PDA

View Full Version : Video's van mijn band (Pop/rock)



Maiden Michiel
6 juni 2005, 20:53
Hee allen!

Ik heb vandaag wat video's van mijn band geupload.
Deze zijn van toen we speelden in Theaterhotel in Almelo, Koninginnendag.

Ga naar: http://www.b-me.info en dan naar "Music" en dan naar "video".

Aanraders van mijn kant: I Want It All van Queen, Our Shadows Shall Fall van onszelf en Sailing On Tears van onszelf 8-)
Voor de rest zitten er nog nummers van Golden Earring, Doobie Brothers, CCR en meer bij, en nog wat eigen nummers.

Het zijn wel samples dus sommige filmpjes verspringen wat.

Succes & plezier ermee en ik kijk uit naar reacties :cool:

Bruce
6 juni 2005, 21:49
Wat mij opvalt is dat (imo) jij met jou manier van spelen
niet lekker in deze band past,
Wat ik van je gehoord heb ben je meer iemand die graag lange snelle technische solo's speelt (Our Shadows Shall Fall bv)

Persoonlijk heb het idee dat de zanger meer een
gevoelsmuzikant is, en de muziek op een andere manier benaderd.
Ook ben ik niet onder de indruk van zijn zangkunsten

Ik weet het niet heel goed uit te leggen, maar een beetje als het verschil tussen John Petrucci (technisch) en Slash (gevoel) zeg maar.

Maar je speelt wel goed!

Noid
6 juni 2005, 23:48
Ik vind het wel leuk en ja, je spel ik zeker goed! Ook lekkere ritme sessie zeg!! Die zang: het wisselt, 't ene nummer is het beter dan het andere, maar het kan er zeker wel mee door alleen met het gebruik van die kopstem zou ik oppassen (leuk dat hij ook nog mondharmonica speelt). :)

VHsologitarist
7 juni 2005, 01:13
Hey klinkt leuk man,

niet alle stukken vind ik prettig om naar te luisteren maar over het algemeen klinkt het goed. Sommige solo's passen er niet goed in (probeer technische snelheid niet te overheersen in een wat rustiger nummer), ik ben het niet met Bruce eens, ik vind dat je wel degelijk in de band past.
En terugkomend op solo Our Shadows Shall Fall, hier heeft Bruce weer wel gelijk. Op het laatst begint je solo vorm te krijgen, je begint met sweeps en die passen er niet in, althans niet in de vorm hoe jij ze daar neerzette.

Ik vind dat je een prima show hebt neergezet (zowel jij als individu als met de band, de drummer speelt trouwens lekker).


groetjes
Ferry

Maiden Michiel
7 juni 2005, 08:06
Dank u allen!

Grappig dat Our Shadows Shall Fall aangehaald wordt: eigenlijk hoort die eindsolo niet bij het nummer. Dat is een stuk dat ik ooit voor de Sena Guitar Awards had gemaakt, op dezelfde accoorden. Mijn andere bandleden wilden het erg graag zo uitvoeren en daar zei ik natuurlijk geen nee tegen 8-)

Bruce ziet goed in dat onze zanger (Bjorn) in eerste instantie een gevoelszanger is. Persoonlijk vind ik zijn stem erg mooi en hij weet vaak de juiste tonen op de juiste momenten te kiezen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Maar dank alvast voor de reacties, ik ben benieuwd of het me gaat lukken minder techniek in de solo's te proppen ;) Klopt wel trouwens hoor dat het natuurlijk niet altijd nodig is.

ShaQ
7 juni 2005, 18:06
He Michiel je bent vooruit gegaan man! 8-)

Dreamer_Ur
7 juni 2005, 18:34
Our Shadows Shall Fall: nummer is wel aardig, zanger lijkt inderdaad wel gepassioneerd bezig te zijn, maar klinkt nog te 'nederlands'. die solo is echt vreselijk misplaatst in dit nummer.. :( poef, weg emotie en sfeer.. gemiste kans!!

verder vind ik het over het algemeen wel een lekker nummer hoor :)

Shaggy
7 juni 2005, 19:42
Die drummer vind ik wel goed spelen alleen heeft de rest totaal geen uitstraling. Het oogt allemaal amateuristisch en dat is erg jammer want die santana vond ik leuk klinken maar jullie staand er zo onzeker als zoutzakken bij.