PDA

View Full Version : DE beste gitarist van de wereld...



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6

echo-1
14 maart 2006, 17:10
Hi,

Nieuw hier,dus heb veel leeswerk achter de rug,speciaal dit topic over
"de beste gitarist ter wereld".
Ik heb alle reacties gelezen en ik zie vooral mensen die andere mensen willen overtuigen of aftroeven als het tussen bepaalde favorieten gaat.

Denk dat dit topic beter "de favoriete gitarist van...." had kunnen heten.

Steve Vai, absoluut een top-gitarist,ik ken zijn werk slechts matig.
Jimmi Hendrix, moet ik daar nou nog over zeggen.....
En de vele anderen die genoemd zijn uiteraard stuk voor stuk technische goden.

Goed, als persoonlijke "favoriet (dus niet de beste ter wereld)" een van mijn helden is nagenoeg niet genoemd,de man is dan ook
vrij bescheiden en blinkt zeker niet uit door technisch geweld maar ik vind
"THE EDGE"
een zwaar ondergewaardeerde gitarist die naast een eigen geluid een zeer smaakvolle en subtiele componist is. Ook plaatst hij zichzelf gelukkig meestal niet op de voorgrond,prettig uiteraard voor de rest van de band.


Dus hulde voor "The Edge" helemaal als de geruchten van zijn zieke dochter waar blijken te zijn....................

Tristan
14 maart 2006, 19:54
Herman Li en Sam Totman het dodelijke gitaarduo van Dragonforce.. Herman Li heeft het zichzelf geleerd :o :o

Die Herman Li is echt helemaal gestoord! Ik heb een video gezien waarin hij een shredsolo inspeelt voor een album waarbij hij meerdere malen in de studio zijn gitaar in de lucht gooide en wat al niet meer terwijl hij poepie strak in een take die solo erop knalt. Ik kon mijn ogen niet geloven, die muziek is naar mijn idee wel walgelijk trouwens, wat een kaas zeg, wel een volkomen geflipte gitarist technisch gezien, maar zou hij ook een sociaal leven hebben?
Nee, dan ben ik toch meer een The Edge aanhanger, die is behoorlijk invloedrijk, nog steeds, met zijn delay gebruik e.d. en hij heeft mijns inziens heel wat memorabele opnames/live optredens op zijn naam staan.
Ik heb U2 gezien in de Kuip alweer heel wat jaartjes geleden, maar wat me opviel was dat terwijl ik hun songs helemaal niet zo goed kende, ik precies wist welk nummer ze speelden als Edge erin kwam met zijn gitaarpartijtje en dat kan je niet van iedere gitarist zeggen, die man heeft een heel unieke manier van gitaarspelen.

Tristan
14 maart 2006, 20:17
Aan de andere kant: iedereen wil weleens wat anders en de capriolen die mannen als Herman Li uithalen zijn ook gewoon een genot om naar te kijken, het zijn ook echte entertainers, evenals The Edge dat is op zijn eigen manier.
Ik bedoel, ik luister soms ook naar muziek omdat het gewoon bloedstollend snel, virtuoos, gestoord is, of gewoon omdat ik mijn ogen en oren niet kan geloven, maar het liefste luister ik naar muziek die (ook nog eens) heel mooi is en mij raakt.

El Guapo
14 maart 2006, 21:06
Over genot om naar te kijken gesproken: Jeff Waters weleens live gezien? Heb hem een paar jaar geleden in Zaandam gezien, wat een podiumpresentatie heeft die man zeg! Oke, je moet van die muziek houden, maar als je ziet wat voor live-presentatie die neerzet, ongelofelijk. Die speelt solo's terwijl die een wijf aan het versieren is in het publiek.... Dan heb je mijn respect.

Jopie
14 maart 2006, 23:06
Ff wat gitaristen die namens mij zwaar te weinig genoemd worden :

Dave Meniketti - Y & T
Rickey Medlocke - Blackfoot , Lynyrd Skynyrd
Brad Gillis & Jeff Watson - Night Ranger
Vivian Campbell - Dio , Def Leppard
Derek Trucks - Allman Brothers band
George Lynch - Dokken

Dat wou ik ff kwijt check them out als je ze niet kent

no 1 hops
15 maart 2006, 06:56
de beste gitarist is die die van een song GEEN egotrip maakt.
nog nooit gehoord van stef burns totdat ik zijn naam las op een alice cooper album.

britsie
15 maart 2006, 10:50
de beste gitarist is die die van een song GEEN egotrip maakt.
+1.
In dat opzicht vind ik Dave Stewart één van de meest onderschatte gitaristen. Ik was altijd al een fan van Eurythmics maar ik besefte pas hoe een goede gitarist Dave Stweart was op hun live-CD. Fantastische dingen die hij daar laat horen en allemaal ten dienste van de song.

Nine-Inch-Niek
15 maart 2006, 11:22
Die Herman Li is echt helemaal gestoord! Ik heb een video gezien waarin hij een shredsolo inspeelt voor een album waarbij hij meerdere malen in de studio zijn gitaar in de lucht gooide en wat al niet meer terwijl hij poepie strak in een take die solo erop knalt. Ik kon mijn ogen niet geloven, die muziek is naar mijn idee wel walgelijk trouwens, wat een kaas zeg, wel een volkomen geflipte gitarist technisch gezien, maar zou hij ook een sociaal leven hebben?
Nee, dan ben ik toch meer een The Edge aanhanger, die is behoorlijk invloedrijk, nog steeds, met zijn delay gebruik e.d. en hij heeft mijns inziens heel wat memorabele opnames/live optredens op zijn naam staan.
Ik heb U2 gezien in de Kuip alweer heel wat jaartjes geleden, maar wat me opviel was dat terwijl ik hun songs helemaal niet zo goed kende, ik precies wist welk nummer ze speelden als Edge erin kwam met zijn gitaarpartijtje en dat kan je niet van iedere gitarist zeggen, die man heeft een heel unieke manier van gitaarspelen.


Klopt :) ik heb ze live gezien die kerel weet wel wat ie doet ondanks dat ie bier drinkt zingt en 180 tornado jumps (zoals ze het zelf noemen) maakt tijdens het soleren. Toch vind ik hem anders dan vai niet zo arrogant herman li is trouwens zelf een keivette gozer heb em gesproken na het optreden erg aardig en "down to earth" maar wat een snelheid heeft hij zeg niet bij te houden....

Tristan
15 maart 2006, 20:33
Klopt :) ik heb ze live gezien die kerel weet wel wat ie doet ondanks dat ie bier drinkt zingt en 180 tornado jumps (zoals ze het zelf noemen) maakt tijdens het soleren. Toch vind ik hem anders dan vai niet zo arrogant herman li is trouwens zelf een keivette gozer heb em gesproken na het optreden erg aardig en "down to earth" maar wat een snelheid heeft hij zeg niet bij te houden....

Ik weet niet of Vai zo arrogant is hoor, zo komt hij op mij niet echt over.
Die gasten maken ook lange dagen en als je erg moe bent dan kan je naar het idee van anderen soms een beetje kortaf reageren, maar dat hebben we allemaal weleens toch, dat houdt het menselijk. :)
Herman Li is echt cool, ik heb hem nooit gesproken, maar het is wel duidelijk dat hij een passie heeft voor wat hij doet en dat hij dat met een zekere viruositeit doet, daar twijfelt ook niemand aan, lijkt me...

Tristan
15 maart 2006, 20:36
Ff wat gitaristen die namens mij zwaar te weinig genoemd worden :

Dave Meniketti - Y & T
Rickey Medlocke - Blackfoot , Lynyrd Skynyrd
Brad Gillis & Jeff Watson - Night Ranger
Vivian Campbell - Dio , Def Leppard
Derek Trucks - Allman Brothers band
George Lynch - Dokken

Dat wou ik ff kwijt check them out als je ze niet kent

Derek Trucks ken ik, dat is (voornamelijk) echt een hele vette slide gitarist.
Vivian Campbell en George Lynch zijn echt van die jaren '80 rockers met bizar snelle chops en ook nog eens een vette sound.
Dave Meniketti, Ricky Medlocke, Brad Gillis en Jeff Watson ken ik niet, wat voor stijl spelen die gasten?

Maiden Michiel
16 maart 2006, 11:21
Jaren '80, da's de shit.

Jopie
16 maart 2006, 14:50
Derek Trucks ken ik, dat is (voornamelijk) echt een hele vette slide gitarist.
Vivian Campbell en George Lynch zijn echt van die jaren '80 rockers met bizar snelle chops en ook nog eens een vette sound.
Dave Meniketti, Ricky Medlocke, Brad Gillis en Jeff Watson ken ik niet, wat voor stijl spelen die gasten?

Luister maar es ff naar de bands waar ze in spelen , echte straight rock 'n roll.
Check out

Y & T (yesterday & today) - Open fire , forever , i believe in you , summertime girls , black tiger , meanstreak , midnight in tokyo , winds of change

Brad gillis & Jeff Watson - zijn de gitaristen van. Night Ranger en ondanks dat ze minder bekend zijn dan een Kirk Hammet of een slash zijn ze minstens zo goed. Gillis is meester met de whammybar (kijk maar es in die '80 clip van stars van hear 'n aid) en Watson is de uivinder van 8-finger tapping. Check out www.youtube.com en vul bij de search balk night ranger in. Don't tell me you love me , still rock in america en four in the morning mot je echt ff checke

Blackfoot is southern rock

Highway song , fox hunt , searchin , a legend never dies , goin in circles , good morning enz. mot je ff checke

peter_heijnen
16 maart 2006, 14:59
Ik wil nog wel een keer reageren op Vai, ik heb het geluk gehad
een paar met hem op het podium te hebben mogen staan.
Het gaat mij niet om de snelheid, hij is door zijn techniek veel vrijer zijn spel
Hij loopt over 3 octaven van hele toons naar halve toons, zigeuner en op
de terugweg over Frygisch Hyperlydisch, Mixolodisch daarbij de grondtonen zo in te passen dat deze op zich weer een toonladdder vormen
Dat heb ik nog nooit iemand zien doen, melodisch, hij kan niet default spelen.
Dat wou ik even kwijt om dat ik het meegemaakt, het is alsof je op cruijff zijn rug meevoetbalt


Heb vandaag voor het eerst dit topic doorgekeken en stuitte al snel op bovenstaande flauwekul.
Da's nou echt een schoolvoorbeeld van veel te veel tijdschriften lezen ipv er eens een echt boek met feiten en uitleg op na te slaan.

"Over 3 octaven van hele toons naar halve toons, zigeuner en op
de terugweg over Frygisch Hyperlydisch, Mixolodisch daarbij de grondtonen zo in te passen dat deze op zich weer een toonladdder vormen".
Dat is zelfs voor onze Johan Cruijff te veel van het goede.

Is er ooit nog iets van deze fantast vernomen nadat er enige proeve van bekwaamheid via mp3 of dergelijke is gevraagd?

Kris Haex
16 maart 2006, 21:22
Hij beweerde naast Vai gestaan te hebben, gestaan wel maybe, maar samen gespeeld????

polysix
17 maart 2006, 00:25
Voor mij is de beste gitarist op dit moment Devendra Banhart, technisch niet slecht, en hij heeft echt goede songs.

En voor de shred fans, muziek gaat om expressie, als je de beste wilt zijn ga dan maar sporten.

crazylay
17 maart 2006, 00:38
mmm Velen hebben al gezegd:
Er is geen beste gitarist.
het is puur wat en wie jij goed vind Qua Techniecken en muziek.
het is jouw smaak, het is jouw idool.

ik vind Jimi Hendrix/C. Santana/Eric Clapton/Jimmy Page enz enz wel goed..
dat betekend niet dat ze de besten zijn.
zoals Hendrix staat bekend door zijn Teckniecken/snelheid/muziek/mode en nog wat.
Santana is ook gewoon puur de muziek.. speelt veel met andere bands/Solo's/sound.
enz enz zo kun je door blijfen gaan.

puur wie je zelf het beste vind.. wie is je idool of wie 'vind' jij de beste gitarist van de wereld.
niet..: Wat is de beste gitarist van de wereld.. want die is er niet.

taylor
17 maart 2006, 11:35
vaak gaat dat soort polls over wie is er hot, als dat op dat moment kirk hammet is dan wint die dus.vandaar dat ik niks mee heb met dat soort polls echt onzin.

technisch/muzikaal gezien zou ik zeggen tomatito of paco de lucia als ik dat hoor dan wil ik niet eens meer spelen...

Ezyduck
17 maart 2006, 20:21
hangt van mijn stemming af wie ik echt de beste vind, maar goed vind ik in ieder geval:

Hendrix
Leo Kottke
Luka Bloom
Vai
Satriani (die solo "van" Ralph di Maggio (or whatever) in Crossroads is door hem ingespeeld)
Jimmy Page
Django Reinhardt
Frusciante
Larry la Londe
Wes Montgomery
Olga (Toy Dolls)
Gitarist van The Vandals
Brian Setzer

Zo, kunnen we weer bashen

El Guapo
17 maart 2006, 20:45
Satriani (die solo "van" Ralph di Maggio (or whatever) in Crossroads is door hem ingespeeld)

Is niet helemaal waar, is door Vai ingespeeld, speelt zelfs mee in die film! Nummer heet trouwens Eugene's Trick Bag. Geweldige solo trouwens....

Trocar
17 maart 2006, 20:49
Satriani (die solo "van" Ralph di Maggio (or whatever) in Crossroads is door hem ingespeeld)

Is niet helemaal waar, is door Vai ingespeeld, speelt zelfs mee in die film! Nummer heet trouwens Eugene's Trick Bag. Geweldige solo trouwens....

Correct; onder andere te vinden op zijn cd "The Elusive Light and Sound, Vol 1". Alle andere (bluesy) stukken waren van de hand van Ry Cooder.

taylor
18 maart 2006, 10:55
dat stuk van vai heeft die niet helemaal zelf geschreven daar zit een caprice in van paganini welk(nummer) weet ik niet meer uit me hoofd.

caprice #10??weet niet zeker meer...

Jorn69
18 maart 2006, 21:20
DAVID GILMOUR !!! Luister naar shine on you crazy diamond of dogs en je weet wel genoeg...

drap
18 maart 2006, 21:37
Niet DE beste maar wel verdomd goed

http://www.bbc.co.uk/oxford/radiohead/images/gallery_jonny.jpg

Ook niet DE beste, maar wel een persoonlijk favo'tje en ook verdomd goed

http://www.johnfrusciante.com/photo/images/paris_3.jpg

edit: Johnny Greenwood en John Frusciante

gitarist17
18 maart 2006, 22:21
robert johnson kon schijnbaar ook wel een nootje spelen..

ALLES is afgeleid van die grootmeester... en heb hem nog niet vaak voorbij zien komen in dit topic

erice

Trocar
19 maart 2006, 16:32
dat stuk van vai heeft die niet helemaal zelf geschreven daar zit een caprice in van paganini welk(nummer) weet ik niet meer uit me hoofd.

caprice #10??weet niet zeker meer...

Het is een soort Caprice #5 -remix, jeps. :)

Dit weekend naar Tommy Emmanuel geweest, heeft zeker veel indruk gemaakt!

Aron Maiden
19 maart 2006, 16:39
+ nog een heleboel wat mij betreft. Prutsers als Vai kunnen maar weer beter hotdogs gaan verkopen, doen ze tenminste wat nuttigs. En daar moet je ook voor kunnen tellen.

+1 die steve vai is echt een meganerd, geef mij jimi hendrix, jimmy page, mick ronson, of die gitarist van the stooges maar! Of eelco gelling natuurlijk! Oh ja en die gast van the clash

Ezyduck
19 maart 2006, 19:05
Oeps, zat ik er zo naast ? Vai heeft die slide/klassieke solo gedaan ? Satriani verdwijnt uit mijn rijtje... en hoe kon ik Ry Cooder en Robert Johnson vergeten..

Pegasus
19 maart 2006, 22:55
+1 die steve vai is echt een meganerd, geef mij jimi hendrix, jimmy page, mick ronson, of die gitarist van the stooges maar! Of eelco gelling natuurlijk! Oh ja en die gast van the clash

Toch knap van zo'n "meganerd" dat hij al 25 jaar volle zalen trekt.

THW
20 maart 2006, 16:29
Toch knap van zo'n "meganerd" dat hij al 25 jaar volle zalen trekt.
Britney Spears trekt ook volle zalen....

elie
20 maart 2006, 17:46
mijn top drie

jimi hendrix
ritchie blackmore
keith richards

Pegasus
20 maart 2006, 22:47
Britney Spears trekt ook volle zalen....

Kan wel zijn, maar dit onderwerp gaat volgens mij over gitaristen en daar hoort Britney vooralsnog niet in thuis.

crazylay
20 maart 2006, 22:53
Kan wel zijn, maar dit onderwerp gaat volgens mij over gitaristen en daar hoort Britney vooralsnog niet in thuis.

dude' .... 0.o

THW
21 maart 2006, 09:00
Kan wel zijn, maar dit onderwerp gaat volgens mij over gitaristen en daar hoort Britney vooralsnog niet in thuis.
Ging meer om het idee van: je hoeft niet goed te zijn om volle zalen te trekken...

Harm
21 maart 2006, 12:04
Volgens mij is er geen beste gitarist, gelukkig maar denk ik dan... Favourite zijn er zeker!! Ik ben elke keer weer verbaast als ik weer een andere gitarist hoor, heerlijk om te horen wat de karakteristieken zijn, stijl, voorkeuren en gewoon hun vertaling van gevoel naar gitaar! Heerlijk, dat is de reden waarom ik speel en van een ieder nog zoveel leer!

Ik ergerde mij vroeger altijd aan mede gitaristen die tijdens een optreden af zaten te geven op desbetreffende artiest (beroemd of gewoon een band uit de buurt)... Tegenwoordig laat ik het maar en denk ik "hij/zij doet het nu, brengt mij iets waar ik van kan genieten", of ik het nu altijd even mooi vindt is een ander verhaal, maar ik leer bijna altijd wel iets!

Ik was bijvoorbeeld erg verbaast over Andy Timmons! Geweldig en ik kende hem niet 2 jaar geleden! Heb alles gedraaid en geluisterd en gelezen en ik vond het een nieuwe leerschool waar ik nu nog uit put! Heerlijk die nieuwe gitaristen!

Goed, favourieten heb ik... die veranderd steeds....

- Ad van den Berg
- Steve Vai (wat kan die goed schrijven en uitvoeren)
- Satch (het gevoel en het uitwerken van een thema in de solo)
- Malmsteen (maar niet te lang, hahahaha!!!!)
- David Gilmour
- Patrick rondat
- Andy Timmons
- Paul Gilbert
- Petrucci
- Angus young (en ook zijn broer Malcom om de rete strakke riffs)
- Tony Macalpine
- Nuno Bettencourt
- Linsey Buckingham (zwaar onderschatte gitarist!)
- John Sykes (heerlijk!)
- Anand Mahangoe (jajaja... )
- Gary Moore
- Hendrix
- SRV
- John Norum
- Jason Becker (technisch zo super en zo jong!)
- ... enz want er zijn er nog zoveel meer waar ik naar luister!

edit: typo en toevoeging....

Pegasus
21 maart 2006, 23:36
Ging meer om het idee van: je hoeft niet goed te zijn om volle zalen te trekken...


Ben ik uiteraard zeer met je eens, al moet je natuurlijk wel iets heel goed kunnen wil je er 25 jaar lang volle zalen mee trekken.
Maar waar het mij omging is dat de vergelijking met Britney nergens op slaat:
1. Ze is geen gitarist
2. Ze heeft het nog lang geen 25 jaar volgehouden (treed ze nog wel op?).

Grappig overigens dat je over Britney begon, zij komt als onderwerp nog voorbij op de DVD van Steve Vai.

Genoeg geouwehoerd nu, KEEP ON ROCKING! :rockon:

THW
22 maart 2006, 13:10
Genoeg geouwehoerd nu, KEEP ON ROCKING! :rockon:
Mee eens, ik word een beetje zat van al dat Steve Vai gezeik...


Deze heb ik ook nog niet zo vaak gehoord:

http://www.metal-rules.com/interviews/Chuck-pic10.jpg
Chuck Schuldiner (RIP)

crazylay
22 maart 2006, 13:40
http://www.pinkfloydstyle.com/immagini/dg/arte/dgarteveronica01.jpg

is David Gilmour al genoemd"?..
is ook wel een goede Gitarist :)

floyd
22 maart 2006, 21:10
http://www.pinkfloydstyle.com/immagini/dg/arte/dgarteveronica01.jpg

is David Gilmour al genoemd"?..
is ook wel een goede Gitarist :)


al menig keer geloof , maar ik wil me er dolgraag nog een keer bij deze mening aansluiten

Davidian
22 maart 2006, 22:30
Mee eens, ik word een beetje zat van al dat Steve Vai gezeik...


Deze heb ik ook nog niet zo vaak gehoord:

http://www.metal-rules.com/interviews/Chuck-pic10.jpg
Chuck Schuldiner (RIP)

Inder FUCKING daad

Dit is de man die me tot gitaar spelen heeft gebracht, hij krijgt echt veels te weinig respect van mensen buiten metal.

Luister "voice of the soul" maar eens, Als je dat niet kan respecteren verdien je als gitarist echt een klap om je oren.

crazylay
22 maart 2006, 22:37
rustig rustig, take it easy, take a sisi :wink:

ieder z'n smaak toch

Soulcollector
22 maart 2006, 23:08
Inder FUCKING daad

Dit is de man die me tot gitaar spelen heeft gebracht, hij krijgt echt veels te weinig respect van mensen buiten metal.

Luister "voice of the soul" maar eens, Als je dat niet kan respecteren verdien je als gitarist echt een klap om je oren.
Wtf dat ik die nog nooit in dit topic heb gezet :o
Zeker een fucking geniale gitarist !!
Naar mijn mening zelfs de beste ooit.
Ik zou er n moord voor doen als ik die gast ooit nog live zou kunnen zien...
Maarja daar is 't te laat voor he :(

patricia
22 maart 2006, 23:19
Voglens mij is er geen beste gitarist, gelukkig maar denk ik dan... Favourite zijn er zeker!! Ik ben elke keer weer verbaast als ik weer een andere gitarist hoor, heerlijk om te horen wat de karakteristieken zijn, stijl, voorkeuren en gewoon hun vertaling van gevoel naar gitaar! Heerlijk, dat is de reden waarom ik speel en van een ieder nog zoveel leer!

Ik ergerde mij vroeger altijd aan mede gitaristen die tijdens een optreden af zaten te geven op desbetreffende artiest (beroemd of gewoon een band uit de buurt)... Tegenwoordig laat ik het maar en denk ik "hij/zij doet het nu, brengt mij iets waar ik van kan genieten", of ik het nu altijd even mooi vindt is een ander verhaal, maar ik leer bijna altijd wel iets!

Ik was bijvoorbeeld erg verbaast over Andy Timmons! Geweldig en ik kende hem niet 2 jaar geleden! Heb alles gedraaid en geluisterd en gelezen en ik vond het een nieuwe leerschool waar ik nu nog uit put! Heerlijk die nieuwe gitaristen!

Goed, favourieten heb ik... die veranderd steeds....

- Ad van den Berg
- Steve Vai (wat kan die goed schrijven en uitvoeren)
- Satch (het gevoel en het uitwerken van een thema in de solo)
- Malmsteen (maar niet te lang, hahahaha!!!!)
- David Gilmour
- Patrick rondat
- Andy Timmons
- Paul Gilbert
- Petrucci
- Angus young (en ook zijn broer Malcom om de rete strakke riffs)
- Tony Macalpine
- Nuno Bettencourt
- Linsey Buckingham (zwaar onderschatte gitarist!)
- John Sykes (heerlijk!)
- Anand Mahangoe (jajaja... )
- Gary Moore
- Hendrix
- SRV
- John Norum
- ... enz want er zijn er nog zoveel meer waar ik naar luister!

helemaal mee eens!!!!
dat is trouwens een heel mooi lijstje!!!!!!!!!:rockon:

Pul32
22 maart 2006, 23:42
Mijn Toppers!

AL DIMEOLA, JASON BECKER, ALBERT LEE(ALBERT dus geen ALVIN)

Davidian
23 maart 2006, 09:14
Wtf dat ik die nog nooit in dit topic heb gezet :o
Zeker een fucking geniale gitarist !!
Naar mijn mening zelfs de beste ooit.
Ik zou er n moord voor doen als ik die gast ooit nog live zou kunnen zien...
Maarja daar is 't te laat voor he :(


En door zo'n kut reden is ie ook dood he :(


Btw heb je die video op youtube.com gezien over zijn leven? Komt hard aan.

THW
23 maart 2006, 15:54
Chuck Schuldiner is langzaam tot 1 van mijn favorieten gitaarspelers en songwriters gegroeit. Die gast had zo'n geweldige visie.
Het is alleen jammer om te zien dat na zijn dood er zo veel geruzie over de rechten van het laatste control denied album zijn geweest. En dat allemaal om geld....

Richwoodje
23 maart 2006, 16:04
http://penguinguitars.tripod.com/frusciante1.jpg
Lang niet voorbij gekomen, maar voor mij een enorme inspiratie, hij blijft voor mij bewijzen dat je zonder veel techniek hele coole muziek kan maken en hij heeft een heerlijk geluid en inventieve riffjes :)

crazylay
23 maart 2006, 16:59
http://penguinguitars.tripod.com/frusciante1.jpg
Lang niet voorbij gekomen, maar voor mij een enorme inspiratie, hij blijft voor mij bewijzen dat je zonder veel techniek hele coole muziek kan maken en hij heeft een heerlijk geluid en inventieve riffjes :)

wie?

tripod

crazylay
23 maart 2006, 17:00
http://www.sohoweeklynews.com/Book/Music/jerry_garcia_std.jpg

waarom hoor ik Jerry Garcia niet"?..

Philippe
23 maart 2006, 18:18
Sinds afgelopen maandag een nieuw idool. De eerste keer dat ik hem live heb gezien. Ik wist dat ie geniaal was, maar de show die hij maandag weggaf heeft gewoon de doorslag gegeven. :rockon:

http://www.nrk.no/img/498317.jpeg

Bigfoot414
23 maart 2006, 18:24
Niet Jerry Garcia, maar die andere Jerry

http://www.rocktron.com/artist/cantrell.gif

Jerry C(antrell)

Harm
24 maart 2006, 12:00
helemaal mee eens!!!!
dat is trouwens een heel mooi lijstje!!!!!!!!!:rockon:

Dank je! De lijst blijft groeien hoor want ik vergeet er altijd een paar!! Bijvoorbeeld Alex Lifesson van Rush, heerlijk!! Enne Eric Clapton bij Crossraods (wat een lekker nummer!)... En ga zo maar door, heerlijk veel variatie!!

peter_heijnen
24 maart 2006, 14:18
Ha eindelijk........ Alex Lifeson!

Het zou eens tijd worden, want deze kanjer heeft met Rush toch wel heel veel bijzondere dingen gedaan.

Voor alle mensen die Rush nog niet kennen: luister maar eens naar "Permanent Waves" of "Moving Pictures".
De zang is voor velen eerst wennen, maar het gitaar- bas- en drumwerk bij Rush is echt altijd grandioos.

bennyvx78
24 maart 2006, 21:53
Hier is mijn ultimate list van Fav / Beste gitaristen in de verschillende catergorieën

(hard) Rock
Slash
The Edge
Brian May
David Gilmore
Mick Ronson
Keith Richards


(Heavy)(speed)(trash)metal
Dimebag Darrel
James Hetfield
Kirk Hammet
Randy Rhoads
Mick Thompson
Zakk Wylde

Intrumental
Steve Vai
Joe Satriani
Mike Keneally
Frank Zappa
Eric Johnson


Blues
John lee Hooker
B B King
Stevie Ray Vaughan

neo classical
Yngwie Malmsteen

En waarom is iemand met lang haar automatisch een homo.. Laatste keer dat ik checkte was ik nog steeds Hetero.. evenals Vai met zovele.

Tristan
24 maart 2006, 22:13
Ik heb nog nooit een homo gezien met lang haar, volgens mij bestaan die niet.
Ik denk dat het meer om Steve Vai zijn kleding gaat, die leren broeken en die openstaande bloesjes met ruches enzo... dat ziet er wel een beetje gay uit...
Ik heb zelf overigens ook lang haar... :D

Harm
24 maart 2006, 22:18
Ik heb nog nooit een homo gezien met lang haar, volgens mij bestaan die niet.
Ik denk dat het meer om Steve Vai zijn kleding gaat, die leren broeken en die openstaande bloesjes met ruches enzo... dat ziet er wel een beetje gay uit...
Ik heb zelf overigens ook lang haar... :D

Hahahaha, ik ben m'n haren kwijt maar niet mijn streken!! Missschien moet ik het maar weer lang laten groeien... :P

patricia
24 maart 2006, 22:47
jaaaaaaaa goddomme natuurlijk!!!! lifeson hoort er ook bij.
idd een wereld gitarist.
p.s.
STEVE VAI IS GEEN HOMO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tristan
24 maart 2006, 22:51
Ik geloof ook niet dat Steve Vai homo is, daarom ook die opmerking over dat lange haar, dat weegt uiteindelijk het zwaarst denk ik. Zoals ik al zei, ik heb nog nooit een homo met lang haar gezien...
Zijn er eigenlijk wel gitaristen die homo zijn, ik kan het me bijna niet voorstellen... De hele dag met zo'n gitaar in je handen... Dan moet je wel iets met het instrument en de (vrouwelijke) aantrekkingskracht ervan hebben toch?
+1 Voor Alex Lifeson trouwens...

THW
25 maart 2006, 18:36
Nieuwe held!

http://www.annihilatormetal.com/contest_rules/webimages/WatersJ_main2c.jpg

http://www.speaker-mag.de/photo/Annihilator/Jeff_Waters_8_02_12.jpg

Jeff Waters!

arjanb01
25 maart 2006, 18:57
Ik geloof ook niet dat Steve Vai homo is, daarom ook die opmerking over dat lange haar, dat weegt uiteindelijk het zwaarst denk ik. Zoals ik al zei, ik heb nog nooit een homo met lang haar gezien...
Zijn er eigenlijk wel gitaristen die homo zijn, ik kan het me bijna niet voorstellen... De hele dag met zo'n gitaar in je handen... Dan moet je wel iets met het instrument en de (vrouwelijke) aantrekkingskracht ervan hebben toch?
+1 Voor Alex Lifeson trouwens...

er zijn wel zat gitaristes die POT zijn trouwens.... ik noem er twee en dan hoor ik wel van jullie of je er nog meer weet.... JENNIFER BATTEN en MELISSA ETHERIDGE ?

Tristan
25 maart 2006, 19:05
er zijn wel zat gitaristes die POT zijn trouwens.... ik noem er twee en dan hoor ik wel van jullie of je er nog meer weet.... JENNIFER BATTEN en MELISSA ETHERIDGE ?

Ach, het is maar gein, maar toch zit er wel een kleine kern van waarheid in, dat bevestigt jouw verhaal ook weer... :D :D

arjanb01
25 maart 2006, 19:06
Ach, het is maar gein, maar toch zit er wel een kleine kern van waarheid in, dat bevestigt jouw verhaal ook weer... :D :D

hahahahaha... inderdaad..... vrouwen die gitaarspelen vallen per definitie meer op vrouwen ! 8-)

Thom TK
26 maart 2006, 00:51
De gitarist die ik qua sound en stijl het mooist vind, is Michael Romeo.

[edit] Niet zo bijdehand Michiel :D

Maiden Michiel
26 maart 2006, 11:16
Ben jij Michael Romeo?
























:)

Paultje-k
26 maart 2006, 12:20
http://www.black-sabbath.com/gallery/albums/061805/IMG_9594.sized.jpg

en...

http://www.black-sabbath.com/gallery/albums/080504/Tony_Iommi_Dallas.jpg

ohja bijna vergeten..

http://www.black-sabbath.com/gallery/albums/060605/Sabbath_19.sized.jpg



MISTER TONY IOMMIIII

tbros2000
30 maart 2006, 19:09
mijn favorieten, Rory Gallagher, Jimmy Page, Jimi Hendrix en John Frusciante

THW
2 april 2006, 10:41
http://www.rapture.net/impellitteri/chris2002.jpg
Chris Impelliteri

Voor degene die hem niet kennen: het is yngwie malmsteen zonder de capsones en met meer ballen :D

bullfrogblues
2 april 2006, 23:20
Respect voor STEVIE RAY VAUGHAN:D

terrasbeest
7 april 2006, 20:42
Nog niet tegengekomen hier:
Joe Pass ( momenteel mijn absolute fav samen met Jeff Beck), Tal Farlow.

Wel gevonden :
Wes Montgomery 4 keer, Jeff Beck 3 keer.

Jaha
9 april 2006, 13:30
Wel een aantal keer tegengekomen geloof ik :)

Maar mijn favo blijft tog wel Jimi Hendrix

Das Schaap
9 april 2006, 13:40
http://www.rapture.net/impellitteri/chris2002.jpg
Chris Impelliteri

Voor degene die hem niet kennen: het is yngwie malmsteen zonder de capsones en met meer ballen :D
Ballen ? :???:

Bram+
9 april 2006, 15:57
Omdat ie eruit ziet als je moeder wil nog niet zeggen dat hij geen ballen heeft.

NoLiMiT
9 april 2006, 16:06
Mijn top 3 is :
1- Rory Gallagher
2-Jimi Hendrix
3-Steve Vai

Bram+
10 april 2006, 21:03
http://www.paulgilbert.com/paul.front.jpg

El Guapo
10 april 2006, 21:40
Hey Bram+, die Gilbert heerst toch de pan uit he?

bat
10 april 2006, 21:45
Tsja, ooit heb ik een CD van Satriani gekocht. Toen wist ik het zeker: nooit weer een CD of zoiets van een gitaarwiebelaar.

Maarja, toen zag ik dat videootje van Gilbert die 'Scarified' speelt. Dus heb ik 'Space Ship Live' gekocht.

En weer zeg ik het: voorlopig maar niet weer. Want hoewel Gilbert onbetwist goed gitaar kan spelen, z'n huidige liedjes zijn, hoe zeg je dat, niet echt om een CD voor aan te schaffen.

Bram+
10 april 2006, 22:19
Hey Bram+, die Gilbert heerst toch de pan uit he?
Inderdaad. Vooral zijn werk met Racer X en het eerste album van Mr. Big. Bij zijn solowerk zitten wel een paar aardige liedjes, maar dat is wel minder hoogstaand. Hij komt trouwens met een instrumentaal album nu (zijn eerste). Daar ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar, omdat hij dan wel zijn technieken moet gaan pushen.

Bram+
10 april 2006, 22:36
Tsja, ooit heb ik een CD van Satriani gekocht. Toen wist ik het zeker: nooit weer een CD of zoiets van een gitaarwiebelaar.

Maarja, toen zag ik dat videootje van Gilbert die 'Scarified' speelt. Dus heb ik 'Space Ship Live' gekocht.

En weer zeg ik het: voorlopig maar niet weer. Want hoewel Gilbert onbetwist goed gitaar kan spelen, z'n huidige liedjes zijn, hoe zeg je dat, niet echt om een CD voor aan te schaffen.
Scarified is eigenlijk een Racer X-nummer, misschien vind je dat interessanter?

Scali
10 april 2006, 22:51
Scarified: http://video.google.com/videoplay?docid=3011321663930966226&q=scarified&pl=true
Geweldig toch? :)

Trocar
10 april 2006, 22:53
[...]En weer zeg ik het: voorlopig maar niet weer. Want hoewel Gilbert onbetwist goed gitaar kan spelen, z'n huidige liedjes zijn, hoe zeg je dat, niet echt om een CD voor aan te schaffen.

Dát heb ik dus ook! Heb ik een cd gekocht om hem te horen spelen, gaat die knakkert zingen... Niet onverdienstelijk hoor, maar voor mijn gevoel niets bijzonders/niet iets voor mij.
Maar nu ik Bram's reactie gelezen heb, ga ik toch maar eens uitkijken naar de nieuwe cd van hem!

MusicManMaestro
10 april 2006, 23:33
Ik vind dat Paul Gilbert best wel een prettige stem heeft om naar te luisteren , lang niet zo uitmuntend als zijn gitaarspel natuurlijk maar toch.
Ik bedoel check dit nummertje maar eens waar hij optreedt met Steve Vai en Andy Timmons en op drums Simon Phillips tijdens een Ibanez feestje

http://www.youtube.com/watch?v=_P4a-zUjM3Q&search=steve%20vai

Jaha
11 april 2006, 07:56
Tsja, ooit heb ik een CD van Satriani gekocht. Toen wist ik het zeker: nooit weer een CD of zoiets van een gitaarwiebelaar.

Maarja, toen zag ik dat videootje van Gilbert die 'Scarified' speelt. Dus heb ik 'Space Ship Live' gekocht.

En weer zeg ik het: voorlopig maar niet weer. Want hoewel Gilbert onbetwist goed gitaar kan spelen, z'n huidige liedjes zijn, hoe zeg je dat, niet echt om een CD voor aan te schaffen.
Tsja, ik heb dit citaat maar in mijn handtekening gezet, ik denk dat ik hem nog vaak ga/moet gebruiken :p
Deze uitspraak ik zo duidelijk en dat niet eens van een gitarist!

Bram+
11 april 2006, 11:18
Tsja, ik heb dit citaat maar in mijn handtekening gezet, ik denk dat ik hem nog vaak ga/moet gebruiken :p
Deze uitspraak ik zo duidelijk en dat niet eens van een gitarist!
Hoe kom je daar nou in eens bij? Reageer je nou op zijn post over Paul Gilbert?

taylor
11 april 2006, 11:44
als je scarified heb gehoord van gilbert dan kon je ook misschien na gaan dat dat van racer x is van tig jaar geleden dat heeft weinig te maken wat die nu doet idd, meer jaren 60 pop/rock.

het zou een beetje het zelfde zijn als een nummer van kill m all hoort en dan load gaat aanschafen.waaorm heb je second heat niet gekocht dan waar scarified op staat?of street letheal?

Trocar
11 april 2006, 13:48
Tsja, ik heb dit citaat maar in mijn handtekening gezet, ik denk dat ik hem nog vaak ga/moet gebruiken :p

Alsjeblieft niet zeg. De woorden die je niet uitspreekt zijn net zo belangrijk als de woorden die je wel uitspreekt, misschien zelfs belangrijker.
Oftewel; ga nu niet elke keer als er een 'snelle' gitarist wordt aangehaald reageren dat je het kut vindt, aub. Geeft zo'n nare sfeer op het forum.

Maar, ontopic:

Ik ga denk ik Racer X eens checken!

Jaha
11 april 2006, 14:51
Alsjeblieft niet zeg. De woorden die je niet uitspreekt zijn net zo belangrijk als de woorden die je wel uitspreekt, misschien zelfs belangrijker.
Oftewel; ga nu niet elke keer als er een 'snelle' gitarist wordt aangehaald reageren dat je het kut vindt, aub. Geeft zo'n nare sfeer op het forum.

Rude Mood van SRV is ook een snel nummer, maar dat vindt ik wel een goed nummer. Tuurlijk het is een kwestie van smaak, maar soms lijkt het wel of ze alleen snel spelen om te laten zien hoe snel ze kunnen; Dit soort jopiez bedoel ik daarmee:

http://video.google.com/videoplay?docid=-4904012110659095289&q=buckethead&pl=true

En dit doen veel van die hedendaagse gitaristen (zo ook de boven genoemde gast), om te laten zien dat ze "goed" zijn. Laat ze gewoon hun eigen ding doen, en niet allemaal deze onzin, om zich te bewijzen. Dit heeft toch niks meer met muziek te maken?

Bram+
11 april 2006, 15:03
Dat buckethead filmpje is toch ook een beetje flauwekul? Hij kan best wel 'normaal' spelen.

Jaha
11 april 2006, 15:07
Dat buckethead filmpje is toch ook een beetje flauwekul? Hij kan best wel 'normaal' spelen.
Ja, ik weet het Machine Gun vindt ik "wel aardig".
Maar je begrijpt mijn statement toch wel er zijn zovele "grotere' gitaristen, die als ze aan het soleren zijn dit er ff tussendoor gooien, ik snap niet waarom. Het is toch niet mooi, voegt iets toen? ... Nee, ze laten alleen zien dat ze snel zijn. Olee, maar wat heb je er aan?

Bram+
11 april 2006, 15:11
OK, daar heb je gelijk in, maar we hadden het hier over Paul Gilbert, niet over Buckethead of Steve Vai. Het leek net alsof je reageerde op de posts over Paul Gilbert.

Jaha
11 april 2006, 15:14
Tsja, ooit heb ik een CD van Satriani gekocht. Toen wist ik het zeker: nooit weer een CD of zoiets van een gitaarwiebelaar.

Srry, het was meer voor deze gast bedoeld, de compagnon van Steve.
Mijn kennis over Gilbert rijkt niet zover dus daar vel ik maar geen oordeel over :p
Misverstanden kunnen ook voorkomen tog?

Trocar
11 april 2006, 16:18
Rude Mood van SRV is ook een snel nummer, maar dat vindt ik wel een goed nummer. Tuurlijk het is een kwestie van smaak, maar soms lijkt het wel of ze alleen snel spelen om te laten zien hoe snel ze kunnen; Dit soort jopiez bedoel ik daarmee:

http://video.google.com/videoplay?docid=-4904012110659095289&q=buckethead&pl=true

En dit doen veel van die hedendaagse gitaristen (zo ook de boven genoemde gast), om te laten zien dat ze "goed" zijn. Laat ze gewoon hun eigen ding doen, en niet allemaal deze onzin, om zich te bewijzen. Dit heeft toch niks meer met muziek te maken?

Dit bedoel ik dus.
Van de 21 posts die je gepost hebt in een paar dagen gaan er 2 níet over hoe kut je shred vindt.

We weten het. Er zijn mensen die er een hekel aan hebben, er zijn mensen die het tof vinden. Dat was al jaren zo voordat jij kwam. Ik word er een beetje simpel van.

THW
11 april 2006, 16:41
Ballen ? :???:
Figuurlijke ballen in zijn gitaarspel natuurlijk.....
Uiterlijk is ook niet belangrijk in het topic, t gaat om het gitaarspel *zucht*

DOc
11 april 2006, 20:39
Sam rivers is toch wel de Grootste Favoriet van me.
echt een soort idool :hippie:
http://www.daddario.com/Resources/JDCDAD/Images/Artists/sam_rivers_main.jpg

daarnaast vind ik monkey boy ook wel een van de toppers
http://www.andrihugo.com/blog/img/wesborland.jpg


en om het af te maken de Fieldy :)

Richwoodje
11 april 2006, 22:13
mijn favorieten, Rory Gallagher, Jimmy Page, Jimi Hendrix en John Frusciante

hoi, ben jij toevallig mijn kloon? :)

bat
11 april 2006, 22:31
Scarified is eigenlijk een Racer X-nummer, misschien vind je dat interessanter?
Hehe, ja dat wist ik. En ik heb één en ander van Racer X geluisterd en ik denk dat ik dat ook maar laat liggen. Beetje té, die stem ;)


Scarified: http://video.google.com/videoplay?docid=3011321663930966226&q=scarified&pl=true
Geweldig toch? :)
Yep, komt van die DVD die ik gekocht heb. Er staat ook een tweede versie op, die laat zien dat Gilbert niet te beroerd is zijn fouten toe te geven... (hij gaat flink de mist in, daar)

Voor de rest: het leukste op de DVD vind ik Scarified (verreweg het snelste nummer dat er op staat) en de intro's waarin meneer ook een flink stukje shred. Het is nog steeds niet mijn ding, maar de manier waarop hij het doet bevalt me wel.

Scarified is bovendien een voorbeeld van hoe een 'duizend noten per minuut' nummer ook nog eens erg goed in elkaar kan zitten en wel degelijk 3 minuten lang kan boeien. Plus dat het bijzonder veel vergt van ALLE muziekanten.

Altijd gaat het erom de juiste noten op het juiste moment te spelen. Soms zijn dat (heel) weinig, soms best veel.

Darkchild
24 april 2006, 02:35
Cool nummer, Scarified(H)

(Humor trouwens hoe de drummer corrigeert als tie ze'n stick kwijtraakt:P:P)


Ik heb 'em er nog niet tussen zien staan, dus ik zal 'em maar evve opnoemen;)

Yngwie Malmsteen, zeer coole gitarist.


http://video.google.com/videoplay?docid=-962560732435113178&q=yngwie+malmsteen&pl=true

Hector_Tsolodimos
24 april 2006, 15:02
ontopic: Beste ooit: Jimi Hendrix
Jammer genoeg is hij al dood

Hector_Tsolodimos
24 april 2006, 15:03
Sam rivers is toch wel de Grootste Favoriet van me.
echt een soort idool :hippie:
http://www.daddario.com/Resources/JDCDAD/Images/Artists/sam_rivers_main.jpg

daarnaast vind ik monkey boy ook wel een van de toppers
http://www.andrihugo.com/blog/img/wesborland.jpg


en om het af te maken de Fieldy :)
Wes Borland Rules!
En Sam Rivers is niet zo heel goed hoor.. speelde wel in een grote band..maar hij was niet de brain achter Bizkit, ook niet Durst..

Kris Haex
24 april 2006, 18:04
Kirk Hammett!

Tristan
24 april 2006, 19:20
:D :D :D

THW
24 april 2006, 19:34
http://home.flash.net/~akstudio/tommybolin.75_76.gif
Tommy Bolin. Hij kon allerlei stijlen spelen van Jazz tot Hardrock. Daarnaast kon hij ook nog keigoede nummers schrijven ook. Jammer genoeg gestorven aan een drugsoverdosis.

Malle Eppie
26 april 2006, 16:36
In willekeurige volgorde:

http://www.usrarecoins.net/catalog/images/EddieVanHalen8x10.jpg

Eddie van Halen

http://academic.scranton.edu/student/PAYTONJ2/kerry.jpg

Kerry King van SLAYER

http://www.darkphotography.net/Media/Bands/MorbidAngel/Morbid%20Angel_10.jpg

Trey Azagtoth van Morbid Angel

The wall of dolls
26 april 2006, 20:49
Dat buckethead filmpje is toch ook een beetje flauwekul? Hij kan best wel 'normaal' spelen.

Ik heb net Buckethead ontdekt en als ie op zn Gibson speelt vind ik hem vaak wel erg smaakvol shredden. Zeldzaam eigenlijk.

arjanb01
27 april 2006, 14:17
Ik heb net Buckethead ontdekt en als ie op zn Gibson speelt vind ik hem vaak wel erg smaakvol shredden. Zeldzaam eigenlijk.

Mensen STEVE MORSE WORDT NIET GENOEMD !!!!!

http://youtube.com/watch?v=NafPZbEMt-Q

luister en geniet ! :rockon: :rockon:

nopster
27 april 2006, 15:33
Leuk met dat tussenstuk. Elke keer denken: wat komt er nu? En het blijft verrassen. :)

Roy K.
27 april 2006, 16:47
http://www.loekkok.nl/foto/2005_1105_180958AA.JPG .

tmcm
27 april 2006, 23:52
Waarschijnlijk heeft iedereen wel een cd in huis waar Chris Spedding op meespeelt en Evan... achja.. Vai is natuurlijk een onwaarschijnlijke gitarist, net zoals Jef Beck en Vaughan en noem maar op maar tis andere koek om 2 snaren te breken op je oude LP junior, vervolgens je sok uit te doen en over je linkerhand te trekken en dan nog zonder een noot te missen de solo afmaken.. pretty cool stuff
http://www.lastcallrecords.com/html/gallery/mediafiles/l8.jpg
http://www.lastcallrecords.com/html/gallery/mediafiles/l52.jpg

The wall of dolls
28 april 2006, 20:40
Mensen STEVE MORSE WORDT NIET GENOEMD !!!!!

http://youtube.com/watch?v=NafPZbEMt-Q

luister en geniet ! :rockon: :rockon:

Oh, ja, sorry, maar die heb ik al heel lang en ik vind het eigenlijk helemaal niet goed. Ja hij kan het, maar t mist wat mij betreft alles wat de originelen zo goed maakte. En de manier waarop hij smoke onthe water speelt vind ik zelfs ongegeneerd lomp.

Richwoodje
28 april 2006, 21:46
Mensen STEVE MORSE WORDT NIET GENOEMD !!!!!

http://youtube.com/watch?v=NafPZbEMt-Q

luister en geniet ! :rockon: :rockon:

Heartbreaker heeft ie grondig verneukt, Fire is al even erg, Crossroads klinkt ook nergens naar, en toen kwam er oeverloos geschred, en heb ik hem maar uitgezet

doe mij de orginelen dan maar:
http://home.att.net/%7Echuckayoub/jimmy_page_biography.jpg
http://www.cityfm89.com/cityfm89web/NewsFiles/912005111031PMjimi%20hendrix.jpg

Eric Clapton vind ik alleen in zn echt Creamperiode goed, en dan nog wat uitzonderingen zoals z'n akoestische Layla

Kris Haex
28 april 2006, 22:32
Voor Deep Purple geef mij ook maar Ritchie, maar Morse kan ook spelen!

Bram+
29 april 2006, 10:41
Heartbreaker heeft ie grondig verneukt, Fire is al even erg, Crossroads klinkt ook nergens naar, en toen kwam er oeverloos geschred, en heb ik hem maar uitgezet

Whole Lotta Love bedoel je?

arjanb01
29 april 2006, 14:52
Oh, ja, sorry, maar die heb ik al heel lang en ik vind het eigenlijk helemaal niet goed. Ja hij kan het, maar t mist wat mij betreft alles wat de originelen zo goed maakte. En de manier waarop hij smoke onthe water speelt vind ik zelfs ongegeneerd lomp.

Luister maar eens naar de solo cds van Steve Morse, vooral Major Impacts 1 en 2. Dit zijn 2 cds waarin hij zijn eigen muzikale voorkeuren laat horen (dus classic rocksongs bewerkt in zijn eigen stijl).
Je kan inderdaad zeggen dat het het origineel niet haalt, maar hij geeft er zijn eigen draai aan en dat is alleen maar te prijzen.
Deze man kan echt goed spelen, alleen dat geschred ja.... daar doe je niks aan, al moet ik wel zeggen dat het shredden bij hem wel wat toevoegt aan zijn spel.
Verder voor de rest zeg ik: keep on rocking ! :rockon:

tmcm
29 april 2006, 14:59
Luister maar eens naar de solo cds van Steve Morse, vooral Major Impacts 1 en 2. Dit zijn 2 cds waarin hij zijn eigen muzikale voorkeuren laat horen .

... en op de andere cd's speelt ie de muzikale voorkeuren van anderen?
sjonge...

arjanb01
29 april 2006, 15:01
... en op de andere cd's speelt ie zijn niet muzikale voorkeuren?
sjonge...

ik bedoelde zijn muzikale voorkeuren als in door wie hij beinvloed is gedurende zijn muzikale carriere, tsjonge jonge... lezen man wat een agressieve toon sla je aan !

tmcm
29 april 2006, 15:05
ik bedoelde zijn muzikale voorkeuren als in door wie hij beinvloed is gedurende zijn muzikale carriere, tsjonge jonge... lezen man wat een agressieve toon sla je aan !

onschuldig gebbetje op de zaterdagmiddag... light up dude..

Tristan
29 april 2006, 15:11
:seriousf: :seriousf: :seriousf:

arjanb01
29 april 2006, 15:14
onschuldig gebbetje op de zaterdagmiddag... light up dude..

allright, had het al verkeerd begrepen. Sorry dude... :hippie:

MusicManMaestro
29 april 2006, 16:59
Tja persoonlijk vind ik die medley erg gaaf , maar mischien is het beter voor sommige forummers dat ie een stukie van zich zelf speelt

http://www.youtube.com/watch?v=YTH3i0s3wOo&search=steve%20morse

Trocar
29 april 2006, 20:29
Tja persoonlijk vind ik die medley erg gaaf , maar mischien is het beter voor sommige forummers dat ie een stukie van zich zelf speelt

http://www.youtube.com/watch?v=YTH3i0s3wOo&search=steve%20morse


Ook de titel van het nummer vind ik grappig, een soort knipoog: Tumeni Notes.

Richwoodje
29 april 2006, 20:46
Whole Lotta Love bedoel je?

haha ja, diep triest dat ik hem Heartbreaker noemde :stop:

(ik weet normaal gesproken echt het verschil wel...)

Bram+
29 april 2006, 22:16
haha ja, diep triest dat ik hem Heartbreaker noemde :stop:

(ik weet normaal gesproken echt het verschil wel...)
Wat wil je daarmee zeggen dan? Ik vroeg alleen of je misschien niet 'whole lotta love' bedoelde, zo helpen we elkaar een beetje.. Wist ik veel dat ik je daarmee op je pik trapte.

Richwoodje
29 april 2006, 22:29
Wat wil je daarmee zeggen dan? Ik vroeg alleen of je misschien niet 'whole lotta love' bedoelde, zo helpen we elkaar een beetje.. Wist ik veel dat ik je daarmee op je pik trapte.
dat ik het van mezelf diep triest vind :)

niks tegen jou dus

pippydude
1 mei 2006, 13:04
toch wel knap dat ALTIJD als er een beste gitaristen-topic wordt geopend, het ALTIJD uitloopt op geruzie tussen Vai-fans en, eh, niet-Vai-fans..
bovendien moet je gewoon respect hebben voor iedereen die op een podium staat, ook al is het niet jouw ding.

Bram+
1 mei 2006, 13:18
En de niet-Vai-fans zijn bijna hardnekkiger dan de Vai-fans, alsof ze iets te bewijzen hebben, maar misschien lijkt dat zo vanuit mijn oogpunt.

The wall of dolls
1 mei 2006, 19:37
haha ja, diep triest dat ik hem Heartbreaker noemde :stop:

(ik weet normaal gesproken echt het verschil wel...)

Lieverds... het is ook heartbreaker, die eerste. En die loopt over in Whole lotta love :)

Bram+
1 mei 2006, 19:39
Lieverds... het is ook heartbreaker, die eerste. En die loopt over in Whole lotta love :)
Ik had het er nog niet uitgehaald, maar ik snap nu wat je bedoelt.

paul24
4 mei 2006, 10:50
:hippie: Er bestaat niet zoiets als beste gitarist, denk ik, wel favo gitarist,
Eddy van Halen.... :gitarist: ..Mark Knopfler...Carlos Santana...Django Edwards... :rockon: Steve Morse...Jeff Beck...Muddy Waters...Peter Greene...
gasten die je laten kicken..door hun riffs..gitaarsoli..
:stop:

THW
4 mei 2006, 11:27
http://www.dinosaurrockguitar.com/bios/hoffmann2a.jpg
Wolf Hoffmann: Vette riffs en klassiek geïnspireerde gitaar solo's! Nou wat wil je nog meer van een rock/metalartiest?

Davidian
4 mei 2006, 14:40
http://www.dinosaurrockguitar.com/bios/hoffmann2a.jpg
Wolf Hoffmann: Vette riffs en klassiek geïnspireerde gitaar solo's! Nou wat wil je nog meer van een rock/metalartiest?

Dat ie niet op een strat speelt

nielsduursma
4 mei 2006, 14:58
Dat ie niet op een strat speelt

en z'n borst binnen z'n leren pakkie houdt..... :satisfie: :stop:

bat
5 mei 2006, 23:12
Dat ie niet op een strat speelt
En waarom niet?

Anders Destium
5 mei 2006, 23:15
Strats zijn de meest jammere gitaren ooit, daarom. Hoe kan je nou ooit stoer zijn terwijl je op de Opel Astra van de gitaren speelt?

Niets tegen strats an sich, maar we moeten wel reëel blijven natuurlijk :)

tmcm
6 mei 2006, 01:17
Strats zijn de meest jammere gitaren ooit, daarom. Hoe kan je nou ooit stoer zijn terwijl je op de Opel Astra van de gitaren speelt?
:)

gaaaap
Tijd voor een cup a soupje lijkt me

Kris Haex
6 mei 2006, 02:03
De SNELSTE gitarist van de wereld is in ieder niet de BESTE gitarist van de wereld. Maar de beste gitarist van de wereld moet natuurlijk wel snel kunnen spelen. Maar hij hoeft zeker niet de snelsTE te zijn.

Tristan
6 mei 2006, 02:03
gaaaap
Tijd voor een cup a soupje lijkt me

Inderdaad, maar voordat ik er eentje neem wil ik toch nog even reageren:
Volgens mij kan je een Strat beter vergelijken met de meest gewone der sportauto's namelijk de Porsche 911, dat rauwe geluid van die boxermotor en het informatieve onderstel... De Strat is wat mij betreft een van de meest rauwe gitaren, op de Telecaster na dan, maar je dat is ook een Fender...
Een Gibson is meer een Aston Martin, duurder, maar eigenlijk slechter qua weggedrag en zij staat vaker in de garage, bovendien is zij minder puur dan de Porsche/Fender...
Anders Destium zijn geliefde Paul Reed Smith is dan misschien wel de McLaren F1, heel duur, heel snel maar minder karakter dan de Porsche/Fender en de Aston Martin/Gibson...
Vind ik dan...

tmcm
6 mei 2006, 02:36
Inderdaad, maar voordat ik er eentje neem wil ik toch nog even reageren:
Volgens mij kan je een Strat beter vergelijken met de meest gewone der sportauto's namelijk de Porsche 911, dat rauwe geluid van die boxermotor en het informatieve onderstel... De Strat is wat mij betreft een van de meest rauwe gitaren, op de Telecaster na dan, maar je dat is ook een Fender...
Een Gibson is meer een Aston Martin, duurder, maar eigenlijk slechter qua weggedrag en zij staat vaker in de garage, bovendien is zij minder puur dan de Porsche/Fender...
Anders Destium zijn geliefde Paul Reed Smith is dan misschien wel de McLaren F1, heel duur, heel snel maar minder karakter dan de Porsche/Fender en de Aston Martin/Gibson...
Vind ik dan...

Sodan. Doe hier uw voordeel mee mocht u ooit moeten kiezen tussen een Porsche, Aston of een Mclaren.
Ik ben helemaal om.
De prangende vraagt dringt zich echter op; welke gitaar past bij mijn Opel Calibra?

Tristan
6 mei 2006, 03:14
Sodan. Doe hier uw voordeel mee mocht u ooit moeten kiezen tussen een Porsche, Aston of een Mclaren.
Ik ben helemaal om.
De prangende vraagt dringt zich echter op; welke gitaar past bij mijn Opel Calibra?

Tsja, dat is natuurlijk wel een moeilijke, want dat is een minder gangbaar model van een gangbaar merk... Hmmm even denken...
Misschien een Ibanez SZ? Een slank model met nog wat body... Een beetje een algemeen model, maar wel aantrekkelijk... Je kan er hard mee rijden, maar het is niet echt een sportauto, zoiets?
Ik zou trouwens eerder een Aston Martin kopen dan een Porsche, want die vind ik gaver, maar wat betreft gitaren ben ik wel een Fender man...

tmcm
6 mei 2006, 03:33
Een beetje een algemeen model, maar wel aantrekkelijk... Je kan er hard mee rijden, maar het is niet echt een sportauto, zoiets?
Ik zou trouwens eerder een Aston Martin kopen dan een Porsche, want die vind ik gaver, maar wat betreft gitaren ben ik wel een Fender man...

Vandaag hoorde ik nog sjonnie auto. Da's op een bepaalde manier wel weer charmant dacht ik zo. En hard. Ach. Rij je 160, wordt je om de paar minuten van de weg gedrukt door een golfje of Seat Leon. Om van ordinaire audi's nog maar te zwijgen. En nou weer de PRS snobs. Ach, het leven van een Calibra/Fender man....

THW
6 mei 2006, 15:24
Strats zijn de meest jammere gitaren ooit, daarom. Hoe kan je nou ooit stoer zijn terwijl je op de Opel Astra van de gitaren speelt?

Niets tegen strats an sich, maar we moeten wel reëel blijven natuurlijk :)
Dit is niet het topic van de coolste gitaristen maar van de BESTE gitaristen. Nou is hij misschien niet de beste maar wel verdomd goed. Ooit wel eens iets van Accept gehoord trouwens?


en z'n borst binnen z'n leren pakkie houdt..... :satisfie: :stop:
Daar kan ik me nog wel bij aansluiten :satisfie:

peter_heijnen
6 mei 2006, 15:50
Strats zijn de meest jammere gitaren ooit, daarom. Hoe kan je nou ooit stoer zijn terwijl je op de Opel Astra van de gitaren speelt?

Niets tegen strats an sich, maar we moeten wel reëel blijven natuurlijk :)


Wijlen Ayrton Senna zou in een fucking Eend nog steeds superstoer zijn geweest. Daartegenover heb je van die eikeltjes in veel te snelle autos waar ze nauwelijks mee weten om te gaan.

Niets tegen eikeltjes an sich, maar ze moeten wel reëel blijven natuurlijk.

Trocar
6 mei 2006, 17:19
EDIT: Laaaat maaaaaar! Zal wel door het weer komen.. ;)

Richwoodje
6 mei 2006, 18:40
on topic:

ter ere van Stadium Arcadium nog maar een keer:

http://www.frusciante.mus.br/jf_pics/thumbs/lrg-1193-18hk1.jpg

nielsduursma
6 mei 2006, 18:41
on topic:

ter ere van Stadium Arcadium nog maar een keer:


wow:o jij bent een echt peppers fetisjist/fan hè? :hippie: :hippie:

Orpheo
10 mei 2006, 20:05
Rude Mood van SRV is ook een snel nummer, maar dat vindt ik wel een goed nummer. Tuurlijk het is een kwestie van smaak, maar soms lijkt het wel of ze alleen snel spelen om te laten zien hoe snel ze kunnen; Dit soort jopiez bedoel ik daarmee:

http://video.google.com/videoplay?docid=-4904012110659095289&q=buckethead&pl=true

En dit doen veel van die hedendaagse gitaristen (zo ook de boven genoemde gast), om te laten zien dat ze "goed" zijn. Laat ze gewoon hun eigen ding doen, en niet allemaal deze onzin, om zich te bewijzen. Dit heeft toch niks meer met muziek te maken?


en het is niet eens buckethead zelf.

Richwoodje
10 mei 2006, 20:17
wow:o jij bent een echt peppers fetisjist/fan hè? :hippie: :hippie:

op het moment nogal ja :chicken:

FruscianteFan
10 mei 2006, 20:56
Naar aanleiding van gisteravond, damn wat is-ie goed!
http://static.flickr.com/46/143895994_d860f4c2f9.jpg
http://static.flickr.com/53/143896393_bb11fd2180.jpg
http://static.flickr.com/55/143896847_5783519efe.jpg

drap
10 mei 2006, 21:36
Naar aanleiding van gisteravond, damn wat is-ie goed!
http://static.flickr.com/46/143895994_d860f4c2f9.jpg
http://static.flickr.com/53/143896393_bb11fd2180.jpg
http://static.flickr.com/55/143896847_5783519efe.jpg

Yep, ik heb 't hier ook al es geoppert, maar ze willen er gewoon niet aan :)
Komt wel, komt wel...

The wall of dolls
11 mei 2006, 00:10
Gitaar met strijkstok is gepatenteerd door Jimmy Page. Net alsof iemand anders dat ook kan :stop:

FruscianteFan
11 mei 2006, 07:55
Jezus man.. maakt het uit wie iets bedenkt? Heel veel gitaristen halen rare fratsen uit, maar het leuke van Jonny (en Radiohead), is dat het ook nog eens ontzettend goed in zijn muziek past. Die strijkstok was tijdens Pyramid Song en mijn god, dat was prachtig!

The wall of dolls
11 mei 2006, 09:21
Jongen hap toch niet zo ;)

FruscianteFan
11 mei 2006, 15:58
whaha.. ik was net op ;)

AlterEgo
14 mei 2006, 01:35
Naar aanleiding van gisteravond, damn wat is-ie goed!
http://static.flickr.com/46/143895994_d860f4c2f9.jpg
http://static.flickr.com/53/143896393_bb11fd2180.jpg
http://static.flickr.com/55/143896847_5783519efe.jpg

Jaaaa! Jonny Greenwood! Ik was ook bij het concert, geweldig! :) Samen met Billy Corgan mijn favoriete gitarist.

velvet_revolver
14 mei 2006, 16:47
Hiervoor is geen uitleg nodig, de beste is natuurlijk Slash

Bram+
14 mei 2006, 17:38
Tja, met zo'n naam verwacht je natuurlijk geen Satriani van jou of zo, hehe.

RadioWood
15 mei 2006, 21:22
Jaaaa! Jonny Greenwood! Ik was ook bij het concert, geweldig! :) Samen met Billy Corgan mijn favoriete gitarist.

Mindere foto, maar superieure gitarist.

http://thumb6.webshots.com/t/54/154/1/74/75/2734174750072893726jeWYiB_th.jpg (http://community.webshots.com/photo/2734174750072893726jeWYiB)

the sure thing
19 mei 2006, 11:09
... staat die er al tussen? VERNON REID van Living Colour!!!

NielsW
19 mei 2006, 18:07
Steve Vai is mijn absolute favoriet. Wereldklasse.

Hij kan zo ongelovelijk veel gevoel in 1 simpele noot stoppen. Op G3 met Joe en Yngwie herinner ik me een stuk dat Yngwie met ongeveer 15 noten per seconden tekeer gaat, terwijl Steve hem met 1 noot overpowered. Heerlijk :cooler:

axis303
19 mei 2006, 18:27
http://www.youtube.com/watch?v=Rb4uCqSyp6E

The wall of dolls
19 mei 2006, 18:53
Steve Vai is mijn absolute favoriet. Wereldklasse.

Hij kan zo ongelovelijk veel gevoel in 1 simpele noot stoppen. Op G3 met Joe en Yngwie herinner ik me een stuk dat Yngwie met ongeveer 15 noten per seconden tekeer gaat, terwijl Steve hem met 1 noot overpowered. Heerlijk :cooler:

Ik vind zn geluid klinken alsof er lijm aan zn plectrum zit.

Bram+
19 mei 2006, 18:56
Ik vind zn geluid klinken alsof er lijm aan zn plectrum zit.
Ik heb het gecontroleerd de afgelopen keer in 013, het was niet het geval. Ik vind 'm verder wel ok gitaar spelen, maar echte pathos kan ik er ook niet in bespeuren.

tmcm
19 mei 2006, 18:57
Lieve help
krijgen we nu weer een hele rits Vai sucks en Vai rules posts?

The wall of dolls
19 mei 2006, 18:58
Ik vind zn geluid klinken alsof er lijm aan zn plectrum zit.

Checklist:

Wil je wat zeggen in de lijn van de discussie - check
Voegt dat wat je zegt wat toe aan de discussie -----
Maak je met je opmerking vrienden -----

THW
19 mei 2006, 20:08
Word het niet eens tijd voor een "Vai Haters VS Vai Lovers" topic waar mensen zich uit kunnen leven? Dat gezeik in elk topic is om moe van te worden.

Maar goed ontopic:
Django Reinhart
http://www.riverwalk.org/images/django1.jpg

Bram+
19 mei 2006, 20:30
Word het niet eens tijd voor een "Vai Haters VS Vai Lovers" topic waar mensen zich uit kunnen leven? Dat gezeik in elk topic is om moe van te worden.
Er zijn nu volgens mij alweer meer zeikreacties óver het gezeik dan reacties die daadwerkelijk als gezeik over Vai gezien kunnen worden. Misschien moeten we meteen maar een topic openen waar alle zeikerds kunnen zeiken over discussies i.p.v. iets toe te voegen aan de discussie of het gewoon te laten doodbloeden.

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

DavidGilmour
4 juni 2006, 10:26
http://www.geocities.com/volga_777/pictures/visitors/da4.jpg

David Gilmour :cooler:

FruscianteFan
4 juni 2006, 11:22
ik herkende hem niet.. ben de David van nu gewend :D

tmcm
4 juni 2006, 11:30
Django Reinhart
http://www.riverwalk.org/images/django1.jpg

Ah, now here's one hell of a 6 string slinger
zelfs met peuk in de bek en drie vingers...
they dont come much cooler than this

dIRE sTRAITS
6 juni 2006, 22:28
mijn favoriet is tog echt wel:

Mark Knopfler!!

Andere favoriete gitaristen van mij:

John Fogerty
Albert Collins
Glenn Frey
Buddy Guy
Stevie Ray Vaughan
Eric Clapton
Joe Walsh
Albert King
BB King
Freddie King
Phil Palmer
Drew Abbot
Gary Moore

Richwoodje
6 juni 2006, 22:37
niet zozeer als gitarist maar meer als songwriter:

http://www.pinkfloydsound.it/Images_Syd/Syd.jpg

Syd Barrett!

tmcm
7 juni 2006, 00:10
Sommige mensen doen ook echt alles om op syd te lijken

http://interactief.rtl.nl/photo/62666136303363326133343663326130/139867/

Dave, John, Lou en Pablo.. grote fans denk ik dan

Luke-wannabe
7 juni 2006, 00:31
Mijn idool is John Frusciante. Dat ie niet de beste gitarist is, I know. Maar die toonkeuze, feeling en geluid wegen voor mij 100% meer mee.
http://www.hotflick.net/flicks/1999_Woodstock__99/Thumb/999WST_Red_Hot_Chili_Peppers_002.jpg

Kim Wilson
7 juni 2006, 09:14
Favoriete gitarist, tja... Ik heb er wel een heleboel. Junior Watson bijvoorbeeld, heel aparte notenkeuze, heel frivool en vrolijk. Maar ook slepend als het moet. Erg goeie gitarist.
Mike Morgan vind ik ook goed. Kid Ramos, Duke Robbilard, Rick Holmstrom, om maar een paar namen te noemen. Maar ik heb zoveel voorbeelden, er is er niet één echt torenhoog favoriet.

crazylay
7 juni 2006, 10:31
niet de beste maar wel goed! :D

Erwin Java
http://home.wxs.nl/%7Edbron/beeld/erwin2.jpg
van "Cuby and the Blizzards" Fantastische band!

Kim Wilson
7 juni 2006, 10:46
Cuby vind ik de laatste tijd nogal overgewaardeerd. Ik mis een bepaalde spirit, gedrevenheid, die de blues zo mooi maakt. Als je bijvoorbeeld Junior Watson ziet spelen, daar straalt het enthousiasme je tegemoet. Iets wat ik mis bij de oudere Nederlandse bluesartiesten, waaronder Cuby. Just my 2 cents...

crazylay
7 juni 2006, 10:49
wel eens live gezien?
fantastisch! :D
Harry muskee, dom op het podium maar toch emotie.

Kim Wilson
7 juni 2006, 11:05
Ja, ik heb ze wel eens live gezien. Natuurlijk, zou ik haast zeggen. :D Maar het kon mij niet echt boeien. Het is ook niet echt mijn stijl, hoor. Dat zal het ook wel zijn. Maar ik heb ook het gevoel dat ze voornamelijk voor elkaar staan te spelen, i.p.v. voor het publiek.

Ik heb, ik dacht twee jaar geleden, drie van die ouwe grootheden uit de Nederlandse blueswereld samen zien spelen. Harry Muskee was daarbij, die andere twee weet ik effe niet meer wie dat waren. Maar die lui maakten er een 1-2-3-tje van, zonder het publiek te betrekken of aan te spreken. Totaal geen interactie met het publiek. Dat is mij toen echt enorm tegengevallen...

arjanb01
7 juni 2006, 11:08
Ja, ik heb ze wel eens live gezien. Natuurlijk, zou ik haast zeggen. :D Maar het kon mij niet echt boeien. Het is ook niet echt mijn stijl, hoor. Dat zal het ook wel zijn. Maar ik heb ook het gevoel dat ze voornamelijk voor elkaar staan te spelen, i.p.v. voor het publiek.

Ik heb, ik dacht twee jaar geleden, drie van die ouwe grootheden uit de Nederlandse blueswereld samen zien spelen. Harry Muskee was daarbij, die andere twee weet ik effe niet meer wie dat waren. Maar die lui maakten er een 1-2-3-tje van, zonder het publiek te betrekken of aan te spreken. Totaal geen interactie met het publiek. Dat is mij toen echt enorm tegengevallen...

Ben het wel een beetje met je eens. Maar Harry Muskee heeft een bepaalde laid back stijl die niet iedereen aanspreekt. Ik vind hem wel oke hoor. Heb ze vorig jaar live aan het werk gezien en het grooved wel als een tiet die muziek ! Al zou het nog mooier zijn als Eelco Gelling weer meedoet daar (de ouwe gitarist van de eerst bezetting), die vent is echt een briljante gitarist met een zeer goeie tone, beetje in de stijl van Peter Green van Fleetwood Mac.

hubert
7 juni 2006, 19:53
mijn bijdrage als nieuweling:
- jeff beck
- nels cline
- tres manos

edje kadetje
8 juni 2006, 09:57
mwao. beetje gepriegel op de vierkante millimeter. tuurlijk kan hij een aardig potje spelen, maar ik (en velen met mij denk ik) krijgen er gewoon geen stijf latje van. fantastisch dat iemand een solo in 12 verschillende toonsoorten over 8 verschillende soorten middeleeuwse toonladders kan spelen met de snelheid van het licht, maar dan heb ik liever een knopfler, die een solo van 3 trage tonen speelt en daarmee een hele zaal kippevel tot onder hun zak bezorgt.

[/img]

Met gilmour ipv knopfler, had ik het niet beter kunnen zeggen

Kim Wilson
8 juni 2006, 10:04
Moet je nog mee oppassen ook, met die middeleeuwse ladders...


http://static.flickr.com/28/50731954_9b0d98c933_m.jpg

Luke-wannabe
9 juni 2006, 03:07
Ja, ik heb ze wel eens live gezien. Natuurlijk, zou ik haast zeggen. :D Maar het kon mij niet echt boeien. Het is ook niet echt mijn stijl, hoor. Dat zal het ook wel zijn. Maar ik heb ook het gevoel dat ze voornamelijk voor elkaar staan te spelen, i.p.v. voor het publiek.

Ik heb, ik dacht twee jaar geleden, drie van die ouwe grootheden uit de Nederlandse blueswereld samen zien spelen. Harry Muskee was daarbij, die andere twee weet ik effe niet meer wie dat waren. Maar die lui maakten er een 1-2-3-tje van, zonder het publiek te betrekken of aan te spreken. Totaal geen interactie met het publiek. Dat is mij toen echt enorm tegengevallen...
ik dacht dat het jou alleen ging omk de kwaliteit van de muziek..?

Kim Wilson
9 juni 2006, 07:41
ik dacht dat het jou alleen ging omk de kwaliteit van de muziek..?
Nee, het gaat om het totaalplaatje...

FruscianteFan
9 juni 2006, 07:57
Mijn idool is John Frusciante. Dat ie niet de beste gitarist is, I know. Maar die toonkeuze, feeling en geluid wegen voor mij 100% meer mee.
http://www.hotflick.net/flicks/1999_Woodstock__99/Thumb/999WST_Red_Hot_Chili_Peppers_002.jpghm.. heerlijk :)

(Ik heb volgens mij sinds maandag nauwelijks nog andere muziek geluisterd dan muziek waar hij in voorkwam :))

Luke-wannabe
9 juni 2006, 12:55
hm.. heerlijk :)

(Ik heb volgens mij sinds maandag nauwelijks nog andere muziek geluisterd dan muziek waar hij in voorkwam :))
Yeah that's the way to go! :rockon:

THW
9 juni 2006, 16:55
Tommy Bolin
http://www.guitar-poll.com/afb/Tommy%20Bolin.jpg

Daar luister ik al de hele week naar :) :satisfie:

Fox
11 juni 2006, 16:13
Mijn allergrootste favoriet is ...

MARK KNOPFLER

http://www.nrk.no/img/203324.jpeg

Bloodline
19 juni 2006, 20:32
Ik vindt Alex Skolnick zown vette gitarist.
ook met zijn jazz triotje heel rg vet maar in die metalbandTestament, heerlijk.

De 2de solo van het nummer Ashes of the Wake [Instrumental] van lamb of god s een aanrader !

Maxxas
19 juni 2006, 21:11
Ik vindt Alex Skolnick zown vette gitarist.
ook met zijn jazz triotje heel rg vet maar in die metalbandTestament, heerlijk.

De 2de solo van het nummer Ashes of the Wake [Instrumental] van lamb of god s een aanrader !
Mee eens!! Ik vind vooral "the ritual" van Testament een kicku schijf. Heerlijke solo's!!!!

THW
21 juni 2006, 20:11
Mogen bassisten ook?

http://www.motorhead.ru/pics/1/ll1.jpg

White balverine
21 juni 2006, 20:19
In mijn favoriete gitaristen zit onder andere:

Neil Zaza
http://i2.photobucket.com/albums/y25/liladz07/Neil_Zaza_3_m.jpg

Van Halen
http://images.warner.de/images-artists/WEA/Van_Halen/410629/737045.jpg

paulusdeBKB
22 juni 2006, 09:26
Ik had tot gisteren nooit van Neil Zaza gehoord, totdat ik een filmpje van hem tegenkwam bij YouTube. Helemaal niet mijn ding, maar die gast kan wel spelen. Ook leuk om eens een gitarist NIET stoer te zien doen.

Alchimiste
24 juni 2006, 11:30
Ik heb er een paar:

- Van Halen
- Malmsteen
- Slash (toch niet belachelijk hoop ik?? :satisfie:)
- Mark Knopfler
...

Allemaal voor verschillende redenen...

guitarchris
24 juni 2006, 14:23
Mijn favoriete gitaristen zijn:

t zijn technische gitaristen en ik weet dat sommigen daar niets aan vinden maar ik wel;)

Joe Satriani: geweldig legt super veel gevoel in zijn spel! En live helemaal wow die jams bij zn shows zijn gaaf, maakt nrs stukken langer vond t in hmh ook geweldig absoluut mijn nummer 1!

John Petrucci: ik durf bijna te zeggen dat hij sneller is dan malmsteen. Zijn laatste cd is ook super 'Suspended Animation' Jaws Of Life het openingsnummer.. SUPERRIFF

Steve Vai: Beetje vreemd soms maar ik vind dat hij wel met gevoel speelt en is supertechnisch.. Heb m live gezien en tis echt een performer!

Gitaargek
29 juni 2006, 08:26
STEVIE RAY VAUGHAN. Ik vind SRV persoonlijk de beste. Zijn gitaarspel en z'n geluid vind ik echt super. Daarna komen Rory Gallagher en Jimi Hendrix.

ramonjazzguitar
29 juni 2006, 08:40
Ik denk dat de beste rockgitarist voor mij Hendrix is....die kerel heeft toch de hele boel op zijn kop gezet...dat doet niemand hem na!


Ramon

axis303
29 juni 2006, 13:14
http://youtube.com/watch?v=aUo4pbZR_qA&search=cream%20crossroads


Op Gibson, de master.

Balthazar
29 juni 2006, 16:28
http://www.redhotjazz.com/django.gif

c.hultermans
1 juli 2006, 00:08
Shawn Lane!!

sembo
1 juli 2006, 09:28
het gaat het hier wel heftig aan toe!!!

Maiden Michiel
3 juli 2006, 14:38
http://www.tonymacalpine.com/news_images/EU_vienna_LRG.jpg

Nog maar eens even.

Wie gaat er de 23 of 24 september?

tmcm
3 juli 2006, 14:42
http://www.redhotjazz.com/django.gif

pleez mensen
Django was een toffe peer met een mooie woonwagen die helemaal niet altijd sjagerijnig was en ook zijn vrouwen niet zo heel hard sloeg
Maar hem elke 5 minuten hier langs te zien draven met zijn drie vingers..

mustang16
3 juli 2006, 14:50
Misschien nie de beste maar toch...


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/67/Frank_Black_WF.jpg/800px-Frank_Black_WF.jpg

Harry
3 juli 2006, 15:58
wie is dat, Henk Wijngaard?

mustang16
3 juli 2006, 16:01
Black Francis

tmcm
3 juli 2006, 16:05
Ik dacht eerder Frank Black of desnoods Francis Black

Mooie liedjes voor wie er van houd maar gitaarspelen... dan denk ik nog eerder aan Frank Sinatra

mustang16
3 juli 2006, 16:21
Ik dacht eerder Frank Black of desnoods Francis Black

Is allemaal het zelfde (denk ik toch).


Mooie liedjes voor wie er van houd maar gitaarspelen.
Ik hou er van :p, maar inderdaad zo goed speelt hij niet.

Great
3 juli 2006, 16:54
Achja, er zijn er wel heel veel goede.
Een echte favoriet ofzo hebbek niet.
Hier dan een lijstje >_>

Mark Knopfler
Alexi Laiho
Yngwie Malmsteen
...

Swa
6 juli 2006, 11:43
Voor mij de beste:
http://graphics.ink19.com/magazine/eventReviews/tomMorello.jpeg
Tom Morello, om zijn retevette riffs en unieke stijl van spelen.

Hector_Tsolodimos
6 juli 2006, 13:41
STEVIE RAY VAUGHAN. Ik vind SRV persoonlijk de beste. Zijn gitaarspel en z'n geluid vind ik echt super. Daarna komen Rory Gallagher en Jimi Hendrix.
ben ik het best wel met je eens
wat die SRV kon, pff.. zelfde geld voor Hendrix

mtllc666
6 juli 2006, 22:35
my favo is dimmebag

mtllc666
6 juli 2006, 22:36
dimebag darrell :P

beniktemin
6 juli 2006, 22:52
IK vind een gitarist goed als hij met z'n gevoel speelt en niet een of ander toonladdertje volgt........

sjoerd5
7 juli 2006, 09:14
mijn top 3 is

1:Ritchie Blackmore
2:Jimi Hendrix
3:Eddie van Halen

Gitaargek
7 juli 2006, 09:36
Moet zeggen dat ik de laatste tijd behalve SRV ook Robert Cray veel draai. Echt die man speelt geen noot teveel.

datsun
10 juli 2006, 12:53
Hendrix
Page
Blackmore
Slash

Little Jay
10 juli 2006, 14:43
de beste ...pfew...eh...

Momenteel:

Wes Montgomery
Kenny Burrell
Grant Green

Allemaal jazzgitaristen ja...

Jakke
10 juli 2006, 14:47
Angus Young. Damn, wat een frontman!

http://img.photobucket.com/albums/v173/Arnouts/angusbackbonscott.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v173/Arnouts/angussalute.jpg

Let there be rock!

Zino Z
13 juli 2006, 21:24
1. Joe Satriani omdat hij elke splinter van zijn gitaar kent en weet hoe het zijn geluid beinvloed. Plus dat hij niet loopt te showen met zijn techniek maar het gebruikt om zijn muziek goed te laten klinken.(MIJN MENING) Plus dat hij echt nadenkt over zijn en andere muziek stijlen en zich daardoor laat inspireren. http://video.google.nl/videoplay?docid=6100853196503866597&q=satriani+lesson

2. Steve Vai, ik wil geen olie op het vuur goien maar ik doe het toch. Hij is wel echt een showman maar ik vind dat hij toch ook wel erg goed kan spelen.

3. Jimi Hendrix, omdat hij zo revolutionair was en omdat je, als je een tijd naar Satriani en Vai geluisterd heb, wel ff wat behoefte heb aan wat meer simpele goede muziek.

http://foreverjoe.com/images/IMG_3706.jpg

Jaap maushe
15 juli 2006, 12:19
MIjn top 3

1 hendrix
2 steve morse
3 Srv

djangfripp
21 juli 2006, 19:20
Django Reinhardt, Philippe Catherine, Robert Fripp, Mick Ronson, Louis Winsberg, David Gilmour ...

the feable
21 juli 2006, 20:51
David Gilmour is idd erg goed... Over geen noot teveel spelen gesproken!!!
Heeft erg mooie dinegn gedaan!! Mijn top 4

1) Jimmy Page
2) David Gilmour
3) Mark Tremonti
4) Ace (Skunk Anansie)

Bigfoot414
21 juli 2006, 22:22
Angus Young. Damn, wat een frontman!

http://img.photobucket.com/albums/v173/Arnouts/angusbackbonscott.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v173/Arnouts/angussalute.jpg

Let there be rock!
Angus heeft mij doen besluiten een SG te kopen (wel een Epiphone, maar toch)
Ook 1 van mijn helden.

djangfripp
24 juli 2006, 22:56
WOW, ik moet sinds vandaag het Rosenberg trio aan mijn lijstje toevoegen.

heb net een opname beluisterd van op het North Sea Jazz festival, niet normaal ! kippevel !

kende ik nog niet ;(

AlterEgo
27 juli 2006, 23:28
Mijn favorieten (en toevallig ook voorbeelden qua spel en stijl)

http://perso.orange.fr/vadim2k/radiohead/jonny2.jpg
Jonny Greenwood, speciale stijl van spelen, experimenteel, veel effecten. Ik adoreer.

http://www.my-mistake.net/infinitepics/billy/billy272.jpg
Billy Corgan, van Smashing Pumpkins (op het moment in de studio voor een nieuwe cd!), ZWAN en zijn eigen project. Geweldige gitarist en ook een fan van effecten :)

http://www.hidehp.hpg.ig.com.br/Hide%2010.jpg
De laatste tijd luister ik veel naar hide's spel bij X Japan (hide zonder hoofdletter, jaja). Goede gitarist, jammer dat hij dood is.

Zino Z
28 juli 2006, 19:16
je gaat me toch hopelijk niet vertellen dat die laatste een man is? :stop:

djangfripp
28 juli 2006, 22:35
Jonny Greenwood, ja geweldig !

wat ik goed vind aan Jonny is hoe hij zijn technische beperkingen als gitarist creatief gebruikt.

ik vind hem vooral goed op zijn modular synth ;)

tmcm
28 juli 2006, 22:42
beperkingen in de zin van niet heel snel kunnen spelen?

dat ie ondanks dat met creativiteit nog wat kan goedmaken?

noujazeg
misschien heeftie gewoon een eigen opvatting over gitaarspelen

drap
28 juli 2006, 23:34
beperkingen in de zin van niet heel snel kunnen spelen?

dat ie ondanks dat met creativiteit nog wat kan goedmaken?

noujazeg
misschien heeftie gewoon een eigen opvatting over gitaarspelen

Inderdaad. Greenwood is bepaald niet technisch beperkt. Verre van zelfs. Hij heeft inderdaad volkomen z'n eigen benadering van gitaarspelen.

djangfripp
29 juli 2006, 13:53
noujazeg, misschien heeftie gewoon een eigen opvatting over gitaarspelen

dat hij een (technisch) beperkte gitarist is zegt hij zelf, dat vind ik niet uit ;) , heb ik ergens in een interview gelezen.
En hij compenseert dat door op een eigenzinnige en experimentele mannier te spelen. fantastisch !

Tuurlijk heeft hij een eigen opvatting over gitaar spelen ;) Alle vooruitstrevende muzikanten hebben dat, zouden we allemaal moeten hebben imo. We willen toch niet allemaal hetzelfde klinken.

tmcm
29 juli 2006, 22:38
Tuurlijk heeft hij een eigen opvatting over gitaar spelen ;) Alle vooruitstrevende muzikanten hebben dat, zouden we allemaal moeten hebben imo. We willen toch niet allemaal hetzelfde klinken.

I couldn't agree more

maareuh.. technisch raakt vele vlakken he

timing & phrasing bijvoorbeeld, krijg soms het idee dat niet iedereen dit onder het kopje techniek plaatst

Fukusuke
29 juli 2006, 23:06
Hideto Matsumoto (beter bekend als hide) natuurlijk.
http://www.hkpopstar.freesurf.fr/hkosmos/bio/hide.jpg
http://www.picfront.com/images/Hidexjapan.jpg

Klikje voor info (http://en.wikipedia.org/wiki/Matsumoto_Hideto)
Klikje voor een clip (http://youtube.com/watch?v=0OlyqprXTeg&search=hide%20jrock)

Sim-Simon
30 juli 2006, 00:09
Hideto Matsumoto (beter bekend als hide) natuurlijk.
http://www.hkpopstar.freesurf.fr/hkosmos/bio/hide.jpg
http://www.picfront.com/images/Hidexjapan.jpg

Klikje voor info (http://en.wikipedia.org/wiki/Matsumoto_Hideto)
Klikje voor een clip (http://youtube.com/watch?v=0OlyqprXTeg&search=hide%20jrock)

Natúúrlijk! Dat we daar niet aan gedacht hebben. Nu kan het topic wel dicht. :seriousf:

Trocar
30 juli 2006, 01:05
Natúúrlijk! Dat we daar niet aan gedacht hebben. Nu kan het topic wel dicht. :seriousf:

Ik denk dat deze man misschien wel meer bekendheid geniet dan je denkt ;)
(Even los van zijn wel of niet 'goed zijn' qua gitaarspel).

Flipkoos
30 juli 2006, 07:59
Lekker wijf, die vent... :) :) :)

http://www.picfront.com/images/Hidexjapan.jpg

MrDean
30 juli 2006, 10:49
David Gilmour. Ik vind zijn solo's gewoonweg het beste van allemaal. Totaal anders dan wat je 9 van de 10 keer hoort. Lekker rustig, goede opbouw, geweldige melodie. Hij is technisch ook heel goed in slides, bends etc. Enige wat die niet zo goed kan is snel spelen, maar dat is ook iets wat ik helemaal niet bij hem mis.

lennaertn
12 augustus 2006, 22:59
Deze vent is geniaal: http://img231.imageshack.us/img231/7950/198603sk5.jpg zou SLASH het daar van hebben?http://www.brianmay.homestead.com/files/Worshipsidepic.jpg

Nuno Bettencourt: http://www.wrong-keyhole.org/cover-art/Nuno/WAAF/Nuno_Bettencourt-WAAF_Charity_Concert_Boston__97_Front.JPG

Scott Gorham vind'k ook goed: http://i28.photobucket.com/albums/c245/anato/SCOTT-GORHAM.jpg

tmcm
13 augustus 2006, 11:01
Ik denk dat deze man misschien wel meer bekendheid geniet dan je denkt ;)
(Even los van zijn wel of niet 'goed zijn' qua gitaarspel).

dude
ik heb dat clipje bekeken
ik zie een zonnebril met een roze haardos die 2.3 seconden op een gitaar playbacked
afgezien van een neuzig stemmetje en een androgyne dolly dots uitstraling
dit topic heet 'beste gitarist'

what's your point?

Billy the Kid
17 augustus 2006, 23:48
Nooit meer iets van Fast Left Hand Frederico gehoord??
Zie pagina 2 van deze topic.

ArjenP
18 augustus 2006, 18:21
Komt ie weer hoor:

http://www.maidenfans.com/imc/pictures/pictures07_ssoass/lineup1988_adrian.jpg

http://www.stephen-booth.com/Adrian%20Smith.jpg

http://www.geocities.com/adr_smith/images/photo/19.jpg

Zoals het er nu naar uitziet knalt ie weer lekker op het nieuwe album van Maiden! :rockon:

Paultje-k
18 augustus 2006, 19:06
Adrian is cool..

Maar Dave is naar mijn mening DE Maidengitarist!!

http://www.ironmaiden.com/media/images/low/IID00002134.jpg

http://www.ironmaiden.com/media/images/low/IID00002109.jpg

Billy the Kid
19 augustus 2006, 00:08
Voor mij zijn Hendrix en S.R.Vaughan het toch wel hoor!!
Ik weet niet precies wat het is maar (ik luister uiteraard ook vaak naar andere bands/gitaristen) ik kom op de één of andere manier altijd weer bij hun muziek terug.

Billy the Kid
19 augustus 2006, 00:10
Maar wat betreft band is Maiden de nummer 1!!!!!!

KICKEN!!!!!

ibbie
21 augustus 2006, 10:16
Momenteel zijn Paul Gilbert en John Petrucci mijn favorieten. Dus van Racer x en Dream Theater.

JeankeDC
21 augustus 2006, 12:49
mijn persoonlijke top 3: Jimi Hendrix , Eric Clapton , Mark Knopfler

oke die mensen zijn mss wel afgezaagt als je die telkens opnieuw moet lezen maar je kan moeilijk zomaar een gitarist op 1 zetten die helemaal niet bekend is. En het is natuurlijk niet alleen door hen maar ook door de rest van den band da ze goei muziek maken.

Put
23 augustus 2006, 20:31
Mijn favo gitarist

http://img.photobucket.com/albums/v465/Put/PICT0063.jpg

Zino Z
24 augustus 2006, 12:26
Top 3: Satriani, Hendrix, SRV

10Man
24 augustus 2006, 15:10
mijn top 3:
Hendrix
SRV
David Gilmour

Hendrix is revolutionair op veel gebieden. Behalve speelstijl en gitaarsound bewonder ik zijn grensverleggende muzikale capaciteiten. Ik denk dat als hij 10 jaar langer geleefd zou hebben, dat de muziek na hem zich (heel) anders zou hebben ontwikkeld. SRV heeft ook zijn eigen speelstyle en gitaarsound. Hij heeft echter niet dat grensverleggende dat Hendrix wel had. Maar qua gevoel en intentie is hij wat mij betreft de beste gitarist. Zoals iemand op dit forum al een keer zei: "1 noot van SRV zegt meer dan 1000 van Vai". Hij maakt (over beter gezegd, maakte) enorm veel energie los door zijn spel. Tenminste, bij mij.

B~Rock
24 augustus 2006, 16:33
1. Steve Morse
2. Slash
3. John Petrucci

Tho
24 augustus 2006, 16:51
- Dimebag
- James Hetfield
- Zakk Wylde
- Jimi Hendrix
En dan vergeet ik er nog een hoop. Eigenlijk elke gitarist waar ik kippenvel van krijg (z'n spel dan he 8-) ) Past in mijn rijtje

Ome Roon
24 augustus 2006, 22:31
Ik vind Paco de Lucia ook niet onaardig spelen, zeker niet in die oude opname die ik ergens heb van jaren geleden met Al Di Meola. Of ie nou "de beste" is, geen idee... maar hij is wel errug goed!

Oxygen
24 augustus 2006, 23:13
Beste is altijd moeilijk te zeggen. Maar deze gitaristen zijn allen uniek en bovennatuurlijk goed. Als je ze niet kent, mis je echt wat.

George Benson
Alan Holdsworth
Eddie Van Halen
Wes Montgomery
Paco de Lucia
Tuck Andress
Wes Montgomery
Jimi Hendrix
Al Di Meola
Vincente Amigo