PDA

View Full Version : Ruisproblemen Hughes & Kettner Tube 50 (Top + 4 x 12)



daron_kurt
5 juni 2005, 14:09
Beste mensen, ik heb sinds kort een Hughes & Kettner Tube 50 top, met een Attax 400 watt cabinet. Het is een prachtding, werkt op de meeste fronten prima en het geluid is naar mijn mening uitmuntend goed. Nouja, genoeg complimentjes--> ik heb wel 1 probleem. Als ik mijn gitaar met mn pedalen ertussen (een crybaby wah, een Boss ME-30 multi-effect en een Ibanez Tone Lok Smashbox) aansluit op de versterker en ik speel over kanaal 1, dan is er niks aan de hand. Als ik speel over kanaal 2 (het overdrive/distortion kanaal) dan gaat ie ruisen als 'n ik weet niet wat....Dit is ook zo als ik het volume van mn gitaar uit heb staan. In mijn multi-effect zit ook een noise-gate, maar die helpt echt totaal niet, ik hoor geen enkel verschil-->ruis blijft hetzelfde. Als ik nu mijn gitaar gelijk in de versterker prik en ik zet hem op kanaal 2, dan hoor ik een klein beetje ruis, mits de volume-pot van mn gitaar dicht is gedraaid...Dit is maar een klein beetje ruis, maar zogauw als ik de volume-pot openzet ruist hij weer enorm. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Een goeie noisegate kopen misschien? Of is dat ook niet de oplossing?

P.S. als gitaar heb ik gebruikt Ibanez RG 320 FA, maar ook een Westone Thunder 2 en een Rocket-deluxe (beginnersgitaartje). Bij alle 3 gitaren is de ruis hetzelfde. Aan de gitaar ligt het (dus) niet!!!

Mr.Bluesbreaker
5 juni 2005, 18:01
Dat kan aan veel dingen liggen. Check allereerst of je een geaard stopcontact hebt, misschien een open deur. Heb je een lamp met een dimmer in de buurt die aanstaat? Ruis^8 want dat geeft erg veel herrie.
Check daarna je kabels. Prik eens alleen direct in de input van je amp in, is de ruis dan weg? Dan ligt het misschien aan je setup. Heb je het multi-effect gewoon in de input? Das misschien ook de bron van de ellende. Gooi het eens in de loop als je dat hebt. En probeer eventueel een dure kabel als je direct inplugt en dan je normale. Misschien kom je hier wat verder mee.

Als laatste schiet me nog de voeding van je pedalen te binnen. Gestabiliseerde adapter? Lege batterij? Teveel pedalen met een daisychain gevoed?


Edit: wacht even, mijn adviezen hebben geen nut.
als je eenmaal een ruis en knetter koopt, wordt het nooit wat natuurlijk.

daron_kurt
5 juni 2005, 19:50
Ok je had je edit wel achterwege mogen laten, ik heb namelijk goeie ervaringen met H & K...Hoe dan ook, aan alles wat je opnoemt kan het niet liggen.
Ik heb geaard stopcontact.
Ik heb geen lamp (met dimmer) in de buurt.
Ik heb kort geleden nog de duurste (en als het goed is ook beste) kabel aangeschaft die er te krijgen was bij de plaatstelijke gitaarboer. Daarnaast het ik meerdere kabels geprobeerd, allemaal hetzelfde verder...
Ik heb de multi-effect ook geprobeerd in de effect-loop, maakt niets uit, ik heb namelijk ook volledig zonder effecten geprobeerd, dus gelijk in de input van de versterker...

daron_kurt
5 juni 2005, 19:52
Ok je had je edit wel achterwege mogen laten, ik heb namelijk goeie ervaringen met H & K...Hoe dan ook, aan alles wat je opnoemt kan het niet liggen.
Ik heb geaard stopcontact.
Ik heb geen lamp (met dimmer) in de buurt.
Ik heb kort geleden nog de duurste (en als het goed is ook beste) kabel aangeschaft die er te krijgen was bij de plaatstelijke gitaarboer. Daarnaast het ik meerdere kabels geprobeerd, allemaal hetzelfde verder...
Ik heb de multi-effect ook geprobeerd in de effect-loop, maakt niets uit, ik heb namelijk ook volledig zonder effecten geprobeerd, dus gelijk in de input van de versterker...

daron_kurt
5 juni 2005, 19:55
Ok je had je edit wel achterwege mogen laten, ik heb namelijk goeie ervaringen met H & K...Hoe dan ook, aan alles wat je opnoemt kan het niet liggen.
Ik heb geaard stopcontact.
Ik heb geen lamp (met dimmer) in de buurt.
Ik heb kort geleden nog de duurste (en als het goed is ook beste) kabel aangeschaft die er te krijgen was bij de plaatstelijke gitaarboer. Daarnaast het ik meerdere kabels geprobeerd, allemaal hetzelfde verder...
Ik heb de multi-effect ook geprobeerd in de effect-loop, maakt niets uit, ik heb namelijk ook volledig zonder effecten geprobeerd, dus gelijk in de input van de versterker...