PDA

View Full Version : CLIP: metal nummer met wat orkest instrumenten...



bobby
6 juni 2005, 00:40
okee, nog niet af he.. wat aan het experimenteren... als iemand wat aanwijzingen heeft, of tips, dan hoor ik die graag... moet nog piano en meer orkest instrument plus een koor in dit nummer om het wat interessanter te maken..

LiNKY:

http://www.soundclick.com/bands/8/toxicgrindmachine_music.htm

heet "the other side".. hier en daar nog wat slordig, maar dat komt wel goed als ie klaar is.. gitaar met de POD XT...

Maiden Michiel
8 juni 2005, 17:51
De drums klinken wat zacht vind ik.

Ik vind die overgang naar dat rustige stuk in The Other Side erg gaaf!

Mik er wat zang op en mix het wat beter af en het is best een gaaf geheel!

Bloodline
8 juni 2005, 18:40
hij heeft het weer gedaan hoor :D !!!

echt verbluffend jonge :D!!

mischien een tipje, probeer eens de drumkick een heel klein btje
lager te tunen. klinkt hij betj voller. allen al je wilt hoor :O
maar dit klinkt echt lkkr in de oren. lkkr heavy !


ltrz :D!

Gert-Jan
9 juni 2005, 07:42
Ik vind de gitaren een te grote brei (of is het brij) waardoor je naar mijn idee geen accenten legt. Voorbeeldje 1:14 , daar legt de drumpartij heel veel accenten waar je met de gitaar overheen walst. Het wordt daardoor naar mijn smaak te weinig staccato. Maar das ook een kwestie van smaak dus. Verder klinkt het wel vet.

Negative K3 fan
9 juni 2005, 14:37
niet mijn stijl, maar wel ontzettend lijp

idd, de gitaar is misschien een beetje te breierig op bepaalde stukken en op bepaalde stukken heel erg slayerachtig :evil: , vooral kwa tone maar ook kwa spel.

en de drums vind ik op zich wel lijp klinken, behalve de snare.

bobby
9 juni 2005, 16:08
Hee mannen,

Mee eens, de gitaren zijn inderdaad wat rommelig, dit was niet netjes ingespeeld, maar zelfs al zou ik dat wel doen, ben ik bang dat de gitaren nogal wat "ruimte" innemen in de gehele mix... zal eens kijken, wat andere patches proberen, verschillende eq's uitproberen, mastering is ook niet helemaal goed gegaan, dus daar kijk ik ook nog naar...

Bedankt voor de eerlijke feedback! kan ik gebruiken.

deeltje
27 januari 2006, 20:41
Hee mannen,

Mee eens, de gitaren zijn inderdaad wat rommelig, dit was niet netjes ingespeeld, maar zelfs al zou ik dat wel doen, ben ik bang dat de gitaren nogal wat "ruimte" innemen in de gehele mix... zal eens kijken, wat andere patches proberen, verschillende eq's uitproberen, mastering is ook niet helemaal goed gegaan, dus daar kijk ik ook nog naar...

Bedankt voor de eerlijke feedback! kan ik gebruiken.


Wanneer ga je ons les geven in hoe je gebruik moet maken van de programma's die je hiervoor gebruikt :P

bobby
28 januari 2006, 02:34
wow... dit is al een oude thread.. haha..

X-Rated
28 januari 2006, 17:57
Idd :P Maak dat liedje maar snel af! Ik zit met smart te wachten op de voltooide versie (en ik erger me kapot aan de 2 minuten stilte aan het eind van het onvoltooide nummer :P)

bobby
29 januari 2006, 00:09
Haha.. klopt..

Deze staat alleen niet meer bovenaan de lijst van nummers die ik wel wil overdoen.. kan nog wel even duren voordat deze af is.. :) als dat al gaat gebeuren.. haha..

Magic Bean
29 januari 2006, 22:07
speel je alles zelf in, en daarmee bedoel k dan de drums en keys? Of gebruik je daar een programma voor waar je de noten en het tempo invuld?

bobby
29 januari 2006, 22:38
Meestal alles eerst ruig inspelen met een MIDI keyboard.. wat slordig, dat wel, maar dan kun je met nuendo meestal alles wel rustig rechttrekken..

Drums vul ik wel gewoon in.. dat scheelt tijd, en is makkelijker..

spanky_franky
30 januari 2006, 11:47
Wanneer ga je ons les geven in hoe je gebruik moet maken van de programma's die je hiervoor gebruikt :P
Zou wat zijn voor op `n meeting! Kom ik zeker langs :jam:

bobby
30 januari 2006, 16:09
Haha! dat zou gaaf zijn ja... :)