PDA

View Full Version : Mesa stiletto?



mijnechtenaamisalvergeven
4 juni 2005, 23:51
Heeft een van jullie 'm? Of heeft een van jullie 'm al eens aan de tand gevoeld? Zijn er grote verschillen tussen de trident en de deuce?

Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe versterker. Ze houd wel "het marshall geluid". Maar na een dag verschillende marshalls testen heeft ze dat "marshall geluid" in geen van die dingen gehoord :D

Bogners, brunetti's, laney, koch's ook aangesloten allemaal net niet wat ze wil.

Tripple erectifier vond ze wel leuk klinken maar was niet wat ze zocht.

Het moet een beetje kunnen klinken als Lenny Kravitz, Slash... dat soort brits klinkende schelle zooi. :wink: een versterker met een mid en een treble die tot 15 gaan dus.

Maar het moet dan ook weer het linkin park nepmetal truukje kunnen doen. Pff... vrouwen. Ik heb nog voorgesteld om zo'n line 6 ding aan te sluiten. (Dan blijft er nog geld over voor mij om nieuwe speeltjes te kopen.) maar NEE HOOR.... ze wil er eentje met buizen.... :-? Ik kom met zo'n valvetronic ding aan (kijk schat daar zit ook een buis in) maar daar trapte ze ook niet in.

Ook nog even mijn engl 530 op een marshall eindtrap aangesloten. Dat vond ze wel geinig klinken maar ze wil een top dus dat feest ging ook niet door.

De mesa trident was helaas niet op voorraad dus die hebben we niet kunnen testen vandaar dat ik even jullie mening wil weten voordat ik door het land ga crossen om ergens zo'n ding te testen.

HELP ME ALSJEBLIEFT!!! Iedereen die wel eens een dag mee gaat winkelen met een vrouw weet waar ik het over heb. : :razz:

Groeten,

Jeroen

AART
5 juni 2005, 00:00
feedback heeft em wel, hij staat iig al lange tijd in elke folder.

maar neem haar eens mee naar jukebox, daar hebben ze veel amps en cabs.

vulvasonic
5 juni 2005, 00:04
Een vrouw die een goede versterker wil en niet over 1 nacht ijs gaat? Een vrouw die het niet erg vindt gelijk maar het beste aan te schaffen?

:o







Wat een topwijf! :razz:

mijnechtenaamisalvergeven
5 juni 2005, 00:07
feedback heeft em wel, hij staat iig al lange tijd in elke folder.

maar neem haar eens mee naar jukebox, daar hebben ze veel amps en cabs.

HAHA, ik ben in feedback r'dam geweest.. daar was ie verkocht. En jukebox daar gaan we waarschijnlijk nog wel een keer heen. Die zaak bedoelde ik met "het hele land door crossen" :lol:

Mr.Bluesbreaker
5 juni 2005, 00:08
My god...




bestaan zulke vrouwen?
als ik ooit het woord "buis" in de mond neem waar een vrouw bij is, vragen ze zich af waarom er van die plastic regenpijpen in versterkers zitten. :-? :x

Maar even ontopique:

het schelle treble tot 15 geluid zoals je het noemt, en het nu-metal truucje zijn enorm uit elkaar liggende sounds. De klassieke Lenny Kravitz sound en slash pers je uit een plexi of een vox ofzo, iets lekker simpels met 5 knoppen en een enorme bak herrie. Voor het nu-metal midarme gedoe zul je toch een hele andere hoek in moeten duiken, aangezien de dame in kwestie nogal kieskeurig is zoals ik zie.

Misschien toch de modeling kant op kijken? Een zenamp zit volgens mij toch echt onder de prijs van een stiletto, en daarmee kun je 90% van de klassieke "treble op 15" en "nu-metal" mee benaderen. Met een plexi en een uberschall zit je toch wel richting hernia en je huis verkopen.


Vrouwen.... :wink:

mijnechtenaamisalvergeven
5 juni 2005, 00:21
Ja, ze bestaan... echt super hoor. Als ik GAS heb begrijpt ze me, want ze heeft er zelf ook regelmatig last van.

Ze heeft nu een leuke erfenis (iets meer dan 4000 euri) gekregen. En die moet er zo snel mogelijk doorheen.

Dat nu-metal geluid is een leuke bijkomstigheid als ie t kan, dat hoeft dus niet persé... ze kan daarvoor altijd nog aan de knopjes van m'n engl setje draaien.

Die ubershall is toch van bogner? Die plexi is dat een jtm-nogwat? Volgens mij hebben we die getest.
Modelling gaat 'm echt niet worden. Misschien ga ik ook eens met haar kijken naar een thd flexi ofzo. Weten jullie of ze die ergens hebben staan in de buurt van de randstad?

Mr.Bluesbreaker
5 juni 2005, 00:28
4000? Och haal dan meteen die uberschall en die plexi, beide. Moet vast wel lukken!
Uberschall is idd van Bogner. Volgens mij zit de JTM45 weer net naast de plexi, al is de vraag wat nu precies "een plexi" is. Ook nog een bijkomstigheid is, wanneer je voor de echte klassieke britse sound gaat, dat je veel echte bakken zoals jtm45''s/ plexi/ 100 watt bakken natuurlijk voor geen meter over hun nek krijgt zonder veel volume. Ik weet niet wat je vriendin allemaal van plan is? Ik zie het al voor me, in de ochtend eindbuisoversturing waar je je bed van uittrilt, staat je vriendin je wakker te blazen in de kelder...

Ik heb zo het vermoeden dat een echte "vintage" bak het niet is. Niet omdat het voor een dame is, maar omdat ze te beperkt zijn. Als je een echt vet budget hebt, kijk naar Bogner metropolis. Wat een sound! Zowel clean, "treble op 15" als redelijk vet.

mijnechtenaamisalvergeven
5 juni 2005, 00:39
Dat ding komt bij mij echt het huis niet in zonder een hotplate of iets dergelijks. :D

Ze wil idd ook gewoon op een simpele manier kunnen schakelen tussen clean, crunch en over de top. Dat was dus ook een van de nadelen van de beter klinkende marshalls...

Net ff van de bogner site wat mp3'tjes gedowned van de metropolis en toen kwam ze direct binnenstormen. Ik denk dat we daar maar eens naar moeten gaan kijken. Bedankt voor de tip mr bluesbreaker! :)

vulvasonic
5 juni 2005, 00:47
Heb je geen foto's van je vriendin? :D











Ik kan me vergissen, maar had Koch (???) niet een versterker met een schakelfunctie om te switchen van het ene setje eindbuizen naar het ander, waardoor je zowel over het Britse geluid als het Amerikaanse geluid kan beschikken?

Kweenie, dachtik.......

Mr.Bluesbreaker
5 juni 2005, 00:51
Mijn laatste bijdrage voor vannacht is nog heel even snel `Roadking!` als we het toch over divers, duur, en buizen wisselen hebben. (Mesa) Toch neig ik voor dit verhaal meer naar de Metropolis. Waarom weet ik niet.

vulvasonic
5 juni 2005, 00:56
Net nog even hier gekeken:
http://www.americanmusic.com/gtr_bogner/ecstacyhalfstack.html

Heb je zelf waarschijnlijk ook al gezien, maar als ik de specs bekijk, moet ze hier toch een heel eind mee in de buurt komen.

mijnechtenaamisalvergeven
5 juni 2005, 01:00
Mijn laatste bijdrage voor vannacht is nog heel even snel `Roadking!` als we het toch over divers, duur, en buizen wisselen hebben. (Mesa) Toch neig ik voor dit verhaal meer naar de Metropolis. Waarom weet ik niet.

Dat zou helemaal te gek zijn (voor mij) maar ik vrees dat dat 'm inderdaad ook niet gaat worden.


Net nog even hier gekeken:
http://www.americanmusic.com/gtr_bogner/ecstacyhalfstack.html

Heb je zelf waarschijnlijk ook al gezien, maar als ik de specs bekijk, moet ze hier toch een heel eind mee in de buurt komen.

Sluiten we ook nog aan als we toch bezig zijn en ze 'm ergens hebben.
Ik vrees dat ik de komende weekeinden wel druk bezig ben.

Mr.Bluesbreaker
5 juni 2005, 01:10
You poor thing...

een heel weekend high end buizenamps testen waarvan je een mee gaat nemen.
Ik zou het erg vervelend vinden om in je schoenen te staan. :wink:

Heeft je vriendin nog zussen?






Okee, nu ga ik echt pitten.

mijnechtenaamisalvergeven
5 juni 2005, 01:24
Ja, we hebben al een berg versterkers getest en we gaan er nog een hele berg meer testen. Het vervelende is alleen dat ik nu al weet dat er eentje mee naar huis gaat die NIET mijn ding is. Terwijl ik er waarschijnlijk tijdens het testen meerdere langs zie komen die ik helemaal te gek vind.

Geen zussen, wel een broer. Maar ik neem aan dat je daar niet zoveel interesse in hebt. :razz:

Ik ga ook pitten, bedankt voor de input jongens!

skabouter
5 juni 2005, 02:00
wow, vrouwen die echt gericht gear checken zie je nie vaak :D zeker nie met amps.........................super dus !

maar zo super als het mss mag lijken, realiseer je wel hetvolgende.............
ben je wel eens met een vrouw schoenenn wezen kopen ? dan weet je wat ik bedoel :D dit gaat nog wel wat dagen testen / reizen kosten mannetje :D

vester86
5 juni 2005, 03:48
ik zou gaan voor een MArshall JCM 900 SL-X (slash geluid) en daar dan nog een flink goed distortionpedaal bij zoeken voor het hi-gain/nu-metal gebeuren (Koch Pedaltone,Mesa Boogie V-twin pedal, Boss Metalzone :razz:, Line 6 DM-4 om maar ff wat te noemen)

imlikeajungle
5 juni 2005, 05:07
misschien moet je met dat buget gewoon ff 2 of 3 tops scoren en haar een super-rig maken :)
dan is ze voor altijd de jouwe :wink:


edit: of een h&k triamp of zo? zes kanaals, 3 verschillende amps (en de tweede is erg schel) die je adhv nieuwe lampen eventueel nog extra kunt laten verschillen?

Nocki
5 juni 2005, 13:09
ik denk aan een mesa mark IV.

maar die ga je in de winkel niet in een keer geweldig vinden. ik heb m nu een jaar of 2 en hij groeit met me mee. alles zit erin. van het marshall geluid (2) clean van fender of marshall. santana, gary moore tot en met metallica en nog harder,... dat is echt een gewldige amp. maar erg veel knopjes die alles wat anders doen... :-)

NOcki

AART
5 juni 2005, 18:44
uit de mark IV krijg je geen plexi sound, daar is ie te mesa voor gevoiced, vond ik toen ik hem testte, ik zou er ooit nog wel een bij willen, voor de metallica achtige shit, lekker veel punch, alleen de prijs... :o

Nocki
5 juni 2005, 20:35
deprijs is achterlijk idd. maar hij is het wel waard.dat 2e kanaal mits met de goede buis en een leuke 4x12 erbij geeft absoluut dat ouderwetse geluid moet ik zeggen. maar met het combo en andere buizen klonk de hele amp ook heel anders...

Nocki

Thijssie
5 juni 2005, 21:46
ik zou gaan voor een MArshall JCM 900 SL-X (slash geluid) en daar dan nog een flink goed distortionpedaal bij zoeken voor het hi-gain/nu-metal gebeuren (Koch Pedaltone,Mesa Boogie V-twin pedal, Boss Metalzone :razz:, Line 6 DM-4 om maar ff wat te noemen)

Tsssk, tsssk :o

Dat heb je bij een SLX niet nodig....

AART
5 juni 2005, 22:01
SL-X kan het beiden idd wel, MITS een goede cab(VHT is een aanrader!).

Wil je hem nog iets aandikken, dan is een boss sd 1(metal) of een Ibanez Tubescreamer(meer lichte rock gericht) een goede optie.

AART
5 juni 2005, 22:07
Toevoeging: neem de 100 watter, die is minder schel dan de 50 watter en heeft meer ballen. Let er wel op dat je hem bij het testen op 5/6 zet.

Heerlijke rock amp.

Nocki
5 juni 2005, 22:14
ik dacht dat de marshalls dat geluid niet hadden waar ze naar zocht..

Nocki

AART
5 juni 2005, 22:15
ik dacht dat de marshalls dat geluid niet hadden waar ze naar zocht..

Nocki

Nieuwe marshalls, das maar troep :razz: :lol:

Squier4ever
5 juni 2005, 22:17
er is nu zon nieuwe brunetti met zowel EL 34's als 6L6'en erin......
ken je kiezen of mengen volges mij......

mijnechtenaamisalvergeven
6 juni 2005, 07:57
Ja, het gaat er dus op neer komen dat ik alles met el34's kan gaan aansluiten ;)

Maar heeft nou niemand van jullie heeft zo'n stiletto ooit aangesloten gehad?

Thijssie
6 juni 2005, 11:37
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe versterker. Ze houd wel "het marshall geluid". Maar na een dag verschillende marshalls testen heeft ze dat "marshall geluid" in geen van die dingen gehoord :D

Welke marshalls hebben jullie allemaal getest?

En kun je omschrijven wat precies, niet beviel aan het geluid?

Orpheo
6 juni 2005, 11:41
ik zat idd ook iets te denken aan brunetti...goeie verhalen van gehoord. alleen zelf die amp niet gehoord....tis dus een gevoel....


zelf ben ik geen bogner-fan.....dus die raad ik neit aan, koch is wel ok..maar niet echt old school marshall..




de SLP1959 (toch? die plexi reissue 59) is subliem, maar die krengen moeten ongelooflijk hard voor ze oversturen.

de JCM800 2203 is ook grandioos...

Soldano is bruut, maar immens duur....


Wat ik zou doen met 4000 euro voor een amp (ik wil nl ongeveer tzelfde geluid.....) is naar een boutique ampbouwer gaan, en een custommade amp krijgen....bouwt ie t naar wat jij wilt....of mod 'ie m voor je (een JCM 900/800 or whatever)

mijnechtenaamisalvergeven
6 juni 2005, 18:04
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe versterker. Ze houd wel "het marshall geluid". Maar na een dag verschillende marshalls testen heeft ze dat "marshall geluid" in geen van die dingen gehoord :D

Welke marshalls hebben jullie allemaal getest?

En kun je omschrijven wat precies, niet beviel aan het geluid?

Zo'n beetje alle marshall tops bij feedback r'dam heb ik voor haar aangesloten behalve de mg series.... allemaal geprobeerd op zo'n standaard marshall speakerkast die ze daar hebben staan. Welke series? Geen idee joh. Voor mij zien al die dingen er hetzelfde uit... :oops: zo uit m'n hoofd een 800 een 900 en een tweetal 2000 tsl dingesen en ook nog zo'n ouderwets uitziende bak met zo'n doorluskabeltje. :???: :lol:

Wat er niet beviel aan het geluid???? geen flauw idee... het ging zo van en deze, klink deze goed schat? Draaien, draaien, nog eens draaien. Nee, Volgende! Je moet 'm wel voluit draaien schat! Hoezo dan? Ja, jezus jij wil toch een buizenbak? Die klinken beter als ze een beetje blazen. :D

Ik kreeg vandaag ook wel weer een leuke beschrijving van het geluid dat ze wel kicken vindt: Zoals John Norum klonk tijdens het laatste optreden van Europe in 013. (was echt vet! nog nooit zo'n sound gehoord op een van hun cd's) Maar da's weer totaal iets ander dan kravitz en slash...... Ik denk dat ze zelf niet eens weet wat ze echt wil totdat ze 't hoort uit een versterker.

Het is ook wel moeilijk hoor om in een winkel een goed beeld van een versterker te krijgen.

Ze begon vandaag ook al over een handgebouwde gitaar dus ze heeft gewoon last van "gatinmehanderitus"

Maar... ik was dit berichtje eigenlijk alleen begonnen om de meningen over een mesa stiletto te horen. Ik was er al achter dat we waarschijnlijk nog wel een tijd bezig zouden zijn met testen. :wink:


Groeten,


Jeroen

mijnechtenaamisalvergeven
6 juni 2005, 18:05
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe versterker. Ze houd wel "het marshall geluid". Maar na een dag verschillende marshalls testen heeft ze dat "marshall geluid" in geen van die dingen gehoord :D

Welke marshalls hebben jullie allemaal getest?

En kun je omschrijven wat precies, niet beviel aan het geluid?

Zo'n beetje alle marshall tops bij feedback r'dam heb ik voor haar aangesloten behalve de mg series.... allemaal geprobeerd op zo'n standaard marshall speakerkast die ze daar hebben staan. Welke series? Geen idee joh. Voor mij zien al die dingen er hetzelfde uit... :oops: zo uit m'n hoofd een 800 een 900 en een tweetal 2000 tsl dingesen en ook nog zo'n ouderwets uitziende bak met zo'n doorluskabeltje. :???: :lol:

Wat er niet beviel aan het geluid???? geen flauw idee... het ging zo van en deze, klink deze goed schat? Draaien, draaien, nog eens draaien. Nee, Volgende! Je moet 'm wel voluit draaien schat! Hoezo dan? Ja, jezus jij wil toch een buizenbak? Die klinken beter als ze een beetje blazen. :D

Ik kreeg vandaag ook wel weer een leuke beschrijving van het geluid dat ze wel kicken vindt: Zoals John Norum klonk tijdens het laatste optreden van Europe in 013. (was echt vet! nog nooit zo'n sound gehoord op een van hun cd's) Maar da's weer totaal iets ander dan kravitz en slash...... Ik denk dat ze zelf niet eens weet wat ze echt wil totdat ze 't hoort uit een versterker.

Het is ook wel moeilijk hoor om in een winkel een goed beeld van een versterker te krijgen.

Ze begon vandaag ook al over een handgebouwde gitaar dus ze heeft gewoon last van "gatinmehanderitus"

Maar... ik was dit berichtje eigenlijk alleen begonnen om de meningen over een mesa stiletto te horen. Ik was er al achter dat we waarschijnlijk nog wel een tijd bezig zouden zijn met testen. :wink:


Groeten,


Jeroen

andoni
6 juni 2005, 19:51
Sommige versterkers vergen wat meer tijd om een goede setting te vinden. Had ik met mijn DSL 100 ook. Ik vond hem in het begin dun klinken, maar eens je het samenspel tussen presence en mids door hebt en de gain niet te ver open draait komt er echt een waanzinnig dikke scheur uit. Ooit op een Engl Fireball gespeeld en daar vond ik mijn geluid meteen. Maar hij miste de mojo (om weer eens een trendy woord te gebruiken) van mijn DSL (imho).

Ik weet niet wat aan te raden maar ik zou toch zeker je tijd nemen om amps te testen. Sommige versterkers zijn echt verborgen juweeltjes die je in de winkel nix vindt maar na de sweet spot gevonden te hebben echt geweldig vindt. En zeker: luid zetten! Hoe luider, hoe minder fuzzy de gain en hoe voller de sound. Zeker bij Marshalls, die het meer van hun growl moeten hebben dan pure gain en saturatie (hoewel de laatste generatie Marshalls wel degelijk bakken gain aan boord hebben en daarom juist lastige bakken zijn om in te stellen voor sommigen).

vulvasonic
6 juni 2005, 20:12
Een Marshall klinkt sowieso pas goed in een bandsituatie. Eventjes een Marshall uitproberen in een winkel is mij nog nooit goed bevallen. Klinkt per definitie kut.

deedee
6 juni 2005, 20:16
uhm, ik ben ook het hele weekend aan het draaien geweest aan de knoppen van me nieuwe marshall (dsl 401, dus valt wel mee hoeveel knoppen) en ben nu pas 'tevreden'. Maar over een weekje ofzo zal ik wel weer aan die knoppen gaan draaien, omdat het toch niet helemaal goed klinkt. :-D
Oftewel, een versterker kan je niet goed testen in de winkel, omdat je een versterker moet leren kennen

robbertjeeeh
6 juni 2005, 22:48
Misschien een idee om naar de Rockerverb lijn van Orange te kijken, heb nl gehoord dat het overdrive channel daarvan wat meer naar een high gain geluid neigt dan de gemiddelde orange, en op channel 1 heb je dan je orange clean & crunch. Moet je wel een winkel vinden die ze op voorraad hebben.
Veel succes

marc_o
7 juni 2005, 10:01
Heb een half jaar met de band gerepeteerd met de rockerverb 50-combo, maar daar moet je echt van houden hoor en een moeilijke toonregeling zorgt ervoor dat je met iedere kleine draai je geluid kwijt kan zijn. Clean is ronduit slecht als er niet met singlecoils wordt gespeeld. Drive is zonder meer mooi, maar het moet je smaak zijn.


@topicstarter: Ik denk dat jij gewoon met je vriendin moet trouwen.