PDA

View Full Version : Fender FR50 dobro



feiko
6 juni 2005, 00:18
Hallo allemaal,

Aangezien ik hier nieuw ben voel ik mij verplicht om me even kort voor te stellen, dus hier komt ie;
Ik ben Feiko, kom uit Hoorn, speel sinds een jaar op een in goede staat gekregen Ibanez gitaar waarvan ik geen typenummer weet. Ik speel veel soorten muziek maar mijn voorkeur gaat toch uit naar nummers van Tommy Emmanuel, Chet Atkins e.d..

Ik sta op het punt een Fender FR50 resonator te kopen maar ik stuit op een probleem, namelijk dat ik moet kiezen uit 2 uitvoeringen;

de Fender FR50 resonator (€375,-): http://fender.com/products/search.php?partno=0955000032

of de Fender FR50CE Sunburst (€595,-): http://fender.com/products/search.php?partno=0955005

Het verschil tussen deze 2 is dat de Sunburst een element heeft en de gewone uitvoering niet. Nou hoop ik dat er iemand op dit die mij uit de brand kan helpen met een goed argument waarom ik wel of geen element zou moeten nemen. Ik heb mij namelijk laten vertellen dat met een microfoon openemen mooier klinkt dan versterkt. Ideeën over andere dobro's die ik even moet horen zijn uiteraard altijd welkom.

Groetjes Feiko

Tupelo
7 juni 2005, 01:50
Ideeën over andere dobro's die ik even moet horen zijn uiteraard altijd welkom.

Zelfde prijsklasse, misschien iets minder zelfs Regal RD45.
Check deze link even http://www.folkofthewood.com/page156.htm

Ben ze nog niet veel in de winkel tegen gekomen in NL. Weet dat Luthiers in Den Bosch ze wel verkoopt.

Theniq
7 juni 2005, 12:15
Hi Feiko,

Ik heb wijnig tot geen verstand van resonator's, maar wel iets van gitaren opnemen.
Weet je wat nog beter klink dan een gitaar opgenomen via het element of met een mic. ... De bijden samen ! :wink:

Als ik een gitaar opneem wordt deze bijna altijd met 2 mic's opgenomen.. eentje op de 12e fred gericht en eentje ergens tussen de brug en het klankgat gericht maar zeker niet in rechte lijn met het klankgat. Hier zijn ofc. geen vaste regels maar dit zijn volgens mij zowat de grote lijnen. Als er een element op de gitaar zit mix ik dit gewoon met bijde micro's en worden de levels naar smaak bijgesteld(ook panning bijstellen en fase-canselation kontroleren!), soms valt 1 van bijde de mic.'s of het element weg en de mix.
Dus laat je zeker niet wijsmaken dat met mic. opnemen beter is dan via een element, bij gitaar is het vaak hoe meer opties hoe beter.

My 2 c's

Ravanelli
7 juni 2005, 17:35
Niet alleen het opnemen is van belang. Misschien ben je van plan er ooit eens mee op te treden. Dan is een element veel praktischter.

feiko
8 juni 2005, 14:08
Hey jongens,

Bedankt voor de tips, ik heb ze alleen niet echt opgevolgd :-D

Ik heb toch gekozen voor de gewone FR50, ik vond €225 toch wel een heel groot verschil, en optreden zal er de komende tijd toch niet echt van komen.

Theniq
8 juni 2005, 14:41
Hey jongens,

Bedankt voor de tips, ik heb ze alleen niet echt opgevolgd :-D

Ik heb toch gekozen voor de gewone FR50, ik vond €225 toch wel een heel groot verschil, en optreden zal er de komende tijd toch niet echt van komen.

SLOEBER :wink: In ieder geval veel plezier ermee!

feiko
12 juni 2005, 23:34
Dat is geen sloeberigheid, dat is gewoon gezonde hollandse krenterigheid...[/quote]

ieme
25 januari 2006, 00:12
Waarom verkoop je em nu eigenlijk?