Ik ben in de gelegenheid om een Ibanez Custom Agent uit 1978 aan te komen. Is dit iets? Onlangs had iemand anders hier op het forum een jaren '70 Ibanez gescoord (met een bla bla hendrix verhaal...) die multiplex zou zijn. Iemand wat meer bekend met de specs van deze gitaar en wat die mag kosten?

Ik denk dat je hier wel wat wijzer wordt:
http://www.ibanezcollectors.com/discus/messages/12/6181.html

(Als ie enigzins in je budget valt, kopen dat ding!!)

vester86
6 juni 2005, 23:02
Who Cares about Multiplex als de gitaar er zo gaaf uit ziet :-)

jw009
6 juni 2005, 23:10
altijd kopen zo'n mooie gitaar

Tupelo
6 juni 2005, 23:21
Vind 'm zelf ook wel o.k. om te zien maar heb er nog nooit op gespeeld.
Gitaar alleen voor de looks kopen zal ik nooit doen. Verder wordt het tijd voor een final guitar eigenlijk. Beetje teveel geruild, gekocht & verkocht de laatste tijd. De plaatjes spreken me wel aan... wie weet.

Tupelo
6 juni 2005, 23:31
Who Cares about Multiplex als de gitaar er zo gaaf uit ziet :-)

Iemand met een samick LP? :)

vulvasonic
6 juni 2005, 23:41
Multiplex werd of wordt met name gebruikt in cominatie met geschroefde halzen. Het lijkt me dat deze een gelijmde constructie heeft. Hoe is het gewicht?

Tupelo
6 juni 2005, 23:50
Multiplex werd of wordt met name gebruikt in cominatie met geschroefde halzen. Het lijkt me dat deze een gelijmde constructie heeft. Hoe is het gewicht?

I dunno, tot nu toe alleen contact per mail. Reacties op de site die Bambufan poste zijn vrij negatief eigenlijk. Volgens de reacties daar minderwaardig aan een 'artist' & die zou ik inderdaad liever hebben...

vester86
7 juni 2005, 01:03
nee hoor :-) da ben ik nie, das mn halfbroer :razz:

Maar mn samick is van mahonie :-)

Mn vester daarintegen: 15 laags multiplex, en dat heb ik eigenhandig getelt :-p

marc_o
7 juni 2005, 09:54
Mooi ding!



(dat ik dat ooit zou zeggen van een Ibanez)

taylor
7 juni 2005, 10:06
die zijn meestal zo rond de 1000+ euro dus niet goedkoop.

robert-gitarist
7 juni 2005, 11:23
He z'n Ibanez les Paul heb ik :) :)

je komt ze heel enkel nog wel eens tegen op marktplaats voor rond de 600-750 euro.
Maar let goed op of die helemaal in orginele staat zijn,want vaak ontbreken de goud kleurig kapjes van de elementen en zijn vaak de stemmechanieken etc. veranderd.
Als dit het geval is gaat er vaak wat van de verzamelaarswaarde af.
Ik ben godsblij dat ik dr een heb nstaan :)
Enne ik kan je garanderen dat het geluid echt super super goed is

Ritch
7 juni 2005, 12:58
De Custom Agent vind ik echt de geilste Ibanez ooit gemaakt! :)

Tupelo
7 juni 2005, 13:09
Toch komen ze niet zo heel erg goed uit de reviews als ik verwacht had.
Meeste reacties geven toch aan dat ze de kwaliteit van een artist niet halen, overgewaardeerd zijn & te duur. Typische collector dus :).

Het gaat om een ruilvoorstel. Mijn Hofner 457 Archtop is te koop/ruil & de eigenaar van die Ibanez biedt zich nu aan. Hij geeft aan dat de gitaar +/- 1000 euro waard is, terwijl het maximale bod dat ik op internet voor dit type gitaar gevonden heb 800 euro is.

Mijn Höfner is een vrij recente Archtop & in zeer goede staat. Op dit ogenblik is er een ander exemplaar te koop op gitaarmarkt voor 800 euro. Min Max voor mijn Hofner is 600 tot 900 euro.

Moet nog ff iets navragen voor die dude. Misschien daarna onderhandelen.
Het moet in ieder geval een straight ruil worden zonder bijbetalen, anders houd ik de Hofner gewoon.

Bambufan
7 juni 2005, 15:12
Toch komen ze niet zo heel erg goed uit de reviews als ik verwacht had.
Meeste reacties geven toch aan dat ze de kwaliteit van een artist niet halen, overgewaardeerd zijn & te duur. Typische collector dus :).

Het gaat om een ruilvoorstel. Mijn Hofner 457 Archtop is te koop/ruil & de eigenaar van die Ibanez biedt zich nu aan. Hij geeft aan dat de gitaar +/- 1000 euro waard is, terwijl het maximale bod dat ik op internet voor dit type gitaar gevonden heb 800 euro is.

Mja, €1000 is flink aan de prijs, ik zat eerder aan €500 te denken. Ik zou hem dan ook zeker niet ongezien kopen/ruilen. Het is een fantastisch mooie gitaar, maar de verkoper gaat kennelijk uit van de verzamelaarswaarde, en jij wil gewoon een goede all-rounder. Nou, voor €1000 kun je wel 5 perfecte Hoshino/Matsumoku jappen op de kop tikken, zonder de dure inlay etc, maar kwalitatief net zo goed.

Tupelo
7 juni 2005, 17:09
Toch komen ze niet zo heel erg goed uit de reviews als ik verwacht had.
Meeste reacties geven toch aan dat ze de kwaliteit van een artist niet halen, overgewaardeerd zijn & te duur. Typische collector dus :).

Het gaat om een ruilvoorstel. Mijn Hofner 457 Archtop is te koop/ruil & de eigenaar van die Ibanez biedt zich nu aan. Hij geeft aan dat de gitaar +/- 1000 euro waard is, terwijl het maximale bod dat ik op internet voor dit type gitaar gevonden heb 800 euro is.

Mja, €1000 is flink aan de prijs, ik zat eerder aan €500 te denken. Ik zou hem dan ook zeker niet ongezien kopen/ruilen. Het is een fantastisch mooie gitaar, maar de verkoper gaat kennelijk uit van de verzamelaarswaarde, en jij wil gewoon een goede all-rounder. Nou, voor €1000 kun je wel 5 perfecte Hoshino/Matsumoku jappen op de kop tikken, zonder de dure inlay etc, maar kwalitatief net zo goed.

Mijn idee op dit ogenblik. Mijn Höfner heeft ook een verzamelaarswaarde van 600 a 900 euro maar daar verkoop ik 'm vandaag of morgen ook niet voor.

Bambufan
7 juni 2005, 20:25
Mja, €1000 is flink aan de prijs, ik zat eerder aan €500 te denken. Ik zou hem dan ook zeker niet ongezien kopen/ruilen. Het is een fantastisch mooie gitaar, maar de verkoper gaat kennelijk uit van de verzamelaarswaarde, en jij wil gewoon een goede all-rounder. Nou, voor €1000 kun je wel 5 perfecte Hoshino/Matsumoku jappen op de kop tikken, zonder de dure inlay etc, maar kwalitatief net zo goed.

Mijn idee op dit ogenblik. Mijn Höfner heeft ook een verzamelaarswaarde van 600 a 900 euro maar daar verkoop ik 'm vandaag of morgen ook niet voor.[/quote]

D'rom. Ik zou (voorlopig) de Höfner gewoon houden en er eventueel voor max €200 een leuke Japanner uit de jaren 70 aanschaffen... Of een Fenix... Of een Chevy/Cheri... Of een... nou ja, iig een kwalitatief hoogstaande gitaar waar je niet tien jaar voor hoeft krom te liggen en vervolgens altijd in z'n koffer laat omdat je als de dood bent dat ie beschadigd raakt...