PDA

View Full Version : DE beste gitarist van de wereld...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

aaf
5 juni 2005, 12:54
Tjah, er zullen vast wel duizenden topics over gemaakt zijn, maar aangezien ik even geen zin heb om die terug te zoeken...brand los!



mijn persoonlijke top 3? santana, hendrix, bb king (lekker standaard:P)

Paultje-k
5 juni 2005, 12:59
Er bestaat geen beste gitarist ter wereld...

mijn persoonlijke favoriet:

Randy Rhoads!

http://www.guitarscanada.com/legends/randy1.jpg

Roy K.
5 juni 2005, 14:17
Mijn persoonlijke favo

http://www.jcsolution.nl/images/gallery/2002goedidee/direct%2003-05-02%20ZX.jpg

Over true gesproken... 8-)

waayer
5 juni 2005, 14:42
En dit is een grapje hoop ik
Mijn persoonlijke favo

Iron Maiden
5 juni 2005, 14:54
http://www.bbc.co.uk/totp2/features/wallpaper/images/800/jimi_hendrix.jpg
Jimi hendrix

http://www.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/dre200/e288/e288452wo3n.jpg
Jimi page

Lacrimosa
5 juni 2005, 15:17
Idd er is geen "beste" gitarist, het is kwestie van smaak.
Mijn persoonlijke faforiet:

http://www.vigierguitars.com/Artists/AImages/LaneVE6F.JPG

THW
5 juni 2005, 15:24
Tja beetje zinloos om te zeggen wat de beste gitarist is daar kom je toch nooit uit maar mijn favorieten zijn:
http://www.rockaxis.cl/maiden/img/adrian01.jpg
Adrian Smith

en Jake E. Lee:
http://www.gmwguitars.com/class/jakewhitepicture.JPG

Ritch
5 juni 2005, 15:27
Alletwee mijn grootste helden:

http://www.stevelukather.net/images/pictures/namm9.jpg

Philippe
5 juni 2005, 16:50
http://www.zip.com.au/~mayor/satriani/images/students_petrucci.jpg

John Petrucci

Mauser
5 juni 2005, 16:53
Mijn favoriete gitarist is Kirk Hammet van 'tallica 8-)

Philippe
5 juni 2005, 16:59
hammett

Mauser
5 juni 2005, 17:05
hammett

Hammett :wink:

Das Schaap
5 juni 2005, 17:27
Niet m´n persoonlijke nr. 1, maar om z´n skills kan niemand heen. 8-)
http://www.raleighmusicacademy.com/images/shows/bumblefoot/DSCN1092.jpg


Its Bumblefoot. :o

Pegasus
5 juni 2005, 22:56
http://www.vai.com/SightsSounds/achinghunger2004/lrg_images/wimrueter_07.jpg

fast left hand frederico
5 juni 2005, 23:43
Zonder enige twijfel, iemand die denkt in 64 ste, shuffelt en zonder
enige twijfel de meest technische en emotioneelste gitarist.
De rest komt van een andere planeet waar men nog niet zo geevolueerd.
Wie naar ,For The Love Off God luistert kan mij alleen maar gelijk geven.
!!!Clapton, Hendrix, Page, Carlos.BB, de Lucia en ga zo maar door kunnen
lang dromen.
Herriemakers"""NO SHUFFEL''''
Een keizer, een Bach,Mozart,Beethoven,,,,,, STEVE VAI

fast left hand frederico
5 juni 2005, 23:52
Er bestaat geen beste gitarist ter wereld...

mijn persoonlijke favoriet:

Randy Rhoads!

[i
g]http://www.guitarscanada.com/legends/randy1.jpg[/img]

Dan moet ik je toch uit dromenland helpen, wat lopen er een hoop prutsers rond.
Alleen met moeite kunnen ze tot 4 tellen, uitlegtot 4 prutser, tot 8 amateur
tot 16 leuk gespeeld, tot 32 je behoort tot de absolute bovenlaag, 64
je bent de BESTE of een van de beste.
Oren daar moet je mee horen.

Sonno
6 juni 2005, 01:14
Ik kan van die Steve Vai met al z'n techniek niet warm of koud worden...

Geef mij maar Tony Macalpine of Vinnie Moore. Ietsje minder techniek maar ze spelen wel de noten die ik wil horen!

fast left hand frederico
6 juni 2005, 01:40
reactie op e-m
Je mist het punt, het gaat er niet om of je er warm of koud van word,
we hadden het over de beste gitarist, die tonen die je zo graag hoort
hebben een naam, functie, en het spelletje is nu eenmaal wie
dat het beste beheerst,spreekt.
En voordat ik afgeschilderd word als ""zonder gevoel'' als je de techniek beheerst kun je de emotie veel beter leiden.
Als laaste kun je niet ontkennen dat Vai en betere gitarist is dan die jij noemt, en reken erop zij zullen de eerste zijn om dat feit te bevestigen.

Maiden Michiel
6 juni 2005, 08:20
Geef mij maar Tony Macalpine of Vinnie Moore. Ietsje minder techniek maar ze spelen wel de noten die ik wil horen!

Ga je schamen man!!

fast left hand frederico
6 juni 2005, 08:41
Die versterker is net zo oud als de gitaristen waar je het steeds over
hebt.
Er zitten gloeilampen van philips in, 2 maal richie blackmore(Engl)
2 maal buikkasten mesa-boogie, 2maal G-Force.
Dan zitten er ballen achter

Mithrandir
6 juni 2005, 10:44
Jij spoort volgens mij niet helemaal...

Luc-O
6 juni 2005, 12:52
Ga je schamen man!

+1!


Jij spoort volgens mij niet helemaal...

+1!

Rewind
6 juni 2005, 12:58
Jij spoort volgens mij niet helemaal...

+2

Harry
6 juni 2005, 15:23
+ nog een heleboel wat mij betreft. Prutsers als Vai kunnen maar weer beter hotdogs gaan verkopen, doen ze tenminste wat nuttigs. En daar moet je ook voor kunnen tellen.

Ravanelli
6 juni 2005, 15:24
Idd mafkees :razz: :wink: . Alsof muziek alleen maar om snelheid en techniek gaat. Podiumpresentatie en uitstraling zijn naast techniek en spelbeheersing ook belangrijke punten. Het blijft tenslotte ook een kwestie van smaak.

Ik vind Vai een hele knappe gitarist, maar van zijn muziek wordt ik nou niet bepaald warm of koud (smaakskwestie). BB King is daarentegen qua spel en techniek vrij beperkt, terwijl hij schitterende muziek maakt. Een goeie gitarist is een mengeling van eigenschappen en het is naar ieders smaak daarover te oordelen.

Mijn persoonlijke favorieten: Rory Gallagher en Carl Verheyen

Mithrandir
6 juni 2005, 15:50
+ nog een heleboel wat mij betreft. Prutsers als Vai kunnen maar weer beter hotdogs gaan verkopen, doen ze tenminste wat nuttigs. En daar moet je ook voor kunnen tellen.

Dat gaat ook weer ver Harry, Vai is zeker technisch gezien een bovengemiddeld goede gitarist. En hij heeft toch ook wel leuke dingen gedaan (o.a. bij Zappa).

Maar als we het dan toch over technisch begaafde gitaristen hebben, hoor ikk toch liever een Holdsworth of een Scofield, technisch zeer begaafd, maar ook in staat om echt goede muziek te maken.

Luc-O
6 juni 2005, 15:54
Prutsers als Vai kunnen maar weer beter hotdogs gaan verkopen

Heeft-ie dat ooit gedaan dan? :lol:

LuukieRayVaughan
6 juni 2005, 18:10
Er is idd geen ''beste gitarist'' want voor iedereen is de beste zijn anders, bijv de een kijkt meer naar ritme de ander kijkt naar snelheid en hoe jij kijkt dat bepaald wie er voor jou de beste is. Dus de beste voor jou is niet de beste voor mij. SRV Scofield Ford en John Mayer zijn mijn favoriete kan niet kiezen.

Toffe gozer
6 juni 2005, 18:28
+ nog een heleboel wat mij betreft. Prutsers als Vai kunnen maar weer beter hotdogs gaan verkopen, doen ze tenminste wat nuttigs. En daar moet je ook voor kunnen tellen.


Beetje kinderachtige redenatie , puur omdat de muziek van Steve Vai jou niet ligt is hij gelijk een prutser.

Altijd weer die rare redenering dat technische gitaristen geen goede melodieuse muziek kunnen maken dan vraag ik mij af in hoeverre je op de hoogte bent van muziek van Steve Vai.

Lithium
6 juni 2005, 18:49
Ik vindt persoonlijk Slash (gnr, velvet revolver) de beste gitarist,
zijn algehele spel en skills zijn goed (chec de live video van gnr - knocking on heavens door maar es) en zijn stage performance zijn naar mijn mening goed.
dus wat mij betreft:
SLASH SLASH SLASH

Igor
6 juni 2005, 19:11
Er bestaat geen beste gitarist ter wereld...

mijn persoonlijke favoriet:

Randy Rhoads!

http://www.guitarscanada.com/legends/randy1.jpg

+1!

Philippe
6 juni 2005, 21:01
SLASH SLASH SLASH

Wat is eigenlijk de echte naam van die kerel?

fast left hand frederico
6 juni 2005, 21:04
Nou, wat een respons allemaal (nagenoeg) negatief, o ja maf ben ik niet.
Oke het kan niet anders, ik heb nog een eerste serie (chroom) Ibanez

(Sater)

Hij is voor degene, die mij een gitaarlesje leert, mij van het podium blaast.
Net terug uit Amerika, en ben toe aan een uitdaging, er zijn genoeg sessie,s zeg maar waar..........................

BassAgent
6 juni 2005, 21:08
SLASH SLASH SLASH

Wat is eigenlijk de echte naam van die kerel?
Saul Hudson.

Roy K.
6 juni 2005, 21:28
Oke het kan niet anders, ik heb nog een eerste serie (chroom) Ibanez

(Sater)

Hij is voor degene, die mij een gitaarlesje leert, mij van het podium blaast.
Net terug uit Amerika, en ben toe aan een uitdaging, er zijn genoeg sessie,s zeg maar waar..........................

Dit kan je wel gaan doen, maar dan kom je op hetzelfde probleem als waarop jullie nu zitten: Hoe stel je dat vast? Iemand die een gevoelig riffje speelt zegt tegen jou dat ie je van het podium speelt, jij gaat tekeer met sweeps etc. en beweert het tegenovergestelde. Het is dus niet te meten wie van het podium wordt geblazen... er zijn geen maatstaven waaraan je zoiets kan vaststellen, net als bij de "wie is de beste gitarist" discussie.



Geef mij maar Tony Macalpine of Vinnie Moore. Ietsje minder techniek maar ze spelen wel de noten die ik wil horen!

Ga je schamen man!!

Niemand hoeft zich te schamen voor het ophemelen van de Vinman 8)

Roy K.
6 juni 2005, 21:40
Niet m´n persoonlijke nr. 1, maar om z´n skills kan niemand heen. 8-)
http://www.raleighmusicacademy.com/images/shows/bumblefoot/DSCN1092.jpg


Its Bumblefoot. :o

Z'n eerste album, "the adventures of ..." is geniaal/masterlijk/etc, de 5? die daarna kwamen vond ik eerlijk gezegd ondermaats...van die rapachtige zanglijnen, simpelere gitaarpartijen, meer pop-georiënteerde baggerzooi...waarom?? Die 1e is zoooo vet (en puur instrumentaal, zoals muziek moet zijn, of althans IMO het best tot zijn recht komt; ik ben niet wild van het instrument "stem")!

FruscianteFan
6 juni 2005, 22:05
Voor mij is John Frusciante de beste gitarist. Natuurlijk, hij is lang niet de enige gitaargod en technisch is hij zeker niet de beste. Maar voor mij blijft hij de beste :)

Das Schaap
6 juni 2005, 23:21
Z'n eerste album, "the adventures of ..." is geniaal/masterlijk/etc, de 5? die daarna kwamen vond ik eerlijk gezegd ondermaats...van die rapachtige zanglijnen, simpelere gitaarpartijen, meer pop-georiënteerde baggerzooi...waarom?? Die 1e is zoooo vet (en puur instrumentaal, zoals muziek moet zijn, of althans IMO het best tot zijn recht komt; ik ben niet wild van het instrument "stem")!
Die dude moet ook geld verdienen. 8-)
En zn stem heerst echt, hij kan alles. :o En hij is gewoon ziekelijk live, vrolijk even met 2 handen tappend terwijl die beetje rondspringt. Superzieke shit allemaal op een fretloze gitaar. Maar als je em live ziet speelt ie ook alleen de echt vette shit. 8) en 9.11 heeft ook vette nummers.

fast left hand frederico
7 juni 2005, 01:09
Ik wil nog wel een keer reageren op Vai, ik heb het geluk gehad
een paar met hem op het podium te hebben mogen staan.
Het gaat mij niet om de snelheid, hij is door zijn techniek veel vrijer zijn spel
Hij loopt over 3 octaven van hele toons naar halve toons, zigeuner en op
de terugweg over Frygisch Hyperlydisch, Mixolodisch daarbij de grondtonen zo in te passen dat deze op zich weer een toonladdder vormen
Dat heb ik nog nooit iemand zien doen, melodisch, hij kan niet default spelen.
Dat wou ik even kwijt om dat ik het meegemaakt, het is alsof je op cruijff zijn rug meevoetbalt

Mithrandir
7 juni 2005, 10:01
Je hebt een paar (keer/weken/maanden..je bent daar een woordje vegeten) met hem op het podium mogen staan? Hoe is dat zo gekomen, want dat is natuurlijk wel interessant. En probeer het een beetje helder te verwoorden alsjeblieft, no offence :wink:

nopster
7 juni 2005, 11:06
Rory Gallagher mijn nr 1, dan volgen er nog verschillende: BB King, Buddy Guy, SRV, Robert Cray, Johnny Winter, Albert Collins enz... (nogal veel blues-mannen)
Voor mij is het vooral de beleving, het gevoel, hun eigen geluid, hun passie, presence enz...

Ravanelli
7 juni 2005, 11:19
Dan kan ik me volledig bij je aansluiten.......... :D

ShaQ
7 juni 2005, 12:28
http://www.goldflies.com/allman/abb1.jpg

ShaQ
7 juni 2005, 12:28
http://www.goldflies.com/allman/abb1.jpg

phosphorescent
7 juni 2005, 13:18
Tommy emmanuel, Remi boucher, Yamashita

Paultje-k
7 juni 2005, 13:29
Ohja ook een van mijn favorieten!!
THE MASTER OF THE RIFF!!

http://www.black-sabbath.com/gallery/albums/080504/Tony_Iommi_Dallas.jpg

Harry
7 juni 2005, 16:30
+ nog een heleboel wat mij betreft. Prutsers als Vai kunnen maar weer beter hotdogs gaan verkopen, doen ze tenminste wat nuttigs. En daar moet je ook voor kunnen tellen.

Dat gaat ook weer ver Harry, Vai is zeker technisch gezien een bovengemiddeld goede gitarist. En hij heeft toch ook wel leuke dingen gedaan (o.a. bij Zappa).

Maar als we het dan toch over technisch begaafde gitaristen hebben, hoor ikk toch liever een Holdsworth of een Scofield, technisch zeer begaafd, maar ook in staat om echt goede muziek te maken.


je kent me toch wel een beetje, bij zulke overtrokken reacties reageer ik ook een beetje over de top. Vai is goed, maar niet zo goed dat ik naar zijn muziek ga luisteren. Okee dan?

Luca P
7 juni 2005, 18:44
mmm ff denken....
Nou, op wie stem ik??

Sonno
7 juni 2005, 20:02
Call me stupid maareeh ... waarom moet ik me schamen? :???:

Mithrandir
7 juni 2005, 20:07
+ nog een heleboel wat mij betreft. Prutsers als Vai kunnen maar weer beter hotdogs gaan verkopen, doen ze tenminste wat nuttigs. En daar moet je ook voor kunnen tellen.

Dat gaat ook weer ver Harry, Vai is zeker technisch gezien een bovengemiddeld goede gitarist. En hij heeft toch ook wel leuke dingen gedaan (o.a. bij Zappa).

Maar als we het dan toch over technisch begaafde gitaristen hebben, hoor ikk toch liever een Holdsworth of een Scofield, technisch zeer begaafd, maar ook in staat om echt goede muziek te maken.


je kent me toch wel een beetje, bij zulke overtrokken reacties reageer ik ook een beetje over de top. Vai is goed, maar niet zo goed dat ik naar zijn muziek ga luisteren. Okee dan?

Weet ik toch :) Ik probeer het alleen voor niet ingeburgerde lezers te relativeren.

fast left hand frederico
8 juni 2005, 01:31
Sorry voor de schrijfwijze, ik was moe (drie dagen achter elkaar
gespeeld.)
Twee jaar geleden was er een wedstrijd in Duitsland, je moest een eigen-
nummer schrijven en insturen, de eerste prijs was 3 maanden Amerika
met prive lessen van Vai.
Ik werd eerste en ging naar Amerika.
Daar had ik het geluk dat het meteen klikte.
Alles samen maakte dat de eerste prijs steeds groter werd.
Ben van plan (eerst 18 worden) voorgoed te verhuizen naar Amerika.

Luc-O
8 juni 2005, 09:45
Kun je eens een mp3 posten in sounds ofzo?

Bl44t44p
8 juni 2005, 11:00
Sorry voor de schrijfwijze, ik was moe (drie dagen achter elkaar
gespeeld.)
Twee jaar geleden was er een wedstrijd in Duitsland, je moest een eigen-
nummer schrijven en insturen, de eerste prijs was 3 maanden Amerika
met prive lessen van Vai.
Ik werd eerste en ging naar Amerika.
Daar had ik het geluk dat het meteen klikte.
Alles samen maakte dat de eerste prijs steeds groter werd.
Ben van plan (eerst 18 worden) voorgoed te verhuizen naar Amerika.

Ik hoop dat je zelf ook wel begrijpt dat dit niet echt geloofwaardig overkomt.

Heb je soms wat meer informatie over die wedstrijd? Of andere bewijzen?

Harry
8 juni 2005, 11:42
bewijs? Geloof je hem niet of zo?

Luc-O
8 juni 2005, 12:24
bewijs? Geloof je hem niet of zo?

:-? Hij mag dat toch gewoon vragen? Als het waar is moet deze jongen (die blijkbaar nog maar 17 is en ten tijde van die wedstrijd 15) een fenomenale muzikant/gitarist zijn, want waarschijnlijk hebben er DUIZENDEN mensen meegedaan aan die wedstrijd, zeker als er privélessen van Vai gewonnen konden worden. Ik heb er echter nog nooit iets over gehoord/gelezen/gezien, dus het zou wel leuk zijn als 'fast left hand frederico' een krantenartikel of een foto van hem met Vai of iets dergelijks zou kunnen posten, of op z'n minst dat winnende nummer, want daar ben ik wel erg benieuwd naar. Begrijp me niet verkeerd, als het allemaal waar is dan is dat natuurlijk fantastisch en dan zou ik graag (veel) meer over z'n ervaringen willen horen!

Raziellus
8 juni 2005, 14:51
mijn #1 favoriet blijft nog altijd Mark Tremonti vanweg zijn pakkende riffs en omdat ik van hem vrijwel alles heb geleerdhttp://www.louisville.edu/~jrfent01/mark.jpe
daarnaast Jerry Cantrell vanweg de simpele basis in zijn nummers maar het klinkt ontzettend vet, en Michael Angelo Batio vind ik goed omdat hij de snelste shredder ever is.

Stratman70
8 juni 2005, 15:53
Zonder twijfel de meest getalenteerde.gediscipleneere man die ik ooit heb leren kennen.
In het rijtje Bach Mozart, ik kan geen andere gitarist noemen die ook maar in de schaduw mag staan.

Ik denk zo toch ook over Steve Vai: die man geeft aan elke noot een betekenis en denkt idd na tot aan 64ste noten, iets waarbij de meeste shredders al mee ophouden bij de 32ste of minder.
Ook qua melodiestructuren etc. vind ik die man ook in het rijtje Bach en Mozart thuishoren. Daarbij heeft die man een fabuleuze techniek.

En ook wat je zegt over For The Love Of God, ben ik het roerend met je eens. Als je echt serieus verstand van (en gevoel voor!!!!) muziek hebt, weet je na het luisteren van dat nummer genoeg. In mindere mate geldt ditzelfde verhaal ook voor Tender Surrender en nog wat nummers van hem, al moet ik eerlijk zeggen dat ik hem niet even continu vind, qua sterke composities.

Maar voor mij staat vast dat FTLOG een klassiek (tijdloos) meesterwerk is, zoals de Nachtwacht en de Mona Lisa dat op schildergebied zijn.

Mijn persoonlijke favoriet is Ritchie Blackmore, niet zozeer om zijn techniek, maar wel zozeer om zijn stijl, die erg uniek is.

@ Thajan: tof dat je Jake E. Lee noemt. Eén van de meest ondergewaardeerde gitaristen denk ik.

Lacrimosa
8 juni 2005, 16:47
Ik denk zo toch ook over Steve Vai: die man geeft aan elke noot een betekenis en denkt idd na tot aan 64ste noten, iets waarbij de meeste shredders al mee ophouden bij de 32ste of minder.

Ik denk toch eerlijk gezegd dat Shawn Lane verre weg interessantere dingen speelde op nog een (misschien wel dubbel) hogere snelheid. Vai vind ik nogal saai overkomen als ie snel gaat spelen, maar dat is persoonlijk. :)
Maar hij blijft wel een showman :-D !

Stratman70
8 juni 2005, 18:20
Shawn Lane ken ik niet. maar ik geloof je op je woord.
Wat ik interessanter vind is of hij net zulke mooie muziek als FTLOG en Tender Surrender etc. heeft gemaakt.

Stratman70
8 juni 2005, 18:23
BTW. in topics als deze verdient Tommy Emmanuel ook altijd even een grote vermelding. Steve Vai en hij zijn de beste gitaristen die ik in ieder geval ooit heb gehoord.























Dus bij deze:

TOMMY EMMANUEL

TMKXL
8 juni 2005, 18:46
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/thumb/3/3d/250px-Petrucci.jpg

Roy K.
8 juni 2005, 22:15
Shawn Lane ken ik niet. maar ik geloof je op je woord.
Wat ik interessanter vind is of hij net zulke mooie muziek als FTLOG en Tender Surrender etc. heeft gemaakt.

Schoonheid is subjectief... en jij vindt FTLOG vanwege de titel waarschijnlijk al fantastisch! :lol: :razz:

Shawn Lane was geniaal, waarbij vergeleken Vai een clown is. In het genre vind ik Satriani trouwens een stuk aansprekender...

Pegasus
9 juni 2005, 23:14
Ik vind Vai in z'n optredens overigens doorgaans verassender dan Satriani.

WICKED
10 juni 2005, 08:16
Shawn Lane ken ik niet. maar ik geloof je op je woord.
Wat ik interessanter vind is of hij net zulke mooie muziek als FTLOG en Tender Surrender etc. heeft gemaakt.

Ja echt wel!!! Luister eens naar Gray Piano's Flying. Als je je koptelefoon opdoet lijkt het net of je in een piano hemel zit :D

Stratman70
10 juni 2005, 10:23
dbbl

Stratman70
10 juni 2005, 10:23
Shawn Lane ken ik niet. maar ik geloof je op je woord.
Wat ik interessanter vind is of hij net zulke mooie muziek als FTLOG en Tender Surrender etc. heeft gemaakt.

Ja echt wel!!! Luister eens naar Gray Piano's Flying. Als je je koptelefoon opdoet lijkt het net of je in een piano hemel zit :D

Ow, da's iets voor mij. :wink:

Dank voor de tip, ik zal het eens naar beneden laden.

Mauser
18 juni 2005, 16:47
Ik heb weer een nieuwe gitaarheld erbij 8-) Dave Suzuki van Vital Remains. Deze kerel speelt al vanaf z'n 4e, en speelde op z'n 10e al Malmsteen. Daarnaast is hij ook nog een geweldige bassist en drummer.

http://www.vitalremains.com/dave03.gif

BassAgent
18 juni 2005, 17:53
Dave Suzuki
Hij zal vast geen Mazda riiden :D

Pegasus
18 juni 2005, 21:54
Ik heb weer een nieuwe gitaarheld erbij 8-) Dave Suzuki van Vital Remains. Deze kerel speelt al vanaf z'n 4e, en speelde op z'n 10e al Malmsteen. Daarnaast is hij ook nog een geweldige bassist en drummer.

Zou hij dan ook nog vrienden hebben?

Richwoodje
18 juni 2005, 22:10
Ik heb weer een nieuwe gitaarheld erbij 8-) Dave Suzuki van Vital Remains. Deze kerel speelt al vanaf z'n 4e, en speelde op z'n 10e al Malmsteen. Daarnaast is hij ook nog een geweldige bassist en drummer.

Zou hij dan ook nog vrienden hebben?

vast wel, want na zijn 10e heeft ie waarschijnlijk weinig meer aan zijn techniek hoeven doen :-D

rickert
18 juni 2005, 23:08
SLASH duidelijk:D James hettfield vind ik ook erg goed, hij word vet ondergewaardeerd maar heeft wel meer dan 75procent van de solos van mister hamett geschreven

Richwoodje
18 juni 2005, 23:11
SLASH duidelijk:D James hettfield vind ik ook erg goed, hij word vet ondergewaardeerd maar heeft wel meer dan 75procent van de solos van mister hamett geschreven

die solo's zijn niet echt populair hier :-D

Ravanelli
18 juni 2005, 23:12
Ook een geweldige bassist en drummer?? Knappe jongen als ie hetook nog eens tegelijk kan :razz: De Suzuki band......... :wink: [/quote]

rickert
18 juni 2005, 23:43
SLASH duidelijk:D James hettfield vind ik ook erg goed, hij word vet ondergewaardeerd maar heeft wel meer dan 75procent van de solos van mister hamett geschreven

die solo's zijn niet echt populair hier :-D

kweestie van smaak denk ik:P hettfield is 1 van mn helden...ouder als mn pa en rockt nog steeds arenas vol

Mauser
19 juni 2005, 09:57
Ook een geweldige bassist en drummer?? Knappe jongen als ie hetook nog eens tegelijk kan :razz: De Suzuki band......... :wink:

Hij heeft voor het album Dechristianize (Vital Remains) De bas en drums opgenomen, en ook de gitaarpartijen (Samen met Tony Lazaro)


En dat hij op z'n 10e al Malmsteen speelde zullen ze vast niet mee bedoelen ALLES van Malmsteen :wink:

sandman4justice
19 juni 2005, 21:43
Sorry voor de schrijfwijze, ik was moe (drie dagen achter elkaar
gespeeld.)
Twee jaar geleden was er een wedstrijd in Duitsland, je moest een eigen-
nummer schrijven en insturen, de eerste prijs was 3 maanden Amerika
met prive lessen van Vai.
Ik werd eerste en ging naar Amerika.
Daar had ik het geluk dat het meteen klikte.
Alles samen maakte dat de eerste prijs steeds groter werd.
Ben van plan (eerst 18 worden) voorgoed te verhuizen naar Amerika.

Ik hoop dat je zelf ook wel begrijpt dat dit niet echt geloofwaardig overkomt.

Heb je soms wat meer informatie over die wedstrijd? Of andere bewijzen?

geloofwaardig of niet, van 'fast left hand frederico' horen we blijkbaar niet meer.

Bl44t44p
20 juni 2005, 09:50
geloofwaardig of niet, van 'fast left hand frederico' horen we blijkbaar niet meer.

Zegt wat mij betreft al genoeg :razz:

E-J
21 juni 2005, 09:15
Inmiddels een dagje ouder, maar wel nog mijn favoriet.

http://www.worldtravelimages.co.uk/millerweb/image/gilmour3.jpg

TIMBER
22 juni 2005, 16:07
Topje 5 in willekeurige volgorde omdat dit afhankelijk is van mijn stemming.

http://www.plop.ru/site/videoklips/jerry_cantrell_jerry_cantrell.jpg


http://www.musictoyz.com/images/jpg/chopdean2.jpg

http://www.prisonpotpourri.com/ROYALSandCELEBS2/slash.jpg

http://www.artistwd.com/joyzine/zoe/images/cult_billyduffy.jpg

http://www.showandtellonline.com/images_show_reviews_pics/megadeth_01.jpg

marc_o
22 juni 2005, 16:24
Inmiddels een dagje ouder, maar wel nog mijn favoriet.

http://www.worldtravelimages.co.uk/millerweb/image/gilmour3.jpg


En ja hoor!!!!!!!!!!!1
Mijn held, iedere noot is raak. Snel spelen kun je leren in meerdere of mindere mate, tijdloze muziek schrijven en mensen voor meer dan 36 jaar inspireren is godver even andere koek.

maar voor snelheid en bek open van verbazing ben ik ook al dik 20 jaar Vai-fan hoor, andere kant van het spectrum maar ontzettend interessant.

E-J
22 juni 2005, 18:56
En ja hoor!!!!!!!!!!!1
Mijn held, iedere noot is raak. Snel spelen kun je leren in meerdere of mindere mate, tijdloze muziek schrijven en mensen voor meer dan 36 jaar inspireren is godver even andere koek.

maar voor snelheid en bek open van verbazing ben ik ook al dik 20 jaar Vai-fan hoor, andere kant van het spectrum maar ontzettend interessant.

Helemaal gelijk :) beiden supergitaristen

BassAgent
22 juni 2005, 19:52
http://www.prisonpotpourri.com/ROYALSandCELEBS2/slash.jpg

Dat is echt de SLECHTSTE foto die ik ooit heb gezien van slash!

TIMBER
22 juni 2005, 19:58
Dat is echt de SLECHTSTE foto die ik ooit heb gezien van slash!

YEP... :-D

Pegasus
22 juni 2005, 23:31
Dat is echt de SLECHTSTE foto die ik ooit heb gezien van slash!

YEP... :-D

Daar ben ik het niet mee eens.
Die foto is helemaal niet slecht. Slash (ik had hem niet eens herkend in 1e instantie...) staat er echter alleen heel raar op.

TIMBER
22 juni 2005, 23:47
Daar ben ik het niet mee eens.
Die foto is helemaal niet slecht. Slash (ik had hem niet eens herkend in 1e instantie...) staat er echter alleen heel raar op.


ID.. de foto is niet lelijk alleen staat Slash er nogal lelijk op.. :razz:

Ricky trodat
23 juni 2005, 09:42
Johnny A. vind ik een meesterlijke gitarist. Een muzikant die met zijn gitaar echt iets te vertellen heeft.
Vooral het nummer Krea Gata is meesterlijk!
:P

The Flying Dutchman
23 juni 2005, 13:56
http://home.hetnet.nl/~nickgielkens/who/david5.jpg

http://www.photosbytim.com/Jimmy_Page_1.jpg

http://www.rockstarcorp.com/jimi%20hendrix%20-%20guitar1.jpg

Thijs G
23 juni 2005, 18:37
Niet m´n persoonlijke nr. 1, maar om z´n skills kan niemand heen. 8-)
http://www.raleighmusicacademy.com/images/shows/bumblefoot/DSCN1092.jpg


Its Bumblefoot. :o

nee tis ron thal die speel in de band bumblefoot :razz:

ik luister niet naar gitaristen/muzikanten omdat ik hun techniek helemaal geweldig vind, maar omdat hun stijl van spelen me aan spreekt.

mijn favorite : petrucci, vinnie moore, jason becker, bach, mozart, rudess, malmsteen.

LuukieRayVaughan
23 juni 2005, 20:25
Altijd dat gezeik over techniek iedereen moet weten dat scofield en meer jazz gitaristen al die snelle shredders dollen ( natuurlijk zijn er vet goeie shredders hoor..) op gebied van techniek dus laten we nou maar gaan kijken welke gitarist je het meest aanspreekt jongens, want misschien is snelspelen net 5 % van wat ''techniek'' inhoud op de gitaar..
Moest ik ff kwijt sorry...

Thijs G
23 juni 2005, 20:37
niks sorry je hebt gelijk :wink:

Roy K.
23 juni 2005, 20:45
Altijd dat gezeik over techniek iedereen moet weten dat scofield en meer jazz gitaristen al die snelle shredders dollen

LOL! Vergis je niet, Scofield heeft echt wel een enorme techniek!



Niet m´n persoonlijke nr. 1, maar om z´n skills kan niemand heen. 8-)
http://www.raleighmusicacademy.com/images/shows/bumblefoot/DSCN1092.jpg


Its Bumblefoot. :o

nee tis ron thal die speel in de band bumblefoot :razz:





Bumblefoot is a singer/guitarist from NYC...

It's bumblefoot!

LuukieRayVaughan
24 juni 2005, 13:43
........

LuukieRayVaughan
24 juni 2005, 13:44
Dat zeg ik... Ik zeg juist dat Scofield wel zeer veel techniek heeft.

Brord
25 juni 2005, 02:01
tien tekens

appelmoes
25 juni 2005, 10:43
ik geloof niet zo in de beste gitarist, gezien de verschillende stijlen die er bestaan, jazz( fusion, bebob, latin ...), country , blues, metal, rock, funk, instrumental hardrock, enz......maar deze kerel is echt helemaal te gek http://www.johnnyhiland.com/

pikasso
26 juni 2005, 12:17
Ron Thal is goed, en een aardige gast. Was een keer bij een clinic van hem, zo relaxed....

Maar waar is mr Left hand freddy nu met zijn bewijs?
Geef anders alleen je naam door, doe ik hem de groetjes volgende week als ik ook met hem op het podium sta........ :-D :-D (ironie ten top)

rhcp_schipper
27 juni 2005, 07:58
Dit vind ik dus echt de beste gitarist: http://www.redhotchilipeppers.it/images/frusciante/images/john4.jpg

FruscianteFan
27 juni 2005, 12:15
ik ook :D :cool:

Verder vind ik gitaristen goed als ze mooie, pakkende solo's en van die prachtige riffs spelen. Ook al zijn het dingetjes waar ik niet eens moeite mee heb om (technisch) na te spelen, maar die gewoon uniek klinken, waar gewoon enorm veel gevoel in zit.

Dat in tegenstelling tot sommige gitaristen die ongelofelijk snel soleren, maar waarbij wel enige vorm van gevoel, laat staan een mooie melodie, mist.

TIMBER
27 juni 2005, 14:06
1. Technisch begaafd.
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten.
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1).
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord).
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend.

met vriendelijke groet,
Brord.


Met al deze punten van criterium ben ik het eens... al kom ik dan toch bij een andere gitarist uit :wink:

Dus hier is hij nog eenmaal... :lp:


http://www.plop.ru/site/videoklips/jerry_cantrell_jerry_cantrell.jpg

TIMBER
27 juni 2005, 14:06
1. Technisch begaafd.
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten.
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1).
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord).
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend.

met vriendelijke groet,
Brord.


Met al deze punten van criterium ben ik het eens... al kom ik dan toch bij een andere gitarist uit :wink:

Dus hier is hij nog eenmaal... :lp:


http://www.plop.ru/site/videoklips/jerry_cantrell_jerry_cantrell.jpg

Das Schaap
27 juni 2005, 14:23
Naar mijn mening zwaar ondergewaardeerd en wellicht onbekend.
Voor mij is Jeff Loomis (nevermore) onbetwist de beste gitarist om een aantal redenen:

1. Technisch begaafd.
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten.
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1).
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord).
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend.
met vriendelijke groet,
Brord.
Vrijdag nog live gezien. :cool: Maar z´n solo´s vind ik niet altijd even functioneel, maar het grootste gedeelte wel. 8-) Nieuwe cd gaat heersen.

Brord
28 juni 2005, 20:35
tien tekens

Das Schaap
28 juni 2005, 22:29
En rete-strakheid live. 8-) Maar ik dacht dat die andere gitarist ook meer soleerde, of komt dat doordat ze net een nieuwe hebben dat hij nu maar ff alle solo´s zowat speelt (iig de oudere solo´s) ?

Brord
29 juni 2005, 00:22
tien tekens

marc_o
29 juni 2005, 14:00
Huh? Dit topic was net nog gesloten......vond dat al een domme actie....

Mithrandir
29 juni 2005, 14:11
Dat vond ik ook een zinloze actie, gezien de levendigheid van dit topic, dus ik heb Thomasvv even een PM gestuurd.

marc_o
29 juni 2005, 16:11
het heeft geholpen, Mith, gij brute slachter!!! respect r.e.s.e.p.c.t.!!

Mithrandir
29 juni 2005, 19:13
:lol:

Zul je zien dat nu het topic ontspoort :o

Richwoodje
29 juni 2005, 20:31
ik blijf optopic, ik weersta de verleiding...

1. Technisch begaafd. dat is ie
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten. dat kan ie ook
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1). reken maar dat zijn riffs funken en zijn solo's goed klinken
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord). als er iemand is die dat kan...
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend. 3 marshalls, werkelijk te veel pedalen en een monsterlijk harde attack...

Oui oui, c'est John Frusciante (he fuck, dat rijmt ook nog 8-)

http://www.undercover.com.au/pics/rhcp_15.jpg

p.s. punt 6: legt meer gevoel in één noot dan de gemiddelde dichter in zijn hele carrière 8-)

Constantijnster
29 juni 2005, 22:46
Steve Vai is de beste van de wereld. Geen discussie mogelijk.

Brord
30 juni 2005, 01:07
tien tekens

Sim Simon
30 juni 2005, 07:44
http://www.ananova.com/images/web/64518.jpg

http://www.photomusicians.com/zoom/images/B.B.King_n43-26.jpg

:)

Sim Simon
30 juni 2005, 07:44
http://www.ananova.com/images/web/64518.jpg

http://www.photomusicians.com/zoom/images/B.B.King_n43-26.jpg

:)

Sim Simon
30 juni 2005, 07:45
http://www.ananova.com/images/web/64518.jpg

http://www.photomusicians.com/zoom/images/B.B.King_n43-26.jpg

:)

rhcp_schipper
30 juni 2005, 08:12
ik blijf optopic, ik weersta de verleiding...

1. Technisch begaafd. dat is ie
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten. dat kan ie ook
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1). reken maar dat zijn riffs funken en zijn solo's goed klinken
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord). als er iemand is die dat kan...
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend. 3 marshalls, werkelijk te veel pedalen en een monsterlijk harde attack...

Oui oui, c'est John Frusciante (he fuck, dat rijmt ook nog 8-)

http://www.undercover.com.au/pics/rhcp_15.jpg

p.s. punt 6: legt meer gevoel in één noot dan de gemiddelde dichter in zijn hele carrière 8-)


Ik vind dat je dat heel erg mooi onder woorden hebt gebracht, echt super van je! En ik vind ook dat je 100% gelijk hebt!

nopster
30 juni 2005, 10:27
ik blijf optopic, ik weersta de verleiding...

1. Technisch begaafd. dat is ie
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten. dat kan ie ook
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1). reken maar dat zijn riffs funken en zijn solo's goed klinken
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord). als er iemand is die dat kan...
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend. 3 marshalls, werkelijk te veel pedalen en een monsterlijk harde attack...

Oui oui, c'est John Frusciante (he fuck, dat rijmt ook nog 8-)

http://www.undercover.com.au/pics/rhcp_15.jpg

p.s. punt 6: legt meer gevoel in één noot dan de gemiddelde dichter in zijn hele carrière 8-)

Bij je ganse relaas denk ik onmiddelijk aan mijn favoriet,
Rory Gallagher.
Anderen zullen dan weer direct iemand anders in hun gedachten hebben.

Wat je nu gezegd hebt is eigenlijk het verschil tsn de groten en de rest ...
Maar het blijft een mooie uitleg natuurllijk. :lol:

FruscianteFan
30 juni 2005, 13:10
Oui oui, c'est John Frusciante (he fuck, dat rijmt ook nog 8-)

http://www.undercover.com.au/pics/rhcp_15.jpg

p.s. punt 6: legt meer gevoel in één noot dan de gemiddelde dichter in zijn hele carrière 8-)Alleen met dat rijmpje ben ik het niet eens :razz: , 'tis 'Froe-sjon-tee' (op z'n Nederlands).

Verder helemaal met je eens, ook al zijn er meer mensen die veel gevoel in één noot leggen.

Gallagher was trouwens ook erg goed ja!

M.COM
30 juni 2005, 13:18
ik blijf optopic, ik weersta de verleiding...

1. Technisch begaafd. dat is ie
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten. dat kan ie ook
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1). reken maar dat zijn riffs funken en zijn solo's goed klinken
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord). als er iemand is die dat kan...
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend. 3 marshalls, werkelijk te veel pedalen en een monsterlijk harde attack...

Oui oui, c'est John Frusciante (he fuck, dat rijmt ook nog 8-)

p.s. punt 6: legt meer gevoel in één noot dan de gemiddelde dichter in zijn hele carrière 8-)

-->Volledig mee akkoord, zie uitleg vorige :wink:

Maar Oui rijmt niet op Frusciante, het is Frusciant[ej]....Voor bewijs luister maar naar Flea op Slane Castle. "Ladies and Gentleman, John Frusciante! John is a m*therf*cking Frusciante! Woo hoo Woo hoo!"

Je bent een fan of niet natuurlijk :D

Greetz

Edit: Damn, FruscianteFan, je bent me voor :razz:

Richwoodje
30 juni 2005, 15:32
ik blijf optopic, ik weersta de verleiding...

1. Technisch begaafd. dat is ie
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten. dat kan ie ook
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1). reken maar dat zijn riffs funken en zijn solo's goed klinken
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord). als er iemand is die dat kan...
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend. 3 marshalls, werkelijk te veel pedalen en een monsterlijk harde attack...

Oui oui, c'est John Frusciante (he fuck, dat rijmt ook nog 8-)

p.s. punt 6: legt meer gevoel in één noot dan de gemiddelde dichter in zijn hele carrière 8-)

-->Volledig mee akkoord, zie uitleg vorige :wink:

Maar Oui rijmt niet op Frusciante, het is Frusciant[ej]....Voor bewijs luister maar naar Flea op Slane Castle. "Ladies and Gentleman, John Frusciante! John is a m*therf*cking Frusciante! Woo hoo Woo hoo!"

Je bent een fan of niet natuurlijk :D

Greetz

Edit: Damn, FruscianteFan, je bent me voor :razz:

/zet z'n dvd-speler aan, waar Slane Castle nog in zit

/zingt Maybe mee

/luistert

heej fuck jullie hebben gelijk :-D

nouja, dan maar:

HEEJ HEEJ, HET IS JOHN FRUSCIANTE!!!!! :razz:

edit: trouwens die sound in Maybe is ook helemaal geil 8-)

THW
30 juni 2005, 16:32
http://www.rory-gallagher.co.uk/Rory_Gallagher_11.jpg
Rory :-D

nopster
1 juli 2005, 08:38
Das ve optreden in Oostenrijk, heb het concert staan. :)

ssj3goku
1 juli 2005, 10:08
http://www.universos-paralelos.com/entrevistas/images%5Cpetrucci01.jpg

John Petrucci

en

http://www.noofficialcapacity.net/NoC/Images/Content/Marco.jpg

Marco Sfogli

En de mensen die Marco kennen zullen hoogstwaarschijnlijk zeggen dat hij een JohnPetrucci-rip off is, maar dat maakt voor mij niks uit. Die kerel kan spelen :)

Constantijnster
1 juli 2005, 10:25
Ik vind die Marco Sfogli helemaal geen JP rip off. Ik vind juist dat hij een eigen stijl heeft, geweldige frasering ook. :)

Whiplash
1 juli 2005, 14:23
Buckethead
http://www.downtownmusic.net/pictures/picturerhtml/194812269506/Buckethead.jpg

Daron Malakian ( vraag me niet waarom, hij heeft gewoon iets )
http://www.r3vo.blogger.com.br/ibanez_Daron20Malakian205.gif

marc_o
1 juli 2005, 14:33
Buckethead
http://www.downtownmusic.net/pictures/picturerhtml/194812269506/Buckethead.jpg




Maakt me niet uit hoe goed ie is......ik kan die sukkel niet serieus nemen....wat is hier nou de hele fucking gedachte achter?????

Lacrimosa
1 juli 2005, 15:30
Ohja Fredrik Thordendal is trouwens ook een van mn fafo gitaristen.
Ik vind z'n spel geniaal!

http://www.capitaledumetal.com/data/photo/226-0001f.jpg

THW
1 juli 2005, 17:16
http://www.ananova.com/images/web/64518.jpg
:)
Telkens als ik zijn kop zie moet ik aan dit plaatje denken:
http://img.photobucket.com/albums/v286/Thajan/overig/grim08.gif

Roy K.
1 juli 2005, 18:38
Buckethead
http://www.downtownmusic.net/pictures/picturerhtml/194812269506/Buckethead.jpg




Maakt me niet uit hoe goed ie is......ik kan die sukkel niet serieus nemen....wat is hier nou de hele fucking gedachte achter?????

Het maakt je duidelijk niet uit hoe goed ie is nee...
Shawn Lane + , misschien wel de beste gitarist ooit, had ooit iets verzonnen en opgenomen door aparte nootjes achter elkaar te plakken, omdat dat op een gitaar niet te spelen was...(als je Shawn Lane kent weet je dat hij zo'n beetje het onmogelijke kon spelen)...Buckethead hoorde die opname en dacht, "als hij het kan, moet ik het ook kunnen spelen", wist toen ook niet dat Lane het helemaal niet gespeeld had en heeft net zo lang op die stukken geoefend tot hij ze kon spelen...Toen Lane dat later zag sloeg ie natuurlijk stijl achterover...

Maar je hebt een punt, ik heb het (normaal) ook niet op dat soort clowns...

Bigfoot414
1 juli 2005, 20:51
Ohja Fredrik Thordendal is trouwens ook een van mn fafo gitaristen.
Ik vind z'n spel geniaal!

http://www.capitaledumetal.com/data/photo/226-0001f.jpg
Ik vraag me toch steeds af hoe dat geval gestemd is.

De lage B snap ik, maar die 8e snaar?!?

Lacrimosa
1 juli 2005, 21:48
Ohja Fredrik Thordendal is trouwens ook een van mn fafo gitaristen.
Ik vind z'n spel geniaal!

http://www.capitaledumetal.com/data/photo/226-0001f.jpg
Ik vraag me toch steeds af hoe dat geval gestemd is.

De lage B snap ik, maar die 8e snaar?!?

In F!!!!!!!!!!!!!!
Maar de muziek die hij maakt vind ik echt geniaal...
:evil: 8-)

FruscianteFan
1 juli 2005, 23:24
F?

Kunnen ze niet gewoon een bassist erbij nemen :cool:

Lacrimosa
1 juli 2005, 23:28
F?

Kunnen ze niet gewoon een bassist erbij nemen :cool:

2 gitaristen en een bassist! :-D

Sonno
2 juli 2005, 02:20
Naar mijn mening zwaar ondergewaardeerd en wellicht onbekend.
Voor mij is Jeff Loomis (nevermore) onbetwist de beste gitarist om een aantal redenen:

1. Technisch begaafd.
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten.
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1).
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord).
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend.

http://www.stevesmyth.com/ET-pics/wacken/wacken04-jeff04.jpg

www.jeffloomis.com

met vriendelijke groet,
Brord.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Ik heb helaas nu Nevermore 2 keer live gezien en het geluid was elke keer super slecht. Ik kwam er elke keer met een piep in m'n oren vandaan zonder ook maar één noot gehoord te hebben. Die zanger suckt live ook echt gruwelijk! Hij vergeet hele zinnen en zit er af en toe gewoon helemaal naast. Als je echt goed ben zal je er ook voor zorgen dat je geluid aan te horen is, als het mijn band was had ik die geluidsman d'r allang uitgetrapt!

Buiten dat zijn DHIADW en Enemies of reality misschien wel de beste Cd's (en best klinkende) in mijn bezit.... Daarom vindt ik het ook zo vreselijk jammer....

Thedevilinside
2 juli 2005, 09:54
Och och och de jeugd van tegenwoordig.
Iemand ide snel kan spelen en notenpoepen noemen ze al innovatief. Innovatief betekend vernieuwend, niet het zelfde en dan steeds sneller
Iemand die technisch goed is maar nog niet eens weet hoe hij een wijf kan laten janken noemen ze al gevoelig.

En meer dan de helft van die gasten heeft gvd een prima lever dus kan het sowieso niks zijn :-D :roll:


Jammer jammer jammer, maar ja tis tekenend voor de ruggegraatloze rukkertjes van vandaag.

Constantijnster
2 juli 2005, 10:29
Och och och de jeugd van tegenwoordig.
Iemand ide snel kan spelen en notenpoepen noemen ze al innovatief. Innovatief betekend vernieuwend, niet het zelfde en dan steeds sneller
Iemand die technisch goed is maar nog niet eens weet hoe hij een wijf kan laten janken noemen ze al gevoelig.

En meer dan de helft van die gasten heeft gvd een prima lever dus kan het sowieso niks zijn :-D :roll:


Jammer jammer jammer, maar ja tis tekenend voor de ruggegraatloze rukkertjes van vandaag.

blablabla Vai behoort technisch helemaal niet aan de top. En hijzelf is ook niet weg van ladders op en neer spelen. Als je goed luistert weet je dat ook, want zijn nootkeuze en volgorde van intervallen die hij kiest hebben niks te maken met snel ladders op en neer spelen dat is meer iets spelen van een andere planeet. Maargoed jullie waardeloze gitaristjes kunnen dat natuurlijk niet horen. Ik ben blij dat ik wél een goede gitarist ben en het tenminste hoor. Ik kan me niet voorstellen hoe erg het is als ik het niet zou horen zou me dan gehandicapt voelen.

Ik stel het volgende voor ga luisteren naar deze nrs van Vai:

Hand on heart
Tender Surrender
Touching Tongues
Boston Rain Melody
Windows to the Soul


en kom me dan nog vertellen dat hij niet innovatief is of geen gevoel heeft.

FruscianteFan
2 juli 2005, 11:30
Jongen, als je je zo alleen voelt met je passie voor Vai, ga dan lekker zelf naar die andere planeet in plaats van af te geven op alle gitaristen die doorhebben wat Vai werkelijk is...

Constantijnster
2 juli 2005, 11:59
Hey FruscianteFan PM me even je adres dan stuur ik je de cd The 7th song op ik weet zeker dat je dan anders tegen Vai aan zal kijken. :)

FruscianteFan
2 juli 2005, 13:36
Het lijkt me heel erg sterk dat het je lukt, maar het kan geen kwaad om het te proberen.

ey maar wat ik dus echt niet snap... jij beweert dat Vai weinig techniek heeft en veel gevoel? Dan zou je toch juist 'simpele' maar extreem gevoelige gitaristen als Frusciante, Clapton en bijvoorbeeld B.B.King goed moeten vinden? Dat zijn juist de gitaristen die je met weinig noten veel kunnen doen.

WICKED
2 juli 2005, 14:10
Het lijkt me heel erg sterk dat het je lukt, maar het kan geen kwaad om het te proberen.

ey maar wat ik dus echt niet snap... jij beweert dat Vai weinig techniek heeft en veel gevoel? Dan zou je toch juist 'simpele' maar extreem gevoelige gitaristen als Frusciante, Clapton en bijvoorbeeld B.B.King goed moeten vinden? Dat zijn juist de gitaristen die je met weinig noten veel kunnen doen.

Dude, jij beweerde dat je al het werk van vai al kende. En je kent the 7th song niet eens man, hoe kan je dan over vai zijn melodieuze kant beoordelen als je dat album niet eens kent :-?

Constantijnster
2 juli 2005, 14:25
Het lijkt me heel erg sterk dat het je lukt, maar het kan geen kwaad om het te proberen.

ey maar wat ik dus echt niet snap... jij beweert dat Vai weinig techniek heeft en veel gevoel? Dan zou je toch juist 'simpele' maar extreem gevoelige gitaristen als Frusciante, Clapton en bijvoorbeeld B.B.King goed moeten vinden? Dat zijn juist de gitaristen die je met weinig noten veel kunnen doen.

Ik heb ook respect voor deze gitaristen hoor :) Ik vind het alleen jammer dat Vai alleen maar als '' snelle '' gitarist wordt afgeschilderd terwijl dat niet zo is. Ik mail je zo :)

Mauser
2 juli 2005, 15:54
Naar mijn mening zwaar ondergewaardeerd en wellicht onbekend.
Voor mij is Jeff Loomis (nevermore) onbetwist de beste gitarist om een aantal redenen:

1. Technisch begaafd.
2. Niet enkel uitblinkt in soleren maar het riffen (slordige 90% van je tijd) er niet bij in laat schieten.
3. Pakkende riffs en goed klinkende solo's (een van de weinige gitaristen waarbij punt 2 niet benadeeld wordt door punt 1).
4. Soleren IN DIENST VAN het nummer (niet andersom, zoals bij velen waarbij punt 1 hoog scoord).
5. Meest monsterlijke sound die ik ken, schitterend.

http://www.stevesmyth.com/ET-pics/wacken/wacken04-jeff04.jpg

www.jeffloomis.com

met vriendelijke groet,
Brord.

Ik ga nu zeker wat van luisteren :) En ik ben het 100% eens met je argumenten. Altijd als mensen kijken naar wie een geweldige gitarist is, kijken ze meteen naar solo's, terwijl riffs ook erg belangerijk zijn. :)

Constantijnster
2 juli 2005, 16:39
Vai kan én goed riffen én goed soleren.

Nog even een plaatje van deze geweldige gitarist.

http://www.robertmknight.com/photos/vai/6-vai.jpg
http://www.concertshots.com/images/cs-SteveVai1-Atlanta71901.JPG
http://www.knkrafft.de/Portfolio/Bands___Musiker/Steve_Vai/Steve_Vai_Hamburg_12-02__55e.jpg
http://www.davisguitar.com/steve%20vai.jpg
http://www.emergingartiststour.com/httpdocs/images/june_2004/izzy_and_hot_chick.jpg
http://www.projectwasted.com/upload/uploads/hot-chick-g-stringa.jpg

Brord
2 juli 2005, 17:19
tien tekens

FruscianteFan
2 juli 2005, 17:58
Het lijkt me heel erg sterk dat het je lukt, maar het kan geen kwaad om het te proberen.

ey maar wat ik dus echt niet snap... jij beweert dat Vai weinig techniek heeft en veel gevoel? Dan zou je toch juist 'simpele' maar extreem gevoelige gitaristen als Frusciante, Clapton en bijvoorbeeld B.B.King goed moeten vinden? Dat zijn juist de gitaristen die je met weinig noten veel kunnen doen.

Dude, jij beweerde dat je al het werk van vai al kende. En je kent the 7th song niet eens man, hoe kan je dan over vai zijn melodieuze kant beoordelen als je dat album niet eens kent :-?Nooit beweerd. Alleen ontkend dat ik niks van hem kende :)

WICKED
2 juli 2005, 18:22
Het lijkt me heel erg sterk dat het je lukt, maar het kan geen kwaad om het te proberen.

ey maar wat ik dus echt niet snap... jij beweert dat Vai weinig techniek heeft en veel gevoel? Dan zou je toch juist 'simpele' maar extreem gevoelige gitaristen als Frusciante, Clapton en bijvoorbeeld B.B.King goed moeten vinden? Dat zijn juist de gitaristen die je met weinig noten veel kunnen doen.

Dude, jij beweerde dat je al het werk van vai al kende. En je kent the 7th song niet eens man, hoe kan je dan over vai zijn melodieuze kant beoordelen als je dat album niet eens kent :-?Nooit beweerd. Alleen ontkend dat ik niks van hem kende :)






Zijn drummer, Donati heeft stijl. Vai kan echt bizar snel spelen maar om nu te zeggen dat het de beste gitarist is nee niet echt, zijn collega op het podium houd em gewoon bij dus... en als je zo er uit ziet ik weet niet hoor.......... :stop:

Bijhouden is makkelijk voor een andere pro. Maar zoiets ZELF creeeren is wat niemand kan zoals de meester. Vergeet niet hij is 1 van de grootste innovators op gitaargebied. Hij is verantwoordelijk geweest voor de introductie/uitvinden van de 7-snaar, de floyd die 2 kanten op kan, diverse intelligente harmonizers en de lijst gaat maar door en door.Waar heb je 7 snaren voor nodig? Om extra heavy te spelen ofzo? Ik zie het nut er niet helemaal van in. Een Floyd die 2 kanten op kan, man, is alleen maar meer moeite om hem vast te zetten :razz:

(eigenlijk snap ik al niet meer waarom ik er nog op reageer. Vai de beste vinden, vind ik gewoon te zielig voor woorden...)

Begrijp me niet verkeerd, qua techniek is hij zeker een van de betere gitaristen. Maar volgens mij is techniek gewoon niet het doel van muziek, en dat lijkt het wel te zijn bij gitaristen als Vai.

Als jij geen gevoel in Vai's muziek kan ontdekken is er iets grondig mis met je. Ik weet zeker dat je ook niet al zijn muziek kent misschien heb je 1 nummer gehoord ofzo en vel je daaruit een oordeel.Dude, ga jij al het werk luisteren van een arrogante nicht die afgrijselijke muziek maakt?
Weet jij veel hoe goed ik die zak ken... van mij mag je hem goed vinden maar ik erger me er kapot aan dat jij overal je mening als feit brengt.

Tsjah, het enige gevoel dat ik kan ontdekken in zijn gitaarspel is het 'kijk eens hoe geweldige techniek ik heb en hoe heerlijk snel ik kan spelen'-gevoel. Maarja als Vai de enige is naar wie je luistert, kan ik me voorstellen dat je niet weet hoeveel gevoel iemand in zijn gitaarspel kan leggen.




Het lijkt me heel erg sterk dat het je lukt, maar het kan geen kwaad om het te proberen.

ey maar wat ik dus echt niet snap... jij beweert dat Vai weinig techniek heeft en veel gevoel? Dan zou je toch juist 'simpele' maar extreem gevoelige gitaristen als Frusciante, Clapton en bijvoorbeeld B.B.King goed moeten vinden? Dat zijn juist de gitaristen die je met weinig noten veel kunnen doen.

Dude, jij beweerde dat je al het werk van vai al kende. En je kent the 7th song niet eens man, hoe kan je dan over vai zijn melodieuze kant beoordelen als je dat album niet eens kent :-?Nooit beweerd. Alleen ontkend dat ik niks van hem kende :)

Wat zit je nou dom te lullen man over dat techniek en dat vai gevoel mist,
dat is gewoon 3 keer bull shit, vai heeft ook nummers waar hij heel veel gevoel in zet, zoals tender surrender. en als je het aan mij vraagt zit er meer gevoel in dan in de solo van can't stop.

WAar ik ook een bloedhekel aan heb is dat je iedereen met frusciante zit te vergelijken. Frusciante is gewoon niet te vergelijken met vai, en vai niet met frusciante. Jou spreekt gewoon meer frusciante aan.. omdat je van gewone lekkere simpele muziek houd (ik ook hoor). Vai is geowon voor echte gitaarfreaks.

FruscianteFan
2 juli 2005, 18:42
Ja, zoals ik al zei, ik heb nooit beweerd heel veel van hem te kennen.

En over Tender Surrender: die heb ik na 2 minuten afgezet omdat ik het bagger vond. Die solo van Can't Stop: jaja, kom maar lekker op met dat studiowerk van By The Way :roll:. Heb je ook maar één live gitaarsolo van John gehoord? Of bijvoorbeeld de 2 solo's van I Could Have Lied (zowel live als studio)? Dat is echt wel gevoelig, gevoeliger dan dat Tender Surrender...

Constantijnster
2 juli 2005, 18:50
Dan is er gewoon iets mis met je :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-?

Ik kan 10 mensen opnoemen die GEEN gitaar spelen en tender surrender supevet vinden. Er is serieus iets mis met je :-( ze moeten jou opnemen dude :)

Thedevilinside
2 juli 2005, 19:27
Och och och de jeugd van tegenwoordig.
Iemand ide snel kan spelen en notenpoepen noemen ze al innovatief. Innovatief betekend vernieuwend, niet het zelfde en dan steeds sneller
Iemand die technisch goed is maar nog niet eens weet hoe hij een wijf kan laten janken noemen ze al gevoelig.

En meer dan de helft van die gasten heeft gvd een prima lever dus kan het sowieso niks zijn :-D :roll:


Jammer jammer jammer, maar ja tis tekenend voor de ruggegraatloze rukkertjes van vandaag.

blablabla Vai behoort technisch helemaal niet aan de top. En hijzelf is ook niet weg van ladders op en neer spelen. Als je goed luistert weet je dat ook, want zijn nootkeuze en volgorde van intervallen die hij kiest hebben niks te maken met snel ladders op en neer spelen dat is meer iets spelen van een andere planeet. Maargoed jullie waardeloze gitaristjes kunnen dat natuurlijk niet horen. Ik ben blij dat ik wél een goede gitarist ben en het tenminste hoor. Ik kan me niet voorstellen hoe erg het is als ik het niet zou horen zou me dan gehandicapt voelen.

Ik stel het volgende voor ga luisteren naar deze nrs van Vai:

Hand on heart
Tender Surrender
Touching Tongues
Boston Rain Melody
Windows to the Soul


en kom me dan nog vertellen dat hij niet innovatief is of geen gevoel heeft.


Staat er ergens in mijn stukkie "VAI" ik dacht het niet.
Maar goed jij voelt je aangesproken dus waarschijnlijk herken je hem in mijn beeldspraak :-D

Damn geen smaak en nog dom ook.

Thedevilinside
2 juli 2005, 19:29
Kan de admin even de foto's van die homo met dat lange haar weg halen, het is GVD geen coc-forum.

WICKED
2 juli 2005, 21:21
Ja, zoals ik al zei, ik heb nooit beweerd heel veel van hem te kennen.

En over Tender Surrender: die heb ik na 2 minuten afgezet omdat ik het bagger vond. Die solo van Can't Stop: jaja, kom maar lekker op met dat studiowerk van By The Way :roll:. Heb je ook maar één live gitaarsolo van John gehoord? Of bijvoorbeeld de 2 solo's van I Could Have Lied (zowel live als studio)? Dat is echt wel gevoelig, gevoeliger dan dat Tender Surrender...

Dude ik ben net zo'n pepperfan als jij, ik ken alles van hen en ook alles van vai... ik sta voor elke muziek open. Ik weet wat je bedoelt man serieus.. ik krijg ook kippenvel bij die solo's van live at slane castle.
Maar ga vai aub echt niet afkraken.. vai is heel anders.

En je drukt uit dat alle snelle gitaristen geen gevoel hebben, waarom zou een snelle gitarist minder gevoel in zijn spel kunnen leggen als een langzame gitarist?? En bovendien, snelle gitaristen kunnen ook langzaam spelen hoor, had je dat nog niet door? Je zegt alles op een manier dat het een feit is, vai zijn muziek is op techniek gericht, dat is gevoeliger dan tender surrender, frusciante legt meer gevoel in zijn spel dan wie dan ook enz enz. Ik mag toch wel vinden dat er in tender surrender meer gevoel zit? Je hoeft ons niet te overtuigen dat frusciante heel veel gevoel heeft, dat is slechts jou mening.

FruscianteFan
2 juli 2005, 21:31
Wacht eens even, zeg ík alles alsof het een feit is? Volgens mij doet constantijster dat tien keer zo erg :-?

Nogmaals, ik zeg niet dat je geen geen gevoel kunt leggen in snelle solo's, ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat sommige gitaristen alleen maar veel techniek hebben.

Ik heb het gewoon niet zo op Vai (heb je ook nog niet gemerkt ofzo), of progressieve rock/metal in het algemeen. En ik erger me eraan dat iemand zo ontzettend veel zijn mening als een feit brengt, terwijl ik het niet met hem eens ben. En daarbij kraakt hij andermans meningen af, vind ik ook niet zo fijn.

Das Schaap
2 juli 2005, 21:43
Ga gewoon Andy Timmons luisteren, das pas gevoel. 8-)

WICKED
2 juli 2005, 21:49
Wacht eens even, zeg ík alles alsof het een feit is? Volgens mij doet constantijster dat tien keer zo erg :-?

Nogmaals, ik zeg niet dat je geen geen gevoel kunt leggen in snelle solo's, ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat sommige gitaristen alleen maar veel techniek hebben.

Ik heb het gewoon niet zo op Vai (heb je ook nog niet gemerkt ofzo), of progressieve rock/metal in het algemeen. En ik erger me eraan dat iemand zo ontzettend veel zijn mening als een feit brengt, terwijl ik het niet met hem eens ben. En daarbij kraakt hij andermans meningen af, vind ik ook niet zo fijn. Jah dat heb ik nou precies bij jou :D

marc_o
4 juli 2005, 10:32
stelletje jankende wijven hier zeg!!!!!!!

WICKED
4 juli 2005, 11:05
je heb gelijk, ik hou wel op.. beetje last van me hormonen :D :roll: whaha

bazzieman
6 juli 2005, 12:49
http://www.tonebone.com/images/EricJohnson-180h.jpg





Eric Johnson.
niet perse de beste ter wereld! maar ik vind hem geweldig! (geweldige sound!)

urezna
11 juli 2005, 16:41
de beste gitarist ter wereld????

dat ben ik zelf: omdat ik zelf de enige gitarist ben waar ik uren naar kan luisteren terwijl "hij speelt", en ik haak ook niet af als ie een fout maakt....
:cool:

scholier
11 juli 2005, 18:03
Zakk Wylde, vooral de oude shit, kheb een paar filmpjes van hem rond 1994, die zijn echt vet. Zoek maar eens, zakk wylde-voodoo child, dat is samen met Slash.
Slash is ook een fantastische gitarist alleen vind ik hem de laatste tijd een beetje, euh ja met allemaal sieraden enzo, niet dat dat erg is maar hij is een beetje tja..
Jimi Hendrix, zeker de beste gitarist, ik vind Zakk Wylde beter maar Jimi Hendrix was in zijn tijd zeker opzienbarend.

axis303
12 juli 2005, 19:44
Vond een leuke site:

Criteria: - Guitarists are ranked for their impact, influence, creativity, versatility,
originality, technical skill and lasting popularity in the genre of Rock guitar.

Vele duizenden mensen hebben er gestemd:

1. Jimi Hendrix (Jimi Hendrix Experience)
2. Eric Clapton (Yardbirds, Cream, Derek & The Dominos, Solo)
3. Jimmy Page (Yardbirds, Led Zeppelin, The Firm)
4. Jeff Beck (Yardbirds, Jeff Beck Group, Solo)
5. Eddie Van Halen (Van Halen)
6. Stevie Ray Vaughan (Stevie Ray Vaughan & Double Trouble)
7. Joe Satriani
8. Ritchie Blackmore (Deep Purple, Rainbow, Blackmores Night)
9. Steve Vai (David Lee Roth, Whitesnake, Solo)
10. David Gilmour (Pink Floyd, Solo)

http://www.digitaldreamdoor.com/

Maiden Michiel
12 juli 2005, 19:59
Ja, zoals ik al zei, ik heb nooit beweerd heel veel van hem te kennen.

En over Tender Surrender: die heb ik na 2 minuten afgezet omdat ik het bagger vond. Die solo van Can't Stop: jaja, kom maar lekker op met dat studiowerk van By The Way :roll:. Heb je ook maar één live gitaarsolo van John gehoord? Of bijvoorbeeld de 2 solo's van I Could Have Lied (zowel live als studio)? Dat is echt wel gevoelig, gevoeliger dan dat Tender Surrender...

Is het misschien mogelijk dat je gewoon afgesloten bent voor dit soort gevoel?
Als je vindt dat Tender Surrender geen gevoel heeft weet ik het ook niet meer hoor.
Volgens mij heeft het gewoon te maken met de muziek die je goed vindt.

"Bagger" vind ik wel erg onterecht voor een nummer als TS.

THW
12 juli 2005, 20:19
http://www.jakeelee.com/html/modules/coppermine/albums/badlands/BML/BML_CindyZeuli_008.jpg
Voor mij DE beste gitarist :)

scholier
12 juli 2005, 20:33
Waarschijnlijk word ik nou uitgescholden, zal deze zin jaren lang door gitaarnet blijven gonzen en word het talloze keren als onderschrift gebruikt. Maar hier komt ie: Wie is dat als ik vragen mag :)

THW
12 juli 2005, 20:38
Waarschijnlijk word ik nou uitgescholden, zal deze zin jaren lang door gitaarnet blijven gonzen en word het talloze keren als onderschrift gebruikt. Maar hier komt ie: Wie is dat als ik vragen mag :)
GODVERDOMME VIEZE VUILE TERINGLEIER!!!!!!DIE KEN JE TOCH WEL!!!!EN JIJ DURFT JEZELF EEN GITARIST TE NOEMEN!!!!!! :evil: :-?




Dus.....




Serieus: Tis Jake E. Lee, ex Ozzy Osbourne en Badlands gitarist verwacht eigenlijk niet dat veel mensen hem kennen, hij was niet zo populair in Ozzy en badlands was ook niet echt bekend dus maakt niet uit hoor :razz:

marc_o
12 juli 2005, 22:30
Jake is goed...en er stond laatst nog een signature ESP van 'm te koop.
Hij is nagenoeg blind ook, trouwens.

Pegasus
13 juli 2005, 16:31
Je kan beter blind zijn dan kortzichtig...

bloodiron
13 juli 2005, 17:22
ANGUS YOUNG

http://news.bbc.co.uk/media/images/39345000/jpg/_39345739_acdcap2.jpg

Richwoodje
13 juli 2005, 20:54
Vond een leuke site:

Criteria: - Guitarists are ranked for their impact, influence, creativity, versatility,
originality, technical skill and lasting popularity in the genre of Rock guitar.

Vele duizenden mensen hebben er gestemd:

1. Jimi Hendrix (Jimi Hendrix Experience)
2. Eric Clapton (Yardbirds, Cream, Derek & The Dominos, Solo)
3. Jimmy Page (Yardbirds, Led Zeppelin, The Firm)
4. Jeff Beck (Yardbirds, Jeff Beck Group, Solo)
5. Eddie Van Halen (Van Halen)
6. Stevie Ray Vaughan (Stevie Ray Vaughan & Double Trouble)
7. Joe Satriani
8. Ritchie Blackmore (Deep Purple, Rainbow, Blackmores Night)
9. Steve Vai (David Lee Roth, Whitesnake, Solo)
10. David Gilmour (Pink Floyd, Solo)

http://www.digitaldreamdoor.com/

Wat zijn the Yardbirds toch weer invloedrijk he :-D

maar de eerste 3 kan ik zeker begrijpen, totdat ik Jeff Beck tegenkom... ik heb nog nooit iets van die man gehoord dat ik dacht "wow"...

iemand suggesties waardoor ik toch onder de indruk van Beck kan raken :???:

Toffe gozer
13 juli 2005, 21:09
Luister maar naar zijn cd : "Jeff Beck's Guitar shop" , en dan moet je zeker luisteren naar het nummer "Where were you ". 8-)

Luc-O
13 juli 2005, 21:17
Voor mij:

http://www.musicdish.com/img/article/2004-06/Jason%20Becker.jpg

Jason Becker

en

http://megadeth.rockmetal.art.pl/pic/pic_friedman03.jpg

Marty Friedman

en

http://territorio.terra.com.br/canais/rockonline/materias/fotos/2_2_328.jpg

Richie Kotzen

en

http://www.ernieball.com/mmonline/artists/artists_vinniemoore_photo.gif

Vinnie Moore

Pegasus
14 juli 2005, 19:17
Vond een leuke site:

Criteria: - Guitarists are ranked for their impact, influence, creativity, versatility,
originality, technical skill and lasting popularity in the genre of Rock guitar.

Vele duizenden mensen hebben er gestemd:

1. Jimi Hendrix (Jimi Hendrix Experience)
2. Eric Clapton (Yardbirds, Cream, Derek & The Dominos, Solo)
3. Jimmy Page (Yardbirds, Led Zeppelin, The Firm)
4. Jeff Beck (Yardbirds, Jeff Beck Group, Solo)
5. Eddie Van Halen (Van Halen)
6. Stevie Ray Vaughan (Stevie Ray Vaughan & Double Trouble)
7. Joe Satriani
8. Ritchie Blackmore (Deep Purple, Rainbow, Blackmores Night)
9. Steve Vai (David Lee Roth, Whitesnake, Solo)
10. David Gilmour (Pink Floyd, Solo)

http://www.digitaldreamdoor.com/

Wat zijn the Yardbirds toch weer invloedrijk he :-D

maar de eerste 3 kan ik zeker begrijpen, totdat ik Jeff Beck tegenkom... ik heb nog nooit iets van die man gehoord dat ik dacht "wow"...

iemand suggesties waardoor ik toch onder de indruk van Beck kan raken :???:

Luister eens naar de cd You Had It Coming.
Vooral het nummer Nadia. Zo'n nummer met van die Indiase toonafstanden, gespeeld met een slide. Onwijs moeilijk om te spelen lijkt me.
Wat mij betreft had Jeff Beck nog wel wat hoger op de lijst gemogen. Hij is een stuk vernieuwender bezig dan bijvoorbeeld Eric Clapton.

Roy K.
15 juli 2005, 00:06
Die is inderdaad vet ja (zowel album als nummer) Verder ken ik eigenlijk niet veel van 'm...

Maiden Michiel
15 juli 2005, 08:00
Nog ff dan:

http://www.xplanetx.com/images/gallery/ZaandamHolland/kade-002.jpg

LuukieRayVaughan
15 juli 2005, 21:42
Ik zeg het nog een keer... Als je puur naar techniek kijkt zijn de jazz gitaristen duidelijk het beste ook logisch want jazz bestaat veel langer dan stijlen zoals rock/metal. Kijk je naar alles (gevoel, origineel etc etc)
dan is voor mij Jimi Hendrix het beste en Wes Montgomery + Scofield in de Jazz.

FruscianteFan
15 juli 2005, 22:54
Niet per se de beste, maar toch erg goed:
http://www.rocknroll.net/show/dave.jpg

Richwoodje
16 juli 2005, 12:38
Niet per se de beste, maar toch erg goed:
http://www.rocknroll.net/show/dave.jpg

inderdaad goed, alhoewel ik hem bij RHCP niet echt goed vond (zijn slechste periode zelfs :P)

FruscianteFan
16 juli 2005, 12:51
Ik ken zijn werk in Jane's Addiction eigenlijk niet zo goed, vooral omdat ik de zanger (Perry Farrel) niet zo heel fijn vind.

Ik vind zijn werk bij de RHCP (zowel One Hot Minute als 'coverwerk') erg goed, heel erg in zijn eigen stijl ook. Hij paste er niet bij, maar het klonk wel mooi (lekker duister).

Verder vind ik Trust No One een erg goeie cd (ook al is zijn gitaarspel niet zo uitbundig).

mrg470
16 juli 2005, 16:12
...nou om t lijstje verder te vullen...

....little Stevie Vai, meesterlijk creatief

Mr. John Petrucci, snel kan ook mooi zijn

en mijn favoriet Steve Lukather, niemand die zo'n groove kan neerzetten
(maarja das smaak natuurlijk, en komt ook door Toto in mijn geval)

almarvk
26 juli 2005, 14:00
Mark Tremonti :)

Maiden Michiel
26 juli 2005, 14:17
http://www.carvinmuseum.com/images/vintageads/90s-dc127c-large.jpg

Ik was zeer onder de indruk van "Out Of The Sun".
Niet alleen vette techniek maar ook erg goede songs!

Negative K3 fan
26 juli 2005, 15:56
Waarschijnlijk word ik nou uitgescholden, zal deze zin jaren lang door gitaarnet blijven gonzen en word het talloze keren als onderschrift gebruikt. Maar hier komt ie: Wie is dat als ik vragen mag :)
GODVERDOMME VIEZE VUILE TERINGLEIER!!!!!!DIE KEN JE TOCH WEL!!!!EN JIJ DURFT JEZELF EEN GITARIST TE NOEMEN!!!!!! :evil: :-?




Dus.....




Serieus: Tis Jake E. Lee, ex Ozzy Osbourne en Badlands gitarist verwacht eigenlijk niet dat veel mensen hem kennen, hij was niet zo populair in Ozzy en badlands was ook niet echt bekend dus maakt niet uit hoor :razz:

dat is toch die van bark at the moon?? geniaal riffwerk dat nummer!

Negative K3 fan
26 juli 2005, 15:57
Waarschijnlijk word ik nou uitgescholden, zal deze zin jaren lang door gitaarnet blijven gonzen en word het talloze keren als onderschrift gebruikt. Maar hier komt ie: Wie is dat als ik vragen mag :)
GODVERDOMME VIEZE VUILE TERINGLEIER!!!!!!DIE KEN JE TOCH WEL!!!!EN JIJ DURFT JEZELF EEN GITARIST TE NOEMEN!!!!!! :evil: :-?




Dus.....




Serieus: Tis Jake E. Lee, ex Ozzy Osbourne en Badlands gitarist verwacht eigenlijk niet dat veel mensen hem kennen, hij was niet zo populair in Ozzy en badlands was ook niet echt bekend dus maakt niet uit hoor :razz:

dat is toch die van bark at the moon?? geniaal riffwerk dat nummer!

Negative K3 fan
26 juli 2005, 15:57
Waarschijnlijk word ik nou uitgescholden, zal deze zin jaren lang door gitaarnet blijven gonzen en word het talloze keren als onderschrift gebruikt. Maar hier komt ie: Wie is dat als ik vragen mag :)
GODVERDOMME VIEZE VUILE TERINGLEIER!!!!!!DIE KEN JE TOCH WEL!!!!EN JIJ DURFT JEZELF EEN GITARIST TE NOEMEN!!!!!! :evil: :-?




Dus.....




Serieus: Tis Jake E. Lee, ex Ozzy Osbourne en Badlands gitarist verwacht eigenlijk niet dat veel mensen hem kennen, hij was niet zo populair in Ozzy en badlands was ook niet echt bekend dus maakt niet uit hoor :razz:

dat is toch die van bark at the moon?? geniaal riffwerk dat nummer!

Paultje-k
26 juli 2005, 16:20
jep 8-) het hele Bark at the Moon album is goed :D

renier
27 juli 2005, 14:18
Zonder enige twijfel, iemand die denkt in 64 ste, shuffelt en zonder
enige twijfel de meest technische en emotioneelste gitarist.
De rest komt van een andere planeet waar men nog niet zo geevolueerd.
Wie naar ,For The Love Off God luistert kan mij alleen maar gelijk geven.
!!!Clapton, Hendrix, Page, Carlos.BB, de Lucia en ga zo maar door kunnen
lang dromen.
Herriemakers"""NO SHUFFEL''''
Een keizer, een Bach,Mozart,Beethoven,,,,,, STEVE VAI

mwao. beetje gepriegel op de vierkante millimeter. tuurlijk kan hij een aardig potje spelen, maar ik (en velen met mij denk ik) krijgen er gewoon geen stijf latje van. fantastisch dat iemand een solo in 12 verschillende toonsoorten over 8 verschillende soorten middeleeuwse toonladders kan spelen met de snelheid van het licht, maar dan heb ik liever een knopfler, die een solo van 3 trage tonen speelt en daarmee een hele zaal kippevel tot onder hun zak bezorgt.

http://www.toneninja.net/index_files/knopfler.jpg

[/img]

Reel Big Fish
27 juli 2005, 14:35
SPIKE SPIKE SPIKE!!!



........ :D


Nu serieus: ik denk niet dat er 1 de allerbeste is, smaak verschilt namelijk dus voor de een is de ander beter enz... ;)

Mithrandir
27 juli 2005, 14:38
precies knul...

maar toch he :

http://www.angrycoffee.com/feature/fripp/robert_fripp.jpg

goeroezeboe
27 juli 2005, 14:57
mwao. beetje gepriegel op de vierkante millimeter. tuurlijk kan hij een aardig potje spelen, maar ik (en velen met mij denk ik) krijgen er gewoon geen stijf latje van. fantastisch dat iemand een solo in 12 verschillende toonsoorten over 8 verschillende soorten middeleeuwse toonladders kan spelen met de snelheid van het licht, maar dan heb ik liever een knopfler, die een solo van 3 trage tonen speelt en daarmee een hele zaal kippevel tot onder hun zak bezorgt.


ik had het niet beter kunnen zeggen.

Das Schaap
29 juli 2005, 14:44
precies knul...

maar toch he :

http://www.angrycoffee.com/feature/fripp/robert_fripp.jpg

Yeah. 8-)
Hoewel ik meer zn solo werk juist vet vindt. Wel een echt genie die gast.

Rockin Robot
29 juli 2005, 15:53
Mijn top 3:

- Frank Zappa
- Larry LaLonde
- Buckethead

Ik zeg niet dat ik echt veel verstand van techniek etc. heb. Maar deze mensen weten toch een 'gevoelige snaar' bij me te raken met hun muziek. En voor mij is dat belangrijker dan techniek alleen. Ik kan niet lang naar Steve Vai luisteren bijvoorbeeld. Terwijl ik me zeker wel realiseer dat hij 1 van de beste gitaristen van deze tijd is. Een hoop goede gitaristen van tegenwoordig hebben natuurlijk hun 'chops' te danken aan de lessen die ze van Joe Satriani hebben gehad.

Laten we trouwens onze eigen Jan Akkerman even niet vergeten. Die heeft toch ooit na jaren de titel 'beste gitarist ter wereld' van Eric Clapton afgepakt.

Maar ik moet toch ook afsluiten met de opmerking dat iedereen z'n eigen voorkeur heeft. Voor zommige mensen heeft 'het beste' zijn niets te maken met techniek zoals de vele Kirk Hammet voorkeuren al aangeven. Persoonlijk vind ik hem dus maar een flut gitarist. Hij lijkt amper geconcentreerd zelfs. Alsof het 'm niets boeit en hij compleet stoned op het podium staat. Alhoewel ik best graag af en toe een Metallica CD opzet zijn ze live niet te pruimen. Maar ieder heeft blijkbaar een andere kijk hierop.

Fox
30 juli 2005, 11:54
Voor mij:

*Mark Knopfler
*Joe satriani
*gitarist van whitesnake
*gitarist van the doobie brothers

Er zijn er nog een paar, maar daar kan ik op het moment niet opkomen.

BassAgent
30 juli 2005, 12:02
*gitarist van whitesnake

Dat is, voor zover ik weet, Adje VandenBerg.

Fox
30 juli 2005, 12:08
Bedankt

Luc-O
30 juli 2005, 15:52
*gitarist van whitesnake

Dat is, voor zover ik weet, Adje VandenBerg.

Óf Steve Vai!

óf Reb Beach! :)

BassAgent
30 juli 2005, 17:24
*gitarist van whitesnake

Dat is, voor zover ik weet, Adje VandenBerg.

Óf Steve Vai!

óf Reb Beach! :)
Jep!

THW
31 juli 2005, 20:00
*gitarist van whitesnake

Dat is, voor zover ik weet, Adje VandenBerg.

Óf Steve Vai!

óf Reb Beach! :)
Of John Sykes

Maar goed ik maar ff een paar gitaristen achter elkaar die ik persoonlijk bij de top vind horen:
http://laurent.femenias.free.fr/membres_im/adrian.jpg
Adrian Smith (Iron Maiden)

http://folk.uio.no/hanakrem/music/jpgs/rory_gallagher_bw1.jpg
Rory Gallagher (Taste, Solo)

http://www.deep-purple.net/frontpage_files/ritchie-blackmore-72.jpg
Ritchie Blackmore (Deep Purple, Rainbow)

http://www.centurymedia.com.br/images/bandas/iommipic.jpg
The Gothfather of Heavy Metal: Tony Iommi (Black Sabbath, Solo)

http://www.hardrockhaven.net/tribute/jakeelee/jellive.gif
Jake e. Lee (Ozzy Osbourne, Badlands)

http://home.tiscalinet.ch/simon_gantenbein/acdc/angus/angus_Young_01jpg.jpg
Angus Young (AC/DC)

FirMz
1 augustus 2005, 20:55
de beste gitarist is geen rocker hoor...

ik denk dat iedereen die hem al heeft gehoord ermee zal eens zijn dat Paco de Lucia de beste gitarist ter wereld is

Flamenco toestanden, die dude klinkt als 2 gitaristeren tegelijkertijd...

knotsgek maar kvind het lastig om te beluisteren, net als ik al die andere te drukke schredding-metal toestanden enzo ook gewoon lastig vind...


Zoek hem maar op als je het niet kent :wink:

Trocar
2 augustus 2005, 21:28
de beste gitarist is geen rocker hoor...

ik denk dat iedereen die hem al heeft gehoord ermee zal eens zijn dat Paco de Lucia de beste gitarist ter wereld is

Flamenco toestanden, die dude klinkt als 2 gitaristeren tegelijkertijd...

knotsgek maar kvind het lastig om te beluisteren, net als ik al die andere te drukke schredding-metal toestanden enzo ook gewoon lastig vind...


Zoek hem maar op als je het niet kent :wink:

Ken je "Friday Night in San Fransisco" waarop Paco de Lucia met John McLaughlin en Al Di Meola samen speelt? Dan is het toch moeilijk te ontkennen dat die andere twee ook in aanmerking komen voor 'beste gitarist ter wereld'. Naja, vind ik dan. :wink:

Bazzey
2 augustus 2005, 23:08
Bij mij zijn het eigenlijk al jaren dezelfde namen die ik gewoon enorm goed blijf vinden.

Eddie Van Halen
Adje Vandenberg
Steve Vai
Randy Rhoads

Die blijven gewoon goed in het ding hun doen. (of deden in Rhoads geval dan)
Ze benaderen die gitaar allemaal op hun eigen manier en hebben daarom ook allemaal hun eigen specifieke geluid.(ik heb het hier dus over TONE)
En dat spreekt mij nog meer aan dan een enorme berg techniek,das allemaal opsmuk. (wat dus niet wil zeggen dat ik dat niet kan waarderen!)
:D

Scali
3 augustus 2005, 16:55
Hum, volgens mij is de naam Yngwie Malmsteen nog niet eens gevallen? :)
Toch wel de godfather van de neo-klassieke shred, lijkt me zo.

Andere namen die niet, of niet genoeg genoemd zijn, en die ik ook erg goed vind:
Shawn Lane
Paul Gilbert
Neil Zaza
Andy Timmons
Joe Satriani
Tony MacAlpine
Al di Meola
Vinnie Moore
Steve Lukather
Brian May

En ook een aantal 'lokale helden' waar ik zeer goede dingen van heb gehoord:
Joop Wolters
Marcel Coenen
Robbert v.d. Hanenberg

Ik hou wel van een combinatie van techniek/theorie en gevoel. Het is leuk als je heel veel gevoel in 1 noot kunt leggen, maar als je daartoe beperkt bent, gaat het ook weer zo gauw vervelen. Dat vind ik bij een hoop van die blues-gitaristen. Clapton vind ik bv ook op z'n best als hij iets speelt als Forever Man of Layla, dan is het meer z'n eigen ding, en niet iemand die de muziek van z'n helden probeert na te spelen.
Ik hou dan ook meer van progrock/fusion/jazz etc, omdat de gitaristen daar veel meer aspecten van het gitaarspel en muziek in het algemeen kunnen verwerken. Als ze mooie melodieen en expressie kunnen combineren met snelle licks en pakkende ritmes, en niet hetzelfde trucje in ieder nummer herhalen, dan vind ik ze echt top. Shawn Lane vind ik hier misschien wel het beste voorbeeld van.

Lex Falcon
5 augustus 2005, 00:48
Idd Yngwie Malmsteen is zeker een van mijn faves, samen met Steve Vai, Joe Satriani, Paco de Lucía en Carlos Santana :D

Amateur-first-class
7 augustus 2005, 21:18
Ooit zal ik de beste gitarist zijn, al kost het mij 3000 jaar :razz: . Voorlopig ben ik nogal onder de indruk van o.a. Buddy Guy en was ik nogal onder de indruk van Albert Collins en Albert King. Jammer dat zij geen 3000 jaar worden. :cry:

Harry
7 augustus 2005, 21:39
nou jammer.... het zou wel fucking druk worden als iedereen maar 3000 jaar werd.

SL-3
7 augustus 2005, 21:47
Boudewijn.

Vampire
7 augustus 2005, 21:59
nou jammer.... het zou wel fucking druk worden als iedereen maar 3000 jaar werd.

Weet je hoe fucking heilig je vingers dan worden? Je zou maar op je 40e na 30 jaar gitaar spelen je vingers kwijt raken en dan 2960 jaar lang moeten leven zonder gitaar te kunnen spelen! :lol: :D

Jack Butler
8 augustus 2005, 16:01
Het verbaast me eerlijk gezegd dat ik Marcel Coenen maar 1x genoemd heb zien worden in al die pagina's.... Zelden werd techniek, melodie en emotie zo goed gecombineerd. Dus, als je 'm niet kent, hier is z'n site: www.marcelcoenen.com :)

Thom TK
8 augustus 2005, 16:36
Waarom hoor ik Michael Romeo hier zo weinig?
Ik bedoel, qua geluid vind ik hem HEEL goed, en qua solo's zeker ook!

Raffel
8 augustus 2005, 16:51
:o

Pegasus
8 augustus 2005, 22:39
Waarom hoor ik Michael Romeo hier zo weinig?
Ik bedoel, qua geluid vind ik hem HEEL goed, en qua solo's zeker ook!

Zou dat kunnen komen omdat hij niet zo bekend is?

Mithrandir
8 augustus 2005, 23:20
Mwah..toch wel redelijk bekend hoor, gitarist van Symphony X een niet te onderschatten (maar soms erg cheesy) progmetal band.

scholier
8 augustus 2005, 23:48
Mijn rijtje:
Slash,
Zakk Wylde,
Jimi Page,
Jimi Hendrix,
Angus Young.
Alle fokking rocker op een rijtje.
Rock out :-D

WICKED
9 augustus 2005, 00:19
Waarom hoor ik Michael Romeo hier zo weinig?
Ik bedoel, qua geluid vind ik hem HEEL goed, en qua solo's zeker ook!

ja indd michael romeo!!! :D

vulvasonic
9 augustus 2005, 00:57
ZOUT NOU TOCH ALLEMAAL EEN FLINK EIND OP VERDOMME! Gitaarspelen is geen wedstrijd, het gaat om emotie en daar hoort voor een deel ook techniek bij. Maar er zijn MEERDERE EMOTIES en er zijn MEERDERE manieren om mensen te RAKEN met gitaarspel.

Er zijn zo Godvergeten veel goede gitaristen op deze aardkloot! En GODZIJDANK zijn ze niet met elkaar te vergelijken!

Was Rembrandt beter dan Van Gogh, of Dali, of Miro, of Kandinski, of Koch, of Willink??? Of was Magritte misschien TOCH stiekem de beste schilder?

Wat een onzinnig topic zeg!










Sorry, maar ik MOEST het even kwijt...... :-?

Mithrandir
9 augustus 2005, 08:44
Ja...je hebt wel gelijk...maar toch he :

http://dmme.net/pix/interviews/hack2.jpg

Harry
9 augustus 2005, 12:03
wie is die duffe hippie?

Negative K3 fan
9 augustus 2005, 12:23
Waarom hoor ik Michael Romeo hier zo weinig?
Ik bedoel, qua geluid vind ik hem HEEL goed, en qua solo's zeker ook!

cheesy muziueki, net wat mithrandir zei en hij is niet superuniek te noemen.

Mithrandir
9 augustus 2005, 13:02
wie is die duffe hippie?

Steve Hackett

Riffcrusher
10 augustus 2005, 11:45
ZOUT NOU TOCH ALLEMAAL EEN FLINK EIND OP VERDOMME! Gitaarspelen is geen wedstrijd, het gaat om emotie en daar hoort voor een deel ook techniek bij. Maar er zijn MEERDERE EMOTIES en er zijn MEERDERE manieren om mensen te RAKEN met gitaarspel.

Er zijn zo Godvergeten veel goede gitaristen op deze aardkloot! En GODZIJDANK zijn ze niet met elkaar te vergelijken!

Was Rembrandt beter dan Van Gogh, of Dali, of Miro, of Kandinski, of Koch, of Willink??? Of was Magritte misschien TOCH stiekem de beste schilder?

Wat een onzinnig topic zeg!

Sorry, maar ik MOEST het even kwijt...... :-?

Vulvasonic heeft gelijk... Er is niemand die zich BUITEN deze aardkloot kan plaatsen met genoeg kennis en objectiviteit om te besluiten wie de beste gitarist is.
Welke criteria ga je trouwens gebruiken ? En voor welk genre ? Huh ? Lijkt me onmogelijk te definiëren: iedereen moet het er ook mee eens zijn. Onmogelijk dus.
Moderator, je mag gerust een slotje op dit topic zetten hoor.

Greetz !
Jo D.

Mithrandir
10 augustus 2005, 12:11
Welneee, niks slotje, je moet het ook niet zien als een topic om daadwerkelijk de beste gitarist te verkiezen, dat is inderdaad bullshit.

Maar het is wel leuk om te zien wat nou een beetje de favorieten zijn onder forummers en soms zie je weer eens leuke onbekende namen die je dan weer kunt gaan beluisteren.

Riffcrusher
10 augustus 2005, 13:22
Hehe... Weet ik wel hoor...

Ok, dus... Jose de Castro...
http://www.josedecastro.net/index2.htm#

Jullie wellicht bekend, al had ik er tot gisteren (toen ik op de site van Lord Riffenstein kwam) nog nooit van gehoord...

Greetz !
Jo D.

Paultje-k
10 augustus 2005, 16:49
http://www.black-sabbath.com/gallery/albums/061805/IMG_9608.jpg

WICKED
10 augustus 2005, 17:56
http://www.black-sabbath.com/gallery/albums/061805/IMG_9608.jpg

wies dat, is die van ozzy ofzo?

Bl44t44p
10 augustus 2005, 18:15
wies dat, is die van ozzy ofzo?

Tony Iommi. Van Black Sabbath ja.

Amateur-first-class
10 augustus 2005, 19:02
Wat die schilders betreft, ik vind Gustaaf, die mijn poort is komen schilderen, anders ook niet slecht. Die andere namen die u daar opnoemt zeggen mij niet zo veel, maar wie ben ik. :-?

El Bastardo
10 augustus 2005, 21:24
Ik heb hem nog niet in de lijst gezien, maar Michael Thompson is mijn no.1

Harry
10 augustus 2005, 23:11
ik vind Frank de Louw van the Bob Color wel cool. Of is dit juist het topic voor de beste gitarist? Hij is ook wel goed eigenlijk, doet niks te veel. Al dat gepiel, je zou er moe van worden.

Philippe
12 augustus 2005, 21:55
Misschien niet de beste gitarist ter wereld, maar toch wel heel veel respect!

Ik vraag me trouwens wel af waarom hij een horloge om heeft..

EDIT: Ter verduidelijking: Dit is Jeff Healey; compleet blind sinds zijn 1e.

http://www.jacksonmuseum.com/museum/museum-strat-pics/J4226bilder/healey-doublesoloist.jpg

WICKED
12 augustus 2005, 22:02
ik heb echt geen id wie dat is kunnen jullie de namen er aub voortaan bij zetten? :D

Pegasus
13 augustus 2005, 00:14
Misschien niet de beste gitarist ter wereld, maar toch wel heel veel respect!

Ik vraag me trouwens wel af waarom hij een horloge om heeft..


Zo kan hij zien hoe laat het is. :)

Scali
13 augustus 2005, 00:41
Dat is Jeff Healey.
Die is blind.
Vandaar dat hij zo vreemd gitaarspeelt, hij heeft leren spelen met de gitaar op schoot, en met z'n frethand dus bovenlangs.

Maiden Michiel
13 augustus 2005, 10:30
VETTE Jackson!!

TIMBER
22 augustus 2005, 14:31
http://www.black-sabbath.com/gallery/albums/061805/IMG_9608.jpg

Heeeee hest die foto in Nijmegen maakt..??????

Paultje-k
22 augustus 2005, 14:53
Die foto is idd in Nijmegen genomen

maar niet door mij :D maar ik was er wel bij!! :D

Roy K.
22 augustus 2005, 15:02
Waarbij? Wie is dat?

Blijepanda
22 augustus 2005, 15:04
Tony Iommi op Fields of rock 8-)

TIMBER
22 augustus 2005, 15:21
Die foto is idd in Nijmegen genomen

maar niet door mij :D maar ik was er wel bij!! :D

Hest nog meer..?????

Paultje-k
22 augustus 2005, 15:25
www.concertpics.tk

:cool:



Waarbij? Wie is dat?


SCHAAM JE!!!!!!!! :evil:

Harry
22 augustus 2005, 15:40
Waarbij? Wie is dat?

je ziet toch zo wel dat dat Piet Veerman is???

TIMBER
22 augustus 2005, 15:52
Die foto is idd in Nijmegen genomen

maar niet door mij :D maar ik was er wel bij!! :D

Hest nog meer..?????

Oooooh zie het al... komt van de www.black-sabbath.com.

Roy K.
22 augustus 2005, 18:29
Waarbij? Wie is dat?

je ziet toch zo wel dat dat Piet Veerman is???

Verrek ja!!





Waarbij? Wie is dat?


SCHAAM JE!!!!!!!! :evil:

Piet Veerman lookalikes behoren niet tot mijn idolen, sorry...en als ik naar z'n inlay met bijbehorende kettinghanger kijk hoef ik 'm ook niet beter te leren kennen, wat opzichtig...

Mithrandir
22 augustus 2005, 18:34
Tsja, tis toch een beetje de grondlegger van de metal en voor je hem beoordeelt op zijn uiterlijk moet je toch maar eens wat Black Sabbath luisteren.

Roy K.
22 augustus 2005, 18:49
Vroeger heb ik wel (veel) naar Sabbath geluisterd, maar ik wist niet dat die kerel daar in speelde...

is maar goed ook, anders had ik dat waarschijnlijk nooit gedaan! :lol:

Outrage
25 augustus 2005, 17:08
ik heb nu snel even de lange lijst gitaristen doorgenomen, en je kan nu vloeken op dit topic, maar ik vind zoiets best leuk, dan leer ik nog eens andere gitaristen kennen.

ik dwarrel er wat tussen, het gaat van knopfler naar vai, gitaristen die ik recent ontdekt heb zijn Jeff Beck (kwam op de cd who else bij bepaalde nummers bijzonder verassend uit de hoek!)en Tommy Emmanuel (speelt akoustisch zoals een akoustische gitaar moet klinken).

De gitarist die ik het langste ken is Brian May, die is trouwens altijd één van mijn favorieten geweest - maar dan vooral (en miss wel uitsluitend) in queen-verband. En dat is voor mij wel het belangrijkste, op welke manier een gitarist (of een ander muzikant) muziek belichaamt, in groepsverband of als solo artiest (dit geldt voor iedere gitarist, van Vai over Malmsteen, tot Knopler en Clapton).

Jorikjet
4 september 2005, 10:34
Beste slag gitarist is Jeff Buckley 8-)

http://www.alwaysontherun.net/jeff3.jpg

Baklap
15 september 2005, 13:57
Alexi Laiho van Children of Bodom is mijn persoonlijke favoriet

Roy K.
15 september 2005, 15:20
Ik heb ooit eens een video van hem gezien, en ik vond 'm ronduit slecht... of althans niet best...

Das Schaap
15 september 2005, 23:11
Ja tegenwoordig is ie echt ruk, met zn ESP signature die voor geen meter echt klinkt vind ik. En hij is gewoon slordig geworden, vroeger kon ie echt wel spelen. 8-)

mistressforchristmas
18 september 2005, 15:56
http://www.rockaxis.cl/maiden/img/dave01.jpg
Dave Murray beter bekend als de altijd lachende 'opa' van iron maiden is in mijn oge onverslaanbaar in het schrijven en spelen van prachtige en snelle solo's..
andere goeie zijn.. Jimi Hendrix, Kirk Hammet, Yngwie Malmsteen, Eddie Van Halen, ...

Predator
21 september 2005, 10:09
Pfft... Mr. Spiderfingers himself, Satch natuurlijk...
http://www.guitargalaxy.it/satriani024.jpg

The wall of dolls
21 september 2005, 16:30
Dat ken d'r maar 1 zijn.

http://guitarheros.net/JimmyPage/JimmyPageLarge.jpg

Philippe
21 september 2005, 17:29
Update: Nieuwe hero

http://www.stockrockshots.com/2519db.jpg
http://www.stevieray.com/images/myphotos/bramhalljr.jpg
http://www.austinchronicle.com/issues/vol18/issue37/music.arcangelsbramhall.jpeg