PDA

View Full Version : Jackson gitaren



DeLirium
24 augustus 2002, 12:30
Hallo, ik ben dus van plan een Jackson gitaar te kopen, en zit nog te twijfelen tussen de DKMG ($ 849), DK2FS ($ 649), DK2S ($ 799) en DXMG ($ 649), allemaal te zien op de site van Jackson http://www.jacksonguitars.com

Maar bij Feedback in Rotterdam kunnen ze alleen maar besteld worden, omdat ze ze daar niet hebben, en ik denk niet dat ze voor de afname van 1 gitaar alle 4 willen bestellen. Waar kan ik die dingen uitproberen (liefst niet te ver van Rotterdam vandaan), en wat zijn de prijsverschillen met die van Amerika? (in euro's).

Greetz!

Maiden Michiel
24 augustus 2002, 13:00
Zijn dat originele Jackson USA's?

Anders Destium
24 augustus 2002, 13:09
Weet je dat ik precies dit probleem heb gehad, ik wilde heel graag een DKMG...
http://www.jemsite.insomnia-vhosting.com/phpbb/viewtopic.php?t=13817
Alleen jammer dus van die wat dikke hals
Ik heb het in Den Haag nagevraagd, en volgens mij worden ze niet standaard in Nederland geleverd, het kan wel zijn dat de importeur ze heeft, maar uitproberen ho maar dus.
Als je echt zo'n gitaar wil zit je er aan vast als je hem moet bestellen, meestal kun je dan wel wat dwingen enzo dat je hem in het uiterste geval zou kunnen terugsturen, maar het is verder flink kut!
Bij musicproductiv hebben ze ze wel trouwens

DeLirium
24 augustus 2002, 14:31
Hebben al die Jackson gitaren een dikke hals dan? En Musicproduktiv waar zit dat precies?

Ik weet niet of het originele USA's zijn, maar volgens mij wel.

Volgens Feedback kunnen ze besteld worden, dan hangen ze daar aan die wand maar ik weet niet zeker of ze ook 4 gitaren willen bestellen voor de afname van hooguit 1.

Nesker
24 augustus 2002, 14:37
De dichstbijzijnde vestiging van Musik Produktiv vindt u in Ibbenbüren, 15 km ten westen van Osnabrück. Musik Produktiv ligt daarmee op nog geen half uur rijden van de Nederlandse grens, ofwel: slechts 2 uur rijden vanaf Amsterdam en slechts 3 uur vanuit Antwerpen! Vanaf de afslag “Laggenbeck”, afritnr. 12 van de E30 (A1 in Nederland /A30 in Duitsland), is het slechts 600 meter.

Anders Destium
24 augustus 2002, 14:43
Het blijft ver als je uit de Randstad moet komen en met zonder auto!

Anders Destium
24 augustus 2002, 14:55
Als ze bij Feedback komen ben ik ook wel geïnteresseerd...
Waarschijnlijk valt het ook wel mee, ik kan het niet uit ervaring vertellen natuurlijk!
Ik vind vooral het uiterlijk van de DKMG mooi, maar ik wil eigenlijk erg graag een Soloist...

DeLirium
24 augustus 2002, 15:28
Ga je zometeen mee naar Feedback :grin: (in de stromende regen fietsen, bah!)

Ic3gl0vE
24 augustus 2002, 16:28
Op 2002-08-24 14:31, schreef DeLirium:
Hebben al die Jackson gitaren een dikke hals dan?

Volgens mij zijn ze wat dikker dan die van een Ibanez RG maar dunner dan de hals van een strat.

Charvel
24 augustus 2002, 16:39
Volgens mij zijn het Jappen voor deze prijzen.Staat er waarschijnlijk Jackson Professionel op.Je mag mijn Charvel/Jackson wel uittesten.Is ook Japans en is te koop.Charvel 475 special,ziet eruit als een soloist met shark inlay,ivoren afwerking en active elementen.

DeLirium
24 augustus 2002, 17:26
Ben net bij feedback geweest, en die gast zou de importeur bellen oftie eventueel teruggestuurd kan worden als ik 'm bijv. niet wil, maar dan heb ik er tenminste ff op gespeeld!

En Anders Destium, als hij in Feedback is mag jij 'm ook even vasthouden, ik laat je wel weten OF ie komt en wanneer.

Maiden Michiel
24 augustus 2002, 17:30
700 dollar is wel erg goedkoop voor een USA....
Zal inderdaad wel een Jap zijn...

DeLirium
24 augustus 2002, 17:31
Waarom staat dat er op de site niet bij dan?

Ironhead
24 augustus 2002, 17:54
alle gitaren die je noemde zijn in Japan gebouwd.

Anders Destium
24 augustus 2002, 17:56
Gatverdamme Jappenbakken!
Maar o zo betrouwbaar :grin:

DeLirium
24 augustus 2002, 18:29
Dus die dingen zijn niet goed?

Anders Destium
24 augustus 2002, 19:25
Ze zijn wel goed, maar het zijn geen originele USA Jacksons...
Ik vind dat niet zo'n probleem, want diezelfde gitaar zou een stuk duurder zijn als hij in de USA werd gemaakt...
De USA modellen worden meestal gemaakt met duurder hout, dat is het voornaamste verschil en een echte floyd ipv een licensed.
In Amerika balen ze er nogal van dat die Jappen ook goed zijn, stelregel 1 daar is namelijk: Alles (maar dan ook alles) wat niet uit de USA komt is per definitie KUT
Als niet-Amerikaan heb je daar vaak minder last van
Als ik zo'n Japanse Jackson zou hebben en mensen gaan er over zeuren, verwijt ik ze kortzichtigheid :smile:

Maiden Michiel
24 augustus 2002, 20:38
USA's zijn wel 2000 euro ofzo denk ik?

Anders Destium
24 augustus 2002, 21:19
Tja, er zijn er ook die iets goedkoper zijn...
Het grote voordeel van USA Jacksons is dat alles top is, dus geen nieuwe elemententoestanden en gezeur met bruggen enzo, maar je moet wel bij de meeste op scheuren zijn aangewezen natuurlijk :smile:

DeLirium
24 augustus 2002, 21:51
Dan koop ik wel gewoon een Japanse, kan ik in de toekomst nog wel denken aan nieuwe elementen enzo (ben niet zo kritisch). Bovendien is de prijs een stuk lager, maar aan welke prijs moet ik denken bij ongeveer 850 dollar? (als ze geimporteerd worden etc.)

Anders Destium
24 augustus 2002, 21:57
Ik denk dat die dan ongeveer 1000-1100 euro is, ze rekenen nogal ruim wat dat betreft volgens mij, het kan dus tegenvallen...
Ik weet niet wie de importeur is...
En die USA-Jacksons zijn er hier in Europa bij musik-produktiv voor mindestens 2500euro, da's best prijzig :sad:

Braindead
24 augustus 2002, 23:47
Ach Ibanez is toch ook Japans, en ook goed.
(uitzonderingen daargelaten).
Ik vind eerder de nek van Jackson in het algemeen niet zo fijn, maar dat ligt meer aan mezelf. Ik vind die frets zo breed hoog en hoekig. Maar ja, dat is smaak.
Ik denk dat de Japanners wat betreft bespeelbaarheid niet zo heel erg afwijken van de USA's. Wel wat betreft materiaal en afwerking. Als je het over materiaal hebt..... kijk dan eens naar de Phil Collen Signature. oefhhh

BS
25 augustus 2002, 10:47
>Ach Ibanez is toch ook Japans

Mijn Iba is toch echt 100 % Amerikaans :wink:

Ic3gl0vE
25 augustus 2002, 18:20
Op 2002-08-24 21:51, schreef DeLirium:
Dan koop ik wel gewoon een Japanse, kan ik in de toekomst nog wel denken aan nieuwe elementen enzo (ben niet zo kritisch). Bovendien is de prijs een stuk lager, maar aan welke prijs moet ik denken bij ongeveer 850 dollar? (als ze geimporteerd worden etc.)


och... nieuwe elementen... die gitaren waar jij het over hebt hebben volgens mij allemaal duncan's of emg's. lijkt mij toch al wel redelijk hoor :grin:

DeLirium
25 augustus 2002, 20:30
Het kan altijd beter toch :grin:

Anders Destium
25 augustus 2002, 20:35
Altijd.... :grin: