PDA

View Full Version : Snaar springt!



Ritch
5 juni 2005, 21:23
Hello mensen,

Ik heb een probleempje wat betreft de hoge E-snaar op een Ibanez Roadstar (+ trem.) Er is na een servicebeurt (Graptech brugzadels opgeplaatst :) ) van de lokale gitaarboer een nieuw setje snaren erop gezet. Ik spelen... en ik doe een flinke bend op de hoge E en.... de hele snaar ontstemt :-? Ik weer terug in stemming draaien... bend... vals :-? :-? Terug in stemming draaien... PATS :-? :-? :-? Snaar kapot... Volgens mij zit de breuk bij de ball-end... (dus niet bij het zadeltje)

Weet iemand wat voor probleem dit is, en hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt! Groeten, Ricardo

Fumi SG
5 juni 2005, 21:45
heb je het ook bij een nieuwe snaar?? Het kan natuurlijk aan die ene snaar liggen, iets van een productiefout...

zjanke
5 juni 2005, 21:59
Heb ik ook ooit een keer gehad, na bestudering ( :roll: klinkt goed toch?) van de windingen om de ball-end bleken daar erg weinig windingen te zitten, dus waarschijnlijk gewoon een produktiefoutje.

Ritch
5 juni 2005, 22:05
Oke thanks guys, maar dit is al de tweede snaar die op deze "manier" springt. :-? Nou heb ik nog een probleempje; namelijk dat als ik eens aan die tremolo scheur (de tremolo zit tegen de body aan, dus kan alleen maar dives maken) dat meteen die G-snaar weer vals is :evil: Of ligt dat gewoon een die klote trem? (+ stemmechanieken) Thanks! :)

Maniaaaak!!
6 juni 2005, 08:31
je hebt wel goed je snaren opgerekt van tevoren neem ik aan? 95% van niet in stemming blijvende gitaren ligt aan niet oprekken van je snaren.

als je snaren blijft breken ga gewoon terug naar die gasten die die zadels erop hebben gelegd en vraag wat het kan zijn, als je deze problemen eerst niet had en nu wel dan moet het aan die graphtechs liggen lijkt me...

Ritch
6 juni 2005, 10:07
je hebt wel goed je snaren opgerekt van tevoren neem ik aan? 95% van niet in stemming blijvende gitaren ligt aan niet oprekken van je snaren.

als je snaren blijft breken ga gewoon terug naar die gasten die die zadels erop hebben gelegd en vraag wat het kan zijn, als je deze problemen eerst niet had en nu wel dan moet het aan die graphtechs liggen lijkt me...

Hehe, ik rek m'n snaren wel eerst op hoor :-D Ik zal wel eens informeren wat het kan zijn. Maar iemand nog verder ideetjes over dit probleempje? Namelijk dat als ik eens aan die tremolo scheur (de tremolo zit tegen de body aan, dus kan alleen maar dives maken) dat meteen die G-snaar weer vals is Of ligt dat gewoon een die klote trem? (+ stemmechanieken) Thanks!