PDA

View Full Version : kunnen de reacties mischien wat langer en meer doordacht????



jpb
4 juni 2005, 23:55
test

vulvasonic
4 juni 2005, 23:57
ja

vulvasonic
4 juni 2005, 23:57
ja

robert-gitarist
5 juni 2005, 00:02
Dus :???: :???: :???:

grayfink
5 juni 2005, 00:03
Daar moet ik eerst even over nadenken

Paultje-k
5 juni 2005, 00:03
NEE

Fumi SG
5 juni 2005, 00:07
ik herken het wel, maar of je er iets aan kunt/moet doen weet ik... (lekker kort :D )

jpb
5 juni 2005, 00:10
Ik erger mij er aan dat veel reacties op vragen wel erg kort en weinig constructief zijn. Ik moet me vaak door vele "open-deuren" en "ik-weet-het-eigenlijk-ook-niet" posts heenworstelen voordat ik iets zinnigs tegen kom. Herken je dit, of zit ik te zeiken????

Jezus wat zijn jullie snel met reageren, heb je niets beters (=zaterdagavond dus :D ...) te doen???? :D

vulvasonic
5 juni 2005, 00:23
Ik erger mij er aan dat veel reacties op vragen wel erg kort en weinig constructief zijn. Ik moet me vaak door vele "open-deuren" en "ik-weet-het-eigenlijk-ook-niet" posts heenworstelen voordat ik iets zinnigs tegen kom. Herken je dit, of zit ik te zeiken????

Jezus wat zijn jullie snel met reageren, heb je niets beters (=zaterdagavond dus :D ...) te doen???? :D

Ik erger me er zeker niet altijd aan. Het hoort er een beetje bij. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het best een keer wat beter mag. In de versterkerforums gaat het er, vind ik, al een heel stuk serieuzer aan toe.

Quink
5 juni 2005, 00:31
Ik erger mij er aan dat veel reacties op vragen wel erg kort en weinig constructief zijn. Ik moet me vaak door vele "open-deuren" en "ik-weet-het-eigenlijk-ook-niet" posts heenworstelen voordat ik iets zinnigs tegen kom. Herken je dit, of zit ik te zeiken????


Je hebt op zich wel een punt. Maar wat mij betreft mag er over vragen ook wel wat meer nagedacht worden.

Een topic met een vraag die ook exact hetzelfde gesteld wordt in een topic dat een kwart pagina lager staat, vragen met weinig tot geen informatie, vragen waar je zeer uitvoerige antwoorden op zou kunnen vinden als je de zoek functie zou gebruiken, etc. etc.

Fumi SG
5 juni 2005, 00:44
hmz... ik erger me vaker aan vragen dan aan antwoorden. Vooral de vragen (en deze komen steeds vaker voor) als "Welke gitaar voor €300,-" en "Welk pedaaltje moet ik kopen". Daar erger ik me het meeste aan! :-?

Stratman70
5 juni 2005, 01:42
Ik vind het wel amusant om te lezen dat iemand met een tepelcaster denkt met een pedaaltje het Les Paul geluid te krijgen.

Doet me denken aan vroeger, dat we van die argeloze figuren een stukje benzineslang van hun brommer lieten afknippen/inkorten. Dan was de benzine eerder in de carborateur en dus trok de brommer sneller op.
Of iemand heensturen om een doosje bougievonkjes te laten halen.

Wat is het leven toch heerlijk.

Maar serieus: niets is mij te gek hoor. Alles kan toch gevraagd worden!







Ik lach me ondertussen wel kapot.

Franc
5 juni 2005, 08:15
Volgens mij gaat het de topic starter meer om de antwoorden.

Hoe vaak zie je niet als antwoord: 'jah, ik weet t eigenlijk ook niet'
of opmerkingen van die strekking.

Geven geen antwoord op de vraag en voegen niets toe. Zeg dan niets, denk ik dan.

Sommige mensen hebben wsch niets beters te doen of willen hun post-count gewoon omhoogbrengen ofzo :???:

Franc.

vinni
5 juni 2005, 09:42
Hoi,

Inderdaad.
Ik erger mij ook dood aan vragen zoals "welke gitaar voor Eur 300"
Daarnaast worden er vaak topics geopend die al eerder aan de beurt zijn geweest en met de search eenvoudig gevonden hadden kunnen worden.
Of "Ik zoek het beste delaypedaal.....budget Eur 20"

Hoop dat dit antwoord niet te kort is en dat je er wat aan hebt.


Vinni

zjanke
5 juni 2005, 09:55
Misschien loop ik wel te zeiken, maar waarom open je een post waarin gevraagd wordt naar een gitaar voor 300€ als het je niet interesseert?

vinni
5 juni 2005, 10:36
Ja,
Je hebt gelijk........Dat doe ik dan ook maar niet meer.


Vinni

jpb
5 juni 2005, 10:51
Het gaat mij nu niet over de vraagstellers maar over de antwoorden.

Maar inderdaad vind ik topic-onderwerpen als: "welke gitaar" of "vraagje" ook niet zo zinvol. Bij "welke gitaar voor 300 euro?" moet gewoon een beschrijving van welke stijl; welke amp zit er bij; speel je thuis of in een band; beginner of gevorderde etc. etc. Kortom zoveel mogelijk informatie. Helaas ontbreekt dat vaak.

Jeanken
5 juni 2005, 11:40
Meestal hebben de mensen die zo'n vragen stellen weinig tot geen ervaring en weten dus ook niet dat het belangrijk is om specifiek te zijn op zo'n punten..
Qua antwoorden, nouja, het blijft een forum nee? Het moet niet altijd zo serieus gaan. 'Ik weet het ook niet'-antwoorden zijn idd wel vrij nutteloos maar behalve dat erger ik er mij niet zo aan dat er vaak off topic wat wordt geluld.
Over de zoekfunctie wil ik wel zeggen dat ze vaak tot zeer vaak niet werkt en als ze werkt vind je soms geen topics over onderwerpen dat ik zeker weet dat ze er zijn, wil je nou dringend antwoord op een vraag stel je ze dan maar opnieuw.. Veel nieuwelingen hier weten gewoon niet van de zoekfunctie ook denk ik, of toch niet hoe ze goed te gebruiken.

frekie
5 juni 2005, 12:04
Als dit forum fatsoenlijk gaat functioneren ga ik doorwrochte artikelen hier publiceren. Tot die tijd beperk ik me tot korte onzin :-D

deedee
5 juni 2005, 12:34
kan dit niet beter in off-topic of algemeen, het gaat namelijk niet echt over elektrische gitaren. Daar erger IK me dus aan :roll:

Bluesbreaker
5 juni 2005, 12:54
Ik erger me vaak aan de reacties van Fumi SG die het vaak nodig lijkt te vinden antwoorden die in hetzelfde topic al gegeven zijn iets anders te formuleren en nog een keer te geven.

Nocki
5 juni 2005, 12:54
Mijn eigen beschijden mening wordt gevormd door de diverse aangedragenmogelijkheden van mijn medeforumgenoten die hier natuurlijk in hun oneindige wijsheid ook al hun gedachten over hebben laten gaan. ook zij zullen net als ik natuurlijk de nodige afwegingen hebben gemaakt omtrent deze vraag die ik in mijn antwoord waarschijnlijk nog wel een keer mag stellen, te zeggen: kunnen de reacties niet wat langer en meer doordacht. wel hiervoor heb ik niet een nacht geslapen om het antwoord te geven en heb mij ook niet laten leiden door het werk van godfried bomans. maar probeer wel mijn mening te geven dus met rekening te houden met mijn medeforumgenoten zoals hierbover al reeds een keer geschreven is.

De kwestie is natuurlijk heel persoonsgebonden en hangt van divere factoren af. een vraag zoals. klinkt een teese 1 wah wah pedaal net als een teese rmc wah wah pedaal zal in veel gevallen met nee kunnen worden afgedaan. rond de pot gedraai met antwoorden zoals: "nee. want het midden gebied licht net iets hoger waardoor de rmc een net wat lekkerdere attack geeft in het hoog" zijn natuurlijk ook wat handiger maar in principe is dat ook de vraagstelling niet. ondanks dat in dit topic de vraagstelling niet centraal staat maar juist het antwoord voel ik mij wel verplicht dit toch aan te stippen met enig beleid. het is hier een afweging van vraag, intelligentie van de vraagsteller, manier van vraagstelling, de mate waarin een juist antwoord voldoet aan de vraag, intelligentie van de beantwoorder en manier van beantwoorden. hierin zitten zeer persoonsgebonden delen die per persoon anders kunnen zijn.

hierom pleit ik ervoor mensen die de nederlandse taal niet machtig zijn. en zich moeten uitdrukken met het zogenaamde breezah taaltje een avatar te geven. zodat wij weten direct over deze post heen te lezen.

mensen die de nederlandse taal wel machtig zijn maar moeite hebben zich uit te drukken en een vocabulair hebben van de volgende woorden: ja, nee, idioot. te plaatsen in het nieuw te starten forum onderdeel: "babybadje"

hiermee zijn al een aantal problemen op gelost maar helaas vroeg de topic starter (die trouwens zelf erg traag was met het beginnen van zijn vraag) hier niet naar. het was meer een vraag of wij (de forumleden) niet iets uitgebreiden kunnen antwoorden op diverse vragen. wel hierover zou ik kort kunnen zijn maar helaas door de vraag waaraan ik graag wil voldoen mag ik dat niet. dit heeft te maken met opvoeding en dergelijke.
maar mocht ik mijn mening te kennen geven zou ik zeggen.

Ja het moet een wat langer antwoord zijn. maar toch is het soms eenhele hoop rond de por gedraai voor dat je bij zo'n antwoord ben dus laat ik hierbij mijn mening te kennen geven in het middelste vakje. en mij voorstellen als gematigd of hebbende geen mening.

ik hoop hiermee niet iemand pijn gedaan te hebben en hoop dat de diverse post wat beter worden gelezen en beatnwoord. maar mijn grootste hoop zal zijn. beter doordachte posts van de topic starters in de diverse daarvoor aangewezen hoofdstukken in dit forum.

met vriendelijke groet.

Nocki

bert k
5 juni 2005, 14:14
De officiele :D mod-reactie:
Ik laat dit topic toch maar even hier staan. In off-topic heeft het niets te zoeken omdat daar per definitie slap geouwehoerd wordt, en in algemeen worden dit soort vragen meestal niet gesteld.

Wat ik als mod kan doen is sluiten, verwijderen of verplaatsen. Als bijvoorbeeld een topic over het beste pedaaltje gaat zal ik het uiteraard bij effecten zetten, en als een topic ontspoort in een scheldpartij gooi ik het dicht. Als mensen voor de duizendste keer vragen wat een goeie gitaar is voor 50 euro doe ik niks. Het zijn toch meestal beginners en nog jong, zonder ervaring, dus de vraag is belangrijk voor ze. Als iemand dan reageert door naar de zoekfunctie te verwijzen is dat prima. Maar hou het dan bij één reactie! Je kan allemaal lezen. Wat inderdaad irritant is al er zes dezelfde antwoorden komen. Dus denk even na of je post een zinnige bijdrage vormt voor je op de ok knop drukt.
Ik heb namelijk geen zin om dat allemaal op te gaan ruimen, dan heb ik dagwerk...

Ritch
5 juni 2005, 15:08
De officiele :D mod-reactie:
Ik laat dit topic toch maar even hier staan. In off-topic heeft het niets te zoeken omdat daar per definitie slap geouwehoerd wordt, en in algemeen worden dit soort vragen meestal niet gesteld.

Wat ik als mod kan doen is sluiten, verwijderen of verplaatsen. Als bijvoorbeeld een topic over het beste pedaaltje gaat zal ik het uiteraard bij effecten zetten, en als een topic ontspoort in een scheldpartij gooi ik het dicht. Als mensen voor de duizendste keer vragen wat een goeie gitaar is voor 50 euro doe ik niks. Het zijn toch meestal beginners en nog jong, zonder ervaring, dus de vraag is belangrijk voor ze. Als iemand dan reageert door naar de zoekfunctie te verwijzen is dat prima. Maar hou het dan bij één reactie! Je kan allemaal lezen. Wat inderdaad irritant is al er zes dezelfde antwoorden komen. Dus denk even na of je post een zinnige bijdrage vormt voor je op de ok knop drukt.
Ik heb namelijk geen zin om dat allemaal op te gaan ruimen, dan heb ik dagwerk...

Maak van dit bericht maar even een sticky.

Globetrotter
5 juni 2005, 15:18
Mijn eigen beschijden mening wordt gevormd door de diverse aangedragenmogelijkheden van mijn medeforumgenoten die hier natuurlijk in hun oneindige wijsheid ook al hun gedachten over hebben laten gaan. ook zij zullen net als ik natuurlijk de nodige afwegingen hebben gemaakt omtrent deze vraag die ik in mijn antwoord waarschijnlijk nog wel een keer mag stellen, te zeggen: kunnen de reacties niet wat langer en meer doordacht. wel hiervoor heb ik niet een nacht geslapen om het antwoord te geven en heb mij ook niet laten leiden door het werk van godfried bomans. maar probeer wel mijn mening te geven dus met rekening te houden met mijn medeforumgenoten zoals hierbover al reeds een keer geschreven is.

De kwestie is natuurlijk heel persoonsgebonden en hangt van divere factoren af. een vraag zoals. klinkt een teese 1 wah wah pedaal net als een teese rmc wah wah pedaal zal in veel gevallen met nee kunnen worden afgedaan. rond de pot gedraai met antwoorden zoals: "nee. want het midden gebied licht net iets hoger waardoor de rmc een net wat lekkerdere attack geeft in het hoog" zijn natuurlijk ook wat handiger maar in principe is dat ook de vraagstelling niet. ondanks dat in dit topic de vraagstelling niet centraal staat maar juist het antwoord voel ik mij wel verplicht dit toch aan te stippen met enig beleid. het is hier een afweging van vraag, intelligentie van de vraagsteller, manier van vraagstelling, de mate waarin een juist antwoord voldoet aan de vraag, intelligentie van de beantwoorder en manier van beantwoorden. hierin zitten zeer persoonsgebonden delen die per persoon anders kunnen zijn.

hierom pleit ik ervoor mensen die de nederlandse taal niet machtig zijn. en zich moeten uitdrukken met het zogenaamde breezah taaltje een avatar te geven. zodat wij weten direct over deze post heen te lezen.

mensen die de nederlandse taal wel machtig zijn maar moeite hebben zich uit te drukken en een vocabulair hebben van de volgende woorden: ja, nee, idioot. te plaatsen in het nieuw te starten forum onderdeel: "babybadje"

hiermee zijn al een aantal problemen op gelost maar helaas vroeg de topic starter (die trouwens zelf erg traag was met het beginnen van zijn vraag) hier niet naar. het was meer een vraag of wij (de forumleden) niet iets uitgebreiden kunnen antwoorden op diverse vragen. wel hierover zou ik kort kunnen zijn maar helaas door de vraag waaraan ik graag wil voldoen mag ik dat niet. dit heeft te maken met opvoeding en dergelijke.
maar mocht ik mijn mening te kennen geven zou ik zeggen.

Ja het moet een wat langer antwoord zijn. maar toch is het soms eenhele hoop rond de por gedraai voor dat je bij zo'n antwoord ben dus laat ik hierbij mijn mening te kennen geven in het middelste vakje. en mij voorstellen als gematigd of hebbende geen mening.

ik hoop hiermee niet iemand pijn gedaan te hebben en hoop dat de diverse post wat beter worden gelezen en beatnwoord. maar mijn grootste hoop zal zijn. beter doordachte posts van de topic starters in de diverse daarvoor aangewezen hoofdstukken in dit forum.

met vriendelijke groet.

Nocki
Haha, dit is natuurlijk wel een degelijk antwoord. Way to go Nocki! Misschien moeten we in 't vervol allemaal zo 'n antwoorden geven of gewoon heelder boeken overtypen/copy pasten. Ik stoor er me niet echt aan, maar begrijp de vraag...
Cheers,

Bart

Globetrotter
5 juni 2005, 15:18
Mijn eigen beschijden mening wordt gevormd door de diverse aangedragenmogelijkheden van mijn medeforumgenoten die hier natuurlijk in hun oneindige wijsheid ook al hun gedachten over hebben laten gaan. ook zij zullen net als ik natuurlijk de nodige afwegingen hebben gemaakt omtrent deze vraag die ik in mijn antwoord waarschijnlijk nog wel een keer mag stellen, te zeggen: kunnen de reacties niet wat langer en meer doordacht. wel hiervoor heb ik niet een nacht geslapen om het antwoord te geven en heb mij ook niet laten leiden door het werk van godfried bomans. maar probeer wel mijn mening te geven dus met rekening te houden met mijn medeforumgenoten zoals hierbover al reeds een keer geschreven is.

De kwestie is natuurlijk heel persoonsgebonden en hangt van divere factoren af. een vraag zoals. klinkt een teese 1 wah wah pedaal net als een teese rmc wah wah pedaal zal in veel gevallen met nee kunnen worden afgedaan. rond de pot gedraai met antwoorden zoals: "nee. want het midden gebied licht net iets hoger waardoor de rmc een net wat lekkerdere attack geeft in het hoog" zijn natuurlijk ook wat handiger maar in principe is dat ook de vraagstelling niet. ondanks dat in dit topic de vraagstelling niet centraal staat maar juist het antwoord voel ik mij wel verplicht dit toch aan te stippen met enig beleid. het is hier een afweging van vraag, intelligentie van de vraagsteller, manier van vraagstelling, de mate waarin een juist antwoord voldoet aan de vraag, intelligentie van de beantwoorder en manier van beantwoorden. hierin zitten zeer persoonsgebonden delen die per persoon anders kunnen zijn.

hierom pleit ik ervoor mensen die de nederlandse taal niet machtig zijn. en zich moeten uitdrukken met het zogenaamde breezah taaltje een avatar te geven. zodat wij weten direct over deze post heen te lezen.

mensen die de nederlandse taal wel machtig zijn maar moeite hebben zich uit te drukken en een vocabulair hebben van de volgende woorden: ja, nee, idioot. te plaatsen in het nieuw te starten forum onderdeel: "babybadje"

hiermee zijn al een aantal problemen op gelost maar helaas vroeg de topic starter (die trouwens zelf erg traag was met het beginnen van zijn vraag) hier niet naar. het was meer een vraag of wij (de forumleden) niet iets uitgebreiden kunnen antwoorden op diverse vragen. wel hierover zou ik kort kunnen zijn maar helaas door de vraag waaraan ik graag wil voldoen mag ik dat niet. dit heeft te maken met opvoeding en dergelijke.
maar mocht ik mijn mening te kennen geven zou ik zeggen.

Ja het moet een wat langer antwoord zijn. maar toch is het soms eenhele hoop rond de por gedraai voor dat je bij zo'n antwoord ben dus laat ik hierbij mijn mening te kennen geven in het middelste vakje. en mij voorstellen als gematigd of hebbende geen mening.

ik hoop hiermee niet iemand pijn gedaan te hebben en hoop dat de diverse post wat beter worden gelezen en beatnwoord. maar mijn grootste hoop zal zijn. beter doordachte posts van de topic starters in de diverse daarvoor aangewezen hoofdstukken in dit forum.

met vriendelijke groet.

Nocki
Haha, dit is natuurlijk wel een degelijk antwoord. Way to go Nocki! Misschien moeten we in 't vervol allemaal zo 'n antwoorden geven of gewoon heelder boeken overtypen/copy pasten. Ik stoor er me niet echt aan, maar begrijp de vraag...
Cheers,

Bart

Nicci
5 juni 2005, 19:33
hoe korter en onzinniger, hoe beter.

Sentenced
5 juni 2005, 20:07
Beetje vreemd dat iemand zoals Nocki praat over mensen die de nederlandse taal niet beheersen.......
Lees je eigen stukkie terug......en lach met me mee :lol:

Fumi SG
5 juni 2005, 20:15
Ik erger me vaak aan de reacties van Fumi SG die het vaak nodig lijkt te vinden antwoorden die in hetzelfde topic al gegeven zijn iets anders te formuleren en nog een keer te geven.

jij fucker, nog steeds niet uitgezeikt?? Dat wat jij noemt was in het begin, toen ik net hier was. Weet ik veel... Nou niet meer, zoek eens een recente post van mij en plaats die link. Dan zullen we zien of het klopt wat jij zegt.

Zal mij benieuwen of dat gebeurt! :roll:

Nocki
5 juni 2005, 20:39
:-) goed type is idd niet mijn sterkste punt. type fouten zijn inderdaad inherent aan mijn post gedrag...

Nocki

Ic3gl0vE
5 juni 2005, 20:43
Ik vind het irritant dat iemand een 'test'post maakt zodat het topic ontstaat en dat er dan meteen al een paar keer gereageerd wordt met dingen als 'typ eens door!'...

Nocki
5 juni 2005, 20:45
dat vin dik eigenlijk wel weer grappig... sterker nog.. dat is hobby...

NOcki

Fumi SG
5 juni 2005, 20:49
Ik vind het irritant dat iemand een 'test'post maakt zodat het topic ontstaat en dat er dan meteen al een paar keer gereageerd wordt met dingen als 'typ eens door!'...

mwoah, dat niet eens zo. Ik vind het irrtanter als er gewoon geen topic komt... gebeurt ook nog wel eens. :-? (ik vraag me nog steeds af waarom je een test-post zou maken :-? )

Sicky61
5 juni 2005, 22:04
test

Sicky61
5 juni 2005, 22:05
hoezo?

Globetrotter
5 juni 2005, 22:06
check one, two, check... tsa tsa, check one, two

































Dat zou pas leuk zijn!
Cheers,

Bart

Anders Destium
5 juni 2005, 22:38
Ik vind het irritant dat iemand een 'test'post maakt zodat het topic ontstaat en dat er dan meteen al een paar keer gereageerd wordt met dingen als 'typ eens door!'...

mwoah, dat niet eens zo. Ik vind het irrtanter als er gewoon geen topic komt... gebeurt ook nog wel eens. :-? (ik vraag me nog steeds af waarom je een test-post zou maken :-? )

Wij vragen ons weleens af wat jou bezielt om hier te blijven posten, maar ja...

Er is een tijd geweest dat de meest effectieve manier van een nieuw topic dit was:
Open nieuw topic met heel weinig tekst.
Kijken of hij het doet....
Nog eens...
Nog eens...
BINGO!!!!!!! De vlag mag uit, het topic is geplaatst!
Post een nieuw bericht in je topic met je daadwerkelijke tekst of edit
Kijken of hij het doet....
Nog eens...
Nog eens...
Het is na 15 keer gelukt om een nieuw topic te openen met de goede tekst erin.

:roll:

Fumi SG
5 juni 2005, 22:44
Ik vraag me nog steeds af waarom een aantal FUCKERS (lang niet iedereen hoor :wink: ) hier van begin af aan op mij loopt te zeiken!! :roll:

Nicci
5 juni 2005, 22:49
das dan weer onze hobby . . .

Fumi SG
5 juni 2005, 22:50
okee, weet ik genoeg. :)

Anders Destium
5 juni 2005, 22:54
Zoek er niet te veel achter, mensen die happen zijn veel leuker dan mensen die dat niet doen. Het zou je toch wel duidelijk mogen zijn dat zeiken de nationale hobby is van gitaristen, bovendien ben je zelf gitarist dus zou je het moeten herkennen :D

Fumi SG
5 juni 2005, 23:01
Of ik het zeiken herken??.... Oordeel zelf :D :wink:


Ik vraag me nog steeds af waarom een aantal FUCKERS (lang niet iedereen hoor :wink: ) hier van begin af aan op mij loopt te zeiken!! :roll:

In het begin nam ik het allemaal heel serieus, maar nou niet zo meer. Iedereen hier word weleens afgezeikt/-gezeken (??)

Anders Destium
5 juni 2005, 23:04
dan is er toch geen probleem :wink:

Mitch
5 juni 2005, 23:16
Waar ik me echt dood aan erger zijn de posts van mensen die gewoon totaal niet meer het topic lezen, maar alleen maar blind iets roepen n.a.v. de laatste post in een topic. Ik voel me een beetje misplaatste moraalridder, maar ik zeg er nu maar wel wat van in die topics.

bert k
6 juni 2005, 00:31
Nou, inderdaad. Ik heb dit topic laten staan omdat het wel bijdroeg aan het forum. Maar de laatste pagina is echt alleen maar persoonlijk gelul en onzin. Daarom topic gesloten.