PDA

View Full Version : Gitarist zoekt bandleden (Power Metal)



intGod
6 juni 2005, 11:58
Ik ben bezig een nieuwe band samen te stellen. De stijl is gebaseerd op jaren 80/90 powermetal en neoklassieke metal. Ik denk hierbij aan een mengsel van Iron Maiden, Helloween en Stratovarius.

Ik speel ondertussen bijna 20 jaar gitaar (ben dan ook bijna 35) en heb ruime band- en podiumervaring. Momenteel ben ik nog op zoek naar alles: een drummer/ina, een bassist/e, en een toetsenvirtuoos. Wat verwacht ik van mijn band? Enigszins strakke en bij voorkeur licht gecompliceerde muziek maken. Daarbij is een dubbele basdrum wel gewenst. Bij een bassist denk ik vooral dat het belangrijk is om meer dan enkel achtste noten te kunnen spelen. De toetsenist zie ik uiteindelijk als iemand met misschien wel een klassieke achtergrond. Iemand die in ieder geval kennis heeft van tertsen en quinten en die zijn instrument goed kent. Zang wil ik later invullen, als we muzikaal al wat op weg zijn.

Je hoeft ook weer geen wunderkind te wezen - dat ben ik zelf ook niet. Ik kan mezelf aardig behelpen op de gitaar maar ik ben zeker geen Yngwie Malmsteen of John Petrucci.

Ik kom zelf uit Amersfoort dus het oefenen zal bij voorkeur ook in die omgeving gebeuren. Ben je geinteresseerd, laat dan een reply achter of neem contact op met http://www.sentientbeings.nl/fok/mail.jpg

Wellicht nog belangrijk: qua zang zit ik meer aan een falsetstem te denken dan aan een grunt. Dus echt de jaren 80 powermetal zangers.