PDA

View Full Version : Hofner very thin



Tupelo
6 juni 2005, 00:17
Heeft iemand hier weleens op een Hofner very thin gespeeld? Vraag me af of het iets is. Zie ze (oude exemplaren) zo tussen de 4 & 6 honderd euro zo nu & dan en het lijkt me best een leuke gitaar als een ES333 er even niet in zit.

Tupelo
6 juni 2005, 00:27
zoiets

http://hofner.mysite.wanadoo-members.co.uk/archtops/arch30b.jpeg

http://www.vintagehofner.co.uk/hofner2/ver2.jpeg

Mischa den Haring
6 juni 2005, 02:14
Leuke gitaren voor de heb. Met sommige modelen kun je mazzel hebben maar over het algemeen kun je er live niet echt veel mee (snel rondzingen en ontstemmen als de ziekte) en elementen klinken ook niet altijd even goed. Maar er zitten prachtige exemplaren tussen.

Tupelo
6 juni 2005, 11:54
O.k. stemknoppen & elementen verwachte ik al weinig goeds van, maar die zijn eenvoudig te vervangen. Maar de hals & de frets bijvoorbeeld, zijn die zo gemiddeld wel o.k.?

Harry
6 juni 2005, 14:30
dan kun je beter aan Nocki (van dit forum) vragen wat hij voor zijn DeArmond wilt hebben. Dat is van een wat hogere klasse dan deze, terwijl die ook ongeveer dat geld zou moeten kosten.


edit; die DeArmond mag trouwens wel duurder zijn dan zo'n Hofner

Robbert
6 juni 2005, 14:52
dan kun je beter aan Nocki (van dit forum) vragen wat hij voor zijn DeArmond wilt hebben. Dat is van een wat hogere klasse dan deze, terwijl die ook ongeveer dat geld zou moeten kosten.


edit; die DeArmond mag trouwens wel duurder zijn dan zo'n Hofner

Ik denk niet dat Nocki die DeArmond Starfire special nog heeft... :D

Tupelo
6 juni 2005, 17:55
DeArmond's zijn er wel een paar te koop op gitaarmarkt, zo rond de 700 euro. Is dat reeël eigenlijk?

Robbert
7 juni 2005, 12:53
DeArmond's zijn er wel een paar te koop op gitaarmarkt, zo rond de 700 euro. Is dat reeël eigenlijk?

Durf ik je niet te zeggen, of dat nette prijzen zijn. Wat ik wel kan zeggen is dat ik voor 600 Euro een prima prijs heb betaald voor die Starfire special van Nocki :)

Harry
7 juni 2005, 16:24
gefeliciteerd!!!! Ik heb nog met het idee gespeeld om deze er bij te kopen als reserve, maar ik zou wel aan de gang kunnen blijven......


Maar Nocki mag zijn advertentie op gitaarmarkt dan wel weghalen....

iam
7 juni 2005, 17:13
DeArmond's zijn er wel een paar te koop op gitaarmarkt, zo rond de 700 euro. Is dat reeël eigenlijk?

Durf ik je niet te zeggen, of dat nette prijzen zijn. Wat ik wel kan zeggen is dat ik voor 600 Euro een prima prijs heb betaald voor die Starfire special van Nocki :)

ik heb ze nog voor 450 weten gaan :) :razz:

Robbert
7 juni 2005, 17:57
ik heb ze nog voor 450 weten gaan :) :razz:

Dat is helemaal een leuke prijs, maar ik ben zeer tevreden hoor: het ding is fantastisch afgesteld, de Bigsby ontstemd niet en zoals Nocki toen al tegen mij zei; .011 is net te dik :D