PDA

View Full Version : steelstring...



Metzy
24 augustus 2002, 15:03
Vanaf welke prijs beschik je over een degelijke western gitaar? Welk merk zou je me dan aanraden?

guitarmusicman
17 september 2002, 16:10
Ey, zorg in ieder geval dat je een staalsnarige met solid-top koopt. Dat is
uit één stuk hout en geen samengeperst hout,de trilmogelijkheid (en dus ook het geluid) is van een solid-top aanzienlijk beter. Voor rond de 500 euro heb je in naar mijn mening een goede gitaar. Als je er ver onder duikt zou de klank erg tegenvallen. Probeer ook een gitaar te zoeken die het liefst niet in korea gemaakt zijn, die zijn niet slecht of zo, maar meestal is er voor deze gitaar minder goed hout gebruikt dat immers meestal uit canada komt. Amerikaanse producenten halen eerst het beste hout er uit en het mindere hout laten ze liggen voor de andere landen. Een amerikaanse is dus naar mijn mening het beste, of anders een europese...
Ik heb zelf hele goede ervaring met de seagulls. Volgens mij, en ik ben niet de enige heb ik gemerkt, de beste gitaren rond de 500 euro
Dus het is misschien wel een aardige investering, 500 euro, maar zeker de moeite waard.

greetz, en heel veel succes

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitarmusicman op 2002-09-17 16:11 ]</font>

Metzy
18 september 2002, 18:55
je berichtje komt net te laat!
ik heb net een Washburn D10 aangeschaft. geen amerikaanse, "made in china", maar wel met solid-top.
iemand ervaringen met dit type???

guitarmusicman
18 september 2002, 22:40
Ah jammer dat het net te laat komt,
Maar het is een hele goede keus die je gemaatk hebt!!! Ovation maakt ook hele goede gitaren...Mag ik ook vragen hoeveel die gekost heeft??

mzzl

Metzy
23 september 2002, 18:51
zo een €293.
misschien niet zo veel, maar het is dan ook mn allereerste gitaar hé!
als student moet je daar toch al een tijdje voor sparen...

guitarmusicman
23 september 2002, 22:02
Ah bedankt, jah ik weet het, het is allemaal veel te duur. Echt heel irritant. Ik heb ook eh, 1.5 jaar moeten sparen voor me gitaar. Maar je hebt vast een aardig gitaartje te pakken.

succes verder er mee!
mzzl