PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst+vraagje(Nu met foto!!)



robert-gitarist
5 juni 2005, 00:01
Hallo mensen,
Ik ben vandaag bij Musik Produktiv geweest en heb deze gekocht:

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/36/19/003619083l.jpg

Voor 49 euro,en ja daar ga ik niet zelf iets voor bouwen.
Maar goed ik heb een vraagje,ik speel dus met veel pedalen enzo en ja heb soms of meestal wel last van signaal verlies dus.Wat is het beste om dit tevermijden? een True Bypass boxje?
En nog een vraagje ( :oops: ),wat kost een goeie voeding voor me pedalcase,dus waar mee ik me pedalen van stroom kan voorzien,word beetje gek van alle losse battarijen en voedingen.
Alvast hartelijk bedankt!! 8-)

sugarfish
5 juni 2005, 00:34
Mooie koffer!! Proficiat!

Ga je daar ook je ME50 in zetten?

robert-gitarist
5 juni 2005, 00:38
Mooie koffer!! Proficiat!

Ga je daar ook je ME50 in zetten?

Thnx ben er echt blij mee :D.Wou al een tijdje z'n bak hebben maar goed echt zelf maken zou me niet lukken,heb de machines er niet voor..ben wel gewoon iets simpels aan het maken :)

De ME50 komt er denk ik tijdelijk in.De ME50 gebruik ik de delay veel van en de phase+stemapparaat.
Zodra ik 3 losse pedaaltjes heb( Dus Boss DD-3/5,MXR phase90 en een stemapparaat in pedaal vorm(waarschijnlijk word ie van Fender) dan gaat de ME50 er weer uit).
Maar het kan maar zo wezen dat ie erin blijft.Weet nog niet helemaal zeker enzo ;)

robert-gitarist
6 juni 2005, 20:29
Hmm niemand die antwoord heeft op m'n vragen? :oops: :cry:

t0n3h^
6 juni 2005, 20:54
Als je echt een goede voeding wil mag je wel gaan sparen:
Voodoo Lab Pedal Power II ik meen iets van 200 euro of zelfs meer???
Of je moet de goedkope variant kopen... maar daar weet ik geen prijzen van.

Oplossing 2:
Je koopt een goede adapter (via zoekfunctie genoeg info over te vinden) en je sluit er een zogenaamde daisy-chain aan vast. Zo kan je meer dan 1 pedaal tegelijk voeden. Ik gebruik het op dit moment.

Gr toni

dano
6 juni 2005, 20:54
goede voeding: voodoo powerlabII min. 200 euro, kijk verder even met de search, ik heb dit ook al eens gevraagd, geloof pedalboard topic. Je hebt nog cioks en nog wat anderen, kan het zo snel neit vinden

Lucluc
6 juni 2005, 21:46
Mooie koffer! Ik heb denk ik dezelfde, maar dan met andere sluitingen. In het begin een zee van ruimte, later zit ie toch weer akelig vol :wink:

Die pedalpower is erg duur. Je hebt de Baby John die volgens mij 70 euro kost. Daar kan je dan 5 9volt effecten mee voorzien. Zelf heb ik een stekkerdoos met klitteband met daarop 1 9v adapter waar ik 3 tot 4 effecten mee voed. Daarnaast nog een 24v adapter voor de memoryman. Goedkope en doeltreffende oplossing.

sugarfish
6 juni 2005, 22:02
Als je uiteindelijk (zonder de me50) maar 3 of 4 pedalen wil aansluiten dan lijkt het me beter om een adapter met een daisy-chain te gebruiken. Als je dan nog verder wil uitbreiden kun je altijd verder kijken voor een pedalpower oid.

Swan
6 juni 2005, 22:05
hoe groot is die case?

stratokai
6 juni 2005, 22:08
Heb je korting gehad of was de koffer in de aanbieding. Ik zie hem bij MP alleen voor 69 euro staan.

Wat betreft voeding: Bij toeval zag ik bij Musik-P een Collins voeding (incl kabels) voor 8 pedalen voor maar 30 euro! Weet niet of het wat is, maar vind het zelf wel interessant.

Anders staat op marktplaats nog een Boss RPW-7 voeding voor 5 pedalen. Deze heb ik zelf ook en werkt prima.

dano
6 juni 2005, 23:37
Ligt er ook een beetje aan watvoor pedalen je hebt, geef even een lijstje, sommige pedalen hebben andere voeding nodig, 18v/9v en A wil wel eens afwijken. Zoals bijv. line 6 pedalen.

Wat komt er in je kist?

en ik ben ook wel benieuwd naar de afmetingen

@stratokai: collins voeding? ik ben benieuwd? kan je een link geven of iets dergelijks?

DaveItUp
7 juni 2005, 09:55
Ik heb die collins voeding van MP. Voor z'n geld issie absoluut goed. Ik heb er een eq, muff, bluesdriver, wah en tuner aan gehad en t was gewoon stil. Op de muff na, maar die in z'n eentje al een noisy fucker.

stratokai
7 juni 2005, 15:44
Kijk even op musik-produktiv.de en dan onder Collins. Het is de CPS-108
(ben niet zo handig met links)
Toch even proberen:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100001949/sid/!06082002/quelle/listen

Afmetingen koffer: 60x40x11

BramVersteeg
7 juni 2005, 16:10
Mooie kist hoor. Voor 49 euri zou ik ook niet achter de werkbank gaan staan. Ik gebruik zelf een stroomvoorziening die voor laptops gebruikt wordt. 39 euri en wat verloopjes solderen en klaar ben je. Hij is best klein wat weer ruimte scheelt en het werkt perfect (geen brom, ruis etc.).

dano
7 juni 2005, 16:16
Kijk even op musik-produktiv.de en dan onder Collins. Het is de CPS-108
(ben niet zo handig met links)
Toch even proberen:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100001949/sid/!06082002/quelle/listen

he kijkaan bedankt die kende ik nog niet. Eens even gaan uitzoeken wat ik daar aan kan hangen. Ik zit alleen nog met een afwijkende line6dm4, maar die wil ik eigenlijk wel kwijt. Bedankt voor de link

enn @robert-gitarist: wat ga je er nu in doen?

Les Paul
7 juni 2005, 17:05
De Visual Sound 1spot is een prima voeding. Kost ongeveer 30 euro. Ik heb ze bij Nederland Muziek gekocht. Komt nog een daisy chain kabeltje bij voor ongeveer 10 euro.

sugarfish
7 juni 2005, 19:56
DANO:

enn @robert-gitarist: wat ga je er nu in doen?



ROBERT-GITARIST:

De ME50 komt er denk ik tijdelijk in.De ME50 gebruik ik de delay veel van en de phase+stemapparaat.
Zodra ik 3 losse pedaaltjes heb( Dus Boss DD-3/5,MXR phase90 en een stemapparaat in pedaal vorm(waarschijnlijk word ie van Fender) dan gaat de ME50 er weer uit).


Eerst lezen dan vragen...

robert-gitarist
13 juni 2005, 23:38
Sorry mensen ff tijdje niet gereageerd sorry :$
Wat betreft de voeding ben ik overuit:
Ik ga na de Collins kijken voor 30 euro.
Deze heeft voorziening voor 8 pedalen en de prijs is zeer gunstig.
Later dit jaar of aankomend jaar komt er een Dunlop DC-brick.

Enne over de inhoud:
Tsja ik heb nu erin:

Boss ME-50
Boss SD-1 Super Overdrive
Boss EH-2 Enhancer
MXR-DD11 Dime Distortion
Dunlop JH-1 Hendrix Wah.

Maar pas als ik echt de pedalen heb die ik graag wil hebben in me set-up dan maak ik een vaste set up van alles.
Ben nu bezig met patch=kabels solderen,goeie degelijke kabels vind ik ook belangrijk dus.
De pedalen die ik nog erin wil hebben is een MXR Phase 90,MXR Blue Box,Dunlop ZW-44 Wylde wah en een True Bypass box.

Zal binnekort ff foto maken.
Bedankt voor alle reacties,enne korting heb ik niet gekregen hoor ;) was de laatste die ze daar hadden en die ging voor minder weg,waarom weet ik niet want er ik echt totaal niks mee aan het handje dus :)

stratokai
14 juni 2005, 17:15
enne korting heb ik niet gekregen hoor ;) was de laatste die ze daar hadden en die ging voor minder weg

Dus geen korting gekregen, maar toch goedkoper :???: :wink:

robert-gitarist
14 juni 2005, 18:43
enne korting heb ik niet gekregen hoor ;) was de laatste die ze daar hadden en die ging voor minder weg

Dus geen korting gekregen, maar toch goedkoper :???: :wink:

Ja okee als je het zo bekijkt.
Kijk ik bedoel dat ik geen korting heb gekregen omdat ik hem kocht ofzo omdat ik vaste klant ben of wat maar dit was gewoon de laatste en denk een showmodel geweest dus vandaar dat ie minder koste :)

sugarfish
14 juni 2005, 19:47
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je foto's !! :D

robert-gitarist
16 juni 2005, 09:42
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je foto's !! :D

Komt goed!
Duurt ff omdat ik geen digicam heb ;)

robert-gitarist
23 juni 2005, 14:32
FOTO :D

http://i23.photobucket.com/albums/b355/ankieweenink/spulletjes/b624ff36.jpg

Tsja ff gauw met telefoon gemaakt :P
Binnekort betere.
Huidige pedalen die erin liggen:

Boss ME50
Boss SD-1
Boss EH-2
MXR Dime Distortion
Jim Dunlop JH-1 Hendrix Wah.

Binnekort(paar dagen) komt er een power supply in van Collins :)