PDA

View Full Version : Hulp nodig bij keuze nieuwe gitaar



Rewind
6 juni 2005, 14:33
Hey mensen,

ik ben al een tijdje aan het sparen voor een nieuwe gitaar, maar telkens gaat het geld weer op aan rijlessen en uitgaan. Nu heb ik toch besloten serieus wat geld apart te leggen (in beheer van m'n moeder).
Ik wil ongeveer eind juli (dan ben ik jarig=extra centjes) dus een nieuwe gitaar gaan kopen en ben al aardig aan het rond kijken.
Ik ben op zoek naar een gitaar met een warme klank, voor rock, achtige muziek. Speel ongeveer van Kane tot Mudvayne, Ill Nino etc.
Qua stijl/vorm gitaar zoek ik het meest in de richting LP, PRS, LP dc ect. dus niet echt strat en tele achtige dingen.
Vanwege de klank (+gewicht) het liefst een mahonie body ( evt. esdoorn top), mahonie neck en pallisander of ebben toets.
De mensuur heb ik het liefst 25".
Het grootste probleem is denk ik nogwel dat ik maar een 'arme' student ben en mijn buget gaat denk ik uiterlijk tot een euro of 600.
Ik heb wat gezocht op i-net en ben bij wat winkels langs geweest en kwam eigenlijk uit bij de PRS Tremonti SE, 599€, mahonie, 25"neck, met dan eventueel een pick-up upgrade.
Ik heb nog aardig de tijd tot ik mijn geld bij elkaar heb en wilde dus even vragen wat bevindingen zijn van mensen die deze gitaar hebben (geprobeerd) en welke gitaren jullie mij nogmeer kunnen adviseren.
Alvast bedankt voor reacties.

Groeten, Erwin

GuitarMaster
6 juni 2005, 14:50
Ik zou denk ik een Ibanez SZ serie kopen, die hebben eigenlijk alles wat je beschrijft.

robert-gitarist
6 juni 2005, 15:34
Ik zou denk ik een Ibanez SZ serie kopen, die hebben eigenlijk alles wat je beschrijft.

Inderdaad of een andere Ibanez serie (Y)

Diedo
6 juni 2005, 15:39
De Ibanez SZ serie is inderdaad een goede optie, maar de nieuwe Dean Vendetta 4.0 is dan ook zeker de moeite waard; kost 399,-.
Dean Hardtail Select is misschien ook wel leuk... 500 a 600 dacht ik.

Wat ook leuk is: Godin LG serie. weet even niet zo snel wat ze kosten
en bij Double D staat een SDxt voor 495,- tweedehands. zien er erg chique uit en zijn zeker niet slecht! heeft volgens mij wel een populieren body...

Veel succes met testen!

Rewind
6 juni 2005, 16:12
hey alvast bedankt voor de reacties,
Die SZ zat ik inderdaad zelf ook al naar te kijken, maar kan me herinneren dat ik 'm de vorige keer een beetj plasic-achtig vond spelen ofzo, maar ga 'm zeken nog een paar keer proberen, want weet zelf ook niet meer precies wat ik er toen op tegen had. Alleen qua vorm vind ik dan wel de PRS toch mooier.
Wat betreft Godin zou ik dan eerder naar een nieuwe Exit 22 gaan kijken denk ik, maar die is misschien toch ook net weer niet wat ik zoek denk ik, wel erg veelzijdig volgens mij, en speelde ook wel lekker.
Qua Dean vind ik de inlay van de vendetta 4.0 niet mooi, dan zou ik eerder naar een 2.0 kijken, maar die is dan weer bolt-on.
Hardtail select ga ik nog even naar zoeken, ken 'm wel maar nooit bespeeld, toch misschien iets te metal, vind een lp of prs vorm toch stijlvoller, meer de vorm waarnaar ik zoek.
Zijn er nog meer voors/tegens of andere opties.

ShaQ
6 juni 2005, 16:25
Doe GEEN Ibanez!!!

fucking brandhout is het je betaalt weinig en je KRIJGT weinig ook al denk je dat ze goed zijn ofzo :-? damn als je ze vergelijkt met echte gitaren voel je wat voor KUT dingen het zijn.

Diedo
6 juni 2005, 16:32
ik vind die Dean hardtail eerder een classy look hebben dan metal... je moet em ook niet in het zwart nemen he :)

Rewind
6 juni 2005, 16:40
ShaQ heeft volgens mij slechte ervaringen met Ibanez :D


Ok de gitaren die ik nu zoiezo nog ga proberen:
PRS Tremonti SE (blijf 'm toch wel erg mooi vinden)
Ibanez SZ
Dean Hardtail Select (wel in het rood dan)
en eventueel een Godin Exit 22

Misschien nog wat singlecut achtigen? Nog mensen met ervaring met de Tremonti?

Gho$t
6 juni 2005, 17:23
Heb een PRS TRemonti SE en ben er zeer tevreden over.
Maar een gitaar is toch persoons gebonden dus je moet hem toch in je handen gehad hebben. Dus als ik jouw was zal ik lekker gitaar winkels afstruinen een lekker veel uitproberen.

Rewind
6 juni 2005, 17:37
Dat ga ik ook zeker weten nog veel doen deze vakantie ja :)

de tremonti staat nu op marktplaatst trouwens, hier in de buurt ook nog. voor een bod boven de 400 zou misschien wel gaan, het zou iig minstens 100 € schelen

Lord Abortion
6 juni 2005, 17:47
Ik zou LTD eens checken. Goede gitaren voor de stijl die je opnoemt, en als je voor de 400 reeks gaat is een pickup upgrade ook al niet meer nodig.

robert-gitarist
6 juni 2005, 17:50
ShaQ heeft volgens mij slechte ervaringen met Ibanez :D


Ok de gitaren die ik nu zoiezo nog ga proberen:
PRS Tremonti SE (blijf 'm toch wel erg mooi vinden)
Ibanez SZ
Dean Hardtail Select (wel in het rood dan)
en eventueel een Godin Exit 22

Misschien nog wat singlecut achtigen? Nog mensen met ervaring met de Tremonti?


Of gewoon geen verstand van.[/b]

ShaQ
6 juni 2005, 23:40
ShaQ heeft volgens mij slechte ervaringen met Ibanez :D


Ok de gitaren die ik nu zoiezo nog ga proberen:
PRS Tremonti SE (blijf 'm toch wel erg mooi vinden)
Ibanez SZ
Dean Hardtail Select (wel in het rood dan)
en eventueel een Godin Exit 22

Misschien nog wat singlecut achtigen? Nog mensen met ervaring met de Tremonti?


Of gewoon geen verstand van.[/b]

pff hou je grafmuil man ik ken zat gitaren heb heel veel getest en gehad en ik weet dat ibanez gitaren gewoon KUT zijn. Ze laten je meer betalen voor de looks dan voor wat erin zit. En dan zetten ze er ook nog eens '' prestige '' op whahaha laat me niet lachen man. heehhe en dan bij de namm ook nog eens aankondigen dat de productie naar een lekker goedkoop aziatisch landje gaat whahaha en de prijs het '' :lol: '' blijft.

vulvasonic
6 juni 2005, 23:48
Waarom ga je niet voor een tweedehands SG faded, of een Les Paul faded, of misschien met een beetje mazzel een Gibson The Paul? Of de Faded DC (P90's)? Het zijn de no-nonsense gitaren van Gibson en daardoor redelijk geprijst. Kwalitatief doen ze vrijwel nooit onder voor een duurder Gibson model.

Rewind
7 juni 2005, 00:41
ShaQ, wees gerust, behalve de SZ zijn er geen ibanezzen die mijn aandacht trekken op dit moment, en als ik dan wel een Ibanez SZ zou kopen zou ik 'm echt heel goed testen tot ik zeker weet dat ik er blij mee ben :)

@ vulvasonic
(hmm, wilde het afkorten tot vulva, maar staat ook weer zo stom)
Bedankt voor de tip!
Ik heb effe gekeken, ben aardig wat "the pauls" tegen gekomen tweedehands en ook die faded serie zijn te koop voor mooie prijzen, die dc's zijn toch ook wel erg vet, weet alleen niet of de p90's erin wel zijn wat ik zoek, humbuckers zou denk ik beter zijn.
Ben toen ik zocht ook veel Gibson Les Paul Specials tegen gekomen, is dat wat?
Tweedehands zag ik ook een paar Gibson Les Paul studio's die voor iets boven mijn buget te krijgen zouden zijn, is iets langer sparen dan, is dat misschien ook een goeie optie?
wat is het verschil tussen de special, de studio, de faded en de the paul?
Ik heb eigenlijk nooit naar gibsons gekeken omdat ik altijd dacht dat ze zo duur waren, zat altijd meer in de Epiphone hoek enzo. heb trouwens zoiezo nooit echt naar tweedehands gitaren gekeken, omdat nieuw mij zoiezo altijd wel meer trok. wat zit de schakelaar bij die the pauls trouwens op een rare plek, is dat kosten besparing omdat het minder routing kost ofzo?

[edit]
hmm, merk dat ik nu toch al weer aardig wat duurder zit te kijken dan de bedoeling eigenlijk was denk, 200 euro meer scheelt wel meteen weer een kwart. maar voor 750 euro valt met geluk dan weer wel een "echte" gibson les paul studio te scoren.
Zijn er nog leuke opties voor me? dingen waar ik zeker effe naar moet kijken. kan ik beter tweedehands of nieuw kan gaan zoeken, nieuw trekt me toch eigenlijk meer ofzo?
Nog mensen met opmerkingen over gitaren die hierboven genoemd zijn, evt vergeleken met andere gitaren? (ben nogsteeds wel benieuwd naar bevindingen met de Tremonti se) [edit]

vester86
7 juni 2005, 00:58
Ik zou gaan voor een Ibanez SZ

OF een RIchwood LP, als ik die lp in dat andere topic zie. dan hou je mooi nog 250 euro over om er goeie elementen in te stoppen, en nieuwe electronica en evt nieuwe (graphtech) topkam en/of nieuwe stemknoppen, weet ik zeker dat jij een supergitaar hebt

Rewind
7 juni 2005, 01:13
:) van gibson tot richwood

ik heb richwoods eigenlijk nog nooit getest. zal ik ook maar eens gaan doen, hou dan wel een hoop geld over, maar ben toch bang dat het kwalitatief onder zal gaan aan een flink duurdere gitaar.
Ik heb niemand over epiphone gehoord, is dat misschien wat (afgezien van de afgrijselijke headstock, maar het eens goed gekeken en dat valt volgens mij wel bij te zagen tot een gibson headstock :P) Merk wel dat al die les pauls enzo die ik nu bekijk een 24.75" hals hebben, vind 25 toch net iets lekkerder, maar zal me er niet gigantisch aan ergeren ofzo.

Wat vinden jullie van de London City Hurricane?? die trekt me eigenlijk ook wel, kijk nu effe bij jic op de site maar zit er zeker strak uit. kwam ook wel goed uit de test op gitaarnet. er is hier toch ook iemand die er op speelt? toen ik hier voor het eerst las in september ofzo was daar een topic over. Ga ik ook zeker maar eens even proberen.

[weer een edit]
De minpunten die in de LC Hurricane test beschreven staan tellen denk ik toch wel aardig mee, vooral die dunnere hals. en de kleuren, tja...
de 24 frets weet ik ook niet wat ik daar mee moet, ben eigenlijk gewent om en eigenlijk vind ik dat ook fijner om 22 frets te spelen. Eigenlijk ben is dus op zoek naar een wat dikkere 25" 22 frets hals.... met een body eraan dan wel. Natuurlijk kunnen er wel wat.. (hoe noem je dat ook al weer, cosessies gemaakt worden ofzo? dat je wat eisen inleverd)
Heb ook effe bij Aria gekeken op de site van JIC, maar die hebben ook wel een paar erg mooie LP's, voor de rest niet erg naar de specs gekeken, tis laat, heb verf in m'n oog en ga nu maar eens naar bed.

weltrusten allemaal
[/edit]

ShaQ
7 juni 2005, 08:26
ShaQ, wees gerust, behalve de SZ zijn er geen ibanezzen die mijn aandacht trekken op dit moment, en als ik dan wel een Ibanez SZ zou kopen zou ik 'm echt heel goed testen tot ik zeker weet dat ik er blij mee ben :)



Ja man.. maar wel oppassen als je die ibanez gaat testen ok? Die dingen hebben iets raars ze proberen alle gitaristen in hun macht te krijgen, maar dude blijf geestelijk sterk en laat je brein niet overnemen door die hoertjes :x

Nee maar ff serieus ik zou gewoon iets anders nemen ook omdat het unieker is zon Ibanez SZ is behalve kut ook niet '' speciaal '' ofzo echt zo '' hmmz ik ben een hoertje en ben gebruikt '' gitaar. Ik ga mee met Vulvasonic een Gibson Faded serie lijkt me top voor jou. Godin is ook erg goed btw, heeft een goede prijs / kwaliteit verhouding.

elmark
7 juni 2005, 09:39
nou om even op dit topic in te haken, met een Ibanez SZ-320 is niks mis, 't is een goede gitaar voor dat geld. Dus ga vooral testen want hij speelt erg fijn (mits 't natuurlijk je model is). Éen pickup upgrade is natuurlijk nooit een slecht idee. ik heb zelf bv een PRS HFS brughumbucker erin geplaatst. Klinkt fantastisch over mijn powerball.

Dus al heb je veel of weinig geld te besteden, ga gewoon voor de gitaar die je goed ligt en niet omdat 't een vrij goedkope ibanez is. Een goede afstelbeurt en nieuwe elementen doen wonderen :P ok nu ga ik ff mijn nieuwe gibson LP studio inwijden 8-)

DaveItUp
7 juni 2005, 10:16
In plaats van je geld te spenderen aan een Gibson Faded...

denk ook eens aan een ouwe Ibanez Artist uit de 70's. Heel veel gitaar voor relatief weinig. Speelt en klinkt iniedergeval beter dan zo'n gibson faded vind ik.

robert-gitarist
7 juni 2005, 11:30
Of gewoon geen verstand van.[/b][/quote]

pff hou je grafmuil man ik ken zat gitaren heb heel veel getest en gehad en ik weet dat ibanez gitaren gewoon KUT zijn. Ze laten je meer betalen voor de looks dan voor wat erin zit. En dan zetten ze er ook nog eens '' prestige '' op whahaha laat me niet lachen man. heehhe en dan bij de namm ook nog eens aankondigen dat de productie naar een lekker goedkoop aziatisch landje gaat whahaha en de prijs het '' :lol: '' blijft.[/quote]


Anders doe je gewoon ff normaal man :S grafmuil,waar slaat dat op.
Ibanez is absoluut geen troep,het word ontiegelijk veel verkocht en na gevraagt en das niet zomaar.
Ibanez speelt fijn,klinken goed kortom niks mis mee,alleen een kwestie van smaak.En dat jij het kut vind klinken of wat maakt een gitaar niet slecht ofzo,jou smaak.
Toen Ibanez net begon met kopie's temaken van Gibson etc,hebben ze helaas een rechtzaak verloren van Gibson omdat ze te goeie kopie's maakten.Kortom dr is niks mis met Ibanez.
Gewoon dom gelul...een menings verschil dus

DaveItUp
7 juni 2005, 11:33
Ik heb enkel ervaring met bovengenoemde Ibanez Artist(geen reissue) en dat vind ik een heerlijke gitaar. Supersolide gebouwd, veel sustain en een zeer lage actie mogelijk. Ik ben m'n hart verloren aan die ouwe beat up Artist :D

ShaQ
7 juni 2005, 12:10
Of gewoon geen verstand van.[/b]

pff hou je grafmuil man ik ken zat gitaren heb heel veel getest en gehad en ik weet dat ibanez gitaren gewoon KUT zijn. Ze laten je meer betalen voor de looks dan voor wat erin zit. En dan zetten ze er ook nog eens '' prestige '' op whahaha laat me niet lachen man. heehhe en dan bij de namm ook nog eens aankondigen dat de productie naar een lekker goedkoop aziatisch landje gaat whahaha en de prijs het '' :lol: '' blijft.[/quote]


Anders doe je gewoon ff normaal man :S grafmuil,waar slaat dat op.
Ibanez is absoluut geen troep,het word ontiegelijk veel verkocht en na gevraagt en das niet zomaar.
Ibanez speelt fijn,klinken goed kortom niks mis mee,alleen een kwestie van smaak.En dat jij het kut vind klinken of wat maakt een gitaar niet slecht ofzo,jou smaak.
Toen Ibanez net begon met kopie's temaken van Gibson etc,hebben ze helaas een rechtzaak verloren van Gibson omdat ze te goeie kopie's maakten.Kortom dr is niks mis met Ibanez.
Gewoon dom gelul...een menings verschil dus[/quote]

Dat is omdat ibanez aan het manipuleren is, maargoed dat zie jij niet in want jij bent al net zoals vele anderen '' ge-ibanizeerd ''

vester86
7 juni 2005, 12:32
mee eens, ibanez maakt supergitaren, maar kennelijk niet naar ieders smaak.

En je moet niet jouw mening als waarheid verkopen, daar breng je heel veel beginner mee op het verkeerde been.....

robert-gitarist
7 juni 2005, 13:28
mee eens, ibanez maakt supergitaren, maar kennelijk niet naar ieders smaak.

En je moet niet jouw mening als waarheid verkopen, daar breng je heel veel beginner mee op het verkeerde been.....

Uhh over wie heb je het nu?
Shaq of mij?

DaveItUp
7 juni 2005, 13:37
Beetje een conspiracy theory gevoel krijg ik bij dat ibanez geflame hehe :)

vester86
7 juni 2005, 13:50
over degene die zegt dat ibanez troep is

Rewind
7 juni 2005, 21:20
ok ShaQ, je hebt nu je mening gegeven en anderen waren het daar niet mee eens, kunnen we er nu over op houden?
Ik probeer nogsteeds info te winnen over andere gitaren dan Ibanez (behalve de SZ dan)
Zou het misschien helpen als ik de topic titel verander, kan me voorstellen dat dit niet zo'n aanlokkelijke titel is.
Zijn er nog mensen die mij kunnen adviseren en informeren bij mijn keuze? effe nog op een rijtje:

het ideaal beeld zou zijn:
-Mahonie body (evt esdoor top)
-Mahonie hals, niet te dun, 25", 22 frets, palisander of ebben toets
-Humbuckers met warme klank maar aardig rock-proof
-"classy" uitstaling, ik zoek een beetje het prs-mojo
-dat alles voor minder dan 700 euro

dat is dus het ideaalbeeld maar overal valt natuurlijk een mouw aan te passen.
Ik ben vanmiddag vluchtig effe bij Rockpalace geweest, daar zag ik ook wel mooie epiphones hangen, en die lelijke kop viel eigenlijk nog hardstikke mee. was een wine-red (geweldige kleur) lp studio en een ebony lp custom is dat misschien wat? daarnaast ben ik nog op zoek naar info over de prs tremonti se, de london city hurricane, aria les paul modellen, gibson lp studio's, fadeds en the pauls. wie kan mij nog informeren.

ps. ik vraag meningen van jullie, die mogen jullie geven, maar hou het rustig en ga geen ruzie lopen maken om een meningsverschil over verschillende dingen, zeg gewoon rustig dat je het er niet mee eens ben en dan waarom.

vulvasonic
7 juni 2005, 21:42
het ideaal beeld zou zijn:
-Mahonie body (evt esdoor top)
-Mahonie hals, niet te dun, 25", 22 frets, palisander of ebben toets
-Humbuckers met warme klank maar aardig rock-proof
-"classy" uitstaling, ik zoek een beetje het prs-mojo
-dat alles voor minder dan 700 euro


Dit schreeuwt toch een beetje om Gibson. Of de PRS natuurlijk, maar daar heb ik nooit op gespeeld, dus daar kan ik ook geen zinnig woord over zeggen.









ps. je mag me best Vulva noemen hoor, dat doet iedereen hier. :lol:

Speeddemon
7 juni 2005, 21:44
lomp gezeik van Shaq. :-?
Heb zelf een Ibanez S540, is een wereldgitaar. Elementen kunnen beter, en zoals de meeste superstrats mist ie een eigen smoel (dat je in 1 keer hoort dat het DIE gitaar is, zeg maar), maar qua afwerking, ontstemmen (nagenoeg NOOIT), en waar voor je geld kunnen er maar weinig aan tippen.

Wat betreft Rewind's eisen: ik zou ook naar een Dean Vendetta kijken (of eventueel een Ibanez S470QM).

ArpeggioKing
7 juni 2005, 23:49
mischien is een ESP iets voor jou? tweedhands misschien, of een deluxe ltd? Ze hebben veel "prs-achtige" bodie-shapes (zoals mijn esp bv), warme humbuckers erin, en super fijne halzen. Maar ik denk wel dat je het gewoon moet uitproberen! succes

Rewind
8 juni 2005, 01:01
Arpe... jij heb een horizon toch? die plaats ik qua vorm toch meer in de superstrat kant, niet echt wat ik zoek, van esp/ltd heb ik model gezien wat me wel trok, was een rood lp achtig iets met abalone binding, zag er erg chique uit.
Speedy, ik ga idd ook maar even naar deans kijken, maar bij de vendetta 4 en 3 vind ik de inlay echt niet mooi en de 1 en 2 zijn bolt on, dus zou dan eerder naar een Hardtail select kijken, en die ga ik ook zeker proberen. De Ibanez S vind ik een mooie gitaar, maar niet waar ik nu naar opzoek ben.
Die Ibanez artist weet ik niet wat ik er van moet vinden, mooi of niet, ben er niet over uit.
Had ik maar 3000 erries over, had ik gewoon een PRS ..22 kunnen kopen, maarja, ik zal het moeten doen met 700.
Zag net op i-net epiphone elist studio, is ook wel weer iets duurder (even duur als tweedehands gibson studio) maar misschien ook overwegen waard?
waarom hebben les pauls niet gewoon 25" hals, zou het een stuk makkelijker maken.
Ben trouwens niet persee opzoek naar een singlecut trouwens, maar dubbelcuts worden zou snel superstrat achtig vind ik. dat vind ik het mooie van PRS, dat die dc's dat juist helemaal niet hebben, echt übervorm.

ArpeggioKing
8 juni 2005, 01:25
Arpe... jij heb een horizon toch? die plaats ik qua vorm toch meer in de superstrat kant, niet echt wat ik zoek, van esp/ltd heb ik model gezien wat me wel trok, was een rood lp achtig iets met abalone binding, zag er erg chique uit. .

Klopt,al is het niet echt een superstrat.. Die rode die jij gezien hebt is waarschijnlijk de Ltd/ESP deluxe lp, erg chique gitaartje idd, alleen niet goedkoop, zeker wel 1200 euris...

Rewind
8 juni 2005, 11:15
hehe idd klopt ja:) ben snel doorgelopen