PDA

View Full Version : Mojotone Speakers



Ché
5 juni 2005, 21:35
in moderne vesterkers blijkt niemand ervan te weten, dus hier ook maar eens proberen :)

heeft iemand ervaring met deze speakers (Mojotone 10" Alnico)
kwaliteit?

ik heb een Super reverb voor een degelijke prijs zien staan maar de originele speakers zijn vervangen en de eigenaar heeft er mojotone speakers ingezet...

via google vind ik precies niet veel informatie over deze speakers

thanks

Antoon
6 juni 2005, 01:31
In de tijd voordat Weber op grotere schaal speakers produceerde en de Jensen reissues bestonden was MojoTone voor veel gitaristen de plek om onderdelen voor ouwe versterkers te bestellen, naast Kendrick ed. Ik dacht dat ze die speakers bij eminence lieten maken maar dat weet ik niet zeker. Tegenwoordig is mojotone volgens mij een beetje op de achtergrond geraakt. Ik heb die speakers wel eens gebruikt (en opgeblazen). Veel modellen waren losjes gebaseerd op de ouwe Jensens. Redelijk klinkende speakers voor het geld is mijn herinnering. Iemand anders?

Mischa den Haring
6 juni 2005, 02:09
Ik deel de mening met Antoon. Ze zijn zeker niet verkeerd. Voor mij is het lang geleden dat ik ze meegemaakt heb, maar ik ken iemand die ze in een Victoria-achtige amp had zitten en dat klonk geweldig. Helaas kan ik je ook niet echt verder helpen dan dit.

Ché
7 juni 2005, 16:31
ok bedankt voor de info, hier kan ik al mee verder, ik ga de amp dan maar eens gaan testen :)

PeeVee
8 juni 2005, 11:10
Ik had een 12" alnico speaker in een Princeton Reverb (gewoon achter het 10" gat) en dat klonk ook erg lekker. Was een low power speaker, ik vermoed een remake van de ouwe USA P12R of P12Q... Lekkere losse speaker die makkelijk aansprak. Goeie bas, sprankelend hoog en brak redelijk vroeg op; kortom: typische lo-po alnico spiekert. Ik denk dat de conusen wel dood naast 't kassie zouden vallen als je twee van zulke speakers in een 50W 2 x 12" amp / cab zou gebruiken trouwens; het zat vrij snel tegen het plafond maar kweet ook het type niet (meer).