PDA

View Full Version : Korg DTR 2000



swift05
6 juni 2005, 19:56
Hoi hoi!

Ik heb twee vraagjes over de Korg DTR 2000.

1) Bij de Korg DTR 1 was er een functie waarmee je kabels kon testen.
Ik heb nu de Korg DTR 2000 en vroeg me af of je dat hier ook mee kon.
Ben de handleiding kwijt en was eerlijk gezegd beetje te lui om het
op het wereldwijde web op te zoeken, en daarom mijn vraag aan jullie.

Heeft de Korg 2000 deze functie ook nog? (en waar steek ik hem in (de kabel) in welke inputs?)

2) Ik heb mijn DTR 2000 in mijn rack zitten en alles gekoppeld, maar als ik stem hoor je m'n gitaar natuurlijk nog altijd. Kan je dat veranderen? Als ik de MUTE-knop indruk, veranderd er niets. Dan komt er nog altijd geluid door.

Alvast bedankt!

Groetjes! :B

vester86
6 juni 2005, 23:39
over vraag 1 kan ik je niks zeggen, maar vraag 2 is makkelijker

HOe heb je de tuner in je rack?? zittie op een line-out, of heb je um in de FXloop hangen
Als dat eerste het geval is zal ie nooit kunnen muten
Als dat 2e het geval is, dan moet je je FXmix op 100% zetten, daarmee wordt het een serieele loop, en zal al het originele signaal door je FXloop sturen, en in je tuner worden "tegengehouden" zodra je op Mute klikt

Braindead
7 juni 2005, 18:34
Als ik iets niet begrijp is het hoe mensen zoveel geld uit kunnen geven aan een stemapparaatje....

:???:

vester86
7 juni 2005, 18:42
omdat het samenspel tussen de verschillende klanken dan zoveel beter is.
Als je een goedkoop pruts-stemapparaatje hebt dan lijken de snaren zuiver te staan, volgens het lampje, maar daar zit nog best wel een afwijking in... en als ie ECHT goed staat hoor je het echt wel

swift05
7 juni 2005, 19:01
Inderdaad. Zelf met de TU-2 van Boss (wat normal gezien toch al wel kwaliteit dient te zijn) heb je een afwijking. En spreek uit eigen ervaring, dus... Als je met 19" apparaten werkt is de Korg DTR een heel leuk ding. Het is mooi, werkt supergoed, handig,... het is duur, OK, maar prijs-kwaliteit-verhouding is optimaal.

Back to the topic: :wink:

Ik speel met het volgende:
- Tuner > Korg DTR 2000
- Pre-amp > Rocktron Replitone
- Poweramp > ENGL 930/60

Ik heb alles als volgt aangesloten:
- van de "OUT" op mijn tuner gaat er een kabel naar mijn poweramp
- van mij pre-amp gaat er een "PRE-AMP OUT 1" naar mijn tuner, en komt daar aan in "IN 1"
- de andere "PRE-AMP OUT 2" gaat naar poweramp

Ik heb achteraan mijn tuner ook nog wel een jack "MUTE (CLOSE = MUTE)", kan ik die gebruiken? Of heeft dit er niks mee te maken?

Of is gans m'n aansluiting fout? :???:

swift05
8 juni 2005, 23:02
Hallo ... ???

Iemand ... ???

Raffie
10 juni 2005, 19:14
Swift, die mute dient alleen maar om eventueel een switch aan te sluiten om je geluid te dempen als je zou willen stemmen, je kan de tuner op 2 manieren aansluiten of je gaat via de gitaar rechtstreeks naar de tuner en vervolgens naar de preamp (in serie met de rest dus) of je gaat via een stereokanaal van de preamp eerst door de tuner voor je naar de eindtrap gaat. ivm die kabel test , alleen de dtr1 had dit ( die ik had) als er ergens op 't display een symboolke te zien is met een kabeltje met 2 jacks zal 't er wel op zitten, er bestaat zoiets als een handleiding he , ook online ...

Raf

swift05
10 juni 2005, 19:26
Dus ik kan nie stil stemmen?

doncker
10 juni 2005, 22:48
Als je die fcb1010 nog hebt. KAn je 1 jack kabel aansluiten en zo via een relais op bvb. knop 1 de stemkast aansturen. Kun je ruustig stil stemmen.

swift05
10 juni 2005, 23:42
Begrijp ik niet zo goed, sorry...
Ben nie zo technisch aangelegd op dat gebied.

By the way, heb de poweramp van benny gekocht. :)

Raffie
11 juni 2005, 09:31
Wel als je zoals in dat eerste geval gewired bent , dus van je gitaar in de tuner.als ge dan op mute drukt op je tuner stem je stil.

doncker
11 juni 2005, 09:43
Maar dan hangt je tuner in je signaalketen en zoiets pakt veel toon weg.
Hoe heb je alles aangesloten ?

vr. groet

kristof

Stratplus
11 juni 2005, 10:53
Ik gebruik deze

http://www.tone-toys.de/de/The_Black-Switch.html

om te schakelen tussen m'n signaalketen en m'n DTR-2000 ....werkt perfect.

Michel

swift05
11 juni 2005, 11:56
Ja, maar ik wil geen bijkomende switches, tis zo al erg genoeg.
Dat moet kunnen met de Korg zonder het gebruik van stompboxes.
Moet alleen nog te weten komen hoe...