PDA

View Full Version : =>Stratman70: Symphonic Ballad/Under Construction <=



Stratman70
5 juni 2005, 13:39
Laat ik maar weer eens een moppie muziek droppen hier op "sounds".

Dit is een stuk muziek dat eigenlijk nog niet helemaal af is, zoals je op het einde duidelijk kunt horen. Ik weet nog niet hoe ik het einde ga doen namelijk en ook moeten de drumpartijen natuurlijk anders, want dit is niks zo, maar ja, ik weet nog niet hoe of wat. het is dus echt nog maar een ruwe schets voor een toekomstig nummer. Vond het zelf wel iets symfonisch hebben.

Symfonische ballad, maar nog niet helemaal af dus:

Under Construction (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000027582.mp3)

Zet 'm gerust wat harder, om ook het begin goed te kunnen horen (aanzwellend volume)

Veel luisterplezier en laat even een reactie horen s.v.p.

Dank je wel.

Noid
5 juni 2005, 15:39
Tsja ... het is idd nog niet af. Die begeleiding in het begin vind ik niet echt geweldig en het solo geluid (te iel) en het spel (te zoekend) ook niet. Vanaf +/- 1:08 wordt de begeleiding leuker en vooral hoe je daar inkomt met die dubbele slides (1:30) dat vind ik dan wel weer errug mooi (die zou ik er zeker inhouden). Dat riffje daarna met die inkomende drums is wel aardig. Ook dat stukje rondom 2:40 varieert leuk.

Noid
5 juni 2005, 15:41
Dubbele post

Toffe gozer
5 juni 2005, 15:42
Klinkt zeker niet verkeerd Stratman , leuke opbouw al mis ik wel een beetje een echte" lead guitar" of een beetje zang want het nummer mist een beetje een eigen " identiteit ". :)

Shaggy
6 juni 2005, 17:29
beetje gert-jan style alleen klinkt het troebelig (misschien teveel delay)

verder duik ik in een soort space trip bij het luisteren en schakel ik over een rocky balboa mood bij 1:53

leuk gedaan

VHsologitarist
7 juni 2005, 01:16
Ik vind dit cker niet slecht!!
integendeel, leuke compositie.. Werk het verder uit en dan hoor ik hem graag!

Groetjes
Ferry

Gert-Jan
7 juni 2005, 07:23
beetje gert-jan style alleen klinkt het troebelig (misschien teveel delay)

verder duik ik in een soort space trip bij het luisteren en schakel ik over een rocky balboa mood bij 1:53

leuk gedaan


Wil je mij erbuiten laten :evil: :evil: :razz: :razz:

Klinkt niet verkeerd. Ik vind de themaveranderingen wel leuk. Het lijkt alleen of je gitaar wat valsig is (dat stukje rond 1:15 met name) Die tweestemmige slides gaan ook niet zuiver.

Ik zou zeker met dit stuk aan de gang blijven!! Het heeft potentie genoeg.

ShaQ
7 juni 2005, 08:11
:-( :cry: :-(

Gert-Jan
7 juni 2005, 08:28
:-( :cry: :-(

Kom op, je groeit er wel overheen :-D

ShaQ
7 juni 2005, 08:30
Ik ga mijn gitaar wegdoen hoor dit is echt te goed ik oefen zoveel en nog steeds kom ik niet eens in de buurt van dit. :-(

Gert-Jan
7 juni 2005, 08:33
Ik ga mijn gitaar wegdoen hoor dit is echt te goed ik oefen zoveel en nog steeds kom ik niet eens in de buurt van dit. :-(

En dan te bedenken dat het stuk nog niet eens af was.......

Luc-O
7 juni 2005, 11:29
Hé Edwin, lang geleden! Tof dit, leuke ideeën zitten erin, ik hou ook wel van het sfeertje wat je neerzet. Vooral het stukje met drums vind ik lekker klinken. Het sologeluid vind ik wat minder en ook klinkt het nog niet echt als een geheel, heb nog een beetje een 'hak-op-de-tak'-gevoel. Maar zoals Gert-Jan al zei, heeft zeker potentie!

defecto
8 juni 2005, 05:05
Lekker stukje in het begin! Mooi 'zweverig', denk ik dat het het beste te beschrijven is.. 8) Dubbele slide partij ook lekker en inderaad zo houden. Verder nog een paar dingetjes waar je verder aan kan werken maar zie zeker ook "de potentie" ervan in!

Jammer dat ik niet zoiets uit me gitaar kan halen.. maar ik werk eraan :P

ResNovae
10 juni 2005, 21:19
Stratman,

Dit klinkt bijzonder goed! Ik hoor veel thematische stukken die me allemaal afzonderlijk zeer zeker aanstaan, maar ik mis nog een rode draad die de losse thema's tot een geheel zou moeten maken. De overgangen die je kiest tussen je thema's zijn bijzonder netjes, maar toch blijft het als geheel een fragmentarisch karakter hebben. Nog een tip voor je eindmix: gooi een VSTdynamic plugin over die tokkelpartij heen, want a) het hangt af en toe net tegen het clippen aan en b) is zo dominant dat het de andere partijen 'opslokt'.

Ben benieuwd naar je vorderingen.

Stratman70
15 juni 2005, 15:08
hey mensen,

allemaal hartstikke bedankt voor het luisteren en jullie bruikbare commentaren. Ik denk hier wel weer mee vooruit te kunnen.

Tof!

Nogmaals dank!